Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

Toivottavasti päivittävä myös 4K televisioille tuon 1440p tilan, koska ennemmin sitä pelaa 1440p ultra asetuksilla kuin 4K standard.
Aika jännä, että ovat sen tuolla lailla toteuttaneet. Kyllähän sekä PS5:n että Series X:n voi pakottaa 1440p-tilaan, mutta ei se mikään elegantti ratkaisu ole 4K-telkkarin kanssa.
 
Toivottavasti päivittävät myös 4K televisioille tuon 1440p tilan, koska ennemmin sitä pelaa 1440p ultra asetuksilla kuin 4K standard. Ei sitä edes kunnolla huomaa sitä eroa 1440p ja 4K välillä 4K näytössä, mutta nuo grafiikka asetukset huomaa kyllä heti.

Tähän vois pleikkari pelaajat pistää koneen 1440p tilaan ja kokeilla voiko pelin huijata luulemaan että sinulla on 1440 näyttö.
 
Series äxällä kyllä näyttäisi toimivan hyvin. Pyörii tasaisesti ja näyttää skarpilta. Ei ainakaan omaan silmään osu mitään kummempaa graafista parantelua. Ainoa vaihtoehto asetuksille on "performance mode on/of"

Jotain hämärää oli ensimmäisellä käynnistyksellä. Ilmeisesti ei ladannut kaikkia tekstuureja, ja ruudunpäivitys oli aivan jäätävän huonoa. Uudelleenkäynnistys korjasi asian.

Jaa niin. Mites nuo modit? Jostain syystä ainakin mulla on "grayed out" eli ei pääse lainkaan modi valikkoon.

Edit. Niin ja vanha tallennus toimii. Oma levelillä 45.
 
Itsekkin mietin että pitäiskö iltavuoron jälkeen heti aloittaa peliä. Edelleen Fallout kuume vaivaa :D
Sama! Olen pelannutkin nyt Fallout 3:ea paranneltuna taaksepäin yhteensopivuuden kautta boksilla jo kymmeniä tunteja sarjan katsomisen jälkeen. Aloitin ihan ensin XSX:llä alusta Fallout 4:n, mutta keskeytin sen, kun huomasin, että siinä on bugi, joka estää achievementtien avautumisen. Laitoin pelin tauolle odottelemaan ainakin tätä päivitystä. Yllättävän kivaa pelattavaa on kyllä vanha kunnon Fallout 3:kin ollut. Toki paranneltu resoluutio ja ruudunpäivitys auttavat pelikokemuksessa. On nämä vaan todella hyviä pelejä kaikki. Avoimen maailman roolipelejä parhaimmillaan, juuri minun makuuni.
 
Viimeksi muokattu:
Sama! Olen pelannutkin nyt Fallout 3:ea paranneltuna taaksepäin yhteensopivuuden kautta boksilla jo kymmeniä tunteja sarjan katsomisen jälkeen. Aloitin ihan ensin XSX:llä alusta Fallout 4:n, mutta keskeytin sen, kun huomasin, että siinä on bugi, joka estää achievementtien avautumisen. Laitoin pelin tauolle odottelamaan ainakin tätä päivitystä. Yllättävän kivaa pelattavaa on kyllä vanha kunnon Fallout 3:kin ollut. Toki paranneltu resoluutio ja ruudunpäivitys auttavat pelikokemuksessa. On nämä vaan todella hyviä pelejä kaikki. Avoimen maailman roolipelejä parhaimmillaan, juuri minun makuuni.
Fallout 3:ssa on sitä jotakin. Siinä on vain parasta seikkailla ja tutkia menemään. Vaikka väripaletti on hyvin yksipuolinen, niin silti ei tullut missään vaiheessa ähkyä. Taisi olla myös minun ensimmäinen RPG pelini myös. Aivan mahtava tuotos.
 
Fallout 3:ssa on sitä jotakin. Siinä on vain parasta seikkailla ja tutkia menemään. Vaikka väripaletti on hyvin yksipuolinen, niin silti ei tullut missään vaiheessa ähkyä. Taisi olla myös minun ensimmäinen RPG pelini myös. Aivan mahtava tuotos.
Tuo on muuten jännä juttu, että esim. itse en peleissä juuri siedä normaalisti sellaista kovin yksipuolista väripalettia, ja varsinkaan noilla harmaan ja ruskehtavan sävyisillä väreillä mitä juuri Fallout 3:ssa on. Jostain syystä nuo värit sopivat kuitenkin juuri Fallout 3:een kuin nenä päähän. Tunnelma on niin tiivistä, että voisi veitsellä leikata…
 
Tuo on muuten jännä juttu, että esim. itse en peleissä juuri siedä normaalisti sellaista kovin yksipuolista väripalettia, ja varsinkaan noilla harmaan ja ruskehtavan sävyisellä väreillä mitä juuri Fallout 3:ssa. Jostain syystä nuo värit sopivat kuitenkin juuri Fallout 3:een kuin nenä päähän. Tunnelma on niin tiivistä, että voisi veitsellä leikata…
Näin juuri. Se tunne kun tutkii Capital Wastelandin raunioita ja metrotunneleita.. Erittäin tunnelmallista.

Toki tässä 4:ssa on myös tosi kiva tuo väripaletti. Tykkään kyllä siitäkin. Combat on myös ihan hauskaa ja varsin brutaalia. Kuten Fallouttiin kuuluu.
 
Näin juuri. Se tunne kun tutkii Capital Wastelandin raunioita ja metrotunneleita.. Erittäin tunnelmallista.

Toki tässä 4:ssa on myös tosi kiva tuo väripaletti. Tykkään kyllä siitäkin. Combat on myös ihan hauskaa ja varsin brutaalia. Kuten Fallouttiin kuuluu.
Juu, olen tykännyt kyllä itsekin nelosenkin väripaletista. Siinä on enemmän värejä ja sävyjä, mutta ei sekään miltään karkkimaalta sentään näytä, mikä sinänsä varmaan pilaisikin aika paljon Fallout-pelien tunnelmaa.
 
Viimeksi muokattu:
No tuntuu tästäkin tieto vaihtelevan kun joku sanoo että tulee ja joku sanoo että ei tule. Virallinen sana Discordissa on edelleen että asiaa tutkitaan. Sonyn support sanoo että tulee.
Nyt lähti PS5 versio latautumaan, taisi olla itsellä joko PS plus tai sitten se PS5 launch ikkunassa ollut ilmaisversio pohjilla,
 
Täsmennetään tähän vielä, että PS4-versioonkin tuli kyllä päivitys, joka sisältää samoja bugikorjauksia ja viilauksia kuin nämä "next-gen-versiot". Mutta se on silti edelleen se PS4-versio, ja todellinen PS5-versio täytyy tosiaan ilmaiseksi Storesta käydä lunastamassa. Samoin PS5-versiota varten DLC-paketit täytyy käydä omaan kirjastoon yksitellen lisäilemässä.

Suomeksi näitä asioita on joskus vaikeaa selittää, kun meillä sanat update ja upgrade molemmat kääntyvät päivitykseksi, mutta tarkoittavat kuitenkin teknisesti eri asioita.
Ja onko tietysti niin, ettei vanhat savet enää pelaa tuossa PS 5 versiossa?
 
Nyt lähti PS5 versio latautumaan, taisi olla itsellä joko PS plus tai sitten se PS5 launch ikkunassa ollut ilmaisversio pohjilla,

Discordissa ainakin edelleen sanovat että asiaa tutkitaan.

Edit: nyt tuli virallista infoa. Eli se tulee saataville vain ps plus extra/premium tilaajille.

"We've seen some confusion regarding the free Fallout 4 next-gen update for PlayStation Plus Extra members. The Fallout 4 next-gen update will be available to PlayStation Plus Extra members through the PlayStation Game Catalog. Your patience is appreciated while the teams work on this."
 
Viimeksi muokattu:
Discordissa ainakin edelleen sanovat että asiaa tutkitaan.
Hmm. Voisiko olla niin että olisin pelin digitaalisena joskus ostanut, pieni mahdollisuus siinäkin. Mutta ei se vielä antanut mitään päivityspolkuja kuin rahalla vielä tunti sitten, nyt sinne oli tullut 0€ päivitys joten jotakin siellä nyt arvotaan.

No tuossa tuo nyt nököttää ladattuna, taidan tästä lähteä samoilemaan joutomaalle. Platina tästä oli jo pelattu silloin julkaisussa, saas nähdä imaiseeko mukaansa vielä toisenkin kerran.
 
Hmm. Voisiko olla niin että olisin pelin digitaalisena joskus ostanut, pieni mahdollisuus siinäkin. Mutta ei se vielä antanut mitään päivityspolkuja kuin rahalla vielä tunti sitten, nyt sinne oli tullut 0€ päivitys joten jotakin siellä nyt arvotaan.

No tuossa tuo nyt nököttää ladattuna, taidan tästä lähteä samoilemaan joutomaalle. Platina tästä oli jo pelattu silloin julkaisussa, saas nähdä imaiseeko mukaansa vielä toisenkin kerran.

Editoin jo viestiäni mutta tässä on vielä twiit7n muodossa.

 
Ja onko tietysti niin, ettei vanhat savet enää pelaa tuossa PS 5 versiossa?
Vanhat PS4 tallennukset sai tuotua PS5 versioon. Onnistui ihan PS5 version alkuvalikossa. LISÄYS: En tiedä onko tarpeellista, mutta itse päivitin varmuuden vuoksi PS4 version uusimpaan ennen kuin lähdin kokeilemaan.
 
Ei toimi edelleenkään achievementit boksilla tuon päivityksen jälkeen. :( Tai ainakaan itselläni eivät toimi. Ehkä joillakin toimii?
 
Ylös Bottom