Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

Vastaus: Fallout 4

No juu ei olekaan kun minun tottakai, enhän minä nyt kenenkään muunkaan mielipiteitä tiedä [emoji2]

Jotkut ovat kehuneet jonkun pelin maasta taivaisiin, mutta kun on selvinnyt ettei ole trophyja niin mieli kääntyy toiseen suuntaa. Ehkä videopelit ei ole se oikea asia henkilöille, jotka haluaa kerätä merkityksettömiä virtuaalisia pystejä.

Mut se offtopicista. Mahtavaa että saa modeja tähän ja tuon toivoisi yleistyvän muissakin peleissä, toisi paljon lisäarvoa ja pelattavaa lisää.
 
Vastaus: Fallout 4

Mikä ihme suhde joillain on trophyjen suhteen, ettei edes paranna peliä jos niitä ei saa. Ei vaan voi käsittää et jumaloidaan jotain trophyja, joilla ei ole mitään tekemistä minkään kanssa ja joista ei ole pienintäkään hyötyä mihinkään tai millekkään. Toki jokainen tyylillään, mutta itse pidän tätä erittäin omituisena.

Tämä nyt koskee yleisesti kaikkia.

Trophyjen keräämisessä on oma perverssi viehätyksensä. Kaikkia vaikeampia pelejä se ei mulla koske mutta juuri falloutissa ja skyrimissä platinakin on vielä suht. realistinen.

Ymmärrän hyvin että jos ei näe trophyjen keräämisessä mieltä, niin vielä oudommalta tuntuu että haluaa niiden takia heikomman pelikokemuksen. Mutta niin se nyt ainakin toistaiseksi menee itsellä näiden kahden pelin kohdalla.
 
Vastaus: Fallout 4

Trophyjen keräämisessä on oma perverssi viehätyksensä. Kaikkia vaikeampia pelejä se ei mulla koske mutta juuri falloutissa ja skyrimissä platinakin on vielä suht. realistinen.

Ymmärrän hyvin että jos ei näe trophyjen keräämisessä mieltä, niin vielä oudommalta tuntuu että haluaa niiden takia heikomman pelikokemuksen. Mutta niin se nyt ainakin toistaiseksi menee itsellä näiden kahden pelin kohdalla.

Joo eipä itselläkään tekisi mieli alkaa pelaamaan esim vaikealla tasolla jos siittä ei erikseen trophyä saisi, se kuitenkin näistä ot hommista ja pitää alkaa jo tätä peliä kehumaan joka tarjoaa loistavan kokemuksen ilman modeja :rolleyes: oli kyllä hyvä että tuli peli aloitettua nyt pro päivityksen jälkeen ja alkanut silmät tottuun tohon 30fps:ään, tarina vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta ja yrittänyt myös tehdä kovasti tehtäviä noille "factioneille"
 
Vastaus: Fallout 4

Ymmärsinkö oikein että meinaat että on heikompi pelikokemusta pelata vaikeimmalla tasolla tai vaikeeta peliä? Vai ymmärsinkö väärin...?

Meinaan mä pelaan sellaiset pelit mistä tykkään aina uudestaan vaikeimmalla tasolla enkä todellakaan minkää trophyjen takia (ei vois vähempää kiinnostaa) vaan sen takia että se on hauskaa ja kiva ottaa haaste vastaan. Useimmiten myös vaikeammalla tasolla pelaaminen tuo pelille uudelleenpeluu arvoa, Falloutin tapauksessa uus Survival-moodi on kuin eri peli ja joutuu pelaamaan koko pelin ihan eri tavalla.
 
Vastaus: Fallout 4

Onko muuten tekeillä oleva VR-update uusi versio, maksullinen dlc vai tuleeko se ilmaisena päivityksenä? Onko julkaisun aikataulusta tarkempaa tietoa?
 
Vastaus: Fallout 4

Yksi parhaimmista ja vittumaisimmista asioista Morrorwindissä ja Oblivionissa oli se kun tehtävät saattoivat "kaatua" tai saada aivan uuden käänteen kun tekoäly vaikko bugi johti tämmöiseen kuten nyt kävi Fallout 4:ssa.. sisältää SPOILERIA:

[video=youtube;jb34o5SzLE4]https://www.youtube.com/watch?v=jb34o5SzLE4[/video]
 
Vastaus: Fallout 4

Yksi parhaimmista ja vittumaisimmista asioista Morrorwindissä ja Oblivionissa oli se kun tehtävät saattoivat "kaatua" tai saada aivan uuden käänteen kun tekoäly vaikko bugi johti tämmöiseen kuten nyt kävi Fallout 4:ssa.. sisältää SPOILERIA:

[video=youtube;jb34o5SzLE4]https://www.youtube.com/watch?v=jb34o5SzLE4[/video]
Mulla kävi just samalla tavalla tuossa tehtävässä. En muista latasinko aiemman saven vai autoinko kaveria hädässä. En olisi itse tallentanut tuossa kohdassa kun meni suunnitelma pieleen [emoji1]
 
Vastaus: Fallout 4

Mulla kävi just samalla tavalla tuossa tehtävässä. En muista latasinko aiemman saven vai autoinko kaveria hädässä. En olisi itse tallentanut tuossa kohdassa kun meni suunnitelma pieleen [emoji1]

Itse käytin ton jälkeen fast travelia ja ongelma korjaantui :D
 
Vastaus: Fallout 4

Itse tein tuon tehtävän instituutille ja tuli samanlainen rähinä. Bossit oli mun kavereita, vaikka en ollut yhtään tehtävää tehnyt niille. No rupesin sitten tappamaan bosseja ja ne eivät välittänyt mitään mun ampumisesta. Sotivat vain tuon coursierin kanssa ja tapoin rauhassa kaikki bossit tuosta rähinästä.

Ja sitten tuossa laiturien luona tipuin Power armorilla sinne lätäkön pohjalle. Siellä oli niin paljon romua pohjassa, että oli hankala löytää reittiä takasin ylös. Coursier myös kikkaili siellä meren pohjalla jotain omiaan.

Ja tottakai tuollainen rähinäkohta pyöri silloin aikoinaan PS4:lla vielä todella huonosti. Siinä tehtävässä oltiin siellä Bethesdan ytimessä.
 
Vastaus: Fallout 4

Oma sanctuary valmistui eilen. Eihän se ollut kuin yli 30 tunnin projekti ja usko meinasi loppua pari kertaa.
Nyt on jokainen talo sisältä kunnostettu ja sisustettu. Esim kaikki lattiat on täytynyt pala kerrallaan laittaa käsin paikoilleen ja koittaa välttää rumia saumoja.
Toki peli tekee tuosta tavallaan mahdotonta sillä vaikka kaikki olisi millilleen kohdillaan niin kun käyt jossain seikkailemassa ja tulet takaisin niin joku lattian pala tai matto on saattanut liikkua hieman.

[video=youtube;miuMmf2se1g]https://www.youtube.com/watch?v=miuMmf2se1g[/video]

Tuli tuosta rakentelusta innostuttua niin paljon, että ostin sitten sen season passin täyteen 49.95e hintaan ja niin sairaalta kuin se kuulostaakin niin kyllä se on tuon arvoinen ollut.
Far harbor ja nuka world kesti omalla pelityylillä yhteensä melkein 50 tuntia. Omaa vaultia rakensin likemmäs 20 tuntia ja automatronin Ada on myös ihan kiva seuralainen ja nykyään rakennan aina robotin hoitamaan supply linet kun uuden settlementin löydän.

Sitten on ne lisärit joissa tulee uutta palikkaa rakenteluun ja kyllä niitä on tullut käytettyäkin. Nukaworldin red rocketissa on puolustuksena kolme rad scorpionia ja kissoja tulee hommattua melkein joka settlementiin. Katuvalot, kynttilät ja taustavalaistut julisteet on myös kovassa käytössä. Seinille laitettavat asetelineet olisi aivan paskoja ilman modeja koska ne on aivan liian isoja. Place it anywheren avulla kun tekee niistä puolet pienempiä niin ne on hyviä.
Samoin modien avulla saa koiranpentuja ja perus betoni palikoistakin saa valkoiset ja punaiset versiot.
Muutenkin huomannut kuinka vähän tuossa on tavaraa käytössä vaikka omistaa kaikki lisärit. Tavara listaa kun selaa niin todella monessa lukee aina "unlocked by mod".

Tuossa vielä starlight drive in esittely ihan selostuksen kanssa. Siitä tuli tuollainen kahvila / pelihalli / taisteluareena ja videon alussa pari gunneria ja raideria ottaa matsia.
Tuossa tuli käytettyä niitä modin tarjoamia valkoisia tiiliseiniä.

[video=youtube;nEAEAzyUlaQ]https://www.youtube.com/watch?v=nEAEAzyUlaQ[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout 4

Tuli viimeinkin aloitettua viimeinen isompi rakennus projekti.
Aloin snap & build modin kanssa rakentamaan omaa kartanoa spectacle islandille.

Kuva:
kartano77ur3.png

Ei tuo kyllä ihan snap & build ole sillä seinien sisäpinnat täytyi laittaa käsin kohdilleen. En ainakaan jaksa uskoa, että nuo on tarkoitettu sellaiseksi, että joko sisä tai ulkopuoli on pelkkää valkoista tiiltä.
Esim nuo seinät mitä tuossa käytin kuuluu mun mielestä todellakin ulkopuolelle joten koko kämppä olisi sisältä pelkkää valkoista tiiltä. Ei tunnu kovinkaan kodikkaalta.
Rakensin sitten seinistä ja ikkunoista versiot joissa on nätti puupinta ja laitoin place it anywheren kanssa kohdilleen.

Sisustus on vielä täysin tekemättä ja tuon lisäksi tuli tehtyä myös kasvihuone ja hieman kauempana on bunkkeri jossa on generaattori.

Tuossa on eilisen isompi projekti kun laitoin egret tour marinan kuntoon. Se oli sellainen 10-11 tuntia taas. Lisäksi tuossa on myös murkwater construction site ja hangman's alley.
Enää coastal cottage jäljellä perus pelin puolelta ja sinne tulee tehtyä vaan joku simppeli mökki. Far harborissa olisi sitten vielä visitors centre ja se vanha saha.
Ehkä tämän saa seuraavan parin viikon aikana jo ns.pakettiin. Vasta 328 tuntia pelattuna.

[video=youtube;OBzBeeNEvHk]http://www.youtube.com/watch?v=OBzBeeNEvHk[/video]
 
Vastaus: Fallout 4

Mulla on talvi nyt.

Kaksi kuvaa:

egret2goudf.png


talviajur9.png

Ensin vaihdoin green in the commonwealthin simple seasons green ja red comboon jolla sain syksyn tunnelmaa ja sitä n.20 tuntia katselleena vaihdoin talvisiin maisemiin.
Pleikkarillekin löytyy simple seasons white modi joka tarjoaa hieman lunta, mutta itse kun pelaan boxilla niin otin Winter Overhaul V1 ja Winter Overhaul Addon modit jotka vie yhteensä hulppeat 400mt.

Simple season tuo hieman lunta maastoon, mutta tuo kombo peittää myös tiet ja sillat ja muutenkin lunta on enemmän sekä piirtoetäisyyttä vähintään tarpeeksi. Toki simple seasons white on myös boxille ja kooltaan se on vaivaiset 5.8 kilotavua :D
Ero on aika huikea.
 
Vastaus: Fallout 4

Nyt on melkein 40 tuntia pelattu uudella hahmolla ja nyt on ollut varsin hyvin haastetta madness modin ansiosta.
Vanilla version very hardilla kun pelaa niin oma hahmo tekee 0.5x ja viholliset 1.5x vahinkoa joka vaan korostaa sitä, että vihut imee luoteja aivan liikaa.
Madnessilla pelaaja sekä vihut tekee 3x määrän vahinkoa very hardilla.
Nyt vihut on tippuneet ihan hyvin vaikka en ole ottanut ensimmäistäkään ase perkkia. Toki sama pätee myös toiseen suuntaan ja usein yksikin luoti riittää rampauttamaan raajan.

Ennen käytössä oli myös slow levelimg modi, mutta silti tasoja tuntui kertyvän liian nopeasti vaikka rakentamisesta ja craftauksesta saatavan expan olin ottanut pois päältä.
Vaihdoin tuon sitten slower leveling modiin ja olenkin vasta tasolla 23.
Armor rating on 7 ja sekin vain sen takia, että nuo kaksi käytössä olevaa osaa antaa 20% lisää nopeutta liikkumiseen. Henki lähtee jos vaikka koira pääsee puraisemaan :D

Varovasti on edetty ja kuoltu ties kuinka monta kertaa, mutta vapaan tallennuksen ansiosta pelaaminen on ollut kivaa ja viimein sain sitä kaipaamaani haastetta.
Ja ainahan voi tiputtaa vaikeustasoa tai laittaa kunnon armorit päälle jos alkaa tympimään.

Tuli myös uusia vihuja ja paikkoja ladattua ja nyt tuolla vaeltelee niin kovia tyyppejä, että niitä ei ilman perkkejä tapeta. Kovimmilla vihuilla on kestävyyttä 50 000 pojoa.
Nuo on niin isoja, että ne onneksi näkee ajoissa jotta voi kiertää kaukaa. Toki poikkeuksiakin on kuten yksi molerat joka vaan hyppäsi maasta ylös kuten ne yleensä tekee.
Aina kun olen tuollaisen löytänyt niin olen ottanut screenshotin kartasta jotta löydän ne helposti myöhemmin.
 
Vastaus: Fallout 4

Mikä tuo Madness modi on? Onko sitä PS4:selle? Miten se eroaa siitä uudesta Survival-moodista?

Ite ainakin sain tarpeeksi haastetta Survivalista ja oli melkein kuin olis pelannut eri peliä. Tietty se että ei voi vapaasti tallentaa karsii aika monen pelaajan pois mutta ite tykkäsin siitä. Oli kyllä aika kuumottavia hetkiä kun huumeet oli loppu ja hahmo ihan rampana ja pitäis löytää nukkumapaikka. Pari kertaa meni aika tipalle ettei käynyt huonosti.

Mutta myös taisteluihin suhtautui ihan eri tavalla koska ei tiennyt milloin pääsee seuraavan kerran tallentamaan. Joutui oikeasti miettimään ja taktikoimaan että minne uskaltaa mennä.
 
Vastaus: Fallout 4

^ Näyttää olevan pleikallekin.
https://bethesda.net/en/mods/fallout4/mod-detail/4003569

Tuo siis muuttaa vain sitä kuinka paljon pelaaja ja vihut tekee vahinkoa.

VANILLA damage multipliers:
Very Easy |Player 2.0x |Enemy .0.5x
Easy |Player 1.5x |Enemy 0.75x
Normal |Player 1.0x |Enemy 1.0x
Hard |Player 0.75x |Enemy 1.5x
Very Hard |Player 0.5x |Enemy 1.5x
Survival |Player 0.5x |Enemy 2.0x

MADNESS damage multipliers:
Very Easy |Player 3.0x |Enemy 1.0x
Easy |Player 2.5x |Enemy 1.5x
Normal |Player 2.0x |Enemy 2.0x
Hard |Player 2.5x |Enemy 2.5x
Very Hard |Player 3.0x |Enemy 3.0x
Survival |Player 3.0x |Enemy 3.0x

Itseä ei survival vaikeustaso kiinnosta koska en halua niitä muita rajoitteita jotka sen mukana tulee.
 
Vastaus: Fallout 4

Ei tuo Vanilla Survival player damage voi olla millään oikein tuossa taulukossa, kun siinä oli oma damagen anto ihan eri luokkaa kuin very hardilla.

Itsekin pidin Survivalissa vain siitä damagen annosta ja vastaanottamisesta, muuten siihen kyllästyi ja vaihdoin muutaman viikon jälkeen siitä pois. En pitänyt sitä oikein hauskana, että oikean ajan mukaan pitäisi 10 min välein olla syömässä ja juomassa. Sekä pienistä naarmusta oman hahmon kyvyt heikkenee niin se vaatisi paljon parempaa toteutusta. Very hardilla vaan kyllästyttää räiskiä sitä vihollisen energia palkkia pienemmäksi. Ei mitään haastetta pelkästään turhaa työtä lisää.

Pitäisi varmaan pitkästä aikaa pelailla peliä lisää. Huomasin, että oma motivaatio lopahti kun trophyja ei saa enää modien kanssa auki. Tai sitten se johtuu siitä, että peli ei enää tarjoa mitään uutta ja itseäni hiertää pelin ongelmat vähän liikaa vastaan.
 
Vastaus: Fallout 4

Ite taas koin Survivalin virkistävänä kun peli on ihan liian helppo muuten ja ei niillä vesipuolloilla ja kaikenmaailman ruoalla oo mitään merkitystä kun voit aina pikamatkustaa Sanctuaryyn ja kippaa kaiken sinne talteen.

On totta että toteutus vois olla parempi mutta nyt niillä vesipulloilla ja settlementeillä ja ruoan kasvattamisella oli oikeasti joku tarkoitus mikä oli mun mielestä just hyvä. Noin kovat rajoitukset tietty karsii monet pelaajat pois mutta ite kyllä nautin suunnattomasti.

Huomas muuten että pääsi Wastelandin fiilikseen ihan eri tavalla kun ei voinut pikamatkustaa. Muutamia hienoja hetkiä oli kun rämmit jossain ja koitat päästä määränpäähän ja alkaa ukkostaa ja sataa ja koko ajan saa katella ympärilleen ettei henki lähde ja vesikin on lopussa jne... On niinkun enemmän se meininki mikä pelin ideakin on. Että olet yksin vaarallisessa maailmassa ja mitä vaan voi tapahtua.
 
Vastaus: Fallout 4

Onkohan mulla jotenkin erityisen hyvä itsekuri kun käytän parantamiseen vain ruokaa. Paitsi silloin jos raaja rampautuu niin täytyy käyttää stimpak.
En myöskään osta ruokaa vaan kaikki löydetään ja / tai valmistetaan itse. Tänään huomasin, että puhdistettu vesi kävi vähiin joten kaivoin workbenchista kaikki tyhjät pullot ja kävin täyttämässä ne viereisessä purossa jotta sain valmistettua puhdistettua vettä.
En tiedä onko tuo mahdollisuus pelin omalla survival tasolla, mutta simple survival modi lisää pullojen täyttö mahdollisuuden ja kokkailu paikalla voi sitten kolmesta pullosta likaista vettä valmistaa yhden pullon puhdistettua joka pitää janon pisimpään loitolla.

En muutenkaan kerää kaikkea näkemääni mukaan vaikka voisinkin aina käydä fast travelin avulla viemässä ne säilöön. Esim aseita ja armoreita en poimi ollenkaan enää mukaani ellei vastaan tule joku hyvä legendary setti.
Yleensä menee 2-3 tuntia ennen kuin palaan taas kämpille tyhjentämään taskuni ja ehkä ottamaan lisää safkaa ja juomaa mukaan.

Kaikki tämä siis ilman, että peli erikseen pakottaisi minua pelaamaan noin.
 
Vastaus: Fallout 4

Nyt on viisi raider settlementia tehty ja taas on pakko valittaa kuinka vasemmalla kädellä huitaisten bethesda on ( tämänkin ) asian tehnyt.

Ensinnäkin se asia, että pelaaja ei voi säädellä sitä kuinka paljon porukkaa tulee vaan se perustuu hahmon karisma arvoon.
Aikani googletin niin täyden kympin karismalla noihin tulee 20 asukasta ja mitään et sille voi. Ilmeisesti tuo ei edes määräydy sen S.P.E.C.I.A.L. arvon mukaan koska se mun hahmolla on 6 ja vaatteet nostaa karisman kymppiin ja jokaisessa viidessä paikassa on tuo 20 tyyppia notkumassa.

No raiderithan ei tietenkään tykkää omaa ruokaansa kasvattaa vaan paikan onnellisuus laskee välittömästi jos noin tekee joten mitä ne sitten tekee?
No niillä on ne samat pari kauppaa ja sitten ne voi tehdä kotipolttoista viinaa. Mitä ne loput yli 10 tyyppiä sitten tekee?
Sekin on kohtuu typerää, että nuka worldissa on porukkaa jengien orjina räjähtävät kaulapannat kaulassa putsaamassa katuja ja myymässä tavaraa, mutta pelaaja ei tuollaisia saa.
Onneksi modeilla saa hieman helpotusta asiaan ja latasinkin slavery modin.

Nyt mulla on tyyppejä kahlittuna hautakiveen (jonka voi upottaa seinän sisään place it anywheren avulla joten hahmo on kahlittuna seinään), lakaisemassa lattiaa jne.
Tosin noihinkin täytyy laittaa oman jengin porukkaa, koska ketään muuta noihin settlementeihin ei saa asumaan, joten vaihdoin sitten vaan noiden vaatteet johonkin normaalimpaan.
Siltikin noiden paikkojen rakentaminen menee liikaa saman kaavan mukaan. Tarvitaan nukkumis tilat ja koska 20 sänkyä vie julmetusti tilaa niin laitan vaan makuupusseja. Yhteen pieneen pre fab mökkiin menee kivasti 9 makuupussia.
Sitten pari kauppaa jos ne sopii maisemiin. Esim minusta croup manorin pihaan ei sovi mikään myyntikoju joten ainoa kauppa on baaritiski kartanon toisessa kerroksessa.

Tuon jälkeen esim croup manorissa pitäisi keksiä hommia vielä 19:sta tyypille. Pari vartiointi pistettä, pari kotipolttoista, scavenge työpiste ja vielä saa laittaa ainakin 10 tyyppiä orjaksi.
Nuo orjan hommat sentään tuottaa onnellisuutta.

Sapuskan hommaaminen sitten hoidetaan tukemalla paikallisia farmareita. Eli mennään kiltisti ehdottamaan, että nyt alat antamaan ruokaa ja rahaa ja me annetaan sun olla rauhassa.
Taas kerran ihan kiva idea paperilla, mutta useimmat paikat tuottaa ruokaa alle 10 yksikköä ja pari isompaa 12-18. Ruokaa tarvitaan yksi yksikkö / asukas eli juuri nyt meitsin raiderit kuluttaa 100 yksikköä ruokaa.
Pelin kaikki farmit ei varmaan yhteensäkään tuota noin paljoa joten taas täytyy pelaajan ensin laittaa farmi kuntoon jotta se tuottaa ruokaa tarpeeksi ja vasta sitten pakottaa se toimittamaan ruokaa omille raidereille.
Mulla tuottaa nyt graygarden ja finch farm yli 100 yksikköä ruokaa kumpikin ja pari muuta 40 yksikköä. Työvoimana noissa toimii automatron lisärin avulla rakennetut robotit.

Silti tyypit valittaa ruoan puutteesta vaikka workshopissa saattaa olla 15 porkkanaa, 10 maissia ja 6 kurpitsaa eli enemmän kuin tarpeeksi. Veikkaan, että tuokin johtuu vaan siitä, että paikan ruoka statsi näyttää nollaa koska kukaan ei siellä sitä ruokaa viljele ja sen perusteella npc hahmot käyttäytyy noin.
Kuten sanottu niin ihan huitaisten tehty juttu jota taas kerran täytyy modeilla korjailla.

Muuten ollut kyllä ihan kiva rakennella jotain erillaista vaihteeksi.
 
Vastaus: Fallout 4

Raider ongelmaan löytyi edes jonkinlainen ratkaisu.
Raider Population Hotfix [XB1]

Tuon pitäisi toimia niin, että jos settlementissa on toimettomana viisi raideria niin lisää ei tule.
Ei siis ihan optimi ratkaisu, mutta parempi kuin ei mitään. Täytyy tänään testailla toimiiko tuo.
 
Ylös Bottom