Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2014

Vastaus: F1 2014 [Hype]

Kyllä 2013 täytyi jo ratin säätöihin koskea aika paljonkin, mutta erittäin hyväksi sen niillä sai. Oletuksena oli pelikelvoton.
 
Vastaus: F1 2014 [Hype]

Ahaa, no "parhaimmatkin" säädöt löydettynä tuntuma ei vieläkään ole mielestäni hyvä. Pystyisitkö laittamaan tänne 2013 säädöt jos mahdollista :cool:
 
Vastaus: F1 2014 [Hype]

Kaikki muut nollissa, paitsi saturation siellä 30-50 riippuen omista tuntemuksista ja linerarityyn ihan vähän nollasta ylöspäin, esim 10%. Sit siin oli oleellista Logitechin rattien kanssa et niist tärinöistä se..olikos se nyt environmental tms ei saa olla täysillä, vaan jotain 30-40% ja muut täysillä, koska sekin vaikutti jotenkin siihen tuntumaan.

Noi oli siis G27:lle, mutta muistelen että on ihan suht samat muillekin Logitechin rateille. Muistaakseni nuo säädöt on Codemastersin foorumilla pelintekijöiden suositukset. Toki voi olla täysin eri tän vuoden autoissa, mut luulis et tekijät nekin ois taas kertoneet foorumilla nekin jos on muuttuneet.
 
Vastaus: F1 2014 [Hype]

Ensimmäinen pieni pintaraapaisu on otettu peliin. Vaikuttaa evaluation testin ja time trial ajelun perusteella hyvältä peliltä. Rattiasetuksia jouduin hieman säätämään, mutta mitään dramaattisempaa ei löytynyt. Ajettavuuskin on todella hyvin tehty, jotenkin pystyy aavistamaan sen, että ei voi laittaa liikaa kaasua mutkassa tai auto luisuu. Tuo täytynee ottaa huomioon kisoissa, koska se vaikuttaa rengaskulumaan paljon.

Kävin tuossa etsimässä setupeja ja löysin muutaman aika hyvän (en tosin ole testannut):

http://www.youtube.com/watch?v=X1BMd1wryKA - Tosin taitaa päteä vain online kilpailuihin

http://www.ezaysetups.com/setups.html - Vaikuttaa hyvältä ja taidan ottaa kokeiluun.

Mistäköhän märän kelin setupit? Käytän näitä valmiita setupeja pohjana ja yleensä hion niitä paremmiksi.
 
Vastaus: F1 2014 [Hype]

Joo omat fiilikset parin päivän perusteella on hyvät. Voin suositella tätä peliä ainakin niille, jotka ovat jättäneet pari edelllis vuotta väliin. Ajaminen on sitten 11:sta tullut mielenkiintoisemmaksi ja tosiaan auto ilman apuja on selkeästi vaikeampaa. Tämä siis ratilla, peli on ohjaimella sitten sen verran mukavasti rikki, että vaikka kaikki ajoavut on pois päältä niin tuntuu kuin ne olisi silti päällä. Luin tästä ongelmasta netistä ja totesin sen todeksi, kun itse ajoin hetken ohjaimella. Ratinkin säätöjä saa hetken kyllä testailla, että alkaa homma luistamaan. Ihan ekana kun menin oletus asetuksilla Kimillä Red bull ringille niin eihän siitä mitään tullut. Parin luistelu kierroksen jälkeen spinnasin suoraan Alonson eteen ja ei muuta kuin hiekoille sen jälkeen kansainvälistä käsimerkkiä näyttäen (en tiedä onko ollut jo aiemmissa versioissa). Mut tosiaan kun väähän viilailin rattisäätöjä niin alko kulkemaan pikkuhiljaa premmin.

Mutta ratilla tosiaan ajamine ilman apuja on ainakin alkuun ollut mukavaa. Turbo aiheuttaa sen, että ihan täysiä ei voi kaasuttaa mutkasta ulos tai perä lähtee heti luistamaan. Etupää pitää hyvin, mutta takapää ei. Toisinaan tosin tämä aiheuttaa joissain mutkissa tunteen kuin driftaisi ralliautolla.

Ja varsinkin sateella, kun nappaa Caterhamin niin ei kyllä ole helppo kisa edessä, jos meinaa ajaa 100% kisan. Auto sutii ja meinaa ihan väkisinkin lähteä lapasesta aika ajoin. Autojen tasoeron huomaa oikeasti tässä: kun alle vaihtaa Mercedeksen niin pitoa on ihan eri tavalla.

Yleisesti fiilis on hyvä, vaikka puutteita löytyy, kuten ers on automaattinen eli ei voi itse vaikuttaa, turva-auto sääntö sääntö väärin (kierroksella ohitettuja ei ajateta oikeille paikoille) kuva pysähtyy joskus pariksi sekunniksi kokonaan, ei vieläkään podiumia... Lisäksi ihmetyttää se, että varikolla ei tarvitse tehdä mitään (pit limiter automaattinen, jarrutus automaattinen jne.). Ja oikeasti mistä CM etsii nuo race engineer voicet. Ääni on niin työhönsä kyllästyneen mongerrusta, että... Ottaisin paljon mieluummin sen f1 10 version yli sympaattisen äänen. :D

Mut kyllä tätä pelaa tälläisenä väliversiona ennen ensi vuoden (toivottavasti hyvää) PS4 versiota.

Ja SkyPolarikselle sen verran, että en oo itse löytäny kunnon märän kelin setuppeja. Vaan kun ajaa ilman traction controllia sateella niin auto sutii ja renkaat ylikuumenee ja pito menee. Isoja ongelmia sateella itselläni. Jos taas laittaa traction controllin päälle ei auto sudi ja renkaat pysyy kunnossa, jolloin vauhti on ihan eri luokkaa. Mut kaikki hauskuus lähtee pois jos ajaa ajoavuilla tietty (liian helppoa).
 
Vastaus: F1 2014

Mutta ratilla tosiaan ajamine ilman apuja on ainakin alkuun ollut mukavaa. Turbo aiheuttaa sen, että ihan täysiä ei voi kaasuttaa mutkasta ulos tai perä lähtee heti luistamaan. Etupää pitää hyvin, mutta takapää ei. Toisinaan tosin tämä aiheuttaa joissain mutkissa tunteen kuin driftaisi ralliautolla.

Ja varsinkin sateella, kun nappaa Caterhamin niin ei kyllä ole helppo kisa edessä, jos meinaa ajaa 100% kisan. Auto sutii ja meinaa ihan väkisinkin lähteä lapasesta aika ajoin. Autojen tasoeron huomaa oikeasti tässä: kun alle vaihtaa Mercedeksen niin pitoa on ihan eri tavalla.

Mut kyllä tätä pelaa tälläisenä väliversiona ennen ensi vuoden (toivottavasti hyvää) PS4 versiota.

Ja SkyPolarikselle sen verran, että en oo itse löytäny kunnon märän kelin setuppeja. Vaan kun ajaa ilman traction controllia sateella niin auto sutii ja renkaat ylikuumenee ja pito menee. Isoja ongelmia sateella itselläni. Jos taas laittaa traction controllin päälle ei auto sudi ja renkaat pysyy kunnossa, jolloin vauhti on ihan eri luokkaa. Mut kaikki hauskuus lähtee pois jos ajaa ajoavuilla tietty (liian helppoa).

Jep. Tuli huomattua Bahrainissa, että väärillä mutkasta lähtemisellä saa tuhottua renkaat aika tehokkaasti. Itse suosin kahta eri tapaa mutkiin:

1. Tiukoissa mutkissa jarrua sen verran, että nopeus mutkaan on oikea ja jalka pois kaasulta. Mutkan ulostulossa jalka kaasulle ja pikku hiljaa kaasupoljin pohjaan.

2. Loivemmissa mutkissa löysää kaasujalkaa hieman ja ulostulossa voi jo painaa tallan pohjaan. Tässä tapauksessa renkaat sutii jos kaasupolkimen asennon muutos on liian suuri.

Käytän tracktion control mediumilla, joka on jäänne viime painoksesta. Ei kyllä ainakaan pelatessani yhtään liikaa auttanut. Yritän päästä eroon samalla kun harjoittelen manuaalivaihteet.

Toivotaan, että saadaan se Logitechin rattituki PS4-versioon, niin ei tarvitsisi investoida uuteen rattiin.
 
Vastaus: F1 2014

Löytyisikö innokkaita kuskeja ajamaan sarjaa. Jos JOKU tulisi minun kaveriksi pyörittämään kyseistä touhua ?????
 
Vastaus: F1 2014

19,95 Storen tarjouksessa, joten pistin latautumaan.

Huomenna saapuu uusi ratti (T300 RS), joten olisiko jollain tähän uuteen peliin ja tuohon rattiin sopivat säädöt asetuksiin.
 
Vastaus: F1 2014

Täytyy sanoa, että tämähän yllätti täysin. Olen tämän tietoisesti skipannut, koska olen pitänyt tätä Codemasterin "viimeisenä rahastuksena". Päinvastoin, ekaa kertaa taistelen sijoituksista, jotka kuuluu kyseiselle autolle. Esim Ferrarilla sijat 4-10, sauberilla 10-16 jne. Vaikeustaso vihdoin kohdillaan mulle.

Toinen hieno asia on ajamisen vaikeus ratilla. Perä sutii vielä vitos vaihteella ja auto vikuroi kokoajan. Joutuu todella tarkkaan käyttämään kaasua ja siltin meinaa lapasesta lähteä. Ekaa kertaa kun joutuu ajamaan autoa,

Kyllä täytyy sanoa, että tämä olikin paljon enemmän kuin vuosipäivitys. Tykkään kovasti!
 
Vastaus: F1 2014

Tässä pelissä ei taida olla kersiä lainkaan,minä en ainakaan sellaista nappulaa löytänyt, tuli tosiaan ladattua kun halvalla sai vaikka noihin ratojen opetteluun taitaa mennä ikuisuus kun en ennen juurikaan ole pelannut,vaikuttaako tuo vauhtiin jos pitää abs:n päällä ja tuon traccontrolin kävin huvikseni netissä kokeilemassa siellä kaverit vetää melkoisia kierroksia,piti häipyä äkkiä pois nolaamasta itseänsä,muuten on ihan mielenkiintoista.
 
Vastaus: F1 2014

Tässä pelissä ei taida olla kersiä lainkaan,minä en ainakaan sellaista nappulaa löytänyt,

Ei ole tästä pelistä mitään hajua, miten toteutettu, mutta ei sitä vanhanmallista napista käytettävää KERSiä tainnut olla menneellä kaudella käytössä oikeassa elämässäkään.
 
Vastaus: F1 2014

Tässä pelissä ei taida olla kersiä lainkaan,minä en ainakaan sellaista nappulaa löytänyt, tuli tosiaan ladattua kun halvalla sai vaikka noihin ratojen opetteluun taitaa mennä ikuisuus kun en ennen juurikaan ole pelannut,vaikuttaako tuo vauhtiin jos pitää abs:n päällä ja tuon traccontrolin kävin huvikseni netissä kokeilemassa siellä kaverit vetää melkoisia kierroksia,piti häipyä äkkiä pois nolaamasta itseänsä,muuten on ihan mielenkiintoista.

Ers järjestelmä on automatisoitu tässä pelissä eli siihen ei itse pysty vaikuttamaan millään lailla. Ainoa mistä Erssin huomaa on auton takana oleva punavalo, joka aina silloin tällöin vilkkuu hetken, kun formula menee hetkellisesti pienemmällä teholla.
 
Vastaus: F1 2014

Onko tässä pelissä mitään järkeä ilman rattia ja polkimia? Kovasti tekis mieli hankkia, kun tuo formula muutenkin lähellä sydäntä. Luulen kuitenkin että muija lähtee samalla oven avauksella, jos tilaan tänne jonkun rattipoljinpenkki-setin....
 
Vastaus: F1 2014

Onko tässä pelissä mitään järkeä ilman rattia ja polkimia? Kovasti tekis mieli hankkia, kun tuo formula muutenkin lähellä sydäntä. Luulen kuitenkin että muija lähtee samalla oven avauksella, jos tilaan tänne jonkun rattipoljinpenkki-setin....

Pelailin ennen uuden ratin saapumista pädillä muutaman kisan ja kyllä voin suositella. Paljon helpompaa ajaminen oli, mutta kivaa.
 
Vastaus: F1 2014

Kaveri kauppasi minulle sellaista rattia kuin logitech driving force gt,yritimme pelata sillä tätä peliä mutta eihän siitä tullut oikein mitään kun auto suorallakin heilui mihin sattui,säätelimme sitten niitä saturationeja ja deadoneja ja linearityä, kyllä se vähän paremmaksi saatiin mutta ei kuitenkaan ajokelvolliseksi tällä kaverilla oli myös formula 2010 peli mukana ja kokeilimme sitä niin siinä ratti pelasi tosi hyvin ilman mitään ratin säätelyjä, jos joku tietäisi tuollaisen ratin oikeat säädöt tähän 2014 versioon niin olisin tosi kiitollinen jos laittaisi tänne foorumille lukuja niin voisi vielä kokeilla kun ratti on minulla nyt lainassa.
 
Vastaus: F1 2014

Säädä linearity johonkin ehkä 30-40 ka saturation 10-20. Ainakin Thrustmasterin ratilla toimii.
 
Vastaus: F1 2014

Tälläisellä säädöillä tuli minulle aika hyvä ajettava driving force gt logitechin rattiin steering deadzone 0,50, steering saturation 2%,steering linearity 35,throttele saturation 35 loput jätin nollille,huojuminen suorilla loppu ja ratista tuli muutenkin tarkempi vieläkö saisi ratin taakse kunnon kuskin niin tästähän riemu repeäisin,no pikkuhiljaa tuota on treenailtava ja kai tuo ratti on nyt ostettava kun nyt halvalla saan,jäi tässä tohinassa Tuntematon sotilaskin katsomatta mutta onhan tuo tullut muutaman kerran katsottua,Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille.
 
Ylös Bottom