Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fahrenheit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja monster
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

monster

New Member
Eikö muka kukaan muu kuin minä odottele seikkailupelien uutta nousua Fahrenheitin muodossa? Vaikuttaa ainakin vanhasta seikkailupeliveteraanista aikas hyvälle... :cool:

Vastaus: Fahrenheit

monster sanoi:
Eikö muka kukaan muu kuin minä odottele seikkailupelien uutta nousua Fahrenheitin muodossa? Vaikuttaa ainakin vanhasta seikkailupeliveteraanista aikas hyvälle... :cool:

Tänään pitäisi olla peli hallussa. Demoa ja previkkaa pelanneena odotukset on todella korkealla.

btw. Angelo Badalament on duunannut peliin loistavat musiikit :cool:

Oho, tämä on jäänyt kokonaan huomaamatta. Vanhana LucasArtsin kannattajana seikkailupelit ovat lähellä sydäntä ja kyllähän Broken Swordit ja Syberioita tuli pelattua. Täytyypä pitää tätä silmällä.

Kerroppa Gore tunnelmia kun olet kunnolla päässyt peliä testaamaan, tosin ei taida ostopäätökseeni enää paljon vaikuttaa :rolleyes: Heti perjantai-aamuna hakemaan ja kotiin pelaamaan ;)

Taitaa peli myöhästyä julkaisusta. Pelin piti tulla 9.9 joka oli viime perjantai mutta eipä näy vieläkään hyllyissä... Odotan kyllä kovasta ko. peliä. Loistavia arvosteluja on kerännyt eri sivustoilla ja lehdissä.

Itse olen ainakin nähny pelkästään 16.9 päivämäärän kun nettiä olen selaillut.

monster sanoi:
Kerroppa Gore tunnelmia kun olet kunnolla päässyt peliä testaamaan, tosin ei taida ostopäätökseeni enää paljon vaikuttaa :rolleyes: Heti perjantai-aamuna hakemaan ja kotiin pelaamaan ;)

Eilen alotin siinä klo.23 pelaamaan ja sessio "vähän" venähti tämän päivä puolelle :p
Eli kauppaan vaan, luvassa laatuaikaa pelaamisen merkeissä :)

Enpäs kyllä ihan äkkiä muista milloin on ollut näin vaikea peliä lopettaa kesken, laatukamaa :p Ainoa mikä tökkii on kamera, mutta kyllä senkin kanssa elää kun muut osa-alueet loistaa

Täytyy sanoa että yksi parhaimpia pelejä mitä olen pelannut! Kaikille itseään kunnioittaville truegamer porukalle pakko ostos!

On kyllä tiukka peli, ei voi muuta sanoa. Kuten on tullut huomattua, myös huoneessa olevilla kolmansilla osapuolilla on pelin parissa mukavaa, on kuin elokuvaa katsoisi. Perinteisesti toki vuorotellen tulee pelattua ala Shenmue, mikä sopii juuri tällaisiin peleihin. Shenmuesta puheen ollen, Fahrenheit pääsee todella lähelle samaa tunnelmaa kuin Shenmue. Tätä peliä ei sovi missata, sen verran erikoinen tapaus on.

On todella bueno peli. Elokuvalliset kikat ovat kyllä hauskoja, kuten new gamen sijasta "new movie" , autosaven merkkiä kuvaa punainen pallero rec-kirjoituksella ja pelin yleisilmeen päälle on liimattu tuollainen rae-efekti. On kyllä kokonaisuudessaan loistava paketti, lisää näitä tarinapohjaisia pelejä :o

feldon sanoi:
Näyttäisi irtoavan Playsta uutena neljällä kympillä. Which is nice.

No mistäs luulet minun tämän pelin tilanneen ;) Ensi viikolla pitäisi olla jo kotona, tosin Xbox-versio.

Sain perjantaina pelin hyppysiini (PS2 versio siis) ja tänään sain myöskin pelin ensimmäistä kertaa päätökseen (nyt vaan testaamaan mitä kaikkea jäi huomaamatta).

Fahrenheit on juoneltaan pitkästäaikaa pelien saralla erinomainen. Hahmot ovat hyvin toteutettuja ja kiinnostavia, eikä ääninäyttelykään mitään huonoa ole. Musiikki oli myös erittäin hyvin pelissä mukana ja ns. seurasi pelin tapahtumia.

Mielenkiintoisin juttu pelissä on että saa pelata erihahmoilla pelin mennessä eteenpäin, joskus hahmojen vaihtelu sekoittaa mukavasti peliä kun koitat kuullustella juuri edellistä pelihahmoasi että mitäs on tullut tehtyä

Ainoa miinus tulee taistelukohtauksista jotka on toteutettu suuntaamalla analogisatappeja ruudussa olevan "mittarin" mukaan. Itselläni ainakin katosi juonesta osa kun koitti rävältää tappeja oikein ja samalla juoni meni eteenpäin.

Hiton hyvä kokonaisuus ja oikein mukavaa viikonloppu viihdettä!

Kouluarvosanaksi pelille antaisin 9-

Oli kyllä niin loistava peli että laitetaampa vähän uppia, jotta taas huomataan.
Oli vielä ensimmäinen pelaamani tämän tapainen peil.

Tarina ja äänimaailma olivat kyllä loistavat. Musiikki valinnat kohtauksiin toivat pelaamiseen sopivan tunnelman lisäyksen. Olipa siellä eräs biisi (Martina Topley - Sandpaper kisses), johonka ihastuneena hommasin koko levyn :eek:
Grafiikkakin olin ihna OK vaikka ei nyt ihan loistelias ollutkaan.
Ohjauksiin oli pieni totutteleminen, mutta oli jo hyvin hanskassa muutaman kohtauksen jälkeen. Action kohtauksien tattiohjaimien kääntely näytöllä näkyvien ohjeiden mukaan oli uusi kokemus.
Aluksi se häiritsi kovasti keskittymistä tarinan kerrontaan, mutta kun oppi sellaisen ns. läpi katsomisen eli katsoi taustan tapahtumia, niin siinä samalla meni hienosti myös ohjailukin muutaman mokailun jälkeen :rolleyes:

Suosittelen kyllä SUURESTI hommaamaan kyseisen pelin, arvosanaksi antaisin 9

Ostinpa minäkin viimeinkin tämän ja pelasin parissa illassa läpi. Petyin.

Pelin alku lupasi todella hyvää. Kakkosnelosmainen tunnelma, ja tunne siitä, että pelaajan moraaliset valinnat ohjaavat juonta. Tosin tässä vaiheessa en usko, että valinnoilla sinänsä on mitään merkitystä, satunnaisia eri dialogeja sinne tai tänne.

Ohjattavuus oli todella, todella ongelmallinen - kamera kääntyili miten sattuu ja pelaajan oli paikoitellen hankala toteuttaa suunnitelmiaan. Tattien painelu kiperissä tilanteissa oli ihan hyvä idea pelin tekijöiltä. Joissain kohtauksissa en tosin erottanut kunnolla värejä, että mihin suuntaan tattia piti painaa. Ja samalla myös osa taustalla pyörineistä tapahtumista jäi näkemättä kunnolla.

Mukana oli hienoja yksityiskohtia, esim. keittön kaappeja voi availla ja juoda jääkaapista maitoa, soittaa kitaraa jne. Ja miten pelissä musiikkina oleva Theory Of a Dead Man osaakin kuulostaa täysin Nickelbackilta? Hyviä biisejä sinänsä, ei siinä mitään, mutta aluksi luulin, että kyseessä on Nickelback jollain salanimellä.

Käytännössä kaikki oli hyvin siihen asti, kunnes päähenkilö, Lucas Kane, kuolee tippuessaan alas vuoristoradalta. Pelin olisi hyvin voinut lopettaa siihen, sillä muutenkin niin moneen kysymykseen jäi vastaus saamatta. Monet asiat vaan tapahtuivat ja unohtuivat samalla silmänräpäyksellä. Ehkä ne sitten pitäisi päätellä itse, jos olisi tarpeeksi mielenkiintoa.

Peli lensi komeassa kaaressa turvalleen siinä vaiheessa, kun Kane ja Carla rupesivat harrastamaan seksiä. En tiedä että menikö minulta jotain ohi, mutta henkilöt tapaavat kolmatta tai neljättä kertaa, ensimmäinen on murhaaja ja toinen murhaa päätyönään tutkiva poliisi - ja tämä hyvänen aika sanoo että "I love you Lucas". Ja minä tipahdin tuolilta. Suurimpia mauttomuuksia missään, ikinä. Käytännössä kaikki tämän jälkeen tapahtunut kielikin ainoastaan siitä, että pelin tekijöiltä oli loppunut innostus tehdä työ kunnolla loppuun, ja oli päädytty todella helppoihin ja halpoihin ratkaisuihin. Ironista sinänsä, peli kaatui siihen asiaan, mistä sitä on eniten kehuttu - juoneen.

Itse antaisin Fahrenheitille korkeintaan 7/10. Se oli täynnä hyviä oivalluksia ja osittain todella hienoa tunnelmaa, mutta loppujen lopuksi tällä oli sittenkin yritetty miellyttää kaikkia, eikä keskittyä yhteen asiaan kunnolla.

Ylös Bottom