Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2014

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Coke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2014

Australian GP ajettiin juuri äskein loppuun CO-OP:ina. Vähän viivästynyt tuo CO-OP, koska pelissä on esiintynyt verkko-ongelmia kyseisessä pelimuodossa.

Oli kyllä omituinen ja kauhea kisaviikonloppu.

Harjoitukset: Harjoitukset sateessa, mutta aika-ajot ja kisa auringossa. Hirveästi ei tuntumaa rataan saanut, mutta sen verran tietoa sain, että kuivan kelin asetukset eivät sovi yhtään märälle kellille (testasin vain kun jossain haastattelussa Williamsin tallipomo sanoi, että nykyisin ei enää oikeastaan ole erillisiä säätöjä kuivalle ja märälle kelille).

Aika-ajot: Aika-ajoissa sain ajetuksi Lotuksella sijalle 15. ja lopulta nousin sijalle 14. Auto oli vaikea hallita ja ruuhkaa oli sen verran radalla, että en saanut parannettua aikaa.

Kisa: Kisa lähti hyvin käyntiin. Starttasin oikealta puolelta ja pidin puoleni. Ensimmäisessä ja toisessa mutkassa tarkoitukseni oli pitää sijoitus ja suoralla pitää oikea reuna. Tämä onnistui ja kolmannessa mutkassa ajoin itseni sijalle 7. Kaikki meni hyvin kunnes Ricciardo päätti yrittää ohitusta mutkan nr. 12 jälkeen. Richiardo pysyi takanani ja ei päässyt ohi. Ajoin normaalisti ajolinjalla, en tehnyt mitään turhia liikkeitä joilla estäisin ohituksen, mutta Ricciardo päätti tehdä ohituksen siten, että Polariksen auto pyöräytetään. Sain käännettyä auton takaisin radalle vasta kun oma sijoitus oli 16. Sitten vaan takaa-ajoon. Varikko pysähdysten takia olin saanut nostettua sijoitukseni jo sijalle 12, mutta minun piti käydä suorittamassa pysähdys. Palasin radalle kovien renkaiden kera sijalle 14. Ohitin Hülkenbergin ja seuraava auto oli jo kiikarissa, kunnes samassa kohtaa mutkan 12 jälkeen autoni heittää hullun pyörähdyksen ja lentää suojakaidetta päin ja etusiipi rikki. Uuden varikko pysähdyksen takia sijalle 21 ja se olikin lopullinen tulos.

Omituisinta oli, että tuossa viimeisestä pyörähdyksestä en ole varma. Se oli joko Hülkenberg tai bugi (bugi on todennäköinen Gutierrez pyörähti samassa kohtaa aikaisemmin eteeni, tosin tuossa ei käynnyt vahinkoa vaan Gutierrez sain pyöräytettyä autonsa takaisin ja en huomannut katsoa minimapista, menikö joku auto läheltä.). En tehnyt ajovirhettä, ratti oli suorassa joten se ei myöskään ollut ohjausvirhe. Ihmettelen miksi botit ovat CO-OP-modessa niin agressiivisia, mutta esimerkiksi yksinpelissä en ole moiseen törmännyt. Käytämme kuitenkin samaa vaikeusastetta kummassakin pelimuodossa. Toivon, että Malesian GP menisi paremmin, kuivaa keliä on luvattu.

Morjens,miten kovia aikoja olette ajaneet tuolla Itävallan radalla onko se Spielberger nimeltään otin sen harjoittelu kohteeksi kun on sopivan lyhyt ja ei niin hirmu vaikea,miten nopeasti SkyPolaris olet sen vetäissyt ja samaa voisin kysyä myös Omenanraadolta olisi vain mielenkiintoista tietää millainen matelija olen tällä hetkellä,tietysti kun te ajatte kaikki avut pois päältä,minun on pidettävä tuota track controlia vielä päällä muuten ei tahdo vielä tulla mitään.

On aivan tuntematon rata mulle, eli ajoin nyt ekaa kertaa. Red Bull autona. Kierroksella kolme tuli 1.10.204. Ei mitään hajua millainen aika, ei voi kovin hyvä olla kun en rataa tunne ollenkaan. Lisäksi vasta opettelen ajamaan ohjaamosta, enkä kypärän päältä. :)

Tässä vielä sektorit:
Näytä liitetiedosto 13731

Edit: maailman kärki ajaa tuolla 1.05 aikoja et onhan tuo hävyttömän hidas aika..

Edit2: tuo ylempi oli siis time attack moodissa. Koitin samalla autoll myös ihan gp viikonlopussa. Harjoitusten kolmannella kierroksella tuli aika 1.09.775
Näytä liitetiedosto 13732

Ihan mahdottoman kova aika miten hitossa tuollaiseen pääsee,kyllä tässä näköjään saa harjoitella vielä pitkään ennenkuin teitä tekijämiehiä pääsee lähellekkään,kiitti kun viitsit laittaa aikasi tulemaan,tämä ratahan tosiaan palasi takaisin formula ykkösiin entinen A-1 ring muistaakseni nimeltään.

Ite olen tota joskus 10v sitten pelannut, mut nyt oli ihan uusi rata ja tosiaan time atackissä koitin kolme kierrosta ja kisaviikonlopun harjoituksissa 3-4 kierrosta. Et rataa en kunnolla vieläkään osannut, joten ei tuo nyt voi kovin kova olla. :)

Mikäs sun kierrosaika on? Luistonesto hidastaa paljon.
Itellä siis ratti käytössä ja avut pois, ohjaamo kuvakulma.

Se paras on ollut 1,13,6 mutta minulla on tosiaan se abs päällä ja track control mediumilla pikkuhiljaa noista täytys päästä pois mutta kun yritin ilman niin aina se jossain lipesi lepikkoon kun ei malta tai osaa kaasua käyttää noista mutkista tultaessa,pitäs olla niin pirun keskittynyt mutta on tämä ihan mukava peli, saattaa tietenkin käydä niin jos ei ala oppia ilman noita mainittuja apuja ilman ajamista niin jää koko touhu,no vielä en kuitenkaan anna periksi kun tuli tuo rattikin hommattua.:)

Pädillä ilmeisesti pelaat. En mä nyt tiedä onko toi niin mahdottoman huono aika sillä pelatessa. Avut aina hidastaa, mutta väittäisin et manuaali vaihteilla pystyy paljon vaikuttamaan aikoihin myös.

Moi,ei kyllä minä ostin kaverilta Logitecin driving force gt merkkisen ratin tässä joku päivä sitten,ja sillä tässä nyt yritellään körötellä silloin kun mahdollista se on pari vuotta vanha tekele ,vaimon television katsominen kylläkin häiritsee pahasti tätä minun uutta harrastustani,padilla minäkin alussa ajoin ennenkuin tämän pelin silloin ostin storesta oliko se viime kuun lopussa kun se oli tarjouksessa sen 20 euroa,olet käynyt varmasti onlinessa ottamassa niitä kolmen kierroksen kisoja minäkin kävin pari kertaa,toinen rata sattui olemaan juuri tuo Itävallan ympyrä ja kuka sen voitti niin sen paras kierros oli pikkaisen päälle 1,10 joten olisit kepittänyt melko varmasti sen porukan siinä oli kuusi kuskia minä sijoituin tuurilla toiseksi viimeiseksi kun yksi kuski pyörähti pahasti,ensimmäinen kokeilu päättyi reilusti viimeiseen sijaan rata taisi olla belgian spa,siinä oli niin kovia veikkoja että ei ollut mitään saumaa,siinä populassa tuskin oli kenelläkään mitään helpotuksia oli sen verran kylmää kyytiä,ei tuonne paljon asiaa taida olla ennekuin oppii radat ja oppii ajamaan ilman apuja,siinä sitä meneekin ensi vuosi mukavasti.

Jätä ABS päälle ja ajoavut pois. Sit menet hitaissa mutkissa manuaali vaihteilla yhtä pykälää liian isoilla vaihteilla niin vähenee sutiminen. :)

Morjens,miten kovia aikoja olette ajaneet tuolla Itävallan radalla onko se Spielberger nimeltään otin sen harjoittelu kohteeksi.

Ei muutakun rohkeesti kaikki ajoavut vaan pois niin oppii parhaiten ehkä ajolinja viivaa kannattaa hetken pitää että oppii uudet radat.
Tossa alhaalla on mun jonkun näkönen kierros itävallan radalta ferrarilla GP-modessa ja myös setuppi millä itse sillä radalla ajelin :)

[video=youtube;Gw0DZTlE06Q]https://www.youtube.com/watch?v=Gw0DZTlE06Q&list=UUZ8J78S2v_j98OKaWGH7rnQ[/video]

Kiitoksia, pitää yrittää koittaa molemmilla tavoilla jopas oli antimikaelilta nätti kierros ja kello kyllä näytti tykkäävän aika oli sen verran huima,pitää minunkin yrittää noilla säädöillä kun en ole paljon muuta muutellut kuin siipien asentoa.

Ite vetelen normi säädöillä myös, eli en oo säätänyt yhtään ku ei jaksa miettiä moisia, mut että toi kuvakulma näyttää helpolta taas. :D ennen ajelin aina tuosta, mut nyt ku sain ajopenkkiin kiinni 42" näytön ni päätin opetella ajamaan ohjaamosta. Muutama mutka on silleen ettei millään uskalla painaa tollasella linjoilla. :D

Se ohjaamokuvakulma on varmasti kaikkein vaikein minä en edes haaveile siintä ajamisesta,kokeilin vielä illalla vähän aikaa aika-ajoa otin ensin trackcontrolin pois ja sitten kokonaan ilman apuja, täytyy sanoa että on tekemistä että saa pysymään radalla muutaman kierroksen sain ettei mennyt pihalle ajat jäi vielä sellaisiksi että niissä ei ole mitään mainitsemisen arvoista mutta onhan tämä ilman näitä apuja ajettuna kokonaan eri laji.

On joo ja huomaa tosi hyvin et tän vuoden painos vaatii ajamista. Vielä viimevuonna kaasun käytöllä ei ollu väliä ku perä ei lähtenyt alta millään.

No ilmankos,kyllä tässä haastetta piisaa saas nähdä miten kauan tätä jaksaa harjoitella,minusta alkaa vaikuttamaan siltä että tällä foorumilla on Suomen parhaat virtuaalikuskit katselin noita Time Attack aikoja sieltä kymmenen joukosta niin luulisin että sinäkin olisit aika ylhäällä,tuo kopista ajaminen vie varmaan kuitenkin oman aikansa ennenkuin sinäkään pääset samaan kuin kamerakulmasta.

Mä luulen ite et time atackissa olisin ihan hyvä jos mua kiinnostais se. Netissä ajaessa ei pää kestä ja pulssi nousee..virheitä tulee joka mutkaan ja sit ollaankin hännillä. :)

Olis Steamissa edullisesti tämä. Onko mitään perusteltua syytä ostaa jos on jo 2013 versio?

Ylös Bottom