Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FAQ: PlayStation 3 -ongelmat (tietoa mm. takuusta ja PS3:n huoltoon lähettämisestä)

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.

TT-2k

Päämoderaattori
Ylläpitäjä
Q: PlayStation 3 antaa virhekoodin 8XXXXXXX, mitä teen?
A: Kirjoita koko virhekoodi (ja mahdollinen virheilmoitus) ylös ja käytä hakua ennen kuin kysyt mitään. Yleisimpiin ongelmiin löytynee vastaus ketjusta Keskustelu PS3-ongelmista. Sonyn oma virallinen virhekoodisivusto löytyy täältä. Lisäksi on olemassa epävirallinen lista PS3-virhekoodeista. Toinen kattava lista löytyy täältä. Kaikista kattavin (mutta myös hyvin tekninen) listaus löytyy PS3-kehittäjien Wiki-sivulta.

Q: Pleikkari ei enää käynnisty, vaan näyttää vain nopeasti keltaista valoa ja jää sen jälkeen vilkuttamaan punaista valoa. Mitä on tapahtunut?
A: Keltainen valo on merkki määrittelemättömästä rautatason ongelmasta. Ainoa vaihtoehto on lähettää laite huoltoon.

Q: Voinko mitenkään kopioida talteen pelitallennuksia sun muita, kun Pleikkarikaan ei enää käynnisty tuon keltaisen valon takia?
A: Et valitettavasti. Säännöllisten varmuuskopioiden ottaminen on siis enemmän kuin suositeltavaa. Lisää aiheesta voi lukea kiintolevy-FAQista.

Q: Voinko mitenkään enää pelastaa dataa Pleikkariltani, johon iski tuo YLOD-ongelma?
A: Mahdollisuudet ovat varsin pienet. Ainoa tapa on yrittää tuota yllä mainittua YLOD-korjausta joko itse tai esimerkiksi tamperelaisessa Gamehousessa 130 euron hintaan. (Huom! Myös Gamehousella tehdyt korjaukset tai niiden yritykset mitätöivät takuun!) PlayStation 3:n kiintolevyä ei voi käyttää toisen PS3-järjestelmän kanssa muuten kuin alustamalla levyn (jolloin datat menetetään). Myöskään tietokoneeseen liittäminen ei auta, koska PS3:n salattua tiedostojärjestelmää ei toistaiseksi voi lukea millään muulla kuin sillä PS3-järjestelmällä, jossa kyseinen kiintolevy on alustettu. Tarinan opetus: ottakaa säännöllisiä backupeja vähintään pelitallennuksistanne!

Q: Peli- tms. levy jäi sisään, kun konsoli hajosi, eikä levyä saa enää pois. Mitä tehdä?
A: Takuuvaihtoon lähettäessäsi laita mukaan lappu, jossa on yhteystietojesi lisäksi myös tieto siitä, mikä levy konsolissa on. Levy palautetaan sinulle myöhemmin.

Q: Entäs kun tuo Yellow Light of Death (YLOD) iski takuun päätyttyä ja se CD/DVD/BD-levy on vielä siellä Pleikkarin sisällä?
A: Vaihtoehtoja on periaatteessa kaksi. Ensimmäisenä kannattaa yrittää saada laite takuuvaihdettua, vaikka takuu olisikin jo päättynyt. Jos takuuvaihto ei kertakaikkiaan onnistu, jää toiseksi vaihtoehdoksi konsolin kuorien avaaminen omatoimisesti. Ja jos koet, ettei mitään menetettävää enää ole, voit yrittää YLOD-korjausta esimerkiksi täältä löytyvillä ohjeilla. (Huom! KonsoliFIN ei ota mitään vastuuta itse avatuista/"huolletuista" konsoleista. Konsolin kuorien avaaminen mitätöi takuun ja virhevastuun välittömästi!)

Q: Joudun lähettämään PS3:n takuuvaihtoon, mitä teen?
A: Koska Pleikkarit vaihdetaan AINA, ota pelitallennukset talteen (jos vielä pystyt) esim. muistitikulle ennen kuin palautat laitteen ostopaikkaan kuitin kanssa. Jos haluat ottaa täyden varmuuskopion kiintolevyn sisällöstä, tee se ENNEN KUIN vaihdat alkuperäisen kiintolevyn Pleikkaan. Tarkemmat ohjeet backupin ottamisesta löydät kiintolevy-FAQista.

Q: Vaihdoin Pleikkaan uuden näytön ja/tai näyttökaapelin ja nyt en saa kuvaa ruudulle ollenkaan. Mitä teen?
A: Käynnistä Pleikkari pitämällä sormea Power-hipaisukytkimellä/napilla n. 5 sekunnin ajan, eli siihen asti että kuulet kaksi piippausta. Tällöin näyttöasetukset resetoidaan. Varmista myös, että televisiosta on valittu oikea input eli sisääntulo. (Huom! Samalla myös ääniasetukset resetoidaan!) Jos mahdollista, kokeile myös toisella vastaavalla kaapelilla. Ja jos televisiossa on useampi HDMI-sisääntulo, kokeile varmuuden vuoksi kaikkia. Alla myös step-by-step-ohjeet HDMI-käyttöä varten.

1) Valitse näyttölaitteesta (esim. televisio, monitori, videotykki) HDMI-input 1:lle (tai mikä sen nimi sitten onkaan).
2) Kytke PS3 HDMI-kaapelilla näyttölaitteen HDMI-input 1:een.
3) Käynnistä Pleikkari pitämällä Power-hipaisukytkintä/nappia niin pitkään pohjassa, että kuulet muutaman piippauksen. Tällöin PS3 hakee näyttöasetukset automaattisesti uusiksi.
4) Jos kuva näkyy, mene PS3:n ääniasetuksiin ja anna sen hakea ääniasetukset automaattisesti. Jos kuvaa ei näy, siirry suoraan steppiin 5.
5) Toista stepit 1-4 HDMI-input 2:lla. (Muista vaihtaa inputia myös näyttölaitteesta, sillä ne eivät osaa vaihtaa sitä automaattisesti.)

Jos tämäkään ei auta, kokeile HDMI v1.3/v1.4 -sertifioidulla, ns. High Speed (Category 2) -kaapelilla. Standard-luokan (Category 1) HDMI-kaapelit voivat aiheuttaa ongelmia PS3:n kanssa, vaikka jossain HDMI 1.2 -laitteessa (esim. Xbox 360) kyseinen kaapeli toimisi. Standard-luokan HDMI-kaapelilla ei myöskään voi käyttää 1080p-tilaa laisinkaan.

Q: Kuva vilkkuu ja/tai käy välillä kokonaan mustana kesken pelaamisen, kun käytän HDMI:tä. Mistä tämä johtuu?
A: Vilkkuminen johtuu siitä, että HDCP hetkellisesti luulee, ettei näyttölaite tue HDCP:tä. Ongelmaan ei ole olemassa mitään yhtä tiettyä ratkaisua. Yksi mahdollisesti vaikuttava tekijä on huonolaatuinen HDMI-kaapeli. Tällöin ongelma ratkeaa yksinkertaisesti vaihtamalla kaapeli parempilaatuiseen. Kaapelia valitessa kannattaa varmistaa, että kyseessä on ns. High Speed (Category 2) -kaapeli. Toisaalta voi myös kokeilla sitä, että irrottaa HDMI-kaapelin näyttölaitteesta kesken kaiken, kun vilkkumista ilmenee. Kolmas tapa on resetoida HDCP-kättelyasetukset pitämällä sekä PS3:a että näyttölaitetta täysin virrattomana (ts. töpseli irti) vähintään 30 minuutin ajan.

Tarkempaa teknistä analyysia voi lukea HDMI/DVI HDCP Handshake Problems & How to Avoid Them -julkaisusta.

Q: Kytkin Pleikan HD-televisioon mukana tulleella kaapelilla. Miksi en saa HD-kuvaa?
A: PS3:n mukana tuleva komposiittikaapeli ei kykene HD-tarkkuuksiin. Teräväpiirtokuvaa varten joudut hankkimaan komponentti- tai HDMI-kaapelin.

Q: Asensin päivityksen ja nyt Pleikka ei käynnisty?!?
A: Jos uskallusta riittää, voit TÄYSIN OMALLA VASTUULLA kokeilla ns. Recovery Menua. Turvallisin vaihtoehto noista lienee vaihtoehto 2. Restore default settings, joka vaan palauttaa Pleikan oletusasetuksiin, mutta ei sinällään poista mitään tiedostoja. Jos mikään muu ei auta, on PS3 toimitettava huoltoon.

Q: Miten pääsen Recovery Menuun?
A: Operaatio on kaksivaiheinen. Kun konsoli on standby-tilassa (ts. normaalisti sammutettu, ja päävirtakytkin on ON-asennossa), pidä sormea Power-hipaisukytkimellä/napilla niin pitkään, että Pleikkari päästää kolme piippausta ja sammuu. Sen jälkeen käynnistä uudestaan pitäen sormea Power-hipaisukytkimellä/napilla, kunnes kuulet nopean tuplapiippauksen. Jos sanallinen selitys ei riittänyt, katso "opetusvideo" YouTubesta.

Q: Mitä Recovery Menun eri vaihtoehdot tekevät?
A: 1. Restart system // Käynnistää konsolin uudelleen, ei tee mitään muuta
2. Restore default settings // Palauttaa konsolin oletusasetukset, ei poista dataa PS3:n kiintolevyltä
3. Restore file system // Palauttaa PS3:n tiedostojärjestelmän. Poistaa korruptoineen datan PS3:n kiintolevyltä, ei poista muuta. HUOM! ÄLÄ KÄYTÄ TÄTÄ, JOS PS3:SSA ON YLI 320 GIGAN KIINTOLEVY! OPERAATIO EPÄONNISTUU AINA, JA KIINTOLEVY TÄYTYY FORMATOIDA!
4. Rebuild database // Rakentaa tiedostotietokannan uusiksi. Tämä poistaa tallennetut soittolistat, PSN-viestit, "albumitiedot", kuviin tehdyt rajaukset, videoiden toistohistorian ja videoiden thumbnail-kuvat. Kaikki kuvat, musiikit, videot, pelit jne. säilyvät.
5. Restore PS3 System // Palauttaa konsolin tehdasasetuksiin ja tyhjentää kiintolevyn sisällön. Kaikki data siis poistetaan, käytä vain kun mikään muu ei auta!
6. System update // Tämän kautta voi asentaa uuden firmware-tiedoston USB-muistitikulta.

Q: Pleikkarin käynnistyksessä tuli ilmoitus tietokannan uudelleenrakentamista (Rebuilding database), onko tämä vaarallista?
A: Jos ilmoitus tuli muulloin kuin heti firmware-päivityksen jälkeen, on PS3:n tietokantapohjainen tiedostojärjestelmä mennyt sekaisin. Uudelleenrakentamisessa ei sinällään ole mitään vaarallista, mutta esim. musiikkitiedostojen tagitiedot, itse luodut albumit/soittolistat ja PSN-viestit saattavat kadota. Jos konsolisi käynnistyy aina vaan uudelleen tietokannan uudelleenrakentamisen jälkeen, on kiintolevyssä todennäköisesti vikaa ja konsoli on toimitettava huoltoon (tai kiintolevy vaihdettava itse uuteen).

Q: PS3-ohjaimeni ei enää toimi langattomasti, vaan ainoastaan vilkuttaa neljää punaista valoa. Mitä teen?
A: Käynnistä PS3. Sammuta ohjain ja paina sen pohjassa olevaa pientä resetointinappia. Lopuksi liitä ohjain Pleikkariin USB-kaapelilla ja paina ohjaimen PS-nappia.

Q: Miksei kolmannen osapuolen valmistama PS3-ohjaimeni tai PS2-ohjainadapteri toimi enää?
A: Syyskuussa 2010 julkaistu v3.50-päivitys estää lisensoimattomien PS3-ohjaimien ja USB-ohjainadapterien käytön. Tarkista tältä listalta onko laitteesi niiden joukossa, jotka eivät enää kyseisen päivityksen jälkeen toimi. Jos kyseessä oli Mad Catzin tai Logitechin valmistama tuote, ole yhteydessä laitevalmistajan tuotetukeen.

Q: Miksi PlayStation 3:n virallista langatonta kuulokemikrofonia käytettäessä ääneni kuuluu muille todella hiljaisella? Onko mikrofoni rikki?
A: Todennäköisesti ei ole rikki, vaan kyseessä on tunnettu ongelma. Ratkaisu on parittaa headset uudelleen näiden ohjeiden avulla.

Q: Kun lataan päivitystä johonkin peliin, pysähtyy päivityksen lataaminen viimeistään 50 prosentin kohdalla. Mikä tähän voisi auttaa?
A: Monilla ongelmaan on auttanut mediapalvelinyhteyden ottaminen pois käytöstä. Jos ongelmat jatkuvat, lue verkko-FAQ ja toimi siinä annettujen ohjeiden mukaisesti.

Q: Miksi musiikki "rutisee" tai särkee Pleikan kautta soitettuna?
A: Tarkista, että äänenvoimakkuuden säätö ei ole säädetty liian isolle.

Q: Virtuaalinen PS1/PS2-muistikorttini väittää, ettei sillä ole mitään tallennuksia, vaikka kokotietojen mukaan tallennukset vielä siellä olevat, mikä avuksi?
A: Muuta muistikortin nimeä ja tallennuksien pitäisi taas ilmestyä näkyviin.

Q: Pleikka "jäätyi" kesken kaiken, mitä teen?
A: Sammuta konsoli pitämällä sormea Power-hipaisukytkimellä/napillla n. 10 sekuntia. Konsoli piipittää muutaman kerran ja lopulta sammuu ihan sievästi. Eli älä luovuta, vaikka laite ei heti sammu, vaan jatka "painamista". Jos tämäkään ei auta, on konsoli sammutettava takana olevasta päävirtakytkimestä. Huom! Muutoin älä koskaan sammuta Pleikkaria suoraan päävirtakytkimestä konsolin ollessa päällä!

Q: Levy ei suostu tulemaan ulos, mitä teen?
A: Pidä sormea Eject-hipaisukytkimellä/napilla n. 10 sekuntia. Jos tämä ei auta, sammuta konsoli normaalisti ja yritä sen jälkeen uudestaan. Jos levy ei kaikesta huolimatta tule ulos, on konsoli toimitettava huoltoon. Missään tapauksessa levyä ei saa yrittää itse poistaa esim. ohuen tikun avulla!

Q: Pleikkarini ei välillä tunnista pelilevyä ollenkaan, mutta välillä pelit käynnistyvät ihan normaalisti, mutta saattavat lopulta jäätyä täysin. Välillä myös tulee virhekoodi 80010504 tai 8001050F. Mistä tämä johtuu?
A: Blu-ray-aseman lukupää on hyvin todennäköisesti hajoamassa, ja ennen pitkää laite on lähetettävä huoltoon. Voit toki myös kokeilla järjestelmän palautusta oletusasetuksiin, jolloin suljetaan pois ainakin se mahdollisuus, että kiintolevyn tiedostojärjestelmä on jotenkin vioittunut. Huom! Tehdasasetuksien palautus poistaa KAIKKI asetukset ja tyhjentää kiintolevyn. Muista ottaa varmuuskopiot ennen tätä operaatiota.

Q: PS3 ei lue enää mitään levyjä (CD/DVD/BD). Levyt ovat puhtaita, naarmuttomia ja muutenkin hyväkuntoisia. Mitä oikein tapahtui?
A: Blu-ray-aseman lukupää on nyt lopullisesti hajonnut. Laite on lähetettävä huoltoon.

Q: Pleikkani tunnistaa CD- ja DVD-levyt, mutta ei Blu-ray-levyjä, mistä tämä johtuu?
A: CECHH-malleista (eli oleellisesti 40 gigan PS3-malleista) lähtien PS3:ssa on kaksi erillistä lukupäätä, toinen CD/DVD-levyille ja toinen BD-levyille. Vanhemmissa Pleikoissa (ml. 40 gigan kiintolevyn sisältäänyt CECHG-malli) oli vain yksi lukupää, joka huolehti kaikkien levytyyppien lukemisesta.

Q: Miten putsaan likaisen levyn?
A: Pyyhi levyn alapuoli (etiketitön puoli) varovasti pehmeällä, nukkaamattomalla liinalla (esim. mikrokuituliinalla) suorassa linjassa keskeltä levyn ulkoreunalle (eli levyn säteen suuntaisesti).

Q: Blu-ray-levyssä on naarmuja, voiko sen hioa naarmuttomaksi kuten CD/DVD-levyn tai voiko siihen käyttää ns. hammastahnakikkaa?
A: BD-levyjä ei saa hioa/korjata itse. Levyn pinnalla on ohut, mutta varsin kestävä suojalakka. Hammastahnaa BD-levyihin ei todellakaan kannata käyttää. Sillä lailla saa rikki vielä koko BD-asemankin.

Q: Joissain DVD/BD-elokuvissa ei kuulu ääniä, missä vika?
A: Tarkista audioulostulon asetukset. Siellä saattaa olla valittuna joitain lähtömuotoja, jota televisio tai vahvistin ei ymmärrä.

Q: Ruutuni on eri yläreunasta erivärinen kuin alareunasta, onko jokin rikki?
A: Ei, vaan XMB vaihtaa väriä kuukauden ja vuorokaudenajan mukaan.

Q: Säilyvätkö Trophy-tietoni ja verkkopelien tilastoni, jos konsolini vaihtuu?
A: Kyllä säilyvät. Trophy-tiedot synkronoituvat PSN-profiilitietoihisi esim. kun katsot Trophy-listaasi tai vertaat Trophy-listaustasi jonkun kanssa. Jos konsolisi hajoaa ennen kuin viimeisimmät Trophy-tiedot on synkronoitu PlayStation Networkiin, joudut suorittamaan kyseiset Trophyt uudestaan. Verkkomoninpelin tilastot ovat pelin palvelimella, eivät käyttäjän PS3-järjestelmässä.

Q: Voinko lähettää koneen takuuseen, vaikka kuitti ei olisi enää tallessa?
A: Voit, mutta asioiden yksinkertaistamiseksi kuitit kannattaa aina säilyttää.

Q: Minulla on 60 gigan PS3-malli, joka meni nyt rikki. Saanko takuusta uuden samanlaisen vai annetaanko minulle esimerkiksi 80 gigan malli (jossa ei ole PS2-yhteensopivuutta ollenkaan)?
A: Periaate on, että saat huollosta takaisin juuri sellaisen PS3-mallin kuin sinulla oli ennestään. Voi kuitenkin olla, että huollosta tarjotaan uudempaa mallia tilalle.

Q: Voiko PS3:n korjauttaa jossakin?
A: Virallisesti ei voi. Epävirallisia korjauksia tarjoaa kuitenkin esimerkiksi yllä mainittu tamperelainen Gamehouse. Kaikki takuupalautukset tehdään ostoliikkeen tai muun virallisen PlayStation-jälleenmyyjän kautta, josta rikki mennyt konsoli jatkaa matkaa Nordisk Filmille.

Q: Kuinka kauan konsolin takuuvaihdossa kestää?
A: Palautukset käsitellään n. 5 työpäivän sisällä huoltoon (Nordisk Filmille) saapumisesta. Käytännössä takuuvaihdossa menee 2-4 viikkoa. Huoltoreissun kestoon vaikuttaa jälleenmyyjän aktiivisuus, esim. isot jälleenmyyjät kuten Hobby Hall ja Anttila saattavat pitää laitetta "tiskin alla" parikin viikkoa ennen Nordisk Filmille lähettämistä. KonsoliFIN-käyttäjien kokemuksista voi lukea ketjussa PS3:n huoltoajat. Neljän viikon odotuksen jälkeen kannattaa olla yhteydessä liikkeeseen, johon laitteen on takuuvaihtoa varten alunperin vienyt.

Q: Palautanko ostopaikkaan pelkän konsolin, vai mitä pitää pakata mukaan?
A: Pelkkä konsoli riittää. Ohjainta, kaapeleita, ohjekirjaa jne. EI siis tarvitse pakata mukaan. Jos konsoliin on vaihdettu kiintolevy, asenna alkuperäinen kiintolevy paikalleen. Kannattaa siis pitää alkuperäinen kiintolevy tallessa. Huom! Jos konsolissasi on jo ostohetkellä esim. Verkkokaupan esiasentama normaalia isompi kiintolevy, huolehtii jälleenmyyjä alkuperäisen levyn asentamisesta. Laita mukaan myös lappu, josta löytyvät yhteystietosi (nimi, osoite, puh. numero, sähköpostiosoite) ja pääasiallinen PSN-nimimerkkisi.

Q: Nordisk Filmiltä ja/tai PlayStation-jälleenmyyjältä annettiin eri tietoa kuin tässä FAQissa. Miten toimin?
A: Jos saamasi neuvot ovat ristiriidassa tämän FAQin kanssa, toimi Nordisk Filmiltä ja/tai PlayStation-jälleenmyyjältä saamiesi ohjeiden mukaisesti. Heillä on ajan tasalla olevaa tietoa. FAQissa voi olla myös virheitä.

Q: Konsolini takuuvaihdettiin tai ostin uuden konsolin, mutta SingStore ei anna ladata ostettuja kappaleita, koska ne on ostettu eri PS3-järjestelmällä. Mitä pitää tehdä?
A: Ota yhteyttä Nordisk Filmiin. He voivat vapauttaa PSN-tunnuksellasi ostetut kappaleet. Yhteydenoton jälkeen menee n. 7 arkipäivää, jonka jälkeen voit ladata biisit uudelle konsolillesi. Jos olet ostanut biisejä muualta kuin Suomen SingStoresta, sitten voi tulla isompiakin ongelmia. Feikkijenkkitunnareiden vapautuksia NF:llä ei välttämättä voi tehdä.

Q: PS3 hajosi takuuajan jälkeen, mitä nyt?
A: Virhevastuu on voimassa vielä takuuajan päättymisen jälkeenkin. Muista kuitenkin, että kaikki viat eivät ole sellaisia virheitä, joista myyjä on kuluttajansuojalain mukaan vastuussa. Tällaisia tapauksia ovat esim. itseaiheutetut laitevauriot. Tarkempaa tietoa virhevastuusta löytyy Kuluttajaviraston oppaasta.

Q: Kauanko virhevastuu on voimassa?
A: Virhevastuun pituutta ei ole Suomessa lailla mitenkään määritelty. Kuluttajaelektroniikan (eli myös PS3:n) kohdalla sen voi silti olettaa olevan ainakin kaksi vuotta.

Q: Onko takuuvaihto ilmaista vielä takuun päättymisen jälkeenkin?
A: Kesäkuusta 2009 alkaen Sony/SCEE on vaatinut 190 euron maksua PS3:n vaihdosta takuuajan (1 vuosi) päättymisen jälkeen. Jos maahantuoja ei tarjoa vaihtoa ilmaiseksi, voi asian riitauttaa. Tässä tapauksessa tee virallinen reklamaatio ja ota yhteyttä kuluttaja-asianeuvontaan. Reklamoidessa kuitti/ostotodistus TÄYTYY OLLA olemassa. Valmiin reklamaatiolomakepohjan (Valitus yritykselle tavaran virheestä) löytää Kuluttajaviraston sivuilta.

Q: PlayStation 3:n takuu on virallisesti 1 vuosi, mutta miksi GameStop myönsi ostamalleni PS3-järjestelmälle 2 vuoden takuun?
A: Kyseessä on GameStopin oma käytäntö. Epäselvyyksien välttämiseksi varmista, että saamassasi kuitissa takuuajan pituus lukee yksiselitteisesti. GameStopin myöntämää 2 vuoden takuuta voi hyödyntää vain GameStop-myymälöissä.

Q: Ostin Pleikan ulkomaisesta verkkokaupasta, miten takuuvaihto tapahtuu?
A: Periaatteessa se pitäisi lähettää myyjäliikkeeseen, ja esim. Amazon.co.uk:n takuukäytäntö toimii varsin hyvin. Mutta jos mikään muu ei auta, voi konsolin palauttaa myös suomalaiselle PlayStation-jälleenmyyjälle.

Q: Ostin PlayStation 3 -konsolini EU:n ulkopuolelta, korvaako takuu/virhevastuu?
A: Ei valitettavasti.

Q: Onko mitään siis enää tehtävissä?
A: Voit yrittää takuupalautusta alkuperäisen myyntiliikkeen kautta tai laittaa laitteen kotivakuutuksen piikkiin.

Q: Miten voin ottaa yhteyttä Nordisk Filmiin?
A: Lähetä sähköpostia osoitteeseen fi-hotline <ät> nordiskfilm.com. Asiakastuen numero on 0600 - 411 911 (arkisin klo 12-18). Puhelu maksaa 0,79 /min + pvm.

Q: Selain jumittelee, mitä teen?
A: Selaimen cachen tyhjentäminen ja cookieiden poisto yleensä auttaa. Poistaminen tapahtuu selaimen työkaluvalikon kautta.

Q: Unohdin PSN-salasanani, mitä teen?
A: Ohjeet unohtuneen salasanan palauttamiseen löydät manuaalista.

Q: Olen unohtanut myös PSN-tunnukseni syntymäajan, mitä teen?
A: Jos kyseessä on suomalainen PSN-tunnus (eli tunnuksen kotimaaksi on valittu Suomi) ja sen tiedot ovat muuten kunnossa (nimi ja osoite oikein), voi PlayStation-asiakastuki auttaa salasanan palautuksessa. Jos kyseessä on esim. US/Japani/UK-tunnus tai jos suomalaisen PSN-tunnuksen tiedot ovat puutaheinää, ei salasanaa saa palautettua edes asiakastuen avulla. PSN-tilillä mahdollisesti olevia rahoja ei myöskään palauteta.

Q: Miksi PSN-kaverilistallani ei näy tietoa, koska joku on ollut viimeksi kirjautuneena PSN-verkkoon tai kaverit näyttävän olevan aina offline?
A: Tarkista Pleikkarin päiväys ja kellonaika. Jos sekään ei auta, vaihda PSN-profiilikommenttisi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom