Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2016

Vastaus: F1 2016

Viikonloppuna tuli tätä tahkottua (G29). Vähän oli vielä hakemista. En tykkää hirveästi ajo-avusteista, ja vielä on opettelemista ettei jarrut mene lukkoon ja luistonestoa välillä kaipailisi, mutta nämä on vielä ihan fine ja opeteltavissa. Suurempi ongelma on se, että jotenkin ohjaus tuntuu viiveiseltä ja ihankuin auto reagoisi hitaasti ohjausliikkeisiin. Välillä auto myös on todella laivamainen ja kääntyy joskus paljon vähemmän kuin olettaisin. Tuntuu vähänkuin ajaisin ilmatyynyalusta ja en koe, että oikeasti ohjaisin F1 autoa vaan ennemminkin selkeästi ohjaan ratilla jotain, mikä jossain muualla liikkuu sitten sen mukaan mutta viiveisesti. Koitin säädellä rattiasetuksia ja luin youtubesta G29 asetuksia, nyt mennään Steering Linearity: 15 Steering Saturation: 37 ja loput nollissa mikä on ehkä paras, mutta silti en jotenkin pääse yli tästä fiiliksestä, että auto ei reagoi niin nopeasti kuin haluaisin. Kellään mitään vinkkejä?

Sama probleema on T300-ratillakin. Vielä en oo keksinyt keinoa jolla sais ajamisen tuntumaan miellyttävältä.

Itellä luultavasti on vaan kyse siitä etten osaa. Pädillä ajaessa kuitenkin auto kääntyy terävästi kuten haluankin, mutta ratilla menee just ku joku vanha proomu. Hitaasti ja leveästi liukuen.
 
Vastaus: F1 2016

Viikonloppuna tuli tätä tahkottua (G29). Vähän oli vielä hakemista. En tykkää hirveästi ajo-avusteista, ja vielä on opettelemista ettei jarrut mene lukkoon ja luistonestoa välillä kaipailisi, mutta nämä on vielä ihan fine ja opeteltavissa. Suurempi ongelma on se, että jotenkin ohjaus tuntuu viiveiseltä ja ihankuin auto reagoisi hitaasti ohjausliikkeisiin. Välillä auto myös on todella laivamainen ja kääntyy joskus paljon vähemmän kuin olettaisin. Tuntuu vähänkuin ajaisin ilmatyynyalusta ja en koe, että oikeasti ohjaisin F1 autoa vaan ennemminkin selkeästi ohjaan ratilla jotain, mikä jossain muualla liikkuu sitten sen mukaan mutta viiveisesti. Koitin säädellä rattiasetuksia ja luin youtubesta G29 asetuksia, nyt mennään Steering Linearity: 15 Steering Saturation: 37 ja loput nollissa mikä on ehkä paras, mutta silti en jotenkin pääse yli tästä fiiliksestä, että auto ei reagoi niin nopeasti kuin haluaisin. Kellään mitään vinkkejä?
En kyllä säätäis niitä ratin asetuksia. Ne on 1:1 laitettu valmiiks, ainakin T300:lla. Polkimien linearitya voi säätää.

Tuo viive johtuu ihan siitä, että frame rate ei ole tarpeeksi korkea ja tasainen ja pelit toimii max 60 hz taajuudella. Toki myös näytön game moden laadukkuus hdmi:n kautta vaikuttaa asiaan. Fiilistä voi hieman parantaa kun laittaa fovin pieneks ja kuvakulma cockpitiin. Tuo on kyllä parantunut varsinkin sen jälkeen kun pelisarja siirty PS4:lle. Vielä jäädään PC-versioiden pienestä input lagista melko paljon, kun on mahdollista yli 144fps @144hz dvi:n tai dp:n kautta.

Pro-päivitystä odotellessa...
 
Vastaus: F1 2016

En kyllä säätäis niitä ratin asetuksia. Ne on 1:1 laitettu valmiiks, ainakin T300:lla. Polkimien linearitya voi säätää.

Tuo viive johtuu ihan siitä, että frame rate ei ole tarpeeksi korkea ja tasainen ja pelit toimii max 60 hz taajuudella. Toki myös näytön game moden laadukkuus hdmi:n kautta vaikuttaa asiaan. Fiilistä voi hieman parantaa kun laittaa fovin pieneks ja kuvakulma cockpitiin. Tuo on kyllä parantunut varsinkin sen jälkeen kun pelisarja siirty PS4:lle. Vielä jäädään PC-versioiden pienestä input lagista melko paljon, kun on mahdollista yli 144fps @144hz dvi:n tai dp:n kautta.

Joo eipä ne alkup. asetuksetkaan huonommilta tuntuneet, koitin vain etsiä näistä sitä apua tuohon reagoimattomuuteen. Mutta ehkä se on kuten sanotkin, joka on tietty pahin skenaario (eli ei voi säätää kuntoon). Huomasin kans, että cockpit viewissä tämä input lagi on vähäisintä ja sitä pitääkin käyttää nyt. Tullut 100h varmaan pelattua Driveclub VR:ää niin siinä on käytännössä minun aivoilleni input delay yhtä vähän kuin ajaisin oikeaa autoa, joten nyt varmaan nämä normipuolen pelit tuntuvat vielä pahemmilta kuin normaalisti olisivatkaan. Saisi codemaster pukata tästä VR version pihalle..
 
Vastaus: F1 2016

Onko tää kuin hyvä näistä Codemastersin F1-peleistä??

Vois melkeen hankkia,vaikkei F1 enää niin kiinnostakkaan!
 
Vastaus: F1 2016

Paras F1 peli kahden viimeisen konsolin aikana ihan kevyesti.

Itse en ole kyllä moista ilma-alus ongelmaa havainnut Thrustmasterin F1 ratilla. Ratti kääntyy 1:1 pelissä omaan rattiin nähden ja ihan nätisti mutkissa kääntyy ilman viiveitä kuten pitää.
 
Vastaus: F1 2016

Tästä on julkaistus PS4 demo, sisältää ensimmäisen viikonlopun uratilassa.
Onhan tämä mennyt valovuosia eteen päin PS3 ajoista ku viimeksi pelasin, ärsyttää vaan ku etupää tuijaa/leijuu tietyissä mutkissa, kait tuon jollain säädöllä sais pois.
 
Vastaus: F1 2016

Yksi kausi uramoodia takana ja muutama pistesijoituskin napsahti, mestaruuteen ei mitään asiaa lähimainkaan mutta hyvin löysin sopivan vaikeustason jne. Toinen kausi nyt startattu harjoituksilla ja 100% kisoihin siirryin kun aiemmin oli 50%. Ohjaimella pelailen ja vaikeeta on mutta myös pirun hauskaa, tällaista nautintoa en oo koskaan saanut F1 pelistä, suosittelen siis muillekin noviiseille. Hieno peli kertakaikkiaan.
 
Vastaus: F1 2016

Tästä on julkaistus PS4 demo, sisältää ensimmäisen viikonlopun uratilassa.
Onhan tämä mennyt valovuosia eteen päin PS3 ajoista ku viimeksi pelasin, ärsyttää vaan ku etupää tuijaa/leijuu tietyissä mutkissa, kait tuon jollain säädöllä sais pois.
Kiitos, kun kerroit demosta. Olisi mennyt ihan ohi, kun sitä ei näy Storen demovalikoimassa.

Oma edellinen Codemastersin F1-kokemus taitaa olla F1 2014 Demosta Xbox 360:lla. Sille sanoin ei kiitos, mutta tämä uusin vaikutti ihan potentiaaliselta. Korjattavaa ja parannettavaa toki löytyy edelleen, mutta peliä oli ihan hauska pelata.

Ajofysiikat oli ihan riittävät, vaikka ei niissä sellaista simumaista tarkuutta ole. Enemmän muistuttaa Dirt 3:sta kuin Dirt Rallya fysiikoilta. Ajettavuus oli ihan hyvä ja siinä oli selvä parannus niihin vanhoihin F1-peleihin. Etupäässä ei ole sellaista tarkuutta ja tuntumaa, sen takia aluksi tuntui ohjauksessa olevan jotain vikaa. Luulin kääntösäteen olevan väärä, mutta ajettavuus parani kuitenkin parani forceja vähän säätämällä. Ajaminen kelpaa hyvin, koska on ihan hauskaa. Sitä voi kuitenkin edelleen kehittää paremmaksi.

Visuaallisesti peli on näyttävä, mutta valitettavasti pelissä näkyy myös PS4 rajat. Joten toivottavasti ensi vuoden versio hyötyy PS4 Pro tuesta kunnolla. Nyt tekstuurit on vähän heikkotasoisia, jonkun verran on sahalaitaa ja vilkkumista sekä välkkymistä. Suorituskyky ei ole mikään sulava ja Melbournen yhdessä loivassa shikaanissa pätkäisi jokaisella kierroksella. Replayt myös pyörivät todella huonosti ja kuvanlaatu ei niissä ole hyvä.

Tykkäsin paljon kaikista pelillistä asioista sekä F1 elementit oli hyvin tuotu mukaan valikoihin, presentaatioon sekä kisaamiseen. Ainoastaan se oli yllätys, että ajon aikana ei tarvinut säätää voimayksikköä ja energian keräystä. Eikä boostia tainut olla ollenkaan, toki se teki ajamisesta helpompaa. Ei välttämättä huono asia.

Kaiken kaikkiaan tykkäsin pelistä, sitä oli hauska ajaa ja ajettavuus oli jo ihan kelvollinen. Taitaa kuitenkin tämä versio jäädä hankimatta, koska ei hirveästi huvita ajaa vanhoilla rostereilla ja mieluiten näkisin vähän paremmin toimivan PS4 Pro version.

Saisivat kyllä muuttaa F1 pelien julkaisut aina keväälle niin pääsisi F1 kiimassa ajelemaan uutta formulapeliä.
 
Vastaus: F1 2016

Ens vuoden pelistä saattaa tulla todella hyvä koska autot muuttuvat huomattavan agressiivisemmiksi. Ainakin omasta mielestä noi nykyiset autot on hieman tylsiä.
 
Vastaus: F1 2016

Ens vuoden pelistä saattaa tulla todella hyvä koska autot muuttuvat huomattavan agressiivisemmiksi. Ainakin omasta mielestä noi nykyiset autot on hieman tylsiä.

Kunhan nyt selviää, että kuka version tekee vai tekeekö kukaan koko peliä. Codemastersin sopimus loppui edelliseen versioon ja vielä ainakaan ei ole tullut yhtään ilmoitusta jatkosta.

Ainakaan Codemastersin patch-tahti ei herätä suurta luottamusta, vaan viittaa mielestäni enemmän siihen, että pelisarja hieman unohduksissa. F1 2015:ssa viimeiset patchit taisivat tulla tammikuussa ja F1 2016:ssa edellinen patch taisi tulla lokakuussa?
 
Vastaus: F1 2016

Kunhan nyt selviää, että kuka version tekee vai tekeekö kukaan koko peliä. Codemastersin sopimus loppui edelliseen versioon ja vielä ainakaan ei ole tullut yhtään ilmoitusta jatkosta.

Ainakaan Codemastersin patch-tahti ei herätä suurta luottamusta, vaan viittaa mielestäni enemmän siihen, että pelisarja hieman unohduksissa. F1 2015:ssa viimeiset patchit taisivat tulla tammikuussa ja F1 2016:ssa edellinen patch taisi tulla lokakuussa?

Arvaukseni näytti menneen vahvasti pieleen, koska Force India on lisännyt tänään Twitteriin kuvan, jossa tallin kuskeista otetaan 3D-kuvia Codemastersin peliä varten.

Menee siis vähän ohi aiheen, mutta sanoisin 99,9% varmuudella, että F1 2017 tulee Codemastersin tekemänä.

https://twitter.com/ForceIndiaF1/status/823550198102327297

Patch-asioista vielä samaan viestiin sen verran, että Codemastersin "community manager" kommentoi useamman kuukauden jatkuneita patch-uteluita näin:

Hey, we'll be able to update you shortly.
 
Vastaus: F1 2016

David Croft (Sky Sports F1 HD -kanavan selostaja) on päivittänyt Twitter-tililleen muutaman kuvan liittyen Codemastersin uuteen F1-peliin. Ensimmäisessä kuvassa David Croft on äänityskopissa ja toisessa kuvassa on hänen skannattu kasvomallinsa. Kuvat näet tästä ja tästä.
 
Vastaus: F1 2016

Tuli pitkästä aikaa palattua F1-pelin pariin viikonloppuna Australian GP:n jälkihöyryissä. PS4:lla pelaan ja peli asensi heti käynnistyessään 1.08 -päivityksen, mikä toi mukanaan sen, että pitkien suorien päässä auto saattaa välillä itsekseen ohjautua sivuun ajolinjalta. Pelaan ohjaimella. Käykö muille samoin? Oli nimittäin välillä aika haastavaa ajaa esim. Sochin radalla kun lähtösuoran päässä auto veteli itsekseen radan suojamuuriin ellei sitten erikseen yrittänyt tatilla ohjata ja pitää autoa suorassa.
 
Vastaus: F1 2016

Tuli pitkästä aikaa palattua F1-pelin pariin viikonloppuna Australian GP:n jälkihöyryissä. PS4:lla pelaan ja peli asensi heti käynnistyessään 1.08 -päivityksen, mikä toi mukanaan sen, että pitkien suorien päässä auto saattaa välillä itsekseen ohjautua sivuun ajolinjalta. Pelaan ohjaimella. Käykö muille samoin? Oli nimittäin välillä aika haastavaa ajaa esim. Sochin radalla kun lähtösuoran päässä auto veteli itsekseen radan suojamuuriin ellei sitten erikseen yrittänyt tatilla ohjata ja pitää autoa suorassa.
Advanced Wheel settings - Steeringiin isket saturationia lisää niin pitäis toimia moitteetta. Mulla se on aina ollut 10-30. Kokeile mikä itsestäsi tuntuu parhaimmalta.
Jos edelleen auto leikkii omiaan suoralla niin vika on sitten pädissä :)
 
Vastaus: F1 2016

F1 2017 Teaseri on julkaisu. Ensimmäinen teaseri ei tarjoa varsinaista pelikuvaa, vaan esittelee peliin tulevia klassikkoautoja. F1 2017 julkaistaan 25.8.2017.

[video=youtube;UuNYxtVoUs8]https://www.youtube.com/watch?v=UuNYxtVoUs8[/video]

Lisää klassikkoautoista voit lukea Codemastersin Blogista.
 
Vastaus: F1 2016

Vaikuttaa hyvältä. Tykkäsin siitä, oliko se 2013 versiossa ajella niillä vanhoilla autoilla ja varsinkin radoilla. Lukiko missään onko vanhoja ratoja myös?
 
Vastaus: F1 2016

Kyllä fysiikoita pitää päivittää roimasti. Itse en saa minkäänlaista tuntumaa 2016 demossa, ihan ihmeellisesti yliohjaa.
Tuntuu että auto on keskiakselin päällä, sitä sitten säädellään jarrulla ja kaasulla.
 
Vastaus: F1 2016

2016:sta oli ainakin omaan makuun todella hyvät fysiikat ja ajaminen oli parasta formulaa tähän asti. Yleensä jätän juuri pelaamatta monet ajopelit, jos tuntuma on tuollainen akselin ympäri meneminen, eikä tässä kyllä sellaista ollut. Mistä kuvakulmasta ajoit? Se tuntuu usein vaikuttavan asiaan myös.
F1 2016 on tähän astisista F1 peleistä kaikinpuolin paras ollut.
 
Ylös Bottom