Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Famicom-erikoismalli GBA SP:stä

Esa Mäkijärvi

KonsoliFIN Alumni
http://www.gbafin.com/uutiset/uutiset.php?id=271

Japanin Nintendo juhlistaa Famicomin (NES) 20-vuotissyntymäpäiviä jakamalla erityisessä palkintokisassa 1000 erikoisvalmistettua Game Boy Advance SP -konsolia. Kyseiset koneet ovat todella harvinaista tavaraa, eikä niitä tulla valmistamaan kuin nimenomaan tuhat mallia.

Länsimaalaisten voittomahdollisuudet vesittää ehto, jonka mukaan kisailijoiden pitää asua Japanissa. Ainoana osallistumisehtona on ostaa joku peleistä Tales of Phantasia, Tales of Symphonia, Final Fantasy: Crystal Chronicles, Sword of Mana, Mario Golf, tai Legend of Starfi 2. Jonkun edellämainituista tekeleistä ostettuaan edessä on kaavakkeen täyttäminen.

Kilpailu loppuu syyskuussa.
--

Ja se itse konsoli: http://www.eagb.net/advance/link_images01/gbasp_famicom.jpg

Saa nähdä, paljonko noista ennen pitkään karhutaan eBayssä. ;)

- Esa
 
=P~~~~~~

Hiton eurooppalaiset ja lievästi sanottuna vähäinen kiinnostus erikoismalleihin. Saisi tännekkin tulla tuollaisia.
 
Mielestäni tuo on aika ruma :| Miksiköhän tuo näyttö on jätetty hopeanväriseksi? Jos sekin olisi punainen, kone näyttäisi reilusti paremmalta.
 
Katsoin ihan sama kuin Nem, värit ei toimi keskenään. Ilmaiseksi tietysti tuon ottaisin ihan mielelläni.

Itse en ole vielä päättänyt mustan, hopeisen vai sen uutuussinisen SP:n väliltä.
 
Hiano!

Antaisin tuosta vasemman käteni, ellei se estäisi itse laitteen käyttämistä.

Vieläkään ei ole SP:tä tullut ostettua. Odottelen hinnan halpenemista tai jotain erikoimallia, joka on tarpeeksi hieno ja ei ihan sikahintainen. Normiväreistä valinta olisi varmaan sininen. Ei niin, että se olisi muita tyylikkäämpi, mutta väri olisi aikaisemmista koneista selvästi poikkeava. Kun musta-aukko-GBA:stakin (puhumattakaan GBC:sta) oli perusväreinä pinkkiä ja oranssia, olisin toivonut monipuolisempaa värivalikoimaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Mielestäni tuo on aika ruma :| Miksiköhän tuo näyttö on jätetty hopeanväriseksi? Jos sekin olisi punainen, kone näyttäisi reilusti paremmalta.

Hopeiseksi? Joko kannettavan monitori tai sitten silmäni valehtelevat, mielestäni tuo on famicomin valkoinen...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Hopeiseksi? Joko kannettavan monitori tai sitten silmäni valehtelevat, mielestäni tuo on famicomin valkoinen...

Jaa Japanissa itse Famicom oli siis valkoinen... ohjaimen muistaisin olleen tuon SPn pohjan näköinen. Nyt tuli joku selvennös, miksi tuo kansi on valkoinen. Hienoa siitä ei silti mun silmille saatu perusteluidenkaan jälkeen :). Mä katsoin muuten myös, että hopeinen kansihan siinä on.

Voin olla tylsä, mutta jotenkin ihan perus musta SP on alkanut kiinnostaa eniten - tosin se uusi sininen näytti myös ihan kelpuutettavalta. Odottelen myös Hexin tavoin pientä hinnan pudotusta, joulumarkkinoille kenties... + ostanen laitteen Espanjasta mahdollisesti jouluna tai sitten ensi vuonna. Tavallinen GBA irtosi ainakin aikanaan 30 huokeammalla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Hopeiseksi? Joko kannettavan monitori tai sitten silmäni valehtelevat, mielestäni tuo on famicomin valkoinen...
Nopeasti katsottuna se näytti hopeiselta ;)

Tosiaan Famicomin valkoinenhan se on, mutta ei nuo värit oikein sovi keskenään SP:ssä. Jos siinä kannessa olisi edes hieman punaista (ei välttämättä kokonaan punainen niin kuin alunperin ehdotin), kone näyttäisi reilusti paremmalta.

Tässä kuva Famicomista. Niin kuin kuvasta huomaa, punaista ei ole pelkästään ohjaimissa vaan myös jonkin verran itse koneessa.
 
Ei mikään kovin nätti mielestäni, mutta ideana kiva.

Enpä ole minäkään SPtä vielä ostanut, Hex kertoikin jo miksi.

Se jenkkien uusi punainenkin on hieno, mutta kyllä se varmaankin sinisen puolelle menisi, jos nyt pitäisi valita.
 
Ei mikään hieno kapine, mutta kyllä se mulle kelpais.

Värit ovat ristiriitaisia, joka voi pilata vähän, mutta värillä ei ole väliä :)
 
Ylös