Vastaus: Far Cry 4
Tän pelin ostamisen jälkeen en ole muuta tehnytkään, kuin pelannut. Huomiona, että tämä on ensimmäinen Far Cry - pelini koskaan.
Tarinasta en voi sanoa oikeastaan sanaakaan. Ihan muutamia tehtäviä olen pelannut silloin tällöin, jos mitään sivuaktiviteettia ei ole saatavilla. Ja hauskaa on!! Tämä mennään 100%.
Pelin graafinen ilme on upea (PC-versio) ja Kyrat on pelimaailmana elävä ja monipuolinen kaikkien eri kohteidensa ansiosta. Metsästys on mukavaa ajanvietettä ja olenkin metsästänyt niin paljon, etten saa Ajayn varustusta kehitettyä enää pidemmälle. Tarvitsisin lumileopardin nahkoja, mutta tarinaa ei ole tullut pelattua oikein yhtään, joten en pääse vielä Pohjois-Kyratiin.
Sivuaktiviteeteista olen tehnyt niin paljon, kuin mahdollista, ja olen pelannut tarinatehtävän vain, jos mitään muuta ei ole ollut avoinna. Etuvartiot, linnat ja kellotornit ovat olleet hauskoja suorittaa. Erityisen hauskaa on, kun pyrkii ensisijaisesti hiipimällä ja jousipyssy kädessä valtaamaan etuvartiot ja linnat! Tiestysti olen kerännyt myös kaikki Etelä- ja Keski-Kyratin keräilyesineet. Jos pelaaja ei saa näistä muuten iloa, niin ainakin niitä keräilemällä pääsee näkemään kaikki eksoottiset paikat, joita Kyratilla on tarjota; korkeat vuoret, temppelit, luolat jne. En ainakaan jaksa uskoa, että pelkkä tarina kuljettaisi pelaajan näihin kaikkiin paikkoihin, mutta kyllähän sen pian näkee.
Kun sain kaiken kerättyä, aloitin sivutehtävien suorittamisen. Niistä on pakko kehua monipuolisuutta. Pitää esimerkiksi pelastaa ihmisiä, tuhota paikkoja, metsästää harvinaisia eläimiä ja suorittaa salamurhia. Sitten löytyy vielä tarinavetoisempia sivutehtäviä. Tehtävänantajilta, kuten Longinus, joka yhdistää aseet raamattuun ja huumehörhöt Yogi & Reggie, jotka vievät aineillaan pelaajan harvinaislaatuisiin maailmoihin ja mielentiloihin.
Sitten on vielä Shangri-La. Paratiisi, jonka demonit ovat vallanneet. Ja se pitää pelastaa. Lisäksi löytyy taisteluareenoita, kilpa-ajoja, tuhottavia vihollissaattueita, kaapattavia vihollisen kuorma-autoja. Ja pelaaja hyötyy aina tekemisestään. Joku kilpa-ajokin tuntui ihan turhalta, mutta sitten huomasin, että ajamalla yhden kilpa-ajon, saat avattua yhden kehityksen Ajaylle.
Tätä kaikkea Kyratissa kokee. Tarina kestää uskoakseni noin 13-15h pelaajasta riippuen (ainakin näin olen lukenut) ja näitä edellä mainittuja sivuhommia tekemällä olen saanut aikaa peliin kulumaan jo 25h, ja olen pelannut ihan vain muutamia tarinatehtäviä, ottaen vielä todellakin huomioon, että olen avannut vasta PUOLET pelin maailmasta. Tämä peli toimii ainakin, mikäli tällä tekeleellä haluaa tutustua Far Cry - sarjaan. Sisältöä on niin paljon, että rahalleen saa vastinetta! Tämä peli ei ole myöskään kaatunut kertaakaan minulla!
SITTEN BUGIT!
1. Kyrat vaikuttaisia sisältävän huiman määrän erilaisia leijuvia esineitä
2. Löysin parikin rakennusta, joista puuttui sisältä seinät. Eli ulkoa päin rakennus näytti ihan normaalilta. Kun menee sisään, ei seiniä ole ja rakennuksen ulkopuolella oleva ympäristö välähtelee ja objekteja katoaa ja palaa näkyviin ja muuta jännää. Poistuessa rakennuksesta kaikki on tietysti normaalisti. Eräs sisäseinätön paikka oli maan alla ja tietystihän näin sitten Kyratin alle. Ei ollu mikään kummonen
3. Keski-Kyratissa sijaitsevalla lentokentällä, menin erään rakennuksen lähettyville, koska minimappi näytti, että siellä on 2 vihollista. En nähnyt vihollisia ja otin silti osumaa kaiken aikaa. Yritin ampua tyhjää ilmaa siinä toivossa, että vihut olivat vain näkymättömiä, mutta lentävät luodit tulivatkin seinän läpi rakennuksen sisältä. Kyseiseen rakennukseen ei kuitenkaan ollut mitään sisäänkäyntiä. WHAT?!
Enkä siis tietenkään saanut ammuttua takaisin seinän läpi itse.
Siinä painavaa sanaa Far Cry - amatööriltä