Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2020

Viimeksi muokattu:
Juuri 2019 ketjussa puhuttiin:
Tuli mieleen, että kieltääköhän F1-lisenssit esimerkiksi uuden tiimin lisäämisen F1-peliin? Olisi erittäin mielenkiintoinen uudistus, jos tulevassa versiossa voisi perustaa oman tallin Career-modeen, ja tallia tulisi pyörittää kulujen puolesta, palkata henkilökuntaa ja kuskeja jne. Lisäksi samalla voisi olla mahdollisuus ajaa myös kaikki kisat itse tallin toisella kuljettajalla. Luulen, että lisenssit, sponsoridiilit ym. tämän taitaa kyllä estää.
Luulen et ainoastaan F1 lisenssi, ei mikään sponsori tms. Ja lisenssikin vain siksi, että Bernien jääräpäisyys näkyy edelleen. Kyllähän Liberty on löystyttänyt otettaan paljonkin monen asian suhteen.
Ja epäilykseni perustan siihen, että oman tallin luonti on motogp peleissä onnistunut vuosia, joten ei se sponsoreilta tms jää kiinni. Toki voi itsellä joku Ferrari olla myös vanhan liiton jääränä sanelemassa.

Liberty tosiaan löystänyt vuosi vuodelta otettaan pois Bernien 100v vanhoista perinteistä. Ja se alkaa tuottaa hedelmää.

Oikeastaan mun huoli on siinä, että Codemastersin pelien eri maalaukset, teippaukset, kypärät jne on todella suppeita ja kamalia. Eli en jaksa uskoa kunnon editoriin, pelaajien väliseen jakamiseen jne. Koska silloinhan tuossa on pointtia. Saat tuotua vaikka jonkun vanhan Bar:n, Jordanin jne takaisin.
Jopa Milestonella tämä kyllä toimii ja on toiminut, mutta ei Codemastersilla..edes lisensoimattomassa Gridissä.
 
Toivottavasti Online Leagueen on panostettu. Se on oikeastaan ainoa pelimuoto, jota tulee ajettua, mutta sitä tulee ajettua paljon. Tämän vuoden versioon verrattuna saisi ainakin tulla mahdollisuus vaihtaa tallia kauden jälkeen ilman että tarvitsee aloittaa uutta liigaa. Myös kesken kauden tallin vaihto kelpaisi.

Myös asetusten muuttaminen kesken liigan järkevämmäksi. Nyt muutokset vaativat muiden hyväksyntää, mikä on ok. Mutta vaikka ne olisi hyväksytty, niin ne eivät ole voimassa vielä seuraavassa kisassa, vaan vasta sitä seuraavassa.
 
Toivoisin uusia välianimaatioita, bugien korjausta esim: vihreä lippu bugi poistettaisiin eli turva-auto ei voi tulla radalle.
Careeriin pre-season test, f2 kuskit tulisi f1 ja vanhat formula kuskit lopettaisivat.
 
Juuri 2019 ketjussa puhuttiin:



Liberty tosiaan löystänyt vuosi vuodelta otettaan pois Bernien 100v vanhoista perinteistä. Ja se alkaa tuottaa hedelmää.

Oikeastaan mun huoli on siinä, että Codemastersin pelien eri maalaukset, teippaukset, kypärät jne on todella suppeita ja kamalia. Eli en jaksa uskoa kunnon editoriin, pelaajien väliseen jakamiseen jne. Koska silloinhan tuossa on pointtia. Saat tuotua vaikka jonkun vanhan Bar:n, Jordanin jne takaisin.
Jopa Milestonella tämä kyllä toimii ja on toiminut, mutta ei Codemastersilla..edes lisensoimattomassa Gridissä.
Heti pisti tuon julkaisutrailerin osalta silmään, että ainakaan noissa trailerin autoissa ei ollut muita kuin F1 2020 -mainoksia. Jo se on aivan hanurista, jos autoon ei saa mainoksia, kun muilla niitä on autot täynnä.

Videolle oli kyllä tosiaam tehty ainakin omaan silmään monta kamalan väristä autoa. Ja näytti, että ei noita ihan hirveästi voi muokata, mutta toivottavasti olisin väärässä. Toivon todella, että tämä pelimuoto olisi toteutettu siististi, koska olen varma että hyvin toteutettuna tuota moodia jaksaisin itse pelata erittäin pitkään.
 
Toivoisin uusia välianimaatioita, bugien korjausta esim: vihreä lippu bugi poistettaisiin eli turva-auto ei voi tulla radalle.
Careeriin pre-season test, f2 kuskit tulisi f1 ja vanhat formula kuskit lopettaisivat.
Kimi lopettaa tänä vuonna :D siitä on hyvä aloittaa.
 
Isoin toive olis että Jeffillä olisi isompi äö
Tämä on myös hyvä pointti! Jeff voisi vaikka välillä ehdottaa taktiikkamuutoksista aiemminkin kuin radan viimeisessä mutkassa 50m ennen varikkosuoraa. Ja toiseksi olisi tietysti kiva, jos niistä olisi edes suurimmaksi osaksi hyötyä. Tällä hetkellä ne tuntuu menevän useammin enemmän tai vähemmän vihkoon.
 
Itse toivon liiga-alustaan parempaa viilausta, jotta se oikeasti olisi käyttäjäystävällisempi tarkoitustaan varten. Paremmat radan mallinnukset kelpaisi nekin, mutta luultavasti jää vain toivomiseksi tämä. Uramoodi on jo edennyt varsin hyvään suuntaan, joten toivotaan että sama linja jatkuu. Ehkä vähän voisi jo muuntaa tuota systeemiä erilaiseksi, kun nuo väkinäiset R/D tehtävät on noi samat turhakkeet olleet jo pitkän aikaa.

Toimivat SC:t ja penalty-systeemit kelpaisi nekin jo suorilta julkaisusta. Ja spectator-moodiin toivon sitä GOD-nappulaa itselleni :)
 
Heti pisti tuon julkaisutrailerin osalta silmään, että ainakaan noissa trailerin autoissa ei ollut muita kuin F1 2020 -mainoksia. Jo se on aivan hanurista, jos autoon ei saa mainoksia, kun muilla niitä on autot täynnä.

Videolle oli kyllä tosiaam tehty ainakin omaan silmään monta kamalan väristä autoa. Ja näytti, että ei noita ihan hirveästi voi muokata, mutta toivottavasti olisin väärässä. Toivon todella, että tämä pelimuoto olisi toteutettu siististi, koska olen varma että hyvin toteutettuna tuota moodia jaksaisin itse pelata erittäin pitkään.
Se on jo varmistettu että kun tekee oman tiimin, saa valita omat sponsorit, moottorinvalmistajan ja tiimikaverin. Myös tiimintiloja voi päivitellä.
 
Isoin toive olis että Jeffillä olisi isompi äö
Ko. roolia vetää näyttelijä. Toivottavasti hänelle on tehty realistisempi käsikirjoitus, muuten kuulostaisi toistolta.

Mutuilen, että lisenssisyistä jouhtuen Codemasters joutuu käyttää feikkisposseja, mut mene ja tiedä. Viel pitää odottaa kunnon gameplay-kuvaa, ennen jonkinlaista otantaa. Itselläni on 2018. Kunpa ei olisi rosterpäivitys uudella kannella.
 
Mutuilen, että lisenssisyistä jouhtuen Codemasters joutuu käyttää feikkisposseja, mut mene ja tiedä. Viel pitää odottaa kunnon gameplay-kuvaa, ennen jonkinlaista otantaa. Itselläni on 2018. Kunpa ei olisi rosterpäivitys uudella kannella.

Toivotaan että löysempää linjaa jatketaan mitä jo 2019 tarjoili, kun esimerkiksi AI kuskit vaihtoivat tallia kausien aikana ja niiden jälkeen. Libertyllä on onneksi vähän vapaampi suunta ollut.

Veikkaan kuitenkin ettei oikeita sponsseja nähdä, ja olettaisin melko kevyttä puolta muutenkin sillä saralla. Toivotaan että nähään gameplayta tuosta tiimimoodista ennen julkaisua.
 
Vähemmän ohituspaikkoja kuin Monacossa..

Simuloi siis oikeita nykypäivän formuloita aika hyvin. Ajetaan jonossa lähdöstä maaliin, varikkopysähdysten aikana voi joku sijoitus vähän muuttua ja lopulta Hamilton voittaa. Jos joku hävytön menee kuitenkin Hamiltonia haastamaan "rengas rengasta vasten", niin alkaa Hamiltonilta karmea itku ja haastaja saa rangaistuksen.

Nykypäivän formuloissa on hyvin vähän mitään mielenkiintoista. Paljon viihdyttävämpää katsella 80-90-lukujen kisoja nauhoitteina, joissa autot sentään kuulostivat autoilta ja oli tapahtumia pelkän jonossa ajelun sijaan.
 
Simuloi siis oikeita nykypäivän formuloita aika hyvin. Ajetaan jonossa lähdöstä maaliin, varikkopysähdysten aikana voi joku sijoitus vähän muuttua ja lopulta Hamilton voittaa. Jos joku hävytön menee kuitenkin Hamiltonia haastamaan "rengas rengasta vasten", niin alkaa Hamiltonilta karmea itku ja haastaja saa rangaistuksen.

Nykypäivän formuloissa on hyvin vähän mitään mielenkiintoista. Paljon viihdyttävämpää katsella 80-90-lukujen kisoja nauhoitteina, joissa autot sentään kuulostivat autoilta ja oli tapahtumia pelkän jonossa ajelun sijaan.
Itse asiassa tilastojen mukaan ohitusmäärät ovat kasvaneet tultaessa 90-luvulta tähän päivään, etenkin DRS-aikakaudella. Toki tilastoihin vaikuttavat myös mm. varikkopysähdykset. Olen kyllä samaa mieltä, että kilvanajo on kärsinyt, kun rangaistuksia jaetaan tiuhaan ja itkua tulee jokaisesta kosketuksesta. Tässä on Autosportin tilastoa vuosilta 1990-2016. https://www.autosport.com/f1/news/127597/how-drs-has-skewed-f1-overtaking-records

EDIT: Lisäyksenä tähän vielä, että olen ehdottomasti samaa mieltä, että kisat olivat viihdyttävämpiä Häkkisen aikakaudella ja Kimin aikakauden alussa. Rengas rengasta vasten taistelut, näyttävät moottoririkot ja välitankkaus olivat vaan sitä jotain. Nykyään kaikki nuo virheen mahdollisuudet on syöty pois, kun moottoritkin alkavat olla niin hyviä, ettei ne hajoa kesken kisan.

Tämä liittyy sillä tavalla tähän F1 2020 -peliin, että toivottavasti tässä vielä hieman vaikeutettaisiin ohittamista verrattuna tähän nykyiseen versioon. Liian helposti mielestäni usein pääsee edelleen ohi ja AI antaa liikaa tilaa paikoissa, joissa ei pitäisi. Lisäksi olisi hienoa jos "simulation" damage olisi myös simulation ja auto hajoaisi herkemmin jo pienestäkin kosketuksesta. Pelissä myös harvemmin on tähän mennessä sattunut kolareita, jotka johtaisivat kunnon ulosajoihin, joten ehdottomasti niitä lisää!
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun näillä on osaavaa porukkaa Project Carsin tekijätiimin oston myötä niin saisivat laittaa fysikkamottorin täysin uusiksi, henkilökohtaisesti en voi oikein sietää näiden pelien ajettavuutta, se on niin paljon muita simuja jäljessä, ja jos joku sanoo että kyseessä ei ole simu niin ainakin Codemasters on eri mieltä koska näitä markkinoidaan simulaattorina.
 
Ylös Bottom