EverstiEmpatia
New Member
No niin, eilen ekat kokemukset 4 hengen tiimipelailusta, hankittiin jokaiselle tuo tiimipysti. Sooloiluun verrattuna, tiimipelimuodot helpottui ainakin jonkin verran. Eeppisin oli, kun slime climbin jälkeen tuli finaalina royal fumble, jossa oli enää meidän tiimin jäseniä (muut oli karsiutunu siis siinä limakisassa)
Tän päivän legendaarisin hetki oli kun päätin oman karsiutumiseni jälkeen jäädä katsomaan vielä finaalin (Fall Mountain); tyyppi hyppäsi kruunuun ja valehtelematta kiipesi sen päälle, seuraavana tullut otti voiton - repesin täysin (ehkä rämpytti R2:sta innoissaan, niin otti kruunun yläreunasta kiinni ja kiipesi ylös asti).
Ajattelin jakaa pikku vinkkejä, miten tietyissä kisoissa pärjää parhaiten:
Race: (yleisohje: vältä massoja)
- See Saw: Eturiveistä jos sattuu lähtöpaikka, niin voitto on mahdollinen. Muuten keskittyy siihen mihin suuntaan keinulaudat on kääntymässä ja ennakoi minne ei kannata hypätä, niin pääsee ainakin jatkoon.
- Dizzy Heights: Pyörimissuuntaa seuraamalla saa hyvät vauhdit noista pyörylöistä.
- Slime Climb: Parissa kohtaa voi hieman oikaista, limaosuuksissa vaatii taas ennakointia ettei tule tönityksi alas.
- Door Dash: Parempi seurata hieman kärkeä perässä kuin rynniä etunenässä itse. Hypyllä ja syöksyllä pääsee massojen yli tarvittaessa.
- Gate Crash: Ennakointia, ennakointia. Lopussa lähtee viimeiseen liukuun kohti ovea, joka on ylöspäin menossa lähes yläasennossa (hypyllä ja syöksyllä voi korjata vähän jos hieman myöhässä).
- Dodge Fall: Ei kannata hypätä ekojen joukossa, mielummin vaikka viimeisenä; näin välttää alun hedelmäryppään sekä niihin kaatuvat pelaajat. Lisäksi hyppy + syöksy -yhdistelmä laittaa pelihahmon suoraan juoksuasentoon hihnalle. Ja juokse aina reunassa, ei tarvi hyppiä pölkkyjen yli + siellä on noita esteitä niin kaatuessa liuku pysähtyy niihin.
- Tip Toe: Itse odottelen kaikessa rauhassa että muut selvittää radan puoleen väliin asti, ja opettelen samalla reitin ulkoa varmuuden vuoksi. Vasta sitten lähemmäs muita, ja pidän silmällä samalla reitin edessä ja vieressä olevia heiluvia laattoja (=valelaattoja). Samalla hivuttaudun pelaajien keskellä lähelle kärkeä. Kun pari riviä enää edessä, yleensä helppo päätellä ennen muita oikea reitti ja juosta ja hypätä muiden nenän edestä maaliin.
- The Whirlygig: Alussa kannattaa heitättää itsensä noilla pyörivillä puomeilla eteenpäin, saa hyvän etumatkan. Loppu onkin sitten rauhallista hyppyjen ajoitusta, tarvittaessa syöksyjä (siitä kolmeen suuntaan tienhaarasta kannattaa mennä vasemmalle, keskeltä on lähes mahdotonta päästä läpi potkurista, ja oikealle lentää ammuksena kaikki jotka kyseinen propelli heittää.
- Hit Parade: Heiluriosuudessa voi mennä vain ihan jompaa kumpaa reunaa, heilurit ei yllä sinne (vältä tätä reittiä jos keskellä kaaosta, sieltä voi lentää pelaaja vauhdilla päälle ja putoatte molemmat alas). Loppunousu myös reunaa pitkin.
Survival:
- Jump Club: Juokse myötäpäivään ja pidä kuvakulma aina niin että tiedät missä vihreä puomi on; säädä vauhtia niin että voit hypätä sen yli vastapäivään, osumatta punaisiin puomeihin.
- Block Party: Kannattaa olla laidassa josta palikat tulee, ja opetella eri vaihtoehdot.
- Roll Out: Vältä hyppimistä, vaihda kuvakulmaa, etene rauhassa, vältä massoja.
Logic:
- Perfect Match: Jos muisti pettää, hyppää isoimman pelaajakeskittymän sekaan. Takarivistä näkee parhaiten koko pelikentän.
Hunt:
- Tail Tag: Jos haluat hännän, ahdista nurkkaan tai yllätä, perässä juoksu ei toimi. Hyppy + syöksy + R2 auttaa nappaamaan hännän jos välimatka on pieni. Jos haluat pitää hännän, korkealta näkee paremmin hännättömät metsästäjät (keskiosan "vasaran" keskellä voi myös juosta).
Team: (Kaveripossen kesken nämä ehkä hieman helpompia, mutta ison tiimin osuessa voi mukaan mahtua myös vähemmän pelanneita).
- Team Tail Tag: Tässä ei voi hirveästi vaikuttaa muiden pelaamiseen, ehkä pitää kiinni vastatiimin hännällisiä hännättömälle kaverille.
- Egg Scramble: Ensin kaikki mahdolliset munat keskeltä omaan pesään, sitten joko puolustusta omalla pesällä (R2:sta naputtamalla saa usein vastustajat pudottamaan munat) tai hyökkäystä vastustajan pesälle. Jos tilanne näyttää tasaiselta, häiriköi tiimiä jolla vähiten munia.
- Jinxed: Tiimin selviytymiseen ei tässä voi kauheasti vaikuttaa, olemalla itse viimeinen "non-jinxed" yksilö toimii tietysti (pyörylällä hyppiminen voi auttaa ja massojen välttely). Muiden tartuttamisessa nurkkaan ahdistus ja yllätys tässäkin parhaita (hyppy + syöksy + R2 auttaa pienen välimatkan kuromisessa ja välittömässä infektiossa).
- Hoopsie Daisy: Etsi rauhallinen nurkka ja pidä silmällä koko kenttää, hyppää rinkuloihin joihin pääset nopeasti, toivo parasta lopputiimin onnistumiselle.
- Fall Ball: Keskikentän peluu toimii parhaiten jos olet soolona liikenteessä. Kun näet (tai kuulet) pallon menevän maaliin, asetu uuden tippuvan pallon varjon lähelle; oikea-aikaisella hypyllä / hypyn ja syöksyn yhdistelmällä on mahdollista saada pallo maaliin yhdellä headbutilla. Toivo parasta muun tiimin kohellukselta. Myös maalivahtina/puolustajana voi menestyä, ainakin jos vaikuttaa että muut pelaajat saavat hyökättyä keskenään hyvin. Näkee paremmin kentän kokonaistilanteen.
- Rock´n´Roll: Alun työnnössä ei tiimillä juuri ole väliä, pallon pystyy työntämään yksinäänkin tarvittaessa. Keskiosan esteillä ohjaile suuntaa jos vaarassa juuttua tolppiin. Jos olette tässä vaiheessa viimeisenä, mene hidastamaan keskimmäisenä olevaa tiimiä (ennen kuin tiputtavat pallon alas loppurinteelle, siinä on hetki aikaa alkaa vierittää vastustajan palloa sivusuunnassa ennen kuin tokenevat omista putoamisistaan.
- Hoarders: Ensin pari-kolme palloa omalle alueelle, sitten keskikentän vahtimista. Jos näyttää että olette keskimmäisenä tai häviämässä, kannattaa käydä nyysimässä palloja mieluummin heikomman vastustajan kuin vahvemman vastustajan alueelta (tarvittaessa vaikka vierittää heikomman vastustajan pallon vahvimman vastustajan puolelle jos kätevämpi niin, vain yksi tiimi kuitenkin tippuu aina).
Final:
- Jump Showdown: Tässä on erona tuohon vastaavan tyyliseen Jump Clubiin 2 alapuomia sekä satunnaisessa järjestyksessä tippuvat lattialaatat. Aluksi pysy aina alueella jonne jää enemmän laattoja kuin yksi jäljelle; lopussa on enää 2 laattaa jäljellä. Yhden puuttuvan laatan raon yli voi vielä hypätä (hyppy + syöksy) ihan sisäringistä. Lopussa ulkokehällä alapuomin yli hyppiminen antaa hieman anteeksi jos sattuu horjahtamaan.
- Fall Mountain: Alussa kannattaa tähyillä ylös kumpaa reunaa pallot lähtevät ekana vierimään, yleensä se on oikea reuna (eka pallo avaa ekan heilurioven juuri ennen kuin ehdit siihen, muuten se hidastaisi matkaa). Koko matkan ajan toki pitää katsoa mistä pallot tulee, ja keskellä ei kannata kulkea (aukea alue ennen pikkuvasaroita on hazardein, mutta siinäkin on alue parin pallon koon etäisyydeltä reunasta, johon pallot ei ikinä osu. Jos on tiukka kisa, oikea-aikaisesta vasarasta takalistolle saattaa saada pikku boostin.
- Hex-A-Gone: Tässä se vuosien ja vuosikymmenten tasoloikkakokemus palkitaan, sekä ennakointi. Pyri rajaamaan nopeasti juoksemalla itsellesi alue, johon vastustaja ei pysty hyppäämään; tällä alueella voi sitten hyppyjen väliä hidastaa, jolloin pysyt samalla alueella pidempään kuin jos juoksisit kaiken aikaa. Kun laatat alkavat loppua, katso alapuolelta mahdollisimman iso alue jolle hypätä/tippua ja jatka samaan malliin. Kahden laatan aukkovälin voi tarvittaessa hypätä + syöksyä, mutta silloin täytyy heti hypätä seuraavalle laatalle, muuten laatta ehtii lähteä alta.
- Royal Fumble: Suurin osa juoksee karkuun kuin päättömät kanat, seuraa rauhassa korkealta ja ennakoi + yllätä. Harjoittele hyppäämään molemmilta pyörylöiltä aina rampeille, suurin osa ei pysty seuraamaan perästä. Vältä alhaalla juoksua. Tässäkin hyppy + syöksy + R2 auttaa nappaamaan hännän jos välimatkaa vähän.
Tulipas ylianalysoitua "harmiton lasten peli" . Mutta tosiaan, nämä neuvot ja taito auttaa vain osittain, määrittelemättömän satunnainen osa onnistumisesta on tässä pelissä aina puhtaasta tuurista kiinni. Eli onnea vaan kaikille putoilussa!
Tän päivän legendaarisin hetki oli kun päätin oman karsiutumiseni jälkeen jäädä katsomaan vielä finaalin (Fall Mountain); tyyppi hyppäsi kruunuun ja valehtelematta kiipesi sen päälle, seuraavana tullut otti voiton - repesin täysin (ehkä rämpytti R2:sta innoissaan, niin otti kruunun yläreunasta kiinni ja kiipesi ylös asti).
Ajattelin jakaa pikku vinkkejä, miten tietyissä kisoissa pärjää parhaiten:
Race: (yleisohje: vältä massoja)
- See Saw: Eturiveistä jos sattuu lähtöpaikka, niin voitto on mahdollinen. Muuten keskittyy siihen mihin suuntaan keinulaudat on kääntymässä ja ennakoi minne ei kannata hypätä, niin pääsee ainakin jatkoon.
- Dizzy Heights: Pyörimissuuntaa seuraamalla saa hyvät vauhdit noista pyörylöistä.
- Slime Climb: Parissa kohtaa voi hieman oikaista, limaosuuksissa vaatii taas ennakointia ettei tule tönityksi alas.
- Door Dash: Parempi seurata hieman kärkeä perässä kuin rynniä etunenässä itse. Hypyllä ja syöksyllä pääsee massojen yli tarvittaessa.
- Gate Crash: Ennakointia, ennakointia. Lopussa lähtee viimeiseen liukuun kohti ovea, joka on ylöspäin menossa lähes yläasennossa (hypyllä ja syöksyllä voi korjata vähän jos hieman myöhässä).
- Dodge Fall: Ei kannata hypätä ekojen joukossa, mielummin vaikka viimeisenä; näin välttää alun hedelmäryppään sekä niihin kaatuvat pelaajat. Lisäksi hyppy + syöksy -yhdistelmä laittaa pelihahmon suoraan juoksuasentoon hihnalle. Ja juokse aina reunassa, ei tarvi hyppiä pölkkyjen yli + siellä on noita esteitä niin kaatuessa liuku pysähtyy niihin.
- Tip Toe: Itse odottelen kaikessa rauhassa että muut selvittää radan puoleen väliin asti, ja opettelen samalla reitin ulkoa varmuuden vuoksi. Vasta sitten lähemmäs muita, ja pidän silmällä samalla reitin edessä ja vieressä olevia heiluvia laattoja (=valelaattoja). Samalla hivuttaudun pelaajien keskellä lähelle kärkeä. Kun pari riviä enää edessä, yleensä helppo päätellä ennen muita oikea reitti ja juosta ja hypätä muiden nenän edestä maaliin.
- The Whirlygig: Alussa kannattaa heitättää itsensä noilla pyörivillä puomeilla eteenpäin, saa hyvän etumatkan. Loppu onkin sitten rauhallista hyppyjen ajoitusta, tarvittaessa syöksyjä (siitä kolmeen suuntaan tienhaarasta kannattaa mennä vasemmalle, keskeltä on lähes mahdotonta päästä läpi potkurista, ja oikealle lentää ammuksena kaikki jotka kyseinen propelli heittää.
- Hit Parade: Heiluriosuudessa voi mennä vain ihan jompaa kumpaa reunaa, heilurit ei yllä sinne (vältä tätä reittiä jos keskellä kaaosta, sieltä voi lentää pelaaja vauhdilla päälle ja putoatte molemmat alas). Loppunousu myös reunaa pitkin.
Survival:
- Jump Club: Juokse myötäpäivään ja pidä kuvakulma aina niin että tiedät missä vihreä puomi on; säädä vauhtia niin että voit hypätä sen yli vastapäivään, osumatta punaisiin puomeihin.
- Block Party: Kannattaa olla laidassa josta palikat tulee, ja opetella eri vaihtoehdot.
- Roll Out: Vältä hyppimistä, vaihda kuvakulmaa, etene rauhassa, vältä massoja.
Logic:
- Perfect Match: Jos muisti pettää, hyppää isoimman pelaajakeskittymän sekaan. Takarivistä näkee parhaiten koko pelikentän.
Hunt:
- Tail Tag: Jos haluat hännän, ahdista nurkkaan tai yllätä, perässä juoksu ei toimi. Hyppy + syöksy + R2 auttaa nappaamaan hännän jos välimatka on pieni. Jos haluat pitää hännän, korkealta näkee paremmin hännättömät metsästäjät (keskiosan "vasaran" keskellä voi myös juosta).
Team: (Kaveripossen kesken nämä ehkä hieman helpompia, mutta ison tiimin osuessa voi mukaan mahtua myös vähemmän pelanneita).
- Team Tail Tag: Tässä ei voi hirveästi vaikuttaa muiden pelaamiseen, ehkä pitää kiinni vastatiimin hännällisiä hännättömälle kaverille.
- Egg Scramble: Ensin kaikki mahdolliset munat keskeltä omaan pesään, sitten joko puolustusta omalla pesällä (R2:sta naputtamalla saa usein vastustajat pudottamaan munat) tai hyökkäystä vastustajan pesälle. Jos tilanne näyttää tasaiselta, häiriköi tiimiä jolla vähiten munia.
- Jinxed: Tiimin selviytymiseen ei tässä voi kauheasti vaikuttaa, olemalla itse viimeinen "non-jinxed" yksilö toimii tietysti (pyörylällä hyppiminen voi auttaa ja massojen välttely). Muiden tartuttamisessa nurkkaan ahdistus ja yllätys tässäkin parhaita (hyppy + syöksy + R2 auttaa pienen välimatkan kuromisessa ja välittömässä infektiossa).
- Hoopsie Daisy: Etsi rauhallinen nurkka ja pidä silmällä koko kenttää, hyppää rinkuloihin joihin pääset nopeasti, toivo parasta lopputiimin onnistumiselle.
- Fall Ball: Keskikentän peluu toimii parhaiten jos olet soolona liikenteessä. Kun näet (tai kuulet) pallon menevän maaliin, asetu uuden tippuvan pallon varjon lähelle; oikea-aikaisella hypyllä / hypyn ja syöksyn yhdistelmällä on mahdollista saada pallo maaliin yhdellä headbutilla. Toivo parasta muun tiimin kohellukselta. Myös maalivahtina/puolustajana voi menestyä, ainakin jos vaikuttaa että muut pelaajat saavat hyökättyä keskenään hyvin. Näkee paremmin kentän kokonaistilanteen.
- Rock´n´Roll: Alun työnnössä ei tiimillä juuri ole väliä, pallon pystyy työntämään yksinäänkin tarvittaessa. Keskiosan esteillä ohjaile suuntaa jos vaarassa juuttua tolppiin. Jos olette tässä vaiheessa viimeisenä, mene hidastamaan keskimmäisenä olevaa tiimiä (ennen kuin tiputtavat pallon alas loppurinteelle, siinä on hetki aikaa alkaa vierittää vastustajan palloa sivusuunnassa ennen kuin tokenevat omista putoamisistaan.
- Hoarders: Ensin pari-kolme palloa omalle alueelle, sitten keskikentän vahtimista. Jos näyttää että olette keskimmäisenä tai häviämässä, kannattaa käydä nyysimässä palloja mieluummin heikomman vastustajan kuin vahvemman vastustajan alueelta (tarvittaessa vaikka vierittää heikomman vastustajan pallon vahvimman vastustajan puolelle jos kätevämpi niin, vain yksi tiimi kuitenkin tippuu aina).
Final:
- Jump Showdown: Tässä on erona tuohon vastaavan tyyliseen Jump Clubiin 2 alapuomia sekä satunnaisessa järjestyksessä tippuvat lattialaatat. Aluksi pysy aina alueella jonne jää enemmän laattoja kuin yksi jäljelle; lopussa on enää 2 laattaa jäljellä. Yhden puuttuvan laatan raon yli voi vielä hypätä (hyppy + syöksy) ihan sisäringistä. Lopussa ulkokehällä alapuomin yli hyppiminen antaa hieman anteeksi jos sattuu horjahtamaan.
- Fall Mountain: Alussa kannattaa tähyillä ylös kumpaa reunaa pallot lähtevät ekana vierimään, yleensä se on oikea reuna (eka pallo avaa ekan heilurioven juuri ennen kuin ehdit siihen, muuten se hidastaisi matkaa). Koko matkan ajan toki pitää katsoa mistä pallot tulee, ja keskellä ei kannata kulkea (aukea alue ennen pikkuvasaroita on hazardein, mutta siinäkin on alue parin pallon koon etäisyydeltä reunasta, johon pallot ei ikinä osu. Jos on tiukka kisa, oikea-aikaisesta vasarasta takalistolle saattaa saada pikku boostin.
- Hex-A-Gone: Tässä se vuosien ja vuosikymmenten tasoloikkakokemus palkitaan, sekä ennakointi. Pyri rajaamaan nopeasti juoksemalla itsellesi alue, johon vastustaja ei pysty hyppäämään; tällä alueella voi sitten hyppyjen väliä hidastaa, jolloin pysyt samalla alueella pidempään kuin jos juoksisit kaiken aikaa. Kun laatat alkavat loppua, katso alapuolelta mahdollisimman iso alue jolle hypätä/tippua ja jatka samaan malliin. Kahden laatan aukkovälin voi tarvittaessa hypätä + syöksyä, mutta silloin täytyy heti hypätä seuraavalle laatalle, muuten laatta ehtii lähteä alta.
- Royal Fumble: Suurin osa juoksee karkuun kuin päättömät kanat, seuraa rauhassa korkealta ja ennakoi + yllätä. Harjoittele hyppäämään molemmilta pyörylöiltä aina rampeille, suurin osa ei pysty seuraamaan perästä. Vältä alhaalla juoksua. Tässäkin hyppy + syöksy + R2 auttaa nappaamaan hännän jos välimatkaa vähän.
Tulipas ylianalysoitua "harmiton lasten peli" . Mutta tosiaan, nämä neuvot ja taito auttaa vain osittain, määrittelemättömän satunnainen osa onnistumisesta on tässä pelissä aina puhtaasta tuurista kiinni. Eli onnea vaan kaikille putoilussa!
Viimeksi muokattu: