Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

Nyt lähti PS5 versio latautumaan, taisi olla itsellä joko PS plus tai sitten se PS5 launch ikkunassa ollut ilmaisversio pohjilla,
Mitä kautta onnistuit saamaan tuon PS5-version? Itselläni on kokoelmassa PS Plussan TAI PS5 launchin aikaan kirjastoon lisätty PS4-versio ja siinä ei vieläkään näy optiota ladata PS5-versio.
 
Heittäkääs arvioo onko updata minkä tasoinen?
4h tullut pelailtua ja tällä kokemuksella pyörii hyvin 60fps ja omaan silmään näyttää hyvältä, myöskään bugeja ei ole tullut vastaan. Alkuperäistä tuli julkaisun aikaan pelailtua joten hirveästi ei muista millainen peli silloin oli. Ps5 versio siis kyseessä.
 
Mitä kautta onnistuit saamaan tuon PS5-version? Itselläni on kokoelmassa PS Plussan TAI PS5 launchin aikaan kirjastoon lisätty PS4-versio ja siinä ei vieläkään näy optiota ladata PS5-versio.
Pleikkarin kautta Storesta se lopulta löytyi. PS4 versio oli ladattuna koneella joten tuotesivulla oli napit ”Pelaa” ja PS+ ” Upgrade” tuolta upgrade osioista piti kikkailla jotenkin muutaman linkin kautta uuden tuotteen alle joka oli PS4/PS5 versio, sieltä sitten lataukseen se PS5 clientti.

Edit. Reseteran puolella näyttää olevan lanka tästä ”ilmaisversion” päivityskatastrofista, ei tämä ole kunnossa vielä ja osalla näyttää lataus onnistuvan osalla ei. Itsellä näytti olevan tähdet ja planeetat oikeilla radoillaan ja päivitys onnistui eilen myöhään illalla.

Tuli pelattua TV sarjan myötä alusta tuota vanhaa versiota myös viimeviikolla useampi tunti joten tuore vertailu PS5 versioon semmoinen että tämä on aivan mahtava päivitys. 60fps päällä pakko pelata ja on se vain smooth, nyt ilman VATSia osuu myös johonkin. Se toinen grafiikka pelitila pykii kyllä itsellä niin pahasti kun ei ole VRR töllöä ettei sillä kyllä pysty pelaamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Pleikkarin kautta Storesta se lopulta löytyi. PS4 versio oli ladattuna koneella joten tuotesivulla oli napit ”Pelaa” ja PS+ ” Upgrade” tuolta upgrade osioista piti kikkailla jotenkin muutaman linkin kautta uuden tuotteen alle joka oli PS4/PS5 versio, sieltä sitten lataukseen se PS5 clientti.

Edit. Reseteran puolella näyttää olevan lanka tästä ”ilmaisversion” päivityskatastrofista, ei tämä ole kunnossa vielä ja osalla näyttää lataus onnistuvan osalla ei. Itsellä näytti olevan tähdet ja planeetat oikeilla radoillaan ja päivitys onnistui eilen myöhään illalla.

Tuli pelattua TV sarjan myötä alusta tuota vanhaa versiota myös viimeviikolla useampi tunti joten tuore vertailu PS5 versioon semmoinen että tämä on aivan mahtava päivitys. 60fps päällä pakko pelata ja on se vain smooth, nyt ilman VATSia osuu myös johonkin. Se toinen grafiikka pelitila pykii kyllä itsellä niin pahasti kun ei ole VRR töllöä ettei sillä kyllä pysty pelaamaan.
Mä kokeilin ladata PS4-version josko sitä kautta Storesta aukeaisi joku uusi polku tuohon ilmaiseen päivitykseen, mutta ainoa, mikä mulla on edelleen tarjolla on PS+ Upgrade, mutta se vaatisi tosiaan vaihtoa nykyisestä Extra-tilauksesta Premiumiin. Eli pitääpä jäädä odottelemaan josko tuon fiksaisivat kuntoon.
 
Mulla tosiaan pelkkä plus tilaus eli taitaa tämä omalta osalta jäädä odottelemaan alennuksia
 
Minulla on pelin fyysinen versio sekä pleikkarin kirjastossa PS+ versio. Silti ei mistään löydy mahdollisuutta ladata PS5 versiota.
PS4 levyversio päivittyi ja sitä kyllä pystyy pelaamaan.
Ja valikossa on nimenomaan se levyversio, ei + versio.
:rolleyes:
edit: no löytyihän se. Piti mennä siitä +Lataa napista jolloin antoi valita PS5 version. Hämäävä tuo, kun antaa ymmärtää että sitä kautta lähtisi lataamaan pelin PS+ versiota.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläkin oli aluksi noin että näkyi 5 versio vaan levyn kuvakkeena kun omistan levynkin mutta nyt selailin valikkoja ja painelin kaikkia niin muuttui tuo levyn kuvake plussaksi eli ei tartte enään levyä laittaa sisään jos haluaa 5 versioo pelata.
 
Itse myös olen ehtinyt aloittamaan uuden saven. PS5 pyörii ainakin ihan hyvin ja näyttää hienolta. Kunhan vaan hoksas mennä laittamaan asetuksista suorituskykytilan päälle :D

Itse peli kyllä kovasti maistuu. Ihan normaalilla vaikeusasteella aloittelin, että saa vähän vastapainoa tuohon Elden Ringin vaikeuteen. Nyt keskityn kehittämään charismaa, int ja agilityä.

Helposti tässä pelissä eksyy tekemään kaikkea muuta kuin etsimään poikaa :D Aivan mahtava peli.
 
Itse myös olen ehtinyt aloittamaan uuden saven. PS5 pyörii ainakin ihan hyvin ja näyttää hienolta. Kunhan vaan hoksas mennä laittamaan asetuksista suorituskykytilan päälle :D

Itse peli kyllä kovasti maistuu. Ihan normaalilla vaikeusasteella aloittelin, että saa vähän vastapainoa tuohon Elden Ringin vaikeuteen. Nyt keskityn kehittämään charismaa, int ja agilityä.

Helposti tässä pelissä eksyy tekemään kaikkea muuta kuin etsimään poikaa :D Aivan mahtava peli.

Päätarina on aina Bethesdan peleissä sivuosassa. Päätähtenä on lootti, tutkiminen ja maailmassa seikkailu ja kaikenmaailman ihme juttujen löytäminen.
 
Joo, nyt täälläkin viimein pystyy lataamaan PS5-version PS Plussan kautta saadun PS4-version tilalle! Oon jo pidempään meinannut tätä peliä kokeilla, mutta aina ollut jokin muu peli kesken. Siinä vaiheessa, kun meinasin tätä aloitella, alettiin kuitenkin huhuilemaan next-gen -version julkaisusta, joten jäi silläkin kertaa sitten tyyppaamatta. Odotus palkitaan viimein :)
 
Vanhat PS4 tallennukset sai tuotua PS5 versioon. Onnistui ihan PS5 version alkuvalikossa. LISÄYS: En tiedä onko tarpeellista, mutta itse päivitin varmuuden vuoksi PS4 version uusimpaan ennen kuin lähdin kokeilemaan.
Erroria pukkaa kun koetan Tranfer Saves PS5 versiossa.
PS4 versio on päivitetty, samoin lisäosat. Uusi PS4 save myös tehty, ei auta.
Olkoon, onhan tuota muutakin pelattavaa.
Edit: onnistui tallennusten tuonti kun ensin kävi PS5 Saved Data poistamassa sen toisen PS4 Fallout save kansion, sen jossa on vaan settings ja joku toinen tallennustiedosto.
 
Viimeksi muokattu:
itsellä on Fallout 4 jäänyt melko vähälle peluulle, mutta tämän myötä voi taas alotella alusta ja ihmetellä pelin tarjoamaa maailmaa. Peruspeli ei julkaisussa iskenyt, mutta konsolin modituella sai vähän virireltyä aikanaan montaakin itteä ärsyttänyttä ominaisuutta paremmaks, ja tuotua väriä ja lisää pelaamiseen. Tässä ymmärsin, että noi modit pitäs toimia myös uudessa versiossa.

Hienoa kyllä, että tämmöinen upgrade tulee vielä näinkin jäljessä peliin.
 
Mulla oli edellinen tallennus näemmä vuodelta 2017 ja se siirtyi yllttävän kivuttomasti ps5-editioon. Mitään hajua ei tosin meinannut olla, että mitä olin tekemässä ja mitkä kymmenistä avoimista questeista on ns. pääjuonta. Mulla on näyttää olevan työn alla synth-kansan vapautusrintaman juoniminen. Olettaisin, että olen aika lähellä pääjuonen maalia.
 
Hmm.. kokeiltu ps5:lla ja xsx:llä.. boxilla quality ja perf moodi molemmat 60fps (katselin vaan yhdessä paikassa.. en tiedä kyykkääkö quality sitten kun on jossain taistelussa tms) ja pleikkalla quality 30fps, perf 60fps.. lisäksi xboxin perf moodi näytti olevan tarkempi.
 
Hmm.. kokeiltu ps5:lla ja xsx:llä.. boxilla quality ja perf moodi molemmat 60fps (katselin vaan yhdessä paikassa.. en tiedä kyykkääkö quality sitten kun on jossain taistelussa tms) ja pleikkalla quality 30fps, perf 60fps.. lisäksi xboxin perf moodi näytti olevan tarkempi.

Series X ei ole kun performance modi, se on bugi että quality modi ei toimi ollenkaan.
 
Series X ei ole kun performance modi, se on bugi että quality modi ei toimi ollenkaan.
No silti perf moodi on tarkempi boxilla kuin pleikalla.. lopputulos näyttää about 1800-2160p luokkaa kun pleikalla näyttää olevan siellä n.1440..1600p blurrautumisen perusteella.
Edit: Hmm.. kun otin täsmälleen saman kohdan niin pääosin yksityiskohdat kyllä näytti samalta.. joten ratkaiskoon df tämän :D

Että sinällään sama mitä quality olisi jos toimisi, en pelaisi sillä :D
Pleikka nyt ns. pelialusta tuolle kun siinä sattuu nuo lisärit olemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Pari tuntia pelailin eilen PS5 ja ihan onnistunut päivitys. Ainakin alussa pyörii lukitusti 60fps grafiikat on terävät. Koitin 30fps tilaa jossa on ultra asetukset niin siinä on ainakin hieman paremmat varjot ja piirtoetäisyys...
 
Ylös Bottom