Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout: New Vegas

Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Itsellä oli kyllä mielenkiintoinen bugi. Elikkä aina kun menin stripille, niin latausruudun jälkeen lävähti musta ruutu tiskiin ja koko pleikkari tilttas. Kyllä siinä jo epätoivo meinasi tulla kun ~15 tuntia kävi muualla palloilemassa ja silloin tällöin kävi kokeilemassa että joko sitä sisään pääsisi, mutta ei. Asia korjautui sillä, että laitoin päähän Old Cowboy Hatin...

Niin ja peli itse on kyllä omalla kohdalla ihan 10 arvoinen. Mikään ei vain tunnu voittavan wastelandin tutkimista. Tässä myös tuntuu olevan rad.res, radawayllä, rad.puvuilla yms. olevan enemmän virkaa, kun kolmosessa ne tuntu olevan vain koristeena. Stimpakkejä tuntuu olevan paljon vähemmän kuin kolmosessa, joten piti myös popsia erilaisia ruokia/juomia energian toivossa, jota edellisessä en tehnyt kertaakaan.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Vault34:lla yhdestä ovesta mentäessä (en nyt muista mitä "ovessa luki") hahmo kuolee joka kerta. Ekalla kerralla hahmo kuoli ja peli meni suoraan päävalikkoon. Yritin sit uudestaan, mutta sama kohtalo ilman päävalikkoa. Onneksi olin tallentanut manuaalisesti 5min ennen tuon tapahtumista. Pitäsköhän koittaa jos tuo Cowboy-hattu auttais tässäkin tilanteessa.

Takana pelitunteja nyt noin 25 ja täytyy myöntää että tempassut oikeen kunnolla mukaansa. Eilen alottelin aamulla yheksän aikaan ja lopettelin puoleltaöin. Vielä kun huomais syödä välillä. Tänään ei saa ihan samanlaista maratonia päälle, mutta kyllä peli päälle lähtee kunhan kotiin pääsee. Sinänsä outo tapaus kun Fallout3 ei napannut aikoinaan sitten yhtään, taisin tunnin verran sitä pelailla.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Surkiaa, tuuntuu kuin mistään ei olisi opittu mitään. Samat rasittavat ongelmat vaivaavat tätäkin fallouttia. Välillä panee miettimään, miten tämmöstä edes päästetään kauppojen hyllylle...

Onko kellään tullut vastaan seuraavaa bugia: Yritän hackata compuuttereita, mutta se antaa vain pimeän ruudun näytölle? Read only-tietokoneet toimivat normaalisti, mutta lukossa olevat eivät anna mitään, vain mahdollisuuden näpytellä sokkona jotain tai palata pois koneelta. Tämä ongelma on ollut alusta lähtien. Aluksi luulin, että muutoksena FO3 pitää science -pointsit olla tarpeeksi ylhäällä edes hackataakseen koneita. Poistin jo pelidatan ja asensin uudelleen, ja jopa dlc datankin koitin poistaa, mutta tuloksetta. Näköjään en sitten hackaa yhtäkään tietokonetta tällä pelikerralla:confused:

EDIT: VINKKI BUGIIN: Pitämällä active nappia pohjassa koko hackin ajan ruutu pysyy esillä, auttoi ainakin minulla. Bugia ei saa tosin millään korjattua ainakaan nykyisillä poppakonsteilla. Täytyy vain ko toimenpiteellä pelata loppuun asti nämä toimet. On se hyvä ettei tarvinnut lyödä pelilevyä halaki polovee vasten :)

Sääli ettei peli toimi, sillä pienillä viilauksilla siitä olisi kovasti äärimmäisen viihdyttäväksi peliksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Oma havaintoni on, että normimoodissa ruokia syömällä saatava energia palautuu pikkuhiljaa ja stimpackeistä saatava energia tulee heti.

Juuri näin, en vielä hardcorella lähtenyt pelaamaan.
Katsoo sitten kun on kerran peli läpäisty.

Pelitunteja on taas kertynyt ja tainnut nyt 3 kertaa PS3 niin jämähtää että joutuu virrat ottamaan sammuttamaan koko toosasta.
Sivutehtäviä taas metsästelen, eli samaa kuin FO3:ssa ja päätarinan jätän sivummalle.
Mukavasti pelaajan levelit nousee ja sitten olenkin supertehokas kun menen väärintekijöitäni takaa-ajamaan.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Pelitunteja on taas kertynyt ja tainnut nyt 3 kertaa PS3 niin jämähtää että joutuu virrat ottamaan sammuttamaan koko toosasta.

Sivutehtäviä taas metsästelen, eli samaa kuin FO3:ssa ja päätarinan jätän sivummalle.
Mukavasti pelaajan levelit nousee ja sitten olenkin supertehokas kun menen väärintekijöitäni takaa-ajamaan.

Kerkesin jo aiemmin hehkuttamaan, että patsin asennuksen jälkeen ei ole tarvinnut pleikkaria buuttailla, mutta kyllä sitä taas tarvii. Melkein joka pelisessiossa kerran.

Tein samaa alkuun noiden sivutehtävien kanssa, mutta sitten kun jatkoin päätehtäviä vaihteeksi niin olikin hieman tympeää koluta samat paikat toiseen kertaan joissakin tehtävissä. Nyt aattelin pelata päätarinaa niin pitkälle kuin voi ilman että peli loppuu ja sitten palata seikkailemaan.

Yhden kerran kävi niinkin, että olin vain tsekkailemassa paikkoja ja taisin fiksata jonkun robotin ja se olikin ollut osa jotain sivutehtävää joka tuli suoritettua samantien. Tehtävän päähahmo, jota en ollut ennen tavannut tuli vain kiittelemään. Harmitti kun ei yhtään tiennyt, että mikä stoori tehtävään liittyi.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Muutamia tunteja Mojavessa on tullut vietettyä ja mielekästä puuhaa. En ole vieläkään täysin perillä kaikista säätämisistä. Taistelu on vielä aika vaikeaa esim. yksi ''kärpänenkin'' sai minut yksinään hengiltä. Olenkin paljon metsästellyt pikkuvastustajia, että expaa vähän kertyisi ja nousisi levelit hiukan. Tuo harhailu autiomaassa on kyllä koukuttavaa puuhaa ja aina tulee tämä perus: ''yksi paikka vielä ja sitten lopetan.''
Vähän omasta seikkailustani ja juonesta yms. (pientä spoileria)
Peli kun alkoi tuolta Goodspringistä ja heidän kanssa ystävystyin heti(tämän hetkinen status on idoli tai joku sen kaltainen). NCR:n kanssa homma menikin päinvastaisesti, kun oli töykeää käytöstä portilla ja joutui maksamaan sisäänpääsystä. Heti rupesi ärsyttämään ja tämän hetkinen status heidän kanssa onkin hated. Sitten lähdinkin seikkailulle ja päädyin Primmiin missä oli jotain sekavaa tapahtumassa. Tapoin muutaman tyypin,kun ampuivat minua ja lähdin pois. Seikkailessani aavikolla tuli vastaan joku hidden valley ja siellä oli bunkkereita missä kävin, mutta lock pick skillit eivät riittäneet ovista pääsemiseen eli palaampa sinne myöhemmin. Seuraavana tuli vastaan ensimmäiset mutantit eli tälläiset vaaleanpunaiset lihamöykyt. Nämä olivat aika helppoja tapettavia, mutta niistä sai silti hyvin expaa. Seuraavaksi löysin pienen kylän, jossa ne kaivosmiehet asuivat. Sieltä sain pari questia tappaa niitä liskoja, mutta kuten arvata saattaa: eihän siitä mitään tullut. Yksi pelin parhaimmista tapahtumista oli kyllä se, kun sain parannettua sen Snufflesin jalan. Tuli tosi hyvä fiilis. Viime pelisession lopulla löysin nuo Great khansit ja he ottivat yllättävän avosylin vastaan. He antoivat itsestään hyvän kuvan ja varmaankin aion tehdä heille vähän töitä(toinen tärkeä juttu heissä on se, että eivät tykkää NCR:stä kuten en minäkään.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Peli kun alkoi tuolta Goodspringistä ja heidän kanssa ystävystyin heti(tämän hetkinen status on idoli tai joku sen kaltainen). NCR:n kanssa homma menikin päinvastaisesti, kun oli töykeää käytöstä portilla ja joutui maksamaan sisäänpääsystä. Heti rupesi ärsyttämään ja tämän hetkinen status heidän kanssa onkin hated. Sitten lähdinkin seikkailulle ja päädyin Primmiin missä oli jotain sekavaa tapahtumassa. Tapoin muutaman tyypin,kun ampuivat minua ja lähdin pois. Seikkailessani aavikolla tuli vastaan joku hidden valley ja siellä oli bunkkereita missä kävin, mutta lock pick skillit eivät riittäneet ovista pääsemiseen eli palaampa sinne myöhemmin. Seuraavana tuli vastaan ensimmäiset mutantit eli tälläiset vaaleanpunaiset lihamöykyt. Nämä olivat aika helppoja tapettavia, mutta niistä sai silti hyvin expaa. Seuraavaksi löysin pienen kylän, jossa ne kaivosmiehet asuivat. Sieltä sain pari questia tappaa niitä liskoja, mutta kuten arvata saattaa: eihän siitä mitään tullut. Yksi pelin parhaimmista tapahtumista oli kyllä se, kun sain parannettua sen Snufflesin jalan. Tuli tosi hyvä fiilis. Viime pelisession lopulla löysin nuo Great khansit ja he ottivat yllättävän avosylin vastaan. He antoivat itsestään hyvän kuvan ja varmaankin aion tehdä heille vähän töitä(toinen tärkeä juttu heissä on se, että eivät tykkää NCR:stä kuten en minäkään.

Minä taas olen yrittänyt olla hyvää pataa NCR:n kanssa alusta lähtien, kun niin kovasti halusin sen pelin kannessa olevan Ranger veteran armorin(?).

Kun sitä ei n. lvl 25:teen mennessä ollut tullut missään vastaan edes myytävänä aloin jo menettää toivoni. Kuitenkin myöhemmin osuin yhteen NCR-tukikohtaan jossa noita ranger veteraaneja hengaili hienoine armoreineen. Tapoin yhden nukkuvan rangerin ja pöllin armorin:eek: En raaskinut tappaa useampaa, että olisin saanut armorin korjattua täyteen kuntoon vaan rangaistuksena pahasta teostani maksoin 12000 cappia sen korjaamisesta:rolleyes:
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Lukeeko muilla noissa New Vegasin savefilujen perässä (UK), vai onko discshoppi toimittanut minulle brittiversion ? Eihän siinä muuta mutta kusessa ollaan kun lisärit jossain välissä ilmestyy.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Lukeeko muilla noissa New Vegasin savefilujen perässä (UK), vai onko discshoppi toimittanut minulle brittiversion ? Eihän siinä muuta mutta kusessa ollaan kun lisärit jossain välissä ilmestyy.

Mulla lukee Xbox-version tallennuksissa "Version Info: English". Eli varmaan tarkoittaa samaa. Tuskin tulee mitään ongelmia DLC:n kanssa. :)
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Eihän siinä muuta mutta kusessa ollaan kun lisärit jossain välissä ilmestyy.

Oma versioni on vpd:stä. Sekä tallennus, pelidata ja DLC data lukee (UK). Kun meijän alueen Storesta lataamani DLC on (UK):lla varustettu ja toimii, niin luulen että turhia ollaan huolissaan tästä. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Muistaakseni Fallout3:stakaan ei ollut tosin olemassa erikseen mitään uncharted2 maista "scandinavian edition" spedeily versiota. Eli UK olisi joka tapauksessa se yhteensopivin versio meille.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Lukeeko muilla noissa New Vegasin savefilujen perässä (UK), vai onko discshoppi toimittanut minulle brittiversion ? Eihän siinä muuta mutta kusessa ollaan kun lisärit jossain välissä ilmestyy.

UK-versio on = Euro-versio, mikä on = Suomi-versio. Ei UK ja Suomi-versioissa taida yleensä eroja olla. Ainakaan jos ei ole jotain Suomi-dubbausta tai tekstejä.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Ja palkinto pelin läpäisystä hardcore moodilla oli:

EI YHTÄÄN MITÄÄN, paitsi trophy :(
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Oon varmaan ainoa ketä tämä naurattaa tähän aikaan mutta on sitä ennenkin nolannut itsensä :D..

falloutnv2010beer.jpg

"And god said, let them have beer" :D:D

EDIT: Kuva siis nappaistu Mojaven autiomaalta löytyneen kaljankeittely mökin kellarista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Nyt tuli varmaan jo kaikkien bugien äiti. Ensin peli jäi jumiin normaali pelitilanteeseen ja jouduin sammuttamaan konsolin etupaneelin virtanapista. Seuraava bugi tuli uudelleen käynnistyksen jälkeen valitessani pelilevyn kuvan XMB:stä(niin jäi siis mustaan ruutuun, ei mitään pelivideoa käynnistynyt). Taas sama lääke, käynnistä konsoli uudelleen. Nyt näyttää jälleen pyörivän, on tämä hirveä viritelmä taas kerran. :mad:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Minulla tuntuu menneen nykimis- ja kaatuilutauti jostain syystä vähän ohi. Siinä kohtaa kun lähti talsimaan Novacista pohjoiseen (varmaan 15-20h pelattu), saattoi peli kaatua aavikolla ihan milloin sattui ja kaikki valikotkin alkoi tökkiä. Esimerkiksi keskusteludialogissa tai kauppavalikossa ensimmäinen X:n painallus ei rekisteröitynyt mutta seuraava kylläkin. Pip-Boyn välilehdilläkin sai välillä painella juttuja kahteen kertaan. Joskus keskusteludialogista tai kauppavalikosta poistuminen jumahti hetkeksi paikalleen, sitten kun painoin uudestaan X:ää tai O:ää niin pääsi eteenpäin.

Nyt kun on käyty Stripillä, en ole enää huomannut tuota valikoiden tökkimistä niin paljon enkä muista milloin peli olisi edellisen kerran kaatunut kokonaan. Aavikolla tosin tökkii ajoittain kun tekstuureita ladataan. Koko ajan olen pelannut 1.01 versiota.

Huomasi hyvin kuinka peli imaisi mukaansa tuossa vähän aikaa sitten. Yhdessä vaiheessa luulin olevani jossain levelillä 17 tai 18, mutta olinkin jo 24. :rolleyes:
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Kertakaikkisen himmeät säännöt tuossa caravaanissa. Juuri kun luulin ymmärtäväni jotain siitä huomasin etten käsitä lainkaan. Tiedän kyllä suurin piirtein mikä kortti tekee mitä ja minkä päälle saa laittaa minkäkinlaisen kortin, mutta mikä on se peruste jolla pelin lopulta voittaa ? Välillä minulla oli kolme korttijonoa pistemäärässä 26 ja vastustajalla 21-24 mutta peli ei katkennut(ja vieläpä niin että vastustajan pistemäärät oli joka jonossa alle 21 kun minulla oli jo 26). Toisinaan voittamiseen riitti yhden korttijonon pistemäärän saaminen 26:een ja loput oli kymmenen pisteen tietämissä. Mutta eipä tarvi enään onneksi tuosta välittää, 30 voittoa saatu samoin kuin platinatrophy pelistä.

E. Laitetaan kuva selkiyttämään epäselvää selitystä
Eli peli ei kuvanotto hetkellä ole vielä ratkennut, minulla oli nuo 26 pisteen kasat jo ennen kuin vastustajan pistemäärät ylitti 21. Peli ratkesi lopulta kun poistin jätkällä vastustajan keskimmäisestä rivistä yhden kortin.
4lho60.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Nyt kun on käyty Stripillä, en ole enää huomannut tuota valikoiden tökkimistä niin paljon enkä muista milloin peli olisi edellisen kerran kaatunut kokonaan. Aavikolla tosin tökkii ajoittain kun tekstuureita ladataan. Koko ajan olen pelannut 1.01 versiota.

No eipä siinä pitkään mennyt kun pääsin kehumasta. Eilisen ja tämän päivän aikana ehdin pelata nelisen tuntia, siinä ajassa kaatui kolmesti. Aina latausruutuun jostain ovesta sisään/ulos siirtyessä.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Peliä jokunen tunti aikana, hieman mietteitä:

Pelissä tuntuu ainakin alun perusteella olevan vaikeustaso kohdillaan. Siinä missä samankaltaisella hahmolla Fallout 3 oli paikoin turhankin simppeli, NV on sopivan tasapainossa. Sekä panokset että stimpakit ovat olleet yllättävän harvassa, eikä mitään überasetta ole vielä tullut vastaan (Vermint Rifle, 9- ja 10-milliset enimmäkseen käytössä).

Peli latailee tekstuureita aavikolla juostessa välillä turhankin paljon. Muutaman kerran ovat hikikarpalot nousseet otsalle kun on pelännyt pelin kaatuvan, mutta onneksi lopulta on kuitenkin pelittänyt. PipBoy on pari kertaa bugittanut; ruudulle jää peliruutu mutta taustalla kuuluvat PB:n äänet. Tuosta on aina selvinnyt poistumalla PipBoysta normaalisti.

Alun tutoriaaleissa tehtäviä antanut Sunny jäi luvattoman monta kertaa jumiin juosten joko koiraansa tai seinää vasten. Jos mokoma jäi koiraan jumiin menon sai jatkumaan tönimällä koiran pois tieltä, mutta seiniä ja isompia kiviä onkin jo vaikeampi siirtää.. onneksi tallennuksia on tullut tehtyä aina isompien ryminöiden jälkeen tai viidentoista minuutin välein.

Bugitukset ovat olleet sen verran lieviä, että en rupea peliä tai tekijöitä dissaamaan. Hyvältä tämä maistuu ja hartaasti toivonkin pelihetkieni jatkuvan ilman konsolin jäätymistä.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Onkos kenelläkään tullut vastaan sellaista erikoisuutta, että liikkuessa kumppanien kanssa aavikolla tulee huomattavasti vähemmän vihulaisia vastaan? Ei pitäisi ainakaan mistään perkistä olla kiinni. Muutenkin nuo kumppanit ovat turhankin tehokkaita ainakin normal-vaikeustasolla; kolmen tunnin pelin aikana
Boone ja ED-D
hoitivat käytännössä kaiken taistelun ja itse taisin ehkäpä kolme tappoa saada tililleni. Kertyyhän tuosta expaa, mutta mukava se olisi välillä itsekin roiskia hurmetta ympäriinsä :p

Mukava lisä tuo erilaisten asusteiden käyttö ja niiden vaikutus kanssakäyntiin eri hahmojen kanssa, niiden avulla tuli vahingossa yksi pääjuontakin edistävä tehtävä suoritettua ilman karmamiinusta.
 
Ylös Bottom