F1 2018

Miqz

Active Member
#1
Viimeksi muokattu:

Oeppae

Active Member
#2
PSVR mode olisi kyllä huippua, mutta eipä noista tiedoista voi sellaista vielä toivoa/päätellä, uusi ominaisuus on vielä joku "vanha palaava toivottu" ominaisuus. Saisivat kyllä päivittää koko pelimoottorin niin tämä olisi ennakkotilaus. Nyt tuo pelimoottori on kai graafisesti yllättävän raskas (PSVR:lle) ja ohjauksen input lagi on jotain jäätävää..
 

Miqz

Active Member
#4
Nyt tuo pelimoottori on kai graafis
Jotenkin en usko etteikö sitä saataisi pyörimään resoluutiota ja detaljeja tiputtamalla toiminaan myös psvr:llä... Dirt Rallykin saatiin skulaamaan ihan tyydyttävästi, jopa yli odotusten. Tai otettais joku 2015 versio ja tehtäis sen pohjalta se VR moodi.
 

ohjeah

Active Member
#5
Dirt rallyyn nyt on vähän huono verrata, kun siinä ensinnäkin ajetaan pääasiassa yksin ja aivan eri tyyppisissä ympäristöissä ja pelimoottorikin taisi olla melkein jostain ps3-ajoilta, jos en ihan väärin muista.

Jos GT Sportin ja Drive Clubin karsittuja vr-toteutuksia katsoo, niin aika kaukana ollaan PS4:llä siitä että homma saataisiin pyörimään yli 20 auton gridillä ja muuttuvilla säätiloilla yms. Ja kai siihen on syynsä ettei näissä Codemastersin formuloissa ole vr-tukea edes pc:llä, vaikka se muuten alkaa ajopeleissä olla jo aika oletusarvoinen ominaisuus.
 

Oeppae

Active Member
#6
Jep kuten Ohjeah sanoi, valitettavasti on varmasti syitä, miksi edes PC:llä ei ole VR-versiota codemasterssin formulasta. Dirt rallyhan oli lähtökohtaisesti 60fps ja piirtoetäisyydet maltilliset - eikä tosissaan muita autoja. Näistä lähtökohdista on paljon kivuttomampaa tehdä PSVR porttaus 90fps:ään ja siksi Dirt rally PSVR:lle niin hyvin taipuukin. Driveclubista joka oli defaulttina 30fps jouduttiin jo tekemään paaaaljon enemmän uhrauksia että saadaan 90fps PSVR:lle stabiilina. Jotain tuossa Codemasterssin pelimoottorissa on kyllä mätää, ettei tosissaan edes PC:lle taivu VR:ksi.

Eli epäilen, että vasta kun tulee ihan uudella enginellä tehty F1 peli, niin nähdään myös VR toteutus.. Saattaa jopa mennä PS5 aikaan pleikkarilla.
 

TT-2k

Päämoderaattori
Ylläpitäjä
#7
Dirt rallyhan oli lähtökohtaisesti 60fps ja piirtoetäisyydet maltilliset - eikä tosissaan muita autoja. Näistä lähtökohdista on paljon kivuttomampaa tehdä PSVR porttaus 90fps:ään ja siksi Dirt rally PSVR:lle niin hyvin taipuukin. Driveclubista joka oli defaulttina 30fps jouduttiin jo tekemään paaaaljon enemmän uhrauksia että saadaan 90fps PSVR:lle stabiilina.
90 fps ei ole vaatimus PSVR:lle vaan 60 fps riittää*. Sen jälkeen Processing Unit -laatikko tekee sille omia interpolointitaikojaan ja vääntää sen näennäisesti 120 fps:ksi. Natiivisti 90 fps:nä ei taida pyöriä sen enempää DRIVECLUB kuin Gran Turismo Sportkaan.

* Käytännössä tavallinen 60 fps ei vielä riitä, koska näkymä pitää rendata stereona, josta tulee vähän lisää laskentakuormaa.
 

Aksu

Well-Known Member
#9
Alkaa olemaan julkaisutahti niin tiuha, että NHL ja FIFA efektiä rupeaa pukkaamaan, sama peli eri skineillä. Kyllä 2 vuotta pitäis olla väliä, ei 1 paljoa tehdä, varsinkin kun pitää samalla päivitellä vanhaakin versiota.
 

Miqz

Active Member
#10
Onhan tuo varmasti nyt sitten autenttinen tuo uusi Halo-turvakaari, mutta ihan törkeästi rajoittaa näkyvyyttä. Ehkä VR:ssä voisi toimia kuvakulma, koska päätä liikuttamalla pystyisi katsomaan välillä mitä kaaren ”alle” jää, mutta muuten kyllä tulisi ajettua kisat ”puskuri” kamerasta, tai sellaisesta missä tuo ei ole radan edessä.
 
#12
Onhan tuo varmasti nyt sitten autenttinen tuo uusi Halo-turvakaari, mutta ihan törkeästi rajoittaa näkyvyyttä. Ehkä VR:ssä voisi toimia kuvakulma, koska päätä liikuttamalla pystyisi katsomaan välillä mitä kaaren ”alle” jää, mutta muuten kyllä tulisi ajettua kisat ”puskuri” kamerasta, tai sellaisesta missä tuo ei ole radan edessä.
Pelinkehittäjät ovat kertoneet, että tuon Halon voi kytkeä pois päältä, jos haluaa. Tämä mahdollista kuitenkin vain, jos pelaa ohjaamokuvakulmasta ja tällöinkin voi ottaa vain sen pystypalkin pois keskeltä, mutta sehän se suurin este juuri onkin.
 

Miqz

Active Member
#13
Pelinkehittäjät ovat kertoneet, että tuon Halon voi kytkeä pois päältä, jos haluaa. Tämä mahdollista kuitenkin vain, jos pelaa ohjaamokuvakulmasta ja tällöinkin voi ottaa vain sen pystypalkin pois keskeltä, mutta sehän se suurin este juuri onkin.
Erittäin hyvä ratkaisu kehittäjiltä, vaikka syökin realismia.
 

Barca11910

Well-Known Member
#14
Mikä näissä Formula peleissä on nykyää vaikeus taso? :D Edellinen jota pelasin oli 2015

Nyt tuli tälle kaudelle näitä kivoja uudistuksia niin voisi pelinkin taas ostaa :D
 

Aksu

Well-Known Member
#15
Pelinkehittäjät ovat kertoneet, että tuon Halon voi kytkeä pois päältä, jos haluaa. Tämä mahdollista kuitenkin vain, jos pelaa ohjaamokuvakulmasta ja tällöinkin voi ottaa vain sen pystypalkin pois keskeltä, mutta sehän se suurin este juuri onkin.
Tämä on kyllä hyvä juttu, tämä oli yks syy miksi peli ois jääny kauppaan. Ei tuo halo toimi hyvin 2D näytöllä, kyllä siinä pitäis olla VR.
 
#17
Paddock- ja haastatteluosuudet näyttää kyllä upeilta. Toivotaan ettei tarvii vastailla careerin läpi samoihin kysymyksiin...
 
Viimeksi muokattu:

Barca11910

Well-Known Member
#19
Paddock- ja haastatteluosuudet näyttää kyllä upeilta. Toivotaan ettei tarvii vastailla careerin läpi samoihin kysymyksiin...
Mitä ihmeellistä oot varikolta nähny? :D Tähän mennessä yhdeltä Youtube videolta nähny edes noita haastiksia.

Eikös se olis melko auteettinen kokemus, kun joka vkl sama haastattelija kysyis saman kysymyssetin
Kuulostaapa masentavalta :D
 
#20
Uskon kyllä että tää on hyvä peli ainut mitä en ymmärä on miksi ne ei voi laittaa split screeniä peliin , tiedän että ei saa samaa grafikka ynnä muuta mut ei se mua haittaa vois vaikka laittaa 30 fps
Gt sport on ihan tarpeeks hyvä split screen jo
 
Ylös Bottom