Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

Vastaus: Fallout 4

Miten noi tehtävät menee. 3h takana ja ilmeisesti olen jotain saanut, mutta mistä tiän mitä pitää tehdä ja mihin mennä, sekä mistä tiän että tehtävä on tehty. Todella sekavan oloinen.

Saat tehtäviä ku juttelet ihmisille, ja näet ne ku menet sun pip-boyhin datavälilehteen. Siel on kaikki mitä oot sillä hetken löytäny, sä voit sieltä laittaa haluamas tehtävät aktiiviseks jolloinka karttaan tulee markkeri mihin mennä ja kompassi näyttää kans suunnan, tehtävän kohalla voi painaa jotain nappia en muista mitä niin saa lisätietoa. Ne jotka oot jo tehny näkyy siel dataruudus tummennettuna.

Sul voi jossai vaihees olla vaikka 20 tehtävää siellä, mut Bethesdan pelien hyvä puoli on että sulla ei koskaan ole kiire tehdä niitä, eli niitä ei kannata stressata. Tutkit paikkoja rauhassa ja sillee :)


Mä pidän tosta rakentelusta iha älyttömästi, vaikka millase rotiskon tekee ni se sopii maisemaan kuitenkin. Tänään vois olla tehtävälistalla sähköverkon vetäminen jotta väki saa valoa :)


Uusille pelaajille vinkki Falloutin tietokoneiden hakkerointiin, siellä koodin joukossa on sulku-merkkejä, yrittäkää löytää sellaisia koodinpätkiä jossa on sulut auki ja kiinni esim (%÷#$/^) tai <#/^€> tai {[$$^&&]}. Ton viimese voi käyttää kahdesti ku kahet sulut. Tollasen aktivointi poistaa yhden väärän vaihtoehdon per sulku.
 
Vastaus: Fallout 4

Mikä tää ammuskelun haukkuminen edellisistä Fallouteista??? En muista että siinä olisi mitään vikaa ollut. (en olekaan mikään COD pelaaja joten oletan että eri peleissä on hiukan erilaisia ampumismekanismeja)

Nyt on takana jokunen tunti tätä uutta. Pakko sanoa että silmät vuosi verta ja matkapahoinvointi meinasi iskeä ensimmäisen tunnin aikana, 30 fps ilman motion bluria 64" ruudulta on vaan niiiiiin nykivää että oksat pois. Pikkuhiljaa silmät ja pää toki sopeutuu mutta huh huh, ei näin! Ja silloin kun nämä pelienginen heikkoudet iskee naamalle niin jälki on karumpaa kuin missään remasteroidussa ps3 pelissä, siis oikeasti indie studiotkaan ei tee näin paskaa hahmomallinnusta ja viimeistelyä. Tekstitys jäätymis bugikin tuli vastaan ja tavarat katoaa joskus kun niiden alta ottaa rakennusmateriaalia jne. Lataus-ajat on kyllä eilispäivää myös, joku kälynen miniluola lataa vajaa 10s, pikamatkustus suht lähelle 20-25s. Ja edes pelimoottoriin eivät ole saaneet PS4 perus ominaisuutta eli pelin asennus ja pelaamisen aloittaminen "minuutissa", nyt asennus kestää mitälie 20min!!!!!!

Jos kyse olisi jostain muusta pelisarjasta niin boikottiin menisi koko tekele mutta kahdesta edellisestä Falloutista on niin lämpimät muistot että pakko suodattaa viat pois.

Mitään wow efektiä ei vielä ole tullut pelistä, menee silleen ihan ok. Aseiden tuunaus kiva, rakennus puolella olen lähinnä tyhjentänyt ympäristöä mutta voin kuvitella että rakentamiseen saa uhrattua aikaa. Dialogi on minusta ihan ok, 3. version 100 dialogia oli välillä sellaista "käy kaikki läpi" jos siellä vaikka olisi jotain "jännää". VATS aika hidastu ei miellytä, ite tykkäsin joskus rauhassa puntaroida eri vaihtoehdot ja kun siinä ajan pysäytyksessä ei kuitenkaan ollut mitään pelin rikkovaa niin en ymmärrä miksi nyt pitää "kiirehtiä". Ei tuo paha ole mutta ei mikään hieno uudistus.
Graafisesti AntiAliasointi saa kehut, reunarosoa tai vilkkuvia viivoja ei juurikaan näe, kuva on pienessä liikkeessä hyvin rauhallinen.

Aika pitkälti Fallout 3.5 joka jätetty aikakapseliin aikoinaan ja nyt putkahti 1080p resolla tähän päivään pelattavaksi. Uskon että meno paranee kun pelitunteja kertyy.
 
Vastaus: Fallout 4

Uusille pelaajille vinkki Falloutin tietokoneiden hakkerointiin, siellä koodin joukossa on sulku-merkkejä, yrittäkää löytää sellaisia koodinpätkiä jossa on sulut auki ja kiinni esim (%÷#$/^) tai <#/^€> tai {[$$^&&]}. Ton viimese voi käyttää kahdesti ku kahet sulut. Tollasen aktivointi poistaa yhden väärän vaihtoehdon per sulku.

Oho. Paljon kiitoksia. Aina sitä näköjään oppii uutta. :D
 
Vastaus: Fallout 4

Mä pidän tosta rakentelusta iha älyttömästi, vaikka millase rotiskon tekee ni se sopii maisemaan kuitenkin. Tänään vois olla tehtävälistalla sähköverkon vetäminen jotta väki saa valoa :)

Jahas, kiva huomata ettei Hutun "pelaamatta paskaa" ennakkoasenne ottanut liikaa valtaa ja pelaaminen näemmä maistuu ;)

On kyllä hieno peli. Koko aika löytyy jotain uutta ja ihmeellistä jopa tutuistakin paikoista. Katselin eilen Nelinpelin Mikan streamia, ja pakko oli sen jälkeen tarkastamassa pari paikkaa jotka oli jäänyt huomaamatta. Perhana eilen tuli suolla vastaan legendary boatfly ja laitettiin se dogmeatin kanssa lihoiks. Käteen jäi kirjaimellisesti erittäin hyvä suojahaarniska tuon taistelun palkintona.

Miten mieltä olette nyt mapin koosta, kun sen omin silmin näette? Mites paljon ja missä tilanteissa käytätte "power armoria"?
 
Vastaus: Fallout 4

nyt asennus kestää mitälie 20min!!!!!!

Fallout 3 tuli 2008, ja New Vegas 2010, niin kun tässä on vuosia tätä neljättä osaa odotettu, niin mitä helvetin väliä sillä siinä vaiheessa enää on kun peli on vihdoinkin käsissä :confused: :p
 
Vastaus: Fallout 4

Jahas, kiva huomata ettei Hutun "pelaamatta paskaa" ennakkoasenne ottanut liikaa valtaa ja pelaaminen näemmä maistuu ;)

On kyllä hieno peli. Koko aika löytyy jotain uutta ja ihmeellistä jopa tutuistakin paikoista. Katselin eilen Nelinpelin Mikan streamia, ja pakko oli sen jälkeen tarkastamassa pari paikkaa jotka oli jäänyt huomaamatta. Perhana eilen tuli suolla vastaan legendary boatfly ja laitettiin se dogmeatin kanssa lihoiks. Käteen jäi kirjaimellisesti erittäin hyvä suojahaarniska tuon taistelun palkintona.

Miten mieltä olette nyt mapin koosta, kun sen omin silmin näette? Mites paljon ja missä tilanteissa käytätte "power armoria"?

Ehkä se hieman pieneltä kuitenkin tuntuu, mutta toisaalta koluttavaa riittää niin älytön määrä että se tuskin haittaa.
Itse en ole jaksanut käyttää power armoria sen haltuunoton jälkeen, tosin vieläkin hieman auki että millaista hyypiötä tässä ollaan rakentamassa.
 
Vastaus: Fallout 4

Takana varmaan 15 tuntia peliä ja päällimmäisenä pettymyksen tunne.

Tein New Vegasin tyyliin karismaattisen hahmon ja tasan kerran puhelahjoista on ollut oikeasti hyötyä. Pelissä on hienot miljööt, paljon mielenkiintoisia paikkoja, mutta ne ovat täysin autistisia. Yleensä niissä mestoissa ei ole mitään tai etenkään ketään. Joku ehkä saa kiksejä jostain "kolme mallinukkea machetet kädessä kylpyammeen vieressä ja ammeessa makaa 200 vuotinen kalmo" -asetelmista mutta minulle ne ovat ihan "meh". Ei noihin mitään superselitysmiestä tai codexia kaipaa, mutta esimerkiksi joku npc voisi tarinoida jostain mielenkiintoisista paikoista huhuja ja legendoja. Nyt nuo vaan pyörivät tuolla, kukaan ei tiedä mistään mitään ja mitään ei kerrota pelaajallekaan.

Tehtävät ovat olleet tähän saakka aika call of dutya. Äsken läpäisin yhden isomman rakennuskompleksin jossa loppuvastuksena oli erikoisraider, hänen kaverinsa ja parit konetykit. Pakko tuo oli juustoilla kyykkysniputtamalla kun ei muuta keksinyt. Ja tuon jälkeen luulin tyhjentäneeni kaiken, onnistuin laukaisemaan hälyt ja paikalle skriptattiin parit perusmosut. Mikä Fallout tämä on?

Hahmot ovat olleet tähän asti ohuita kuin leivinpaperi. "Olen köyhä viljelijä, kyntäminen ei kannata ja Rainerit kiusaa." Sitten kun autan niin palkkioksi saan käyttää hänen workbenchiään! Eihän mulla ollut niitä kuin kaksi tuossa ihan kulman takana.

Ihan hyvä peli, mutta edellä mainituissa on otettu takapakkia Fallout kolosestakin.

Obsidian, tule ja pelasta. Bethesda ei vaan osaa.
 
Vastaus: Fallout 4

nyt asennus kestää mitälie 20min!!!!!!

Onneksi asennuksen aikana näytetään niitä hauskoja SPECIAL-videoita, jotka jaksoivat ainakin itseä viihdyttää ja naurattaa, vaikka olin ne nähnytkin jo etukäteen.

Itseäni "ihmetytti" myös nuo lataustauot siirryttäessä ulkomaailmasta sisätiloihin ja päinvastoin. Minusta tuollaiset asiat tosiaan ovat edellisen sukupolven juttuja. Tästä huolimatta ainakaan vielä ne eivät itseäni häirinneet ns. "tippaakaan", vaikka en tosiaankaan ole mikään hHC-Fallout-fani, vaan pelaan näitä puhtaasti siksi, että pidän roolipeleistä. Siitä tulikin mieleeni, että on kyllä mukava uudistus tuo ääninäyttely ja kamerakulman siirtyminen keskustelujen aikana kolmanteen kuvakulmaan. Näin sillä luodulla hahmolla ja loottina saadulla asustuksellakin on jotain väliä! Noin muuten on tähän mennessä tullut pelattua peli ensimmäisestä persoonasta, koska silloin ammuskelu tuntuu jotenkin johdonmukaisemmalta.

Niin ja ensimmäisten 3-4 tunnin aikana ei tullut PS4:llä vastaan mitään teknisiä ongelmia.
 
Vastaus: Fallout 4

Mappi on varmasti ihan tarpeeksi iso. Paljon siellä on vielä tutkittavaa, varsinkin kun eteen tulee aina jotain mielenkiintoista.

Power armoria olen käyttänyt todella vähän. Oikeastaan vaan siinä kaupungissa, josta sen sai mukaan alkuvaiheessa. Tämän jälkeen istutin sen tukikohdassa telakalle ja korjasin sen. Uusi fusion core (vai mikä tämä oli) on myös etsitty, joten virtaa pitäisi piisata taas hetkeksi aikaa. Ei viitsi ihan turhanpäiten käyttää pukua. :)
 
Vastaus: Fallout 4

Jahas, kiva huomata ettei Hutun "pelaamatta paskaa" ennakkoasenne ottanut liikaa valtaa ja pelaaminen näemmä maistuu ;)

On kyllä hieno peli. Koko aika löytyy jotain uutta ja ihmeellistä jopa tutuistakin paikoista. Katselin eilen Nelinpelin Mikan streamia, ja pakko oli sen jälkeen tarkastamassa pari paikkaa jotka oli jäänyt huomaamatta. Perhana eilen tuli suolla vastaan legendary boatfly ja laitettiin se dogmeatin kanssa lihoiks. Käteen jäi kirjaimellisesti erittäin hyvä suojahaarniska tuon taistelun palkintona.

Miten mieltä olette nyt mapin koosta, kun sen omin silmin näette? Mites paljon ja missä tilanteissa käytätte "power armoria"?

Pöh :)

Kartan koko vaikuttaa nyt tällä hetkellä ihan riittävältä, tunteja tuli eilen haahuiltua ja vasta ihan Sanctuaryn ympäristöä tutkinut, Lexingtonin lieppeillä kävin kurkistamassa mutta joku Raider Psycho powerarmoreineen ajoi mut karkuun sieltä :D Itse en ole Powerarmoria alun jälkeen käyttänyt vielä, mutta luulenpa että löytyi hyvä kohde sen käyttöön.

Mulle on kans parit Legendary vihut tullu vastaan, pahin niistä jonka olen voittanut oli Softshell Mirelurk, josta tippui sitten ihan älyttömän hyvä Pipe Revolver. Sitten törmäsin Legendary Supermutanttiin joka laittoi lähellä talsineen kauppakaravaanin vartijoineen lihoiksi kohtuu vaivatta, ja sen jälkeen oli mun vuoro, en päässyt karkuun :D
 
Vastaus: Fallout 4

Tehtävät ovat olleet tähän saakka aika call of dutya. Äsken läpäisin yhden isomman rakennuskompleksin jossa loppuvastuksena oli erikoisraider, hänen kaverinsa ja parit konetykit. Pakko tuo oli juustoilla kyykkysniputtamalla kun ei muuta keksinyt. Ja tuon jälkeen luulin tyhjentäneeni kaiken, onnistuin laukaisemaan hälyt ja paikalle skriptattiin parit perusmosut. Mikä Fallout tämä on?

Vaihtoehtoja aina on ;) Itse tein niin että
hakkeroin portaiden lähellä olleen bottiterminaalin päästämään sen botin ulos telakastaan Metrolipuntarkastaja moodi päällä, tämä kävelee tyynesti Raideria päin ja kysyy metrolippua, sitä ei löytynyt niin botti avaa tulen ja teurastaa koko jengin ilman ongelmia. Sitten vain botti takaisin telakkaan ja loottia keräilemään
:)
 
Itse pääsin eilen pois vaultista. Oli aivan älyttömän jännittävä alku. Nyt odotan että pääsen tutkimaan maailmaa. En malta odottaa. Olin ihan positiivisella mielellä grafiikasta. Pelin laajuudenkin vuoksi. Odotan myös ensimmäistä yötä :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout 4

Kiinnostukseni siirtyi uudelle tasolle luettuani tuon pelaajalehden oppaan ja teidän kommentteja täällä. Erityisesti tuo ominaisuus, etteivät viholliset muunnu oman hahmon tasoisiksi. Tämä on hyvä juttu ja luo mukavaa vaaran tunnetta seikkailuun. Täytynee vielä kuitenkin makustella ennen kuin ostopäätöksen teen:rolleyes:
 
Vastaus: Fallout 4

Kuinkas hirveään rääkkiin uusi Fallout 4 laittaa PS4:n ytimen? Ts. alkaako esim. vanha PS4-malli huutamaan suihkumoottorina, kuten joissakin peleissä?
 
Vastaus: Fallout 4

Millaisia SPECIAL taulukkoja ootte tehnyt ihan mielenkiinnosta. Kun tutkin noita Perkkeja niin joutuu ehka palaamaan saveen ennen Vaultista ulos astumista ja tuunaa noita SPECIAL pointseja hieman. Onneksi ehdin vasta Sanctuaryyn niin ei tarvi paljoa palata.
 
Vastaus: Fallout 4

Kuinkas hirveään rääkkiin uusi Fallout 4 laittaa PS4:n ytimen? Ts. alkaako esim. vanha PS4-malli huutamaan suihkumoottorina, kuten joissakin peleissä?

Itsellä julkaisuerän malli marraskuulta 2013, eikä eilen ainakaan tullut ensimmäisten 3-4 tunnin aikana mitään rääkkiä huomattua. Ihan normaalit tuuletusäänet, joita ei sohvalle edes peliäänten yli kuule.
 
Vastaus: Fallout 4

Vaihtoehtoja aina on ;) Itse tein niin että
hakkeroin portaiden lähellä olleen bottiterminaalin päästämään sen botin ulos telakastaan Metrolipuntarkastaja moodi päällä, tämä kävelee tyynesti Raideria päin ja kysyy metrolippua, sitä ei löytynyt niin botti avaa tulen ja teurastaa koko jengin ilman ongelmia. Sitten vain botti takaisin telakkaan ja loottia keräilemään
:)

Eipä tullut mieleeni, sillä...

Tuuppasin robotin munasta lainvartijamoodilla eteenpäin ja menin kulman taakse piiloon. Hirveä pauke ja tulimeri lämmitti meikäjannun kasvoja kunnes puolikas robotti lensi kaaressa eteeni. Ei tuossa kovin vahvaa logiikkaa ole, mutta ehkä tuo metrotarkastaja olisi siitä ghoulilta saadusta metrolipusta pitänyt tajuta?
 
Ylös Bottom