Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout: New Vegas

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vehu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Hopladii, läpi siis! Ja ilman päivityksiä. ;)

Ihan kiva pelihän tämä oli, parempi paljon kuin tuo edeltävä kolmonen, vaikken kaikkia sen lisäosia kerennytkään pelaamaan. Dialogi oli paaaljon parempaa ja hahmoilla hiukan enemmän persoonallisuutta, tuli jopa naurettuakin joillekin jutuille. Suurin ja paras uudistus oli tuo normitähtäyksen uudistaminen, joka tosiaan antoi hiukan erilaista näkökulmaa etenemiseen. HC-modi tosin pakkasi välillä tosiaan ärsyttämäänkin, ei ole kivaa kun sitä vettä pitää litkiä joka fasttravelin jälkeen. HC:na pelattiin kuitenkin läpi asti, nam. Level-katto tuli myös vastaan, söi pahasti peli-iloa. Liekkö tuota edes jaksaa toistamiseen pelata läpi tätä, kun lopputulemia on useampia? Ei kyllä nyt ainakaan innostaisi.

Bugejahan pelistä kyllä löytyi, enemmän kuin kourallinen. Pari kertaa piti hiukan kauempaakin ottaa tallennus, eli viisas tallentaa monesti ja ITSE. Monet kerrat tyypit myös katosi pikamatkaamisen aikana, onneksi sitten ilmaantuivatkin kun odotteli/tyhjensi välimuistia. Paljon näki myös bugittavia elikoita, maan sisällä ja ties missä jumittivat. Ei kuitenkaan tappaneet peli-iloa nuo tekijät, luojalle kiitos että pahempaa ei näkynyt tai tullut vastaan.

Kaiken kaikkiaan kyllä tuli pelistä nautittua, ehkä tässä vieläkään ei ole tavoitettu sitä satasen foolaut-meininkiä, mutta parempaan meni ja paljon. Jos jostakin oikein hirveästi pitäisi motkottaa, siitä että tuo vie aikaa. Taisi pelikellossa olla se reilut 70h.

Over and out.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Mites on, joko tähän on saatavilla uutta päivitystä, joka tekisi pelaamisesta siltä osin edes siedettävää? Tänään ostin pelin, mutta odottelenko vielä vai rupeanko heti pelaamaan? Olen saanut sellaisen käsityksen että bugisuus syö (söi?) peli-iloa jopa "suurten" päivitysten jälkeen. Jokohan nyt on bugit saatu aisoihin...

Ei sillä että valtava kiire olisi pelaamaan uutta Fallouttia on tässä muitakin pelejä jonossa, enkä juurikaan välitä pelata bugista peliä. Toisaalta taas, heti kun peli on "pelattavissa", otan sen kyllä työn alle.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Tän vuoden puolella alotin pelaamaan ja nyt noin 40h mittarissa ja vaan kaks kertaa on tiltannu. Kerran pip-boyn värit meni persiilleen, mutta edellisen saven loadaamalla sekin korjaantu. Ite ainakin seivailen noin vartin välein ja myöhemmin seivaan vanhojen päälle jättäen savet noin 2 tunnin välein talteen. About 20 eri gamesavea tallessa jos jossain vaiheessa haluan tehdä jotain toisin tai joskus alottaa eri taktiikalla uudestaan.

Jotain muitakin pieniä bugeja on kyllä tullu vastaan, mutta ei mitään mikä ois pilannu pelin. Lähinnä huvittavia, esim. eräs mörökölli seisoi paikallaan alueella jonne sen piti tulla vasta keskiyön tienoilla riehumaan. :)

Sen vois lisätä vielä, et alota ihmeessä pelaamaan! Kyl tää ainakin mua on koukuttanu paljon tehokkaammin ku kolmonen. :cool:
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Minkälaisilla hahmoilla muuten pelaatte?

Itellä female sniper, hc-modessa. Lone Wolfina tarkoitus pelata, charismankin ollessa 2. Painotukset perceptioniin joka four eyes traitin ja desperado-hatun myötä tapissa. Otin painotukset gunseihin, repairiin ja sneakiin. Survivalia nostanut myös ja lockpickausta. Kohtuu mukavasti mennyt tähän asti, giant radscorpionien ollessa pahimmat vastukset. Varmint riflella tiputellaan, ja lähitaistelu 10mm pistoolilla, ja viimeisenä keinona puukolla.

Mahtava tämä hc-mode, tarvii vähän eläytymistä että tästä saa kaiken irti. Tykkään siitä, että hieman joutuu suunnittelemaan kun lähtee vaeltelemaan. Mojaven aavikko on täydellinen ympäristö tälläiselle pelille, F3:sen DC oli loppujen lopuksi tylsää putkessa menoa, tai sitten niiden saamarin metrotunnelien pimeydessä samoilua.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Mites on, joko tähän on saatavilla uutta päivitystä, joka tekisi pelaamisesta siltä osin edes siedettävää? Tänään ostin pelin, mutta odottelenko vielä vai rupeanko heti pelaamaan? Olen saanut sellaisen käsityksen että bugisuus syö (söi?) peli-iloa jopa "suurten" päivitysten jälkeen. Jokohan nyt on bugit saatu aisoihin...

Ei sillä että valtava kiire olisi pelaamaan uutta Fallouttia on tässä muitakin pelejä jonossa, enkä juurikaan välitä pelata bugista peliä. Toisaalta taas, heti kun peli on "pelattavissa", otan sen kyllä työn alle.

Vähän kyllä luulen, että tähän ei enää mitään erikoisempia korjauspäivityksiä ole tulossa. Pelaamaan vaan, mutta savetusta ahkerasti. Oma läpipeluu hoitui tuossa parisen kuukautta sitten ilman suurempia hiustenrepimisiä. Ainoastaan ne bugiulkopuoliset latausruutujen katselemiset söi miestä.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Samaa mieltä aikaisempien kanssa, aivan hyvin voi ruveta pelaamaan. Ainoat bugit mitä olen itse kohdannut, ovat olleet kolme yksittäistä kiven sisällä ollutta vihollista. Peli ei ole vielä kaatunut tai jumiintunut kertaakaan. Pelitunteja on takana yli 30 tässä vaiheessa ja autosavejen lisäksi on kyllä tullut ahkeraan ihan vaan varulta.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Nyt taitaa olla jokin 30 tuntia peliaikaa takana ja on kyllä huima peli taas kerran. Vegasissa tulee niin paljon erilaisia vaihtoehtoja, että varmasti riittää tekemistä useampaankin pelikertaan. Tällä hetkellä teen töitä orjallisesti Mr. Housen eteen. Pääpeli jää hetkeksi rauhaan, kun menin tekemään 21 levelin tyypillä Sierra Madren tehtävää. Saa nähdä, miten äijän käy. Ukkeli on sen verran kova karpaasi unarmedissa ja meleessä, että ei ainakaan ammuksien kanssa tarvitse tuskailla.

Itsellänikään ei ole ollut pahoja ongelmia bu gituksen kanssa. Muutaman kerran on peli kaatunut ja vain pari kertaa ollut maan sisässä vihollisia. Kerran yksi seurueessa ollut henkilö ei osannut enää tulla ulos vajasta, joten joutui lataamaan pelin aikaisemmasta savesta.

Tekisi taas mieli pelaamaan, mutta toinen puolisko pelailee parhaillaan Fable 3:sta. Onneksi ei ollut tätä peliä vielä silloin, kun oli opinnot kesken :D
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Kiitoksia vastanneille! Uskalsin siis aloittaa tänään pelaamisen ja hyvältähän se vaikuttaa. Lähdin pelaamaan fyysisesti heikolla mutta älyltään ja puhelahjoiltaan huipulla hahmolla. Jos ja kun peli on hyvä, uusi läpipeluu sitten aivottomalla lihaskimpulla! :D
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Tuli katsottua tarkemmin pelikelloa ja pelitunteja onkin kertynyt jo 40. Mielenkiintoinen tapaus tuo Dead Money lisäri. Hyvin tuo peliin mukaan kauhuelementtejä. Vaikuttaa kannattavalle ostokselle näin tunnin-parin testailun jälkeen.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Itsekkin tuli tilattua tämä peli pari päivää sitten ja pitäisi tulla tiistaina :).
Olen lukenut netistä että tässä pelissä oleva hardcore muoto antaa paremman nautinnon pelistä mutta en ole pelannut fallout 3:sta joten tämä hc muoto ei ole varmaan minulle vai mitä te sanotte?
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Olen lukenut netistä että tässä pelissä oleva hardcore muoto antaa paremman nautinnon pelistä mutta en ole pelannut fallout 3:sta joten tämä hc muoto ei ole varmaan minulle vai mitä te sanotte?
Itse alottaisin suoraan vaan HC:lla. Toki pelissä on pirusti valikkosäätämistä ja hc lisää sitä vielä, mutta en usko että Fallout-aloittelijallakaan kauaa kestää päästä jyvälle. HC nostaa oppimiskäyrää korkeintaan parilla tunnilla, mutta eipä se näin pitkässä pelissä haittaa.

Ei hc tietenkään pakollinen ole, vaan lähinnä fiilispelaajille tarkoitettu työkalu. Tiedät kyllä itse, jos haluat pelissä aidomman survival-kokemuksen vai vähän virtaviivaistetumman version. Suosittelen aloittaman hc:lla ja kääntämään ominaisuuden pois, jos ei mikromanagerointi ja muu lopulta innosta.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Nyt on tullut n.7h pelailun jälkeen ekat bugit. Tavaraa katoaa inventorysta, pipboy ei välillä tule näkymään ja viholliset on ruvennut uppoamaan maan sisään. Ei siis mitään gamebreakeria, mutta hiukan rikkoo tunnelmaa.

Tunnelma on kyllä korkealla tuolla aavikolla samoillessa, koko ajan odottaa josko niskaan tulee se deathclaw pack tai joku muu vahva vihollinen. Lvl 6 on hahmo vasta, ja stripille en ole vielä päässyt. Samoillut senkin edestä sitten.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Nyt on tullut n.7h pelailun jälkeen ekat bugit. Tavaraa katoaa inventorysta, pipboy ei välillä tule näkymään ja viholliset on ruvennut uppoamaan maan sisään. Ei siis mitään gamebreakeria, mutta hiukan rikkoo tunnelmaa.

Älä anna matkakumppanille kannettavaksi sellaista asua, jota hän/se ei voi käyttää. Itse annoin esimerkiksi ED-E:lle jonkun ryhmittymän univormun, joka katosi bittiavaruuteen sillä sekunnilla. Sama toistui myöhemminkin useita kertoja eri matkakumppanien kanssa.

Peli päätti puolestani, etten voi liittoutua lopullisesti NCR:n kanssa:
Yksi loppupuolen tehtävä (For The Republic, Part 2) jymähti aloilleen siten, ettei seuraava askel päivity lainkaan PiP-Boyhin. Kun yritän keskustella uudestaan tehtävän antaneen Hooverin padon eversti Mooren kanssa kanssa, ei tapahdu yhtään mitään. Huomasin asian vasta rapia viisi tuntia mission saamisen jälkeen eikä tapahtumaa edeltävää tallennustiedostoa ole enää tallella. Hankin jo aiemmin Caesarin vihat päälleni ja päästin Mr. Housen päiviltä, joten jäljellä ei ole muuta kuin Yes Man.

Loppusuoralla mennään hardcore-tasolla ja tunteja takana 54 muistaakseni. New Vegas on siis ollut paljon pitkäkestoisempi kuin Fallout 3, jonka läpäisyssä meni aikaa 40h.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

*naps*. Lvl 6 on hahmo vasta, ja stripille en ole vielä päässyt. Samoillut senkin edestä sitten.
Mun ukkeli on levelillä 23 tai 24, tunteja takana 50 ja stripille en oo vieläkään menny pyörähtämään. Säästelen sitä strippiä ja kiertelen mojavea kaikessa rauhassa äijän skillssejä kehitellen:)
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Oikea aikasyöppö tuo Fallout: New Vegas on bugeineenkin. Kehno lisäosa Dead Money meni läpi ja oma äijä on nyt tasolla 35 ja aikaa on kulutettu 67h.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Itellä kai nuo vain tipahti maahan, eikä koskaan kadonneet, vaikka tosiaan pelailin päivittämätöntä versiota.

Aiemmin tuo toimi minulla silleen että tuli vaan ilmotus että kaveri ei voi käyttää tätä tavaraa ja se meni silti sille kantoon. Nyt kävin vaihtamassa Veronican Cassidyyn ja aattelin että kyllä Boonekin käytti sitä power armoria niin ei mitään hätää. Ja sinnehän se hävis vasta monella tonnilla korjattu armori :mad:

Tuopa ei ole suurin ongelma, just tuli, ensimmäistä kertaa,data corrupted kun olin Westsidessä. Sinne meni noin 5tunnin pelit hukkaan. Ensimmäinen korruptio mutta jäätymisiä on tapahtunut loputtomasti ja useita pelitunteja mennyt kun olen niin laiska tallentelemaan.

Tavoite on saada kaikki neljä lopetusta ja hakkerointi achievementti pelattua ennen kun hermot menee niin pahasti että tuhoan koko pelin. Enää olisi NCR-lopetus jäljellä. Jännä nähä miten käy
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Sinne meni Sierra Madre. Eipä ollut vihulaisista vastusta kunnon unarmed/melee häiskälle. Itse ympäristö kyrsi välillä senkin edestä.

Hyvin sai nikkaroitua rojuista sellaisen veitsen ettei ollut kuin pistellä porukkaa viipaleiksi. Lisärin aikana ehti ukko paranemaan muutamalla levelillä. Takaisin itse pääpeliin...
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Valtava yllätys: Bethesda kertoo, että New Vegasille tulee tänä vuonna lisää DLC:tä!

The Obsidian RPG has only been bolstered with one pack so far – Dead Money – but Hines confirmed the common assumption that more content is on the way.

“Oh absolutely,” said the company’s VP of PR and marketing when asked if we could expect more packs in 2011.

Ai, vai kaikki osasi arvata tämän muutenkin etukäteen? No, menen pois.

Lähde: VG247
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [X360]

Nyt on ekan kerran pelattu ko. peli läpi. 50 pelitunnin jälkeen alkoi peli bugata selkeästi enemmän mitä aikaisemmin. Jumitti yhteensä ainakin jonkun 3 tai 4 kertaa ja Hoover Damin ympärillä latailut kestivät välillä aivan tuhottoman kauan.

Pari tehtävää hajosi jotenkin lopullisesti, peli sanoi toiseen että kaikki hommat on tehty, mutta questi näkyi silti keskeneräisenä. Toinen tehtävä käski puhumaan NCR:n tyypille, jota ei ollut enää olemassa, kun olin kyseisen henkilön tappanut kauan aikaa sitten. :rolleyes:

Etenkin NCR:n aivan viimeisien tehtävien kohdilla alkoi homma tökkiä.
Kun NCR:n presidentti laskeutui kopterillaan Hoover Damille, tippui frame rate välillä käytännössä lähes nolliin, korkeimmillaankin oli varmaan alle 15fps. Heti kun kopteri poistui, frame rate nousi takaisin normaaliksi.

Olisi pitänyt aikaisemmin tarkistaa, voiko peliä jatkaa pääjuonen läpipeluun jälkeen, jäi jopa hivenen vajaaksi lvl 30:stä. Noh, uutta läpiipeluukertaa kehiin Dead Moneyn kanssa. :D
 
Ylös Bottom