Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan *****
DD ei mielestäni liity mitenkään virheenkorjaukseen tai leffojen toimivuuteen etc. Mutta antaa olla tästäkin voisi väitellä ikuisesti.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Tietääkseni se informaatio on kuitenkin levyllä suurinpirtein yhtä tiheässä, soittimen MPEG dekooderi sitten joutuu vaan työskentelemään enemmän jos kuva tai ääni on koodattu suuremmalla bittivirralla.
Käsittääkseni elokuvadvd:t luetaan käyttämällä 1x nopeutta. 'Raidat' levyllä on aina samalla etäisyydellä toisistaan, kolot ovat aina saman levyisiä, ainoastaan kolojen pituus, syvyys ja etäisyys toisistaan vaihtelevat. Kolojen koko riippunee datan sisällöstä, eikä luettavan datan määrää kai voi määritellä luettavien kolojen koolla.
Näin olen itse käsittänyt, voin tietysti olla väärässä jolloin mielelläni kuulisin hyviä perusteltuja väitteitä.
En oikein usko että ääniraidalla olisi vaikutusta virheenkorjaukseen, paitsi jos pelkästään ääniraidalla on joku isompi virhe jota soitin ei pysty korjaamaan.
Siispä ääniformaatilla ei pitäisi olla vaikutusta virheenkorjaukseen, vaan jos esim. dts:ää käytettäessä kuva pätkii on kyse mpeg purkupiirin tehottomuudesta. Itse en kuitenkaan ole PS2:lla huomannut kertaakaan minkäänlaista palikoitumista tai muuta vastaavaa virhettä kuvassa. Toimimattomia tai tiettyyn kohtaan jumiutuvia levyjä sen sijaan on tullut vastaan kolme kappaletta vuoden melko ahkeran dvd käytön aikana.