Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 4

Vastaus: Far Cry 4

Meinasin just kysyä ihan samaa. Varmaan yli sata vihua teilannu kranaatinheittimellä, eikä vaan pysti napsahda, en oo kyllä törmänny kiinteään heittimeen, linnakkeissa ehkä on, ei oo vielä tullu yhtään vallattua.

Kivien avulla harhautuskin vaati enemmän kuin sen 15 kertaa.

Myöhemmin käytännössä jokaisessa tukikohdassa on heitin, mutta itse napsin aika monta tappoa kartan eteläosassa sijaitsevasta Kyrat Tea Factorystä. Hiippailin paikalle ja tapoin heitintä vartioivat tyypit. Sen jälkeen olikin helppoa paukuttaa kaikki lähiseudun pahikset hengiltä heittimellä. Kun kaikki olivat kuolleita. käytin fast travelia lähimpään tukikohtaan ja paikan viholliset spawnasivat uudelleen. Rinse & repeat.

Kivien heittoon meni mulla aika tasan 15 kertaa, koska maltoin odottaa harhautettavan ukon "resetoitumista".
 
Vastaus: Far Cry 4

Tämä tarttuikin eilen kauppareissulla kassiin ja täytyy todeta, että kylläpäs onkin hyvä peli. Tulee kerrankin nautiskeltua kunnolla kun 7h pelaamisen jälkeen ei ole näkynyt yhtään bugia, ulkoasu on kohdallaan ja toiminta hauskaa. Ei uskoisi Ubisoftin peliksi, ei sit millään.
 
Vastaus: Far Cry 4

Tämä tarttuikin eilen kauppareissulla kassiin ja täytyy todeta, että kylläpäs onkin hyvä peli. Tulee kerrankin nautiskeltua kunnolla kun 7h pelaamisen jälkeen ei ole näkynyt yhtään bugia, ulkoasu on kohdallaan ja toiminta hauskaa. Ei uskoisi Ubisoftin peliksi, ei sit millään.

Juu, tässä pelissä loistaa Ubin parhaat puolet. Mahtava peli kaiken kaikkiaan! Ja ai että kun saa kraanatinheittimen unlockattua :cool::p
 
Vastaus: Far Cry 4

Kivien heittoon meni mulla aika tasan 15 kertaa, koska maltoin odottaa harhautettavan ukon "resetoitumista".

Samalla tavalla tein itsekin, eli annoin vihun palata takaisin vartiopaikalleen, jonka jälkeen uusi harhautus. En laskenut kertoja, tuntui ainakin siltä että niitä oli reilusti yli 15 kpl.

Toihan on ihan sama kuin FC3:ssa, siinä vaan oli 25 harhautusta.
 
Vastaus: Far Cry 4

Nyt tarvis vertailuja FC3 pelanneilta, plussia ja miinuksia, vakavassa harkinnassa tämän osto. Onko multiplayeristä kokemuksia?
 
Vastaus: Far Cry 4

Nyt tarvis vertailuja FC3 pelanneilta, plussia ja miinuksia, vakavassa harkinnassa tämän osto. Onko multiplayeristä kokemuksia?

Viestiketju on jo melkoisen pitkä, mutta vertailuja edellisosaan on ilmaantunut melkoisesti, lähinnä positiiviset asiat jääneet itsellä mieleen. Eli uskon, että pari sivua, jos jaksat selailla taaksepäin, niin vertailuja jo löytynee keskustelun lomasta.

Oma pelini on siis vielä postissa.
 
Vastaus: Far Cry 4

Nyt tarvis vertailuja FC3 pelanneilta, plussia ja miinuksia, vakavassa harkinnassa tämän osto. Onko multiplayeristä kokemuksia?

FC3 paistaa läpi hyvässä ja pahassa. FC3 piti olla tällainen, tämä on siis parempi. Kaikki on tehty paremmin, isommin ja laadukkaammin. Mitään wow-efektiä ei välttämättä tule, koska moni asia jo nähtiin FC3:ssa. Olin itse aluksi skeptinen tämän suhteen, koska kolmosesta saatu ubi-ähky ei ollut mennyt ohi, mutta kun tähän pääsi käsiksi, se unohtui välittömästi. Loistava peli kerta kaikkiaan!
 
Vastaus: Far Cry 4

Minusta taas ainoa ero kolmoseen on uudet maisemat ja heittokoukku enkä tajua miksi tätä hehkutetaan valovuosia kolmosta paremmaksi. Peli on kyllä hyvä ja itsekin annan sellaisen 8 arvosanaksi, mutta koska olen pelannut kolmosen kahdesti läpi joista ekalla kerralla keräsin jopa ne kaikki loot laatikot niin tässä iski väsymys 30 tunnin paikkeilla ja vielä on sivutehtäviä tekemättä ja neljä outpostia valtaamatta jne.

Hemmetin hyvä peli siis, mutta tuota huikeaa hehkutusta kolmoseen verrattuna en vaan ymmärrä kun assassins creed sarjan peleissäkin on enemmän eroa keskenään mitä tällä ja kolmosella.
 
Vastaus: Far Cry 4

Missä vaiheessa tuonne pohjois Kyratiin pääsee? Olen tarinassa nyt siinä kohdassa missä
Noorea mennään tapaamaan, mutta Noore päättää päivänsä ja pudottautuu areenan reunalta alas
 
Vastaus: Far Cry 4

Nautinnollinen peli. Pelikello näyttää 11 tuntia ja suoritettu 30%, mutta hyvä jos olen juonen saanut käyntiin. Lähinnä olen metsästänyt eli craftaillut, vallannut outposteja ja vapauttanut radiotorneja, tehnyt pikkutehtäviä ja ylipäätään spurdoillut kartalla (wingsuit ja ilmalennot metrin korkeudessa: priceless). Cooppina takuutoimivaa viihdettä, kunhan on valloitettavaa ja pientä puuhastelua. Tai no mikäs siinä näissä maisemissa lennellessä ilman sen tähdellisempää tekemistäkin. Seuraavaksi olisi kuitenkin tarkoitus vallata linnoituksia cooppina. Juonta sitten eteenpäin kun jaksaa.

Metsästyksestä kysymys...
...snow leopardista: Longinuksen ekassa tehtävässä käytiin Himalajalla, jossa noita sai syöteillä houkuteltua. En harmikseni tehtävän (hapen ja baittien) puitteissa ehtinyt niitä tarpeeksi metsästämään, joten nyt kaipailisin niitä muualta. Vinkkejä mistä? Vai pääseekö Himalajalle omin avuin takaisin? Toistaiseksi pohjoisimmillaan olen tainnut käydä Kyratin lentokentällä. Jostain mulle oli kertynyt lumileopardin nahkoja jo ennen Himalajaa, että kai niitä tapaa matalemmilla huudeillakin.
 
Vastaus: Far Cry 4

Nautinnollinen peli. Pelikello näyttää 11 tuntia ja suoritettu 30%, mutta hyvä jos olen juonen saanut käyntiin. Lähinnä olen metsästänyt eli craftaillut, vallannut outposteja ja vapauttanut radiotorneja, tehnyt pikkutehtäviä ja ylipäätään spurdoillut kartalla (wingsuit ja ilmalennot metrin korkeudessa: priceless). Cooppina takuutoimivaa viihdettä, kunhan on valloitettavaa ja pientä puuhastelua. Tai no mikäs siinä näissä maisemissa lennellessä ilman sen tähdellisempää tekemistäkin. Seuraavaksi olisi kuitenkin tarkoitus vallata linnoituksia cooppina. Juonta sitten eteenpäin kun jaksaa.

Metsästyksestä kysymys...
...snow leopardista: Longinuksen ekassa tehtävässä käytiin Himalajalla, jossa noita sai syöteillä houkuteltua. En harmikseni tehtävän (hapen ja baittien) puitteissa ehtinyt niitä tarpeeksi metsästämään, joten nyt kaipailisin niitä muualta. Vinkkejä mistä? Vai pääseekö Himalajalle omin avuin takaisin? Toistaiseksi pohjoisimmillaan olen tainnut käydä Kyratin lentokentällä. Jostain mulle oli kertynyt lumileopardin nahkoja jo ennen Himalajaa, että kai niitä tapaa matalemmilla huudeillakin.
Pelaat tarinaa ja saat set pohjoisemman puoliskon auki nii sieltä löytyy
 
Vastaus: Far Cry 4

Pääjuoni nyt pelattu läpi, 24t näytti pelikello. Välillä tein pääjuonta, välillä sivu- ja pikkutehtäviä. Ihan hyvin riitti mielenkiinto loppuun saakka, tosin viimeiset viisi pääjuonen tehtävää rykäisin kerralla läpi kun alkoi muut puuhat jo vähän kyllästyttämään. Kolmisen outpostia jäi valloittamatta ja keräilyä vaativat jäivät.

Nuo terveyssruiskut kannattaa kyllä pitää aina täytenä. Ne hitaat animaatiot harsositeineen tai tikun irrottamisineen tiukassa paikassa ovat niiin ärsyttäviä. Vihu ampuu metrin päästä ja hahmo alkaa irrottamaan tikkua kyntensä alta ilman mitään kiirettä, argh.

Lopusta:

Valitsin seurata Sabalia, mutta en halunnut ampua Amitaa. Paganin jorinat kuuntelin loppuun ihan mielenkiinnosta tuhkien asetteluineen. Kun Pagan lähti helikopterilla oli kyllä todella tyydyttävää ampua RPG:llä kopteria. Sopiva lopetus reissulle Kyratissa.
 
Vastaus: Far Cry 4

Lopusta:

Valitsin seurata Sabalia, mutta en halunnut ampua Amitaa. Paganin jorinat kuuntelin loppuun ihan mielenkiinnosta tuhkien asetteluineen. Kun Pagan lähti helikopterilla oli kyllä todella tyydyttävää ampua RPG:llä kopteria. Sopiva lopetus reissulle Kyratissa.

Menepä käymään vielä siellä temppelillä joka on sen lammen vieressä niin näet mitä tuo jätkä oikeasti touhuaa.
 
Vastaus: Far Cry 4

Tän pelin ostamisen jälkeen en ole muuta tehnytkään, kuin pelannut. Huomiona, että tämä on ensimmäinen Far Cry - pelini koskaan.
Tarinasta en voi sanoa oikeastaan sanaakaan. Ihan muutamia tehtäviä olen pelannut silloin tällöin, jos mitään sivuaktiviteettia ei ole saatavilla. Ja hauskaa on!! Tämä mennään 100%.

Pelin graafinen ilme on upea (PC-versio) ja Kyrat on pelimaailmana elävä ja monipuolinen kaikkien eri kohteidensa ansiosta. Metsästys on mukavaa ajanvietettä ja olenkin metsästänyt niin paljon, etten saa Ajayn varustusta kehitettyä enää pidemmälle. Tarvitsisin lumileopardin nahkoja, mutta tarinaa ei ole tullut pelattua oikein yhtään, joten en pääse vielä Pohjois-Kyratiin.

Sivuaktiviteeteista olen tehnyt niin paljon, kuin mahdollista, ja olen pelannut tarinatehtävän vain, jos mitään muuta ei ole ollut avoinna. Etuvartiot, linnat ja kellotornit ovat olleet hauskoja suorittaa. Erityisen hauskaa on, kun pyrkii ensisijaisesti hiipimällä ja jousipyssy kädessä valtaamaan etuvartiot ja linnat! Tiestysti olen kerännyt myös kaikki Etelä- ja Keski-Kyratin keräilyesineet. Jos pelaaja ei saa näistä muuten iloa, niin ainakin niitä keräilemällä pääsee näkemään kaikki eksoottiset paikat, joita Kyratilla on tarjota; korkeat vuoret, temppelit, luolat jne. En ainakaan jaksa uskoa, että pelkkä tarina kuljettaisi pelaajan näihin kaikkiin paikkoihin, mutta kyllähän sen pian näkee.

Kun sain kaiken kerättyä, aloitin sivutehtävien suorittamisen. Niistä on pakko kehua monipuolisuutta. Pitää esimerkiksi pelastaa ihmisiä, tuhota paikkoja, metsästää harvinaisia eläimiä ja suorittaa salamurhia. Sitten löytyy vielä tarinavetoisempia sivutehtäviä. Tehtävänantajilta, kuten Longinus, joka yhdistää aseet raamattuun ja huumehörhöt Yogi & Reggie, jotka vievät aineillaan pelaajan harvinaislaatuisiin maailmoihin ja mielentiloihin.
Sitten on vielä Shangri-La. Paratiisi, jonka demonit ovat vallanneet. Ja se pitää pelastaa. Lisäksi löytyy taisteluareenoita, kilpa-ajoja, tuhottavia vihollissaattueita, kaapattavia vihollisen kuorma-autoja. Ja pelaaja hyötyy aina tekemisestään. Joku kilpa-ajokin tuntui ihan turhalta, mutta sitten huomasin, että ajamalla yhden kilpa-ajon, saat avattua yhden kehityksen Ajaylle.

Tätä kaikkea Kyratissa kokee. Tarina kestää uskoakseni noin 13-15h pelaajasta riippuen (ainakin näin olen lukenut) ja näitä edellä mainittuja sivuhommia tekemällä olen saanut aikaa peliin kulumaan jo 25h, ja olen pelannut ihan vain muutamia tarinatehtäviä, ottaen vielä todellakin huomioon, että olen avannut vasta PUOLET pelin maailmasta. Tämä peli toimii ainakin, mikäli tällä tekeleellä haluaa tutustua Far Cry - sarjaan. Sisältöä on niin paljon, että rahalleen saa vastinetta! Tämä peli ei ole myöskään kaatunut kertaakaan minulla!

SITTEN BUGIT!
1. Kyrat vaikuttaisia sisältävän huiman määrän erilaisia leijuvia esineitä
2. Löysin parikin rakennusta, joista puuttui sisältä seinät. Eli ulkoa päin rakennus näytti ihan normaalilta. Kun menee sisään, ei seiniä ole ja rakennuksen ulkopuolella oleva ympäristö välähtelee ja objekteja katoaa ja palaa näkyviin ja muuta jännää. Poistuessa rakennuksesta kaikki on tietysti normaalisti. Eräs sisäseinätön paikka oli maan alla ja tietystihän näin sitten Kyratin alle. Ei ollu mikään kummonen :D
3. Keski-Kyratissa sijaitsevalla lentokentällä, menin erään rakennuksen lähettyville, koska minimappi näytti, että siellä on 2 vihollista. En nähnyt vihollisia ja otin silti osumaa kaiken aikaa. Yritin ampua tyhjää ilmaa siinä toivossa, että vihut olivat vain näkymättömiä, mutta lentävät luodit tulivatkin seinän läpi rakennuksen sisältä. Kyseiseen rakennukseen ei kuitenkaan ollut mitään sisäänkäyntiä. WHAT?! :D :D Enkä siis tietenkään saanut ammuttua takaisin seinän läpi itse.

Siinä painavaa sanaa Far Cry - amatööriltä :p
 
Vastaus: Far Cry 4

Hyvää ja hauskasti kirjoitettua tekstiä FinGuy :) Kannattaa tutustua myös Far Cry kolmoseen, ellei nelosen jälkeen ole ähkyä.
 
Vastaus: Far Cry 4

FinGuy:

Itsekkin pelaan PC:llä. Käytössä Nvidian pari vuotta vanha GTX 670 näyttis. Välillä oli ihme stutterointia, eikä kyse ollut siitä, että vetäisin epätoivoisesti kaikki asetukset Ultralla. Ihan sama mitkä asetukset, minimit sama, tämä ihan yleinen juttu kun googlaillut. Välillä en kiinnittänyt mitään huomiota. Miten sinulla pyörinyt?
 
Vastaus: Far Cry 4

Lopusta:

Valitsin seurata Sabalia, mutta en halunnut ampua Amitaa. Paganin jorinat kuuntelin loppuun ihan mielenkiinnosta tuhkien asetteluineen. Kun Pagan lähti helikopterilla oli kyllä todella tyydyttävää ampua RPG:llä kopteria. Sopiva lopetus reissulle Kyratissa.

Samanlaiset valinnat täälläkin, tosin...
sillä erotuksella, että sallin Paganin poistua aivan rauhassa kopterillaan. Tämä kannattaakin tehdä, jos haluat että tämä muotitietoinen despootti ottaa sinuun yhteyttä vielä kampanjankin jälkeen. Radiopuhelimitse tuossa kertoili, että pukeutumiselleni pitäisi tehdä jotain. Ei ollut tyytyväinen vaatetusmakuuni. Mahtaakohan ottaa vielä myöhemminkin yhteyttä, jos jatkan kartan kaluamista pidempäänkin. Omituinen höpöttäjä...
 
Vastaus: Far Cry 4

FinGuy:

Itsekkin pelaan PC:llä. Käytössä Nvidian pari vuotta vanha GTX 670 näyttis. Välillä oli ihme stutterointia, eikä kyse ollut siitä, että vetäisin epätoivoisesti kaikki asetukset Ultralla. Ihan sama mitkä asetukset, minimit sama, tämä ihan yleinen juttu kun googlaillut. Välillä en kiinnittänyt mitään huomiota. Miten sinulla pyörinyt?

Nvidia pohjalla menen itsekkin ja GTX760 2GB muistilla löytyy. Itse pelaan hieman muokatuilla Medium - asetuksilla ja on pyörinyt todella nätisti.
 
Vastaus: Far Cry 4

FinGuy:

Itsekkin pelaan PC:llä. Käytössä Nvidian pari vuotta vanha GTX 670 näyttis. Välillä oli ihme stutterointia, eikä kyse ollut siitä, että vetäisin epätoivoisesti kaikki asetukset Ultralla. Ihan sama mitkä asetukset, minimit sama, tämä ihan yleinen juttu kun googlaillut. Välillä en kiinnittänyt mitään huomiota. Miten sinulla pyörinyt?

Itselläni gtx980 ja silti on stutteria ajaessa. tuon saa korjattua pienellä conffin muokkauksella. Googlettaa vaikka "far cry 4 stutter fix" niin löytyy ohjeet.
 
Ylös Bottom