Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Facebook vs. Google+

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollicas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

ollicas

Member
Facebook on varmaan maailman yksi suosituimmista yhteisöpalveluista ellei suosituin ja Google Plussasta on tehty vakava haastaja Naamakirjalle. Mutta mitä piilee Googlen puheiden takana?

Varmasti monet tietävät Facebookin sisällön suurinpiirtein, entä Googlen? Sisältöön kuuluvat Piirit, Etusivu, Kuvat, Profiili ja Pelit, jossa on myös (yllätys yllätys) Angry Birds.

Myös ikäraja on epäselvä: Facebookkiin se on ehdoton 13, mutta +:saan kirjauduin ilman vaivoja 12 vuoden elämälläni, joten alhaalla raja on.
Myös mielipiteitä saa kertoa

Onko täällä muita Plussalaisia vai olenko ainoa?

https://plus.google.com/s/olli%20h%C3%A4rk%C3%A4nen#102006517663746265143/posts

Voitte lisäillä:)

Olen kummassakin mutta varmaan yksikään kaveri ei käytä Google+:aa, joten itselleni aika turha palvelu. Facebookissa olen koska kaveritkin ovat. Hyvä keino pitää yhteyttä varsinkin kun alkaa tuttavapiiristä löytyä älypuhelin yhä useammasta taskusta.

Vastaus: Facebook vs. Google+

Olen kummassakin mutta varmaan yksikään kaveri ei käytä Google+:aa, joten itselleni aika turha palvelu. Facebookissa olen koska kaveritkin ovat. Hyvä keino pitää yhteyttä varsinkin kun alkaa tuttavapiiristä löytyä älypuhelin yhä useammasta taskusta.

Joo, kyllähän Facebookissa on PALJON enemmän käyttäjiä. Luin jostain, että Google+ tulee rinnalle noin vuonna 2014 ele saa vielä odottaa.:p

Mun kaveripiirissä toi yhteydenpito hoituu gTalkin kautta vaikka Facebookissa suurin osa onkin. GTalk on vaan niin paljon parempi systeemi Android-luurien kesken. iPadille pitäisi löytää joku hyvä keino gTalkkia varten mutta toistaiseksi kaikki sovellukset on ollut enemmän tai vähemmän perseestä (lue: ei toimi).

Google Plussaa tulee tottakai myös käytettyä vaikka siellä paljon vähemmän tuttuja onkin. Jotenkin kaikinpuolin paremman oloinen systeemi ja sitä preferoinkin tavallaan, vielä kun saisi enemmän tuttuja tekemään tilin sinne ja myös päivittämään, vaikka ne kaverit kenen kanssa olen eniten tekemisissä siellä jo ovatkin jokatapauksessa.

Facebookin Android-app on ihan perseestä, toi erillinen Facebook Messenger toimii jotenkuten mutta imee akkua aivan älyttömästi... Just tässä yhtenä päivänä viime viikolla Facebook/FB Messenger oli käyttänyt akkua 90% työpäivän aikana ja akku oli 20% kieppeissä kun kotia pääsin :eek: Myös täysissä kentissä liikuttaessa joskus kestää aivan tajuttoman kauan ladata syötettä jostain syystä. Myös iPadilla Facebook-clientti temppuilee silloin tällöin ja jää tekemään refreshiä ja mitään ei tapahdu vaikka onkin n-wlanissa ja 100Mbps yhteydessä kiinni. Paljon olisi parantamisen varaa noissa mobiilisovelluksissa siis.

Jos enemmän tuttuja siirtyisi plussaan, niin voisi kyllä melkein Facebook-tilin poistaa kokonaan. Mut käytetään nyt kumpaakin, ainakin toistaiseksi :-)

Facebookista 2007 lähtien. Liityin keväällä google+ käyttäjäksi, kun oli betatestaus meneillään. Erosin facesta joskus syyskuussa. Liityin takasi joulukuussa. Täytyy todeta että paska mesta tuo +. Ei ole intoa siirtyä sinne,kun ei kaverit sielä käy.

Sanotaanko näin että tässä tapauksessa google plus on spartalaisten joukko ja face persialaisten. Ja spartalaisten 300 jäsentä ei riitä kukistamaan persialaisia.

Kävin,koin ja toiste en tee samaa virhettä.

Molemmista löytyy tunnari, mutta FB on enemmän käytössä. Siellä on vaan niin kaikki :)

Googlen yhteisön syliin innoissani liityin, vitkuttelin aikani ja sitten poistin tunnukset. Ei siellä kukaan ollut, ei siellä mitään tapahtunut. Jos jotain virtuaalista elämäntynkää haluan harrastaa, niin facebookissa on jo kaikki mitä kaipaan. En koe tarpeelliseksi muuttaa kotia.

Valintani on ilmiselvästi Google+

Kyllä, Facebook on suositumpi ja siellä on kaikki, mutta Google+:ssa on selkeästi parempia ominaisuuksia, tai siitä puuttuu ainakin eräs naamakirjaa pahasti vaivaama ongelma. Kun facebookissa keskustelee pikaviestitse, kaikki tallentuu serverille tuntemattomaksi ajaksi. On tietenkin ymmärrettävää, että kun tietoja kerran tallennetaan niin tottahan toki niitä sitten jaetaan valtioille kuin hiton leipämaistiaisia lähikaupassani. Facebook kuitenkin mokasi Timelinen tullessa kehiin ja jouduin sitten soittelemaan ystävälleni, että näen hänen yksityisviestitkin useamman vuoden takaa... Asia hoitui, mutta tällaiset mokailut eivät lainkaan vala uskoa Facebookiin, saatika siihen että yksityiset viestimme olisivat MILLÄÄN tavalla suojassa keneltäkään.
Selaillessani Facebookin Privacy Policya sieltä löytyy kaikkea pientä kivaa näppärää kuten:

"Your trust is important to us, which is why we don't share information we receive about you with others unless we have
- received your permission,
- given you notice, such as by telling you about it in this policy,
- or removed your name or any other personally identifying information from it."
(eli jos ymmärsin oikein, käytännössä mikään ei loppujenlopuksi estä Facea julkaisemasta meidän tietojamme kuten yksityisviestejä)

Facebook vastaanottaa mm. sijaintimme ja vierailemamme www-sivut kirjautuessamme sisään. Google+ saa sijaintimme vain jos sallimme sen ja www-sivuista ei ole mitään mainintaa.

En osaa luottaa Facebookkiin, mutta olen siellä toistaiseksi. Toivon että Google+ nousisi, mutta suurinta osaa ihmisistä ei kiinnosta nämä epäkohdat tämän hetken suosituimmassa sosiaalisessa mediassa.

Olenpas minä taas paatoksellinen.. huhhuh.

Tilit löytyy molemmista. Facebook luonnollisesti auki aina, kun kone on päällä. Mieluummin käyttäisin Googlen systeemiä, mutta kun sitä ei aktiivisesti käytä kukaan kavereistani. Melko tyhmää itsekseen siellä kirjoitella mitään.

Facebookin käyttökin toki nykyään aika vähäistä, lähinnä lueskelen mitä muut ihmiset sinne kirjoittaa. Harvoin tulee mihinkään edes kommentoitua mitää.

Twitter tu teh win!

Lakun kanssa samoilla linjoilla twitterin suhteen, siihen on tullut lämmettyä nyt tasaiseen tahtiin jopa niin paljon että nämä normaali status-päivitykset usein kirjoitan sinne enkä enää facebookiin.

status-päivitykset usein kirjoitan sinne enkä enää facebookiin.
Tällaiseen käytäntöön olen itsekin siirtynyt. Kavereille olen sanonut, että lukevat sieltä mitä minulle kuuluu, jos kiinnostaa. Kovin montaa ei tunnu kiinnostavan.

Tilit löytyy molemmista. Facebook luonnollisesti auki aina, kun kone on päällä. Mieluummin käyttäisin Googlen systeemiä, mutta kun sitä ei aktiivisesti käytä kukaan kavereistani. Melko tyhmää itsekseen siellä kirjoitella mitään.

Facebookin käyttökin toki nykyään aika vähäistä, lähinnä lueskelen mitä muut ihmiset sinne kirjoittaa. Harvoin tulee mihinkään edes kommentoitua mitää.

Twitter tu teh win!

Eli sinun (tai teidän) mielestä Twitter on paras? Itseäni on Twitter kiinnostanut aika lailla, mites tuo eroaa FB:stä ja G+:asta? Onko paljoakaan helpompi tai selkeämpi käyttää? Voisin tuonnekkin joskus liittyä jos on parempi kuin Face. Onko?

Itseäni on Twitter kiinnostanut aika lailla, mites tuo eroaa FB:stä ja G+:asta? Onko paljoakaan helpompi tai selkeämpi käyttää? Voisin tuonnekkin joskus liittyä jos on parempi kuin Face. Onko?
Twitter eroaa näistä kahdesta kaveruksesta suurimmaksi osaksi siltä osin, että siellä ei ole mitään muuta kuin niitä ns. status päivityksiä. Ei pelejä, ei ryhmiä, ei mitään ylimääräistä tauhkaa. Kuvia ja videoita voi nykyään liittää viestiin ja ne näkyvät suoraan sivulla, mutta niitäkään ei lajitella mihinkään kansioihin.

Hyvin yksinkertainen palvelu siis näihin kahteen suureen kilpakaveriin verrattuna. En pysty sinun puolesta sanomaan, onko se parempi vai ei, mutta itse diggailen nimenomaan sitä yksinkertaisuutta. Twitterilla on vain yksi tarkoitus ja sen se tekee hemmetin hyvin. Facebook ja Google+ koittaa tarjota käyttäjälle mahdollisimman paljon kaikkea, mutta toteutus on mitä on joillakin osa-alueilla.

Twitter eroaa näistä kahdesta kaveruksesta suurimmaksi osaksi siltä osin, että siellä ei ole mitään muuta kuin niitä ns. status päivityksiä. Ei pelejä, ei ryhmiä, ei mitään ylimääräistä tauhkaa. Kuvia ja videoita voi nykyään liittää viestiin ja ne näkyvät suoraan sivulla, mutta niitäkään ei lajitella mihinkään kansioihin.

Hyvin yksinkertainen palvelu siis näihin kahteen suureen kilpakaveriin verrattuna. En pysty sinun puolesta sanomaan, onko se parempi vai ei, mutta itse diggailen nimenomaan sitä yksinkertaisuutta. Twitterilla on vain yksi tarkoitus ja sen se tekee hemmetin hyvin. Facebook ja Google+ koittaa tarjota käyttäjälle mahdollisimman paljon kaikkea, mutta toteutus on mitä on joillakin osa-alueilla.

Eli Twitter on paikka, johon kirjoitat mitä olet tehnyt ja mistä pidät? Itse en vielä kahden kuukauden sisällä ole löytänyt G+:asta kaikkia ominaisuuksia ja hyvä niin. Twitter tuntuu selkeältä, mutta mites toimii tuo Seuraa sitä ja sitä-toiminto? Itse olen saanut semmoisen käsityksen, että tuo toimii kuten Facen Tykkää-nappi. Olenko oikeassa?

Yksinkertaisuus, kaverit ja toiminnot: Siinä hyvä paketti mitä etsin.

Yksinkertaisuus, kaverit ja toiminnot: Siinä hyvä paketti mitä etsin.

Tässä on kyllä mielestäni Suomen oloissa Twitterien ja Google plussien perustavanlaatuinen ongelma. Yhteisöpalvelun ominaisuudet, käyttöliittymä ja yksityisyyden suojaus voi olla vaikka kuinka hyvää, ja silti sillä ei tee mitään jollei suuri osa kaveripiiristä käytä samaa palvelua. Mitä tarvetta esim G+ palvelee ihmiselle, jonka kavereista G+:ssa on vain kourallinen tietokoneintoilijoita muiden käyttäessä tyytyväisenä feisbuukkia.

Tässä on kyllä mielestäni Suomen oloissa Twitterien ja Google plussien perustavanlaatuinen ongelma. ... Mitä tarvetta esim G+ palvelee ihmiselle, jonka kavereista G+:ssa on vain kourallinen tietokoneintoilijoita muiden käyttäessä tyytyväisenä feisbuukkia.
Näinpä juuri. Paras palvelu on se, missä ne kaveritkin on - yleensä.

Omat kaverit ovat melkeinpä kaikki Facebookissa ja Twitterissä seuraajistani/seurattavista olen tavannut henk.koht. vain neljä. Ihmiset sitten kyselevätkin minulta, miksi kirjoittelen asioita Twitteriin, enkä Facebookiin. Vastaus on "yksinkertainen". Facebookissa ihmiset lisäävät "kaveriksi", koska ovat joskus jossain moikanneet ja ovat jotain tuttujen tuttuja. Sitten ei kuitenkaan olla mitenkään vuorovaikutuksissa keskenään, kunhan vaan saadaan ihmisiä "kaveri"listalle.

Twitterissä taas ihmiset rupeavat seuraamaan muita, koska heitä mahdollisesti kiinnostaa mitä se toinen siellä kirjoittelee, vaikka ei henkilökohtaisesti kaveria tuntisikaan. Tämä on siis se hieno ideaali idea Twitterin taustalla ja tähän haluan myös uskoa.

Samoilla linjoilla edellisten kanssa, FB koska siellä on kaverit. Google+ käyttäjiä en tiedä kuin muutaman. Prkle, käyttäisin vielä vaikka MSN Messengeriä jos kaveritkin käyttäs, muilla ominaisuuksilla ei niin väliä, kunhan normaali keskustelu ja ryhmäkeskustelu onnistuu. Nuo kuvatkin ovat aika turhanpäiväisiä.

Kumpaakin tulee käytettyä, joskin facetusbook on sen selkeästi voitolla. Mutta toki vain siksi että on suositumpi ja sen kautta löytää ihmiset. Aikaisemmin en olisi kumpaankaan koskenut, mutta eräästä paikasta sain kick-bannit, niin oli pakko liittyä facebookiin. :D

Ylös Bottom