Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010: Ratti-Matin Ratin Asetusten opastusketju

ruler

New Member
PS3:n F1 2010 näyttää saavan "rallikansan" puhumaan, tai siis kirjoittamaan, sivukaupalla. F1 2010 ketjussa vilahtelee rattimiesten asetuksia aina silloin tällöin. Asetukset hukkuvat kuitenkin ketjuun hankalasti löydettäväksi.

Aloitteleva rattimatti voi siis uupua yksin sääntöviidakkoon. Kokeneemmat auttakaa.!
(osa asetuksista ei tietenkään takaa oikotietä onneen, mutta siltikin..)

Informatiivista tietoa voi laittaa tähän ketjuun valitsemallaan tavalla.



Itselläni F1 2010 perus aloitusasetukset, kai?

Arvioidut ajotunnit ratilla: 3-5h

Ratti: Driving Force GT


ADVANCED WHEEL SETTINGS:
-Steering deadzone: 0%
-Steering saturation: 100%
-Throttle deadzone: 0%
-Throttle saturation: 100%
-Break deadzone: 0%
-Brake saturation 100%


FORCE FEEDBACK OPTIONS:
-feedback: on
-environmental effects: 50%
-feedback strenght: 100%
-wheel weight: 50%

Muutoin täällä mennään Driving Assists offilla, paitsi
Dynamic racing line: always on (kun ei ole tullut formuloitua aikaisemmin)
Gearbox: automatic
Vaikeustaso: en tiedä vaikuttaako ajettavuuteen/ohjattavuuteen.


Kokemukset:

Eturenkaat lukkiutuu usein jarrutuksessa. (liian myöhäinen jarrutus ja jarru liian pitkään pohjassa?)

Ensimmäisen seasonin Virgin ei taitu oikein mutkiin.

Vaikuttaako ratin säätö?

Millä itse ajat?
-Älä pihtaa tietoa, auta !

EDIT: Mielenkiintoista tietoa olisi myös:

Ajoasento/kamera kulma:
-Auton nokka näkyy. Kokpitti tuntuu hankalalta
 
Vastaus: F1 2010: Ratti-Matin Ratin Asetusten opastusketju

Arvioidut ajotunnit ratilla: 15-20h

Ratti: Logitech G25

ADVANCED WHEEL SETTINGS:
-Steering deadzone: 0%
-Steering saturation: 100%
-Steering linearity: 75%
-Throttle deadzone: 0%
-Throttle saturation: 100%
-Break deadzone: 0%
-Brake saturation 100%


FORCE FEEDBACK OPTIONS:
-feedback: on
-environmental effects: 100%
-feedback strenght: 100%
-wheel weight: 100%

Driving Assists off

Kokemukset:

Hyvältähän se tuntuu, pitäisi vielä opetella ajamaan!

7 vuoden uralla Legend-vaikeustasolla paras aika-ajosijoitus 13. ja paras kisasijoitus 23. Äsken ajoin Monacon ja alkoi sen verran sylettää AI:n painoton polttoaine, että polttoainesimulaatio lähti pois päältä. Jos se sen verran tasoittaisi pelikenttää että kisoissa olisi jotain järkeä. Vaan voihan ne kisat tuhraantua edelleen vaikka ylläripyllärirengasrikkoihin!
 
Vastaus: F1 2010: Ratti-Matin Ratin Asetusten opastusketju

Arvioidut ajotunnit ratilla: 2h

Ratti: Logitech DFGT

ADVANCED WHEEL SETTINGS:
-Steering deadzone: 0%
-Steering saturation: 100%
-Steering linearity: 50%
-Throttle deadzone: 0%
-Throttle saturation: 100%
-Break deadzone: 0%
-Brake saturation 100%


FORCE FEEDBACK OPTIONS:
-feedback: on
-environmental effects: 50%
-feedback strenght: 100%
-wheel weight: 50%

Driving Assists off

Kokemukset:

Mielestäni tuo Linearity kannattaa laittaa 50%, jolloin ratti kääntyy "1:1" pelissä ja kädessä. Ohjaaminen on silloin tarkempaa, kun ei ole mitkään epälineaariset käyrät sotkemassa tuntumaa. Tämäkin siis OMA mielipide.. Forceja viellä täytyy vähän koitella erillaisia asetuksia. PCllä itse olen vasta pelaillu, mut on kyl iha samanlaiset ku kaverilla testasin tänää. ja sekin pelas samoilla asetuksilla ku mä ja hällä rattina G25.
 
Vastaus: F1 2010: Ratti-Matin Ratin Asetusten opastusketju

Hei saakos tässä pelissä ton 900 asteen ratin kääntyvyyden pois? Ei oikein huvittaisi pyöritellä formulassa urakka nuppia :D En ole pelannut, harkitsen vain ostoa...
 
Vastaus: F1 2010: Ratti-Matin Ratin Asetusten opastusketju

Hei saakos tässä pelissä ton 900 asteen ratin kääntyvyyden pois? Ei oikein huvittaisi pyöritellä formulassa urakka nuppia :D En ole pelannut, harkitsen vain ostoa...

Niii hei tietäskö kukkaan vastausta tähän mun kysymykseen?
 
Vastaus: F1 2010: Ratti-Matin Ratin Asetusten opastusketju

Ei saa poistettua (muistaakseni), mutta mitä taas Formulakisoihin tulee, ei ole tarvetta rattia kääntää kun muutamia asteita ajaessa, ovat aika herkkiä pelejä kääntymään.
 
Ylös Bottom