Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

Aseita pystyy scrappaamaan suoraan siitä Weapons Workbenchistä. Avaa se valikko, jossa näkyy sun hallussa olevat aseet ja mene sen kohdalle, josta haluat päästä eroon ja paina alapalkissa näkyvää nappia. (PS5:llä neliötä)

Aluksi niistä ei saa juuri mitään hyödyllistä, mutta valitsemalla itselleen Scrapper -perkin eri tasoja alat saamaan vähänkin paremmista ja erityisesti modatuista aseista tosi hyvin kaikenlaista. Itse kannan vähänkin pidemmällä nimellä* varustetut aseet Weapons Workbenchille hajotettavaksi.

* esim. "Recoil Compensated Powerful Automatic Rifle" jne.
 
Aseita pystyy scrappaamaan suoraan siitä Weapons Workbenchistä. Avaa se valikko, jossa näkyy sun hallussa olevat aseet ja mene sen kohdalle, josta haluat päästä eroon ja paina alapalkissa näkyvää nappia. (PS5:llä neliötä)

Aluksi niistä ei saa juuri mitään hyödyllistä, mutta valitsemalla itselleen Scrapper -perkin eri tasoja alat saamaan vähänkin paremmista ja erityisesti modatuista aseista tosi hyvin kaikenlaista. Itse kannan vähänkin pidemmällä nimellä* varustetut aseet Weapons Workbenchille hajotettavaksi.

* esim. "Recoil Compensated Powerful Automatic Rifle" jne.
1000009885.jpg
 
Ennen kun menet tuohon siinä penkissä on vaihtoehto ”Crafting” siellä on scrap vaihtoehto aseiden kohdalla.

Aa ok, noniin. Eli pitää olla hahmon inventaariossa vielä että tuo onnistuu. No, menee vaan pienen mutkan kautta.

Mutta ehkä tämä osoittaa ettei tämä ole se kaikkein intuitiivisin valikkokokemus. Tai sitten nostan käden pystyyn ja totean että en osaa eikä tämän valikon loogisuus avaudu minulle :)
 
Aa ok, noniin. Eli pitää olla hahmon inventaariossa vielä että tuo onnistuu. No, menee vaan pienen mutkan kautta.

Mutta ehkä tämä osoittaa ettei tämä ole se kaikkein intuitiivisin valikkokokemus. Tai sitten nostan käden pystyyn ja totean että en osaa eikä tämän valikon loogisuus avaudu minulle :)
Minäkin TV sarjan myötä latasin Fallout 4 enkä siis ennen ole mitään näistä pelannut ja ensimmäinen asia mikä pelissä ärsytti/ärsyttää on nuo todella sekavat valikot. Että tuskin olet yksin tuon valikkokokemuksesi kanssa
 
Minäkin TV sarjan myötä latasin Fallout 4 enkä siis ennen ole mitään näistä pelannut ja ensimmäinen asia mikä pelissä ärsytti/ärsyttää on nuo todella sekavat valikot. Että tuskin olet yksin tuon valikkokokemuksesi kanssa
Kyllä noihin tottuu ajan kanssa ja alkaa tulemaan jopa selkärangasta :) Aina kun alkaa

soimaan niin sormet napsahtaa FO4 asetuksiin ;D
 
Tuo survival-mode on kyllä itselleni liian turhauttavaa ja hapokasta menoa. Varsinkaan mitään pakollisia syömisiä ja juomisia en peleissä jaksa ollenkaan. Tuo tallennuskuvio kuulostaa myöskin huonolta omaan elämäntilanteeseeni.
No onhan pelissä exit-save toiminto, eli koska vaan voi lopettaa. Hyvin se ainakin täällä toimii ja kyseessä PS5-versio. Jos peli kaatuu tai jäät jumiin johonkin seinään yms. niin silloin on eri tilanne. Silloin lähdetään liikkeelle edellisestä nukkumapaikasta. Pari kertaa peli kaatunu ja pari kertaa jääny seinään jumiin Power Armorin kanssa Survivalilla.

Ihan helposti Survivalilla pystyy isoja/raskaita aseita käyttämään kunhan oikeat perkit ja "Voimahaarniska" ovat käytössä. Nytkin melkeen 500 on inventoryssä tilaa, eli mini nukejakin muutama mukaan mahtuu. On muuten Vertibirdillä kätevää pikasiiirtyä paikasta toiseen, varsinkin jos toiselle puolelle karttaa pitää mennä. Chemist on äärimmäisen kätevä perkki, voisi olla juurikin survivalilla hankalaa olla ilman sitä kun ei antibiootteja pystyisi tekemään.

Survivalilla kuolema tulee erittäin helposti. Voisin kuvitella että power armor/tankki buildilla tai täysin hiiviskelyyn nojaavalla hahmolla on kivuttomampaa survivalia pelata. Joku nyrkkeilijä ilman "voimahaarniskaa" kuulostaisi hurjalta, mutta Blitzillä sekin olis varmaan mahdollista.
 
Molotov gunnerit ollut toistaiseksi ärsyttävin vihollinen, käytännössä "instakillaavat" sut jo aika kaukaa survivalilla. Toinen ärsyttävä asia on pelin alussa löytää lääkäri, jos iskee se "periodic damage" tauti. Itselle tuli jo nyt toisen kerran, mutta onneksi se ei nyt enää uhkaa henkeä yhtä vakavasti kuten hahmon lvl 3 aikoihin.

Kerran itsellä peli kaatunut ja juuri Exit Saven aikana. No sehän sitten korruptoitu ja PS5 poisti sen saven samantien SSD:ltä. Onneksi oli nukuttu juuri aikaisemmin ja autosave olemassa.
 
Itse taas olen pelannut tätä tosiaan normal vaikeusasteella ja se oli oikea päätös. Vaikka pelin aihepiiri on hyvinkin synkkä, niin jotenkin rentoa vain tömistellä Power Armorilla menemään paikasta toiseen murskaten kaiken tieltä. Mutta peli ei ole kuitenkaan liian helppo.

Ennen otin vain vaikeimman vaikeusasteen peleissä, mutta nykyään haluan rentoutua peleissä ja arvostan aikaani enemmän. Elden Ringissä otan myös kaikki avut surutta vain käyttöön mitä offlinessa pystyy.
 
Viimeksi muokattu:
itse en tykkää yhtään siitä fallout tv sarjasta fallout 4 peli on hyvä
Itselleni sarja on ihan ok. Pelimaailma ja tunnelma on siirretty varsin hyvin sarjaan. Juoni ja hahmot ovat kuitenkin ajoittain jopa aika heikolla tasolla, joten ei nyt lähellekään hypensä tasoa noussut sarja silti minullekaan. Fallout 4 on kyllä aivan loistava peli, ja on mielestäni noin yleisesti jopa jossain määrin aliarvostettu peli.

Itse rakastan kaikkia Bethesdan pelejä, mutta Fallout 4 nousee kyllä niistä kaikista minulle parhaaksi. Starfield ja Skyrim sitten seuraavina ja toki Fallout 3, Fallout New Vegas tai Oblivionkin ovat aivan erinomaisia pelejä.
 
Itsekin olen miettinyt, että miksi Fallout 4 on lievästi vihattu peli. Fallout 3 aikoinaan myös aiheutti monia tunteita. Monet esimerkiksi pitivät sitä Oblivionia aseilla. Pitihän se jossain määrin paikkansa, mutta jälkeenpäin sekin taitaa olla tykätympi yleisesti. Ja se on myös minun yksi lempipeleistäni, ja sitä on tullut hakattua satoja tunteja 360:lla ja sen jälkeen PC:llä. :D

Tässä Fallout 4:saa tympi porukkaa varmaan se, kun ei enään keskustelu ja dialogi ole samalla tasolla. Enemmän mennään Skyrimin ja Minecraftin suuntaan. Eli peliä ei kannata pitää aivan samanlaisena vanhojen Fallouttien kanssa. Jossain määrin jopa Fallout 3 on enemmän roolipeli kuin tämä.

Itse kuitenkin olen pitänyt tästä pelistä nyt älyttömästi. Tykkään pelin ulkoasusta erityisesti. Combat on paljon hauskempaa tässä ja VATS:in toteutus on mielestäni parempi. Keskustelu ja loottaaminen on jotenkin mielekkäämpää, kun peli ei enään keskeydy niitä tehdessä.

En ole siis ikinä tätä peliä pelannut kuin diamond Cityyn asti, joten iso osa pelistä näkemättä. Mutta tähän asti on ollut erittäin hauska ja miellyttävä pelata. Vaikka edelleen vieroksun Minecraft osuutta, mutta onneksi sitä ei ole pakko hirveästi tehdä.

Sekin auttaa tähän hypeen, kun tuo TV-sarja oli paras vuosiin. Innolla odotan toista kautta :)
 
Ensimmäiset jaksot Falloutia takana ja itse myös seison tässä enemmistön puolella. Aivan erinomainen sarja ja kyllähän tämän pohjalta pitää yrittää antaa Fallout 4:lle uusi mahdollisuus. Nimenomaan tv-sarjassa on sitä tunnelmaa, mitä Falloutilta toivon ja en ihmettele yhtään, että sarjan pelit ovat saaneet nostetta tästä.
 
Ensimmäiset jaksot Falloutia takana ja itse myös seison tässä enemmistön puolella. Aivan erinomainen sarja ja kyllähän tämän pohjalta pitää yrittää antaa Fallout 4:lle uusi mahdollisuus. Nimenomaan tv-sarjassa on sitä tunnelmaa, mitä Falloutilta toivon ja en ihmettele yhtään, että sarjan pelit ovat saaneet nostetta tästä.
Jos on FO4 kokematta niin vahva suositus täältä. Minulla on satoja tunteja takana Xboxilla, nyt TV sarjan innoittamana aloitin jälleen uudestaan PS5 versiolla.
En tiedä mikä tuossa pelissä viehättää - varmaan se miljöö ja tunnelma yleisesti. Radion biiseihinkään en mitenkän vaan jaksa kyllästyä. Puhumattakaan Traviksen tarinoihin siinä biisien välissä :D
 
Mites tämä nyt kannattaa aloittaa, jos ei halua niitä tyhmiä puolustamistehtäviä tehdä? Joku täällä mainitsi Minutemenit, mutta saako niitä tehtäviä tehdä yhtään vai?

Julkaisusta asti ollut kesken ja mietin, että jos nyt yrittäisi läpi pelata.
 
Mites tämä nyt kannattaa aloittaa, jos ei halua niitä tyhmiä puolustamistehtäviä tehdä? Joku täällä mainitsi Minutemenit, mutta saako niitä tehtäviä tehdä yhtään vai?

Julkaisusta asti ollut kesken ja mietin, että jos nyt yrittäisi läpi pelata.
No, ei niitä kaiketi tarvitse tehdä vaikka niitä puskeekin, en muista oliko siitä mitään haittaakaan jos ne vain jättää tekemättä. Lähinnä vissiin kun vain jättää juttelematta sille niiden antajalle. Se kuitenkin on vain yksi ryhmittymä pelissä ja on muitakin, joiden avulla saa asioita edistettyä.

Ja toki ne näin jälkikäteen ajateltuna on ehkä vähän isompi peikko kuin ne silloin muinoin oli, niistä vain jäi mielikuva että taas on joku settlement hädässä ja pitää käydä tekemässä samat asiat uudestaan ja uudestaan.

Tähänkin pätee että pelaa ihan niinkuin haluaa, ei oikeastaan ole väärää tapaa, toki vähän riippuu omista tavoitteista.
 
Joo tässä saa aika vapaasti tehdä asioita tai olla tekemättä. Ja toisaalta vaikka jotkut tehtävät ovat samankaltaisia, niin se antaa tavallaan syyn mennä tutkimaan mahdollisesti jotain uutta paikkaa.
 
Joo tässä saa aika vapaasti tehdä asioita tai olla tekemättä. Ja toisaalta vaikka jotkut tehtävät ovat samankaltaisia, niin se antaa tavallaan syyn mennä tutkimaan mahdollisesti jotain uutta paikkaa.
Juu, tosin noiden settlementtien kanssa se on usein se sama paikka, samat vihut ...
 
Ite jätin minuuttimiehet sinne kirkolle sen jälkeen kun olin power armorin hakenu eikä yhtään puolustustehtävää ole sen jälkeen tullut ja ei että ollut ihanaa.
 
Ylös Bottom