Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2016

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2016

FIA:n määräämistä kahdesta vähintään toista on käytettävä kisassa.
Tää viimenen lause on jotenkin vähän hölmö FIAn suunnalta. Koska on myös sääntö, että kahta eri kuivankelin seosta on käytettävä kisassa(jos ei sada). Kun kerta vain kolmea eri kuivankelin seosta saa ottaa kisaviikonloppuun mukaan, niin automaattisestihan tulee käytettyä sitä toista FIAn virallista seosta, koska yhdellä seoksella ei saa kisaa ajaa. Tuon saman lauseen kanssa maikkarin selostajatkin olleet ihan sekasin. Täysin turha lause FIAlta mielestäni.
 
Vastaus: F1 2016

Jossain kisassa fian valitsemat mandatoryrenkaat oli molemmat samaa seosta. Siitä syystä tuo lause
 
Vastaus: F1 2016

Mahtaakohan Esteban Ocon korvata jossain patchissä Rio Haryanton? Yleensä näitä kauden aikana tulleita muutoksia ei ole lisätty, mutta Verstappenin ja Kvyatin paikat ovat ainakin jo vaihdettu. Tuo toki tuli niin aikaisessa vaiheessa kautta, että niin pitikin.
 
Vastaus: F1 2016

Jossain kisassa fian valitsemat mandatoryrenkaat oli molemmat samaa seosta. Siitä syystä tuo lause
Niin totta. Onhan tuokin mahdollista.

Hankalaks on tehty katsojille seuraaminen renkaiden osalta. Saa aina netistä haeskella tietoa aika-ajojen jälkeen, että paljo kelläkin on ja mitä renkaita jäljellä uutena. Noitakaan ei kovin tarkasti lähetyksissä ennen kisaa käydä läpi.

Olisi niin paljon yksinkertaisempaa, että talleille annettais valinta niin että kolmea eri seosta täytyy olla se 13 kpl ja niiden pitää olla peräkkäisiä kovuudeltaan. Luovutussäännöt samat kuin nytkin. Kisassa täytyisi käyttää kahta settiä kuten nytkin, mutta FIA ei päättäisi yhtään rengasettiä. En tiedä kuka noita sääntöjä on kirjotellu, kun täytyy tehdä noin hankalaks.
 
Vastaus: F1 2016

Mahtaakohan Esteban Ocon korvata jossain patchissä Rio Haryanton? Yleensä näitä kauden aikana tulleita muutoksia ei ole lisätty, mutta Verstappenin ja Kvyatin paikat ovat ainakin jo vaihdettu. Tuo toki tuli niin aikaisessa vaiheessa kautta, että niin pitikin.

Codemastersin foorumilla oli vastattu tuohon, että uuden kuskin tuonti peliin on sen verran monimutkaisempi juttu ni Haryanto on ja pysyy.

http://forums.codemasters.com/discussion/43819/haryanto-ocon
 
Vastaus: F1 2016

En tiedä kuka noita sääntöjä on kirjotellu, kun täytyy tehdä noin hankalaks.

Off topicia, mutta.. Melkoista säätämistä ja turhaa asioiden hankaloittamistahan tuo on nykyisin monen muunkin asian kanssa tuossa sarjassa. Niin kuin esimerkiksi sählääminen radiosääntöjen kanssa tai kauden alun aika-ajo - sekoilu. Kaipaisi kovasti yksinkertaistamista koko laji.
 
Vastaus: F1 2016

http://www.pirelli.com/corporate/en...or-the-2016-grands-prix-of-belgium-and-japan/

Japanin GP:ssä on näköjään mandatory setteinä kaksi Hard-settiä. Eli kisassa täytyy käyttää vähintään toista niistä. Eli ei voi ajella pelkästään softeilla ja mediumeilla. Voi olla melko todennäköistä, että moni ajaa kolmella eri seoksella kisan. Yleensä aina kovinta seosta on melko paljon vältelty oli sitten rata mikä tahansa.

Kuinkahan hyvin nämä mandatory setit on pelissä otettu huomioon?
 
Vastaus: F1 2016

http://www.pirelli.com/corporate/en...or-the-2016-grands-prix-of-belgium-and-japan/

Japanin GP:ssä on näköjään mandatory setteinä kaksi Hard-settiä. Eli kisassa täytyy käyttää vähintään toista niistä. Eli ei voi ajella pelkästään softeilla ja mediumeilla. Voi olla melko todennäköistä, että moni ajaa kolmella eri seoksella kisan. Yleensä aina kovinta seosta on melko paljon vältelty oli sitten rata mikä tahansa.

Kuinkahan hyvin nämä mandatory setit on pelissä otettu huomioon?

Itse toivon, ettei tuollaisia asetuksia ole, mutta jos on niin toivottavasti ne ilmoitetaan selkeästi. Vähääkään epäselvästi ilmoitettuna tuo ei pelissä toimi. Pahin skenaario olisi se, että kolme kierrosta ennen maalia ilmoitettaisiin "Warning - Tyre rule" kuten aiemmissa peleissä jos ei ole täyttänyt sääntöä. Kahden eri renkaan käyttö kisassa luulisi olevan selkeää, mutta että pitäisi arpoa ja muistella tuota kiintiörengasta niin vaikeaksi menee.
 
Vastaus: F1 2016

Tämän vuoden peli on tähän mennessä tehdyistä heittämällä paras mutta myös vaikein. Padillä ajaminen on tuskaisen vaikeeta ilman tc apu mediumilla tai jopa fullina. Myös abs houkuttaa pitää päällä. Yhdellä kierroksella voi olla ilman mutta kun tarkoituksena olis ajaa monta kierrosta ilman virheen virhettä, niin voi morjes ☺
Australiassa alonson ttallkaverina kolmanneks vaikeemmalla tasolla (expert?) en päässyt samalle sekunnille haryanton kanssa kertaakaan. ( oon pelannu näitä kyllä paljon että ei siitä o kii )

Huomenna testiä sitten pc:llä ja tx ratilla. Varmasti helpompaa :)
 
Vastaus: F1 2016

Nopeasti kerkisi ennen töihinlähtöä tätä testailla, kun posti kirjeen toi.

Ensivaikutelmat ihan ok. Onhan tuo ajettavuus ja fysiikat aika mitäänsanomattomat, mutta ei nyt mahdottoman huono kuitenkaan. Kovasti tykkää lähteä kiihdytyksissä sutimaan vielä suht isoilla vaihteillakin. Forcet tuntui oletuksena ainakin t500:lla aika kauheilta, mutta nopeasti säätämällä sai jo paljon paremmaksi, eiköhän tuosta vielä ihan siedettävän saa kun säätelee lisää.

Tuskin tätä juurikaan tekoälyä vastaan jaksaa ajaa, mutta onlinea varten tämä nyt lähinnä tulikin hommattua.
 
Vastaus: F1 2016

Kyllä nyt harmittaa ettei levynä tullu ennakkotilattua peliä. Ärsyttää katsoa kun sadat ihmiset striimaa peliä ja itse joutuu odottamaan vielä 11h.
Noh nyt pitää kiltisti vain odotella :(
 
Vastaus: F1 2016

Kyllä nyt harmittaa ettei levynä tullu ennakkotilattua peliä. Ärsyttää katsoa kun sadat ihmiset striimaa peliä ja itse joutuu odottamaan vielä 11h.
Noh nyt pitää kiltisti vain odotella :(

Storesta hommasin myös itse, ehkä se odotus palkitaan kun peli avautuu pelattavaksi ;) Laittakaas ihmmeiset ensifiiliksiä, kun olette saaneet pelailtua, tietää mitä odottaa.
 
Vastaus: F1 2016

Huomenna pääsee testaamaan,vpd on lähettänyt pelin.:)

Mites noi rengasseokset on täs? Käsittääkseni punainen on pehmein?

Eipäs tänään testattukaan,ei posti tuonutkaan peliä. Aina on vpd:ltä tullu seuraavana päivänä lähettämisestä,joten kusti taitaa ajella muutaki ku fillaria.:)
 
Vastaus: F1 2016

Tämän vuoden peli on tähän mennessä tehdyistä heittämällä paras mutta myös vaikein. Padillä ajaminen on tuskaisen vaikeeta ilman tc apu mediumilla tai jopa fullina.
Tänään saapui peli VPD:ltä. Erinomaista palvelua taas ja peli jo ennen julkaisupäivää perillä. Mutta joo, meikäläisen edellinen F1-peli on PSP:ltä tuttu Formula One 06, joten pienen testauksen jälkeen tuntuu melko haastavalta peliltä tosiaan ohjaimella ja PS4:llä. Toki nyt helpotti, kun vaihdoin kaasun ja jarrun näppäimiksi äksän ja neliön R2:n ja L2:n sijaan. Kokeilin noita avustuksia pitää päällä ja pois, mutta vielä on se oikea kombo löytämättä. Tuo tracking control täytyy tosiaan pitää vähintään mediumilla, jotta auto pysyy radalla edes jotenkin. Pari lyhyttä kilpailua ehdin ajamaan ja tuo lähtösysteemi on kyllä hyvä, varaslähdönkin pystyy ottamaan, jos keulii. Erityisen pihalla olen kuitenkin noista auton säädöistä yms. jutuista, mutta pitää niihin koittaa tutustua hiljalleen.

EDIT: Ja tosiaan olen tottunut ajamaan siten, että jarrutan vain mahdollisimman myöhään ja painan jarrunapin täysillä pohjaan, mutta tässä täytyy ilmeisesti ajaa jotenkin hienovaraisemmin? Ainakin auton kääntäminen oli melko jäykkää tatilla toisinaan verrattuna PSP:n nuolinäppäimiin. :D Kaikki mahdolliset vinkit otetaan vastaan liittyen ihan mihin tahansa. Automaatilla tosiaan ajelen, mutta ehkä pitäisi manuaalivaihteita opetella käyttämään. Kunhan nyt saisi edes oman ajamisen sujumaan siten, että kehtaa kilpailla näissä KonsoliFINin sarjoissa.
 
Vastaus: F1 2016

Kaikki mahdolliset vinkit otetaan vastaan liittyen ihan mihin tahansa..

Kannattaa kyllä varmana harkita sitä, että opettelisi ajamaan niin, että ne kaasu ja jarru on siellä liipaisimissa. Noilla äksällä ja neliöllä on varmaan ainakin ilman luistonestoa ja absia aika mahdotonta pystyä kunnolla ajamaan, kun ei saa tarkemmin säännösteltyä yhtään vaan se on käytännössä on/Off.
 
Vastaus: F1 2016

Kannattaa kyllä varmana harkita sitä, että opettelisi ajamaan niin, että ne kaasu ja jarru on siellä liipaisimissa. Noilla äksällä ja neliöllä on varmaan ainakin ilman luistonestoa ja absia aika mahdotonta pystyä kunnolla ajamaan, kun ei saa tarkemmin säännösteltyä yhtään vaan se on käytännössä on/Off.
Toinen vaihtoehto on, että kaasu ja jarru on tatissa. Eli R3. Ite kun ajan ohjaimella niin toi on must be mulle.
Kannattaa ihmeessä kokeilla, alkuun se on vaikeaa, mutta voit säätää kaasua edes jotenkin. Liipasin tuntuu olevan aika tönkkö tässä PS4 ohjaimessa :)

Vielä salmingille se vinkki niin yritä antaa kaasua 5% kun käännyt, varsinkin kun pelaat ohjaimella. Se traktioni antaa lisää kääntyvyyttä, mutta riskinä on se että renkaat kuluu todella nopeasti tai spinnaat :)
 
Vastaus: F1 2016

Toinen vaihtoehto on, että kaasu ja jarru on tatissa. Eli R3. Ite kun ajan ohjaimella niin toi on must be mulle.
Kannattaa ihmeessä kokeilla, alkuun se on vaikeaa, mutta voit säätää kaasua edes jotenkin. Liipasin tuntuu olevan aika tönkkö tässä PS4 ohjaimessa :)

Vielä salmingille se vinkki niin yritä antaa kaasua 5% kun käännyt, varsinkin kun pelaat ohjaimella. Se traktioni antaa lisää kääntyvyyttä, mutta riskinä on se että renkaat kuluu todella nopeasti tai spinnaat :)

Eix R3 oo ku oikeaa tattia painaa alas?:D

Ite jos ajan pädillä,kaasu ja jarru on liipasimissa. Näin kaasua ja jarrua pystyy käyttämään samaan aikaan..dirtissä.pcarsissa ym joutuu sitomaan jarrulla ja painamaan kaasua saman aikaan useasti autosta riippuen estääkseen spinnaukset.
 
Vastaus: F1 2016

Jollain varmaa tietoa mistä löytyis auton asetukset eri radoille? Kun ei ole hajuukaan noista säädöistä[emoji3]
 
Vastaus: F1 2016

Eix R3 oo ku oikeaa tattia painaa alas?:D

Ite jos ajan pädillä,kaasu ja jarru on liipasimissa. Näin kaasua ja jarrua pystyy käyttämään samaan aikaan..dirtissä.pcarsissa ym joutuu sitomaan jarrulla ja painamaan kaasua saman aikaan useasti autosta riippuen estääkseen spinnaukset.
Ei vaan kun käytät R3:sta R2 ja L2 sijaan niin auto kaasuttaa kun laitat R3 tattia ylöspäin, jarrutus taas tapahtuu kun laitat tattia alaspäin. Tosi simppeli systeemi.
 
Ylös Bottom