Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2016

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2016

Ei oo vissin tässäkin pelissä splitcreeniä, onks mä muka ainoa joka kaipaa splitcreeniä ajopeleissä nykyään :-)

Et varmasti ainut, mutta vähemmistöön kuuluva. Käsittääkseni split-screenin mukaantuominen vaatii pelintekijöiltä varsin suurta panosta ja koska split-screen-pelaajia ei ole merkittävästi, se ei ole vaivan arvoista. Fiksummat voinee tarkentaa/tyrmätä tämän. :D
 
Vastaus: F1 2016

Toivottavasti tähän tulisi kaksin peluu mahdollisuus mestaruuskauteen, se oli jtn niin parasta, siinä vanhassa kunnon GP 2:sessa. Sehän toimisi nykyäänkin että saat ajaa tietyn ajan ja sitten vaihtuu vuoro toiselle pelaajalle.
 
Vastaus: F1 2016

Toivottavasti tähän tulisi kaksin peluu mahdollisuus mestaruuskauteen, se oli jtn niin parasta, siinä vanhassa kunnon GP 2:sessa. Sehän toimisi nykyäänkin että saat ajaa tietyn ajan ja sitten vaihtuu vuoro toiselle pelaajalle.

Niin... tai kuten nykyaikana on tapana, kun laitteet eivät ole niin rajoittuneita, niin molemmat pelaisivat samaan aikaan omilla laitteillaan ilman mitään taukoja ja vuoron vaihtoja.
 
Vastaus: F1 2016

Niin... tai kuten nykyaikana on tapana, kun laitteet eivät ole niin rajoittuneita, niin molemmat pelaisivat samaan aikaan omilla laitteillaan ilman mitään taukoja ja vuoron vaihtoja.

Mihin sitä toista laitetta tarvii? Vai meinaatko nyt toista ohjainta? Itse kyllä tykkäisin edelleen tuosta vuorovaihtuu systeemistä, saat koko ruudun käyttöön.
 
Hiukan lisenssejä lisää ja GP2 luokka esim mukaan. Sit urassa noustaan ylöspäin. Vähän kuin motogp sarjassa.
 
Vastaus: F1 2016

Oispa fovin säätö. Nuo eturenkaat menee ihan luonnottoman vääristyneen näköiseksi kun fov on varmaan yli 100. Kypäräkin peittää rattia enemmän kuin viime pelissä.

Kattois edes mallia tv-lähetyksistä: https://www.youtube.com/watch?v=3g4i6ADrRFE

Cockpit -kuvakulmakin on varmaan taas kustu. Olis niin mukava ajaa cockpitistä, mutta se on ihan mahotonta kun kuvakulma on vähintään 0,5-0,7 metriä liian takana. Eli sen verran mitä omien silmien etäisyys on näytöltä. Se on ihan turha selitys, että kuvakulma on siksi niin takana, jotta näkee peilit. Jos haetaan oikeita etäisyyksiä ja immersiota, niin sille ei vaan voi mitää että yhdellä näytöllä ei esimerkiksi peilejä nää. Aina voi laittaa virtuaalisen peilin yläreunaan ja se ainakin itelle riittää. Harmi, että kaikki pelit eivät anna sitä vaihtoehtoa, kun ajetaan cockpitistä. Tässä https://www.youtube.com/watch?v=rbVIuGnMXZs muuten hyvä video miltä suurin piirtein näyttää kuskin silmistä. Kameran fovikin kohtuu realistinen. Ei ole mitään fish-eye -tyyppistä laitettu. Ei tuossakaan kuski näe peilejä kun katse on eteenpäin ja se on ihan oikein. Tietty pelissä täytyisi vielä ottaa vähän eteenpäin, koska pelaajan silmät eivät ole näytössä kiinni.

Virtuaalilasit tietysti ratkaisee kaikki nämä ongelmat. Onko tietoa tukeeko F1 2016 heti suoraan virtuaalilaseja, joko pc:llä tai konsoleilla?
 
Vastaus: F1 2016

Se on kyllä aika käsittämätöntä että miksi niin harvasta konsolipelistä löytyy FOV säädin. Tässäkin se PC versiosta löytyy mutta ilmeisesti ei konsoliversiosta.
 
Vastaus: F1 2016

Kattois edes mallia tv-lähetyksistä: https://www.youtube.com/watch?v=3g4i6ADrRFE


Virtuaalilasit tietysti ratkaisee kaikki nämä ongelmat. Onko tietoa tukeeko F1 2016 heti suoraan virtuaalilaseja, joko pc:llä tai konsoleilla?

TV-lähetyksiin on turha verrata, kun sitä varten on se toinen "T-CAM"-kuvakulma (offset T-CAM). Se oli F1 2015:ssa liiaksi vasemmalla, mutta tähän on tullut muutoksia uuteen peliin ja on huomattavasti lähempänä realistista. Ei ole täsmälleen samanlainen, johon eräs pelin kehittäjä Codemastersin foorumilla kommentoi näin:

We also have offset T-cam which is much closer to what you see on the television. That camera is basically the TV T-cam with only minor adjustments to avoid some problems that arise when you have a 1-1 replication of the TV angle.

Virtuaalilaseihin sen verran, että tukea niihin ei ole julkaistu joten vahvasti epäilen niiden mukanaoloa.

Britannian GP:n yhteydessä pitäisi olla tulossa isompi info Codemastersilta, koska ilmeisesti keväällä Codemastersin studiolla peliä testaamassa käyneet ovat Codemastersin toimesta kutsuttu GP-viikonloppuun mukaan. Eli tuskin pelkkä hot-lap enää ensi viikonloppuna, vaan toivon mukaan traileri ja pelikuvaa AI:n kanssa.
 
Vastaus: F1 2016

TV-lähetyksiin on turha verrata, kun sitä varten on se toinen "T-CAM"-kuvakulma (offset T-CAM). Se oli F1 2015:ssa liiaksi vasemmalla, mutta tähän on tullut muutoksia uuteen peliin ja on huomattavasti lähempänä realistista. Ei ole täsmälleen samanlainen, johon eräs pelin kehittäjä Codemastersin foorumilla kommentoi näin:



Virtuaalilaseihin sen verran, että tukea niihin ei ole julkaistu joten vahvasti epäilen niiden mukanaoloa.

Britannian GP:n yhteydessä pitäisi olla tulossa isompi info Codemastersilta, koska ilmeisesti keväällä Codemastersin studiolla peliä testaamassa käyneet ovat Codemastersin toimesta kutsuttu GP-viikonloppuun mukaan. Eli tuskin pelkkä hot-lap enää ensi viikonloppuna, vaan toivon mukaan traileri ja pelikuvaa AI:n kanssa.
Juu se F1 2015:n offset kamera on ihan helvetin naurettava. Siinä on fov joku 120 ainakin. Se ei ole tv-lähetyksiä nähnytkään. Mun mielestä on ihan turha saada niitä oikeita peilejä toimimaan jos on t-cam tai offset-tcam. Virtuaalipeili yläreunaan ja ongelma on ratkaistu.

http://forums.codemasters.com/discussion/40494/f1-2016-t-cam tuos on muuten hyvä vertailu. Nuo renkaat varsinkin menee ihan typerän näköiseksi kun fov on miljoonia.

Samaten kaikenlainen kameran liikkuminen eteen ja taakse g-voimien perusteella pitäisi ehdottomasti saada pois.
 
Vastaus: F1 2016

Virtuaalilaseihin sen verran, että tukea niihin ei ole julkaistu joten vahvasti epäilen niiden mukanaoloa.

Dirt-rallysta kuitenkin tuki löytyy/on tulossa ja samalla moottorillahan nuo taitaa toimia, niin ei nyt sinänsä mikään mahdottomuus, että tulisi tähänkin. PC-versioon siis, konsoleilla en kyllä jaksa uskoa.
 
Vastaus: F1 2016

Juu se F1 2015:n offset kamera on ihan helvetin naurettava. Siinä on fov joku 120 ainakin. Se ei ole tv-lähetyksiä nähnytkään. Mun mielestä on ihan turha saada niitä oikeita peilejä toimimaan jos on t-cam tai offset-tcam. Virtuaalipeili yläreunaan ja ongelma on ratkaistu.

http://forums.codemasters.com/discussion/40494/f1-2016-t-cam tuos on muuten hyvä vertailu. Nuo renkaat varsinkin menee ihan typerän näköiseksi kun fov on miljoonia.

Samaten kaikenlainen kameran liikkuminen eteen ja taakse g-voimien perusteella pitäisi ehdottomasti saada pois.

Eipähän nuo peilit minun käsittääkseni ole erityisemmin vaikuttaneet varsinkaan T-CAMin sijoitteluun. Oikeastihan peileistä ei tuosta kuvakulmasta näkyisi kuin auton sivuponttoonit, mutta CM luonut käytännössä "virtuaalipeilit" oikeiden peilien tilalle. Itse en lämpenisi missään kuvakulmassa sille, että kuvan ylälaitaan lähdettäisiin jotain peilejä tunkemaan. FOV-säätimen kyllä itsekin haluaisin, mutta mielummin cockpitissakin vähän liian kaukaa peilien kanssa kuin joitain yläkulmia peittäviä virtuaalipeilejä mukaan.

Kameran liikkumista moni on kritisoinut ja en yllättyisi, jos kokoversiossa tuohon olisi ON/OFF-säädin mukana. Sen lisääminen peliin tuskin kaikista haastavin homma olisi.

Dirt-rallysta kuitenkin tuki löytyy/on tulossa ja samalla moottorillahan nuo taitaa toimia, niin ei nyt sinänsä mikään mahdottomuus, että tulisi tähänkin. PC-versioon siis, konsoleilla en kyllä jaksa uskoa.

Joo, ei mahdotonta varmasti, mutta kokisin sen tulleen jo ilmi jos näin olisi. Oma veikkaus on, että eivät ole edes harkinneet tähän versioon, vaan tuovat sen ensi vuonna mukaan samalla myös konsolipuolelle PSVR-lasien myötä.

Tämän viikon lopussa saadaan varmaankin tähänkin varmistus, koska jos VR-tuki on, niin kyllä sen ilmoittamisen tulisi olla jo aika ajankohtaista.
 
Vastaus: F1 2016

Hyvä, että tuo ura on 10 kautta. Vaikka ei sinne asti pelaisikaan niin itse en tuosta tykkää, että pakotetaan lopettamaan juuri viidennen kauden jälkeen.
 
Vastaus: F1 2016

Uusia screenshotteja:

hammering-down-the-red-bull-ring-main-straight.jpg


the-sun-doesn%E2%80%99t-always-shine-in-austria.jpg


virtual-f1-has-never-looked-better.jpg


on-board-with-max-verstappen.jpg


ricciardo-leaves-the-pits.jpg
 
Vastaus: F1 2016

Ihan hyvältä näyttää. Innolla odottelen jo julkaisua. Toivottavasti moninpeli pelittää hyvin tän vuoden versiossa, niin vois harkita taas liigakisoihin osallistumista.
 
Vastaus: F1 2016

Nyt sitten lävähti kerralla kunnolla. En töissä jaksa (tai kerkeä, jaksaisin kyllä :rolleyes:) tarkemmin kommentoida, joten video ja tekstit alle:

[video=youtube;AcIf4wC0H3c]https://www.youtube.com/watch?v=AcIf4wC0H3c[/video]

Today, we’re very happy to reveal that F1 206, the official videogame of the 2016 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP™, will take you deeper into the sport than ever before with 22 player online racing, and the introduction of features such as the Formation Lap and manual starts.

We’re taking you to the next level by replicating the real world sport like never before with the Formation Lap appearing for the first time, allowing you to experience the height of the pre-race tension and warm your tyres in preparation for the all-important start.

We’ve also released a new trailer, which is below, which features in-game footage and shows off the new time-of-day editor, action from the paddock and hospitality area, including your engineer and agent, as well as the pit lane, grid and track.

Alongside the previously announced Safety Car and Virtual Safety Car (which you can read here), F1 2016 will also include manual race starts. You’ll need to engage your clutch and balance your revs, as you wait for the lights to go out. Your reaction time is vital here, as too early and you risk a jump start, or getting stuck on the grid as the anti-stall engages.

You’ll also be able to have manual control over your pit lane entry and braking, so you can look to minimising the time lost when putting. You’ll also need to brake in time to avoid a penalty for speeding in the pit lane, which is also a feature included in F1 2016, along with a new five second pit stop penalty.

We talked to Principal Games Designer Lee Mather about this:

“We strive to create a game that is as close to the actual sport as possible. We have listened to the feedback from our community and that has resulted in us introducing the Safety Car, Virtual Safety Car, Formation Lap, manual race starts and the host of other gameplay features that get us even closer to the real sport and add to the experience for the player.

“Increasing the multiplayer support to 22 players was extremely important to us,” added Lee. “We want to be able to fill the whole grid with human players to create those great race moments and stories. It also provides greater support for online leagues.”

With multiplayer support for up to 22 drivers, you can form a full grid of human players across the 21 circuits featured in the 2016 FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, including the tight Baku street circuit, the latest addition to the calendar.

The more observant of you will have noticed the pit wall boards in some of our previous screenshots, these will be in-game, delivering crucial information to you, presenting you with exactly what you see while watching a race. There’s also a realistic penalty system and car damage sensitivity, and for the very first time in the franchise, we’ve introduced wheel tethers as well.

We’re very proud to announce our brand new pro surfaces: remodelled kerbs, and surfacing add to the level of realism. We’ve also been adding new physics into the game, allowing you really emulate the sport.

This is alongside our previously announced career mode in single player, where you’re able to create your own legend in the expansive Career Mode which stretches for up to ten seasons and includes drama both on and off the track.

Lyhyesti (ainakin itselle) tärkeimmät:

-22 henkilön online
-lämmittelykierros
-manuaalinen startti
-manuaalinen kontrolli pitstopeille mennessä/poistuessa
 
Joo, loistavalta kuulostaa. Oikeestaan ainut jota ite vielä kaipaan ois ERS:n hallinta. Ainakaan noitten aiempien videoitten perusteella näyttäs että ei oo tulossa. Ainakaan hudissa ei oo mitään siihen liittyvää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom