Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 4

Vastaus: Far Cry 4

Far Cry 2 on PC:llä hienompi mitä Far Cry 3.

Sitten vielä itse kaipaisin enemmän Far Cry 2 tyylistä realistisempaa survival hiippailua.

Mun mielestä Far Cry 2 näyttää ylipäätään paljon hienommalta kuin Far Cry 3. Moni asia oli siinä tehty niin paljon tyylikkäämmin grafiikoiden osalta ja muutenkin. Far Cry 2:sen survival tunnelmiin ei kyllä selkeesti oo enää paluuta ikävä kyllä vaikka myös minä toivoisin sitä...
 
Vastaus: Far Cry 4

Tämäkin kolkuttelee jo nurkan takana. Onko vielä foorumilaisilla kiinnostusta tähän? Itsellä vähän kaksijakoiset tunnelmat. Tykkäsin FC3:sta platinan arvoisesti, mutta onko tässä "mitään uutta"?

Ihmettelen myös, että monipelistä ei olla julkaistu mitään videokuvaa saatikka tietoa.
 
Itse kyllä kovasti odotan tätä. Kaikkia edellisiä on tullut pelattua. Ykkönen toki ylivoimaisesti parhain. Tuskinpa mitään hirveen uutta on odotettavissa, tarinaltaan samaa genreä kun pari edellistäkin luulisin. Harmi vaan kun ens kuussa tulee niin paljon pelattavaa. Ja kaikkihan on toki täytynyt tilata ennakkoon.
 
Vastaus: Far Cry 4

Tämäkin kolkuttelee jo nurkan takana. Onko vielä foorumilaisilla kiinnostusta tähän? Itsellä vähän kaksijakoiset tunnelmat. Tykkäsin FC3:sta platinan arvoisesti, mutta onko tässä "mitään uutta"?

Ihmettelen myös, että monipelistä ei olla julkaistu mitään videokuvaa saatikka tietoa.

Mulla jäi FC3 oikeastaan kesken, mielenkiinto loppui ja vein pelin vaihtoon. Sen mitä olen nyt tästä videomatskua katsonut niin hyvin on samankaltaista menoa, joten luulen että tämä jää kauppaan osaltani.
 
Vastaus: Far Cry 4

Kyllä itse ainakin odotan tätä, sillä fc3 oli mielestäni todella loistava vaikka toinen saari olikin aika pettymys ensimmäiseen verrattuna. Toki meno näyttää olevan fc3,5 mutta nykyäänhän tuo tuntuu olevan aivan normaalia, ja fc3 oli kuitenkin varsin toimiva paketti mielestäni. Toki uudistuksia olisi voinut tulla enemmän, mutta näillö mennään ja toivotaan et saadaan lisää Vaasin kaltaisia pahiksia
 
Vastaus: Far Cry 4

Peli löytyy viikonlopuin DigiExpossa sieltä samasta tilasta Assassin¨s Creed: Unityn kanssa. Pääsee pelaamaan. Mitä seurasin sivusta, niin sellaista värikylläistä fps-räimettähän tämä. Ei ihan vielä löydy tarpeeksi perusteita ostopäätökselle, mutta katsotaan nyt.
 
Vastaus: Far Cry 4

Omasta mielestäni marraskuun kuuminta kamaa. AC Unity sitten seuraavana perästä. FC4:n tosin olen vain ennakkovarannut, koska tykkäsin kolmosesta. FC2 ei aikoinaan kiinnostanut muutamaa tehtävää enemmän, mutta pitänee sekin pelata läpi, kun 360:lle olen sen parilla eurolla ostanut vuosi takaperin :rolleyes:

Nelosessa kiinnostaa tuo miljöö ja ylipäätään asemässäily. Kolmosessa se oli lyöty hyvällä tavalla yli ja tykkäsin kuin hullu puurosta. Lisätään vielä tuo siipipuvulla lentely, niin oletan, että viikko menee istuessa sohvalla pelin kimpussa.
 
Vastaus: Far Cry 4

Täytyy tunnustaa, että en ole ikinä kiinnostunut tästä pelisarjasta, vaikka aikanaan ykköstä kaikki kaverit pelas ja kehus.

Nyt vahingossa osui silmiin, kun joku pelas äsken tätä ja striimasi peliä pleikkarilla. Jotenkin kiinnostuin.

Lähdetään nyt siitä, et voisko joku kertoa näiden pelien idean ja onko tässä uusimmassa jotain erilaista sitten?

Ilmeisesti ollaan aina jossain viidakossa, saarella tms ja nyt himalajalla ja on avoimen maailman fps peli. Siihen rajoittuu mun tieto.

Minkä tyyppisiä tehtäviä tässä on, entä sivutehtäviä? Ja mikä on koko idea pelissä.

En ole pelannut likemmäksi 10v oikeastaan mitään fps peliä. Konsoleilla en ollenkaan. Viimeisen vuoden on ollut hieman halua tälläiseen ja nimenomaan yksinpelimeininkiä. Sellaista rentoa menoa. Oisko tästä siihen?
 
Vastaus: Far Cry 4

Täytyy tunnustaa, että en ole ikinä kiinnostunut tästä pelisarjasta, vaikka aikanaan ykköstä kaikki kaverit pelas ja kehus.

Nyt vahingossa osui silmiin, kun joku pelas äsken tätä ja striimasi peliä pleikkarilla. Jotenkin kiinnostuin.

Lähdetään nyt siitä, et voisko joku kertoa näiden pelien idean ja onko tässä uusimmassa jotain erilaista sitten?

Ilmeisesti ollaan aina jossain viidakossa, saarella tms ja nyt himalajalla ja on avoimen maailman fps peli. Siihen rajoittuu mun tieto.

Minkä tyyppisiä tehtäviä tässä on, entä sivutehtäviä? Ja mikä on koko idea pelissä.

En ole pelannut likemmäksi 10v oikeastaan mitään fps peliä. Konsoleilla en ollenkaan. Viimeisen vuoden on ollut hieman halua tälläiseen ja nimenomaan yksinpelimeininkiä. Sellaista rentoa menoa. Oisko tästä siihen?


Far Cry -pelisarja lähti liikkeelle 2000-luvun puolenvälin tietämillä PC:llä. Eka peli oli tarina jokilaivakapteeni Jack Carverista, joka löysi itsensä paratiisisaarelta taistelemasta mutantteja ja sotilaita vastaan pelastaakseen naisreportterin. Peli oli tyylipuhdas FPS-peli ilman lisukkeita, kuten lisätehtäviä. Kakkonen näki päivänvalon 2008 vuonna ja keskittyi kuvaamaan erään Afrikan valtion sisällissotaa pelaajan valitseman palkkasoturin näkökulmasta. Lopetus oli tökerö, eikä juonessa oltu muutenkaan kovin korkealla tasolla. Peli oli jälleen melko paljon räiskintää, mutta sivutehtäviäkin oli. Myös paikkoja saattoja tutkia, mutta viidakot ja savannit olivat lähinnä kulisseja muulle toiminnalle.
2012 tuli Far Cry 3, joka oli vuoden paras räiskintäpeli monien mielestä. Se sijoittui paratiisisaari Rook-islandille, jonne joukko valkoihoisia, etuoikeutettuja, rikkaita parikymppisiä lähti etsimään hurjia kokemuksia. He joutuivat alueen ihmiskauppaa ja huumerinkiä pyörittävän huumeparonin käsiin, ja tämän oikea käsi, Vaas Montenegro, oli pelin parasta antia. Vaas oli kuin Jokeri, joka ei kuitenkaan saanut liian paljon ruutuaikaa. FC3 on sarjan tähänastinen huipennus. Pelissä piti Ubisoft-maiseen tyyliin avata paikkoja radiomastojen kautta, jonka jälkeen viidakko, joet, kosket, putoukse, rannat ja luolastot olivat vapaata tutkittavaa. Sai mennä minne vaan, koska vaan. Seikkailu viidakossa ym. oli miellyttävää, koska sivutehtäviä, kuten piraattien hallussaan pitämien paikkojen vapauttamista, metsästystä ym. oli paljon. Varianssia sivutehtäviin olisi tosin toivonut enemmän. Pelihahmon kykyjä pystyi myös päivittämään. Kokonaisuudessaan FC3 on vieläkin pelaamisen arvoinen, vaikkakin tekniset rajoitukset nostavat päätään konsoleilla. Pelillä on myös pituutta sillä siihen saa helposti ujutettua n. 20 h, jos seikkailee ja suorittaa sivutehtäviä. Puolenvälin tienoilla viidakko vaihtui hieman toisenlaiseen ympäristöön, mikä jakaakin sitten mielipiteitä pelaajien kesken.

Far Cry 4 on tarina Ajay Ghalesta, USA:ssa asuneesta Kyratin kansalaisesta, joka palaa kotimaahansa kuolleen äitinsä vuoksi. Ghalen setä, Pagan Min, on despoottinen diktaattori, joka on ottanut Kyratin valtaansa kaappaamalla vallan ja valjastamalla kuninkaallisen armeijan käyttöönsä. Nyt Ghale on keskellä sisällissotaa. Tällä kertaa seikkaillaan lumisilla vuorilla Himalajalla, vehreillä tasangoilla, metsissä ym. itämaisissa ympäristöissä. Tehtävää on entistä enemmän tarinan lisäksi (panttivankien pelastusta, eläimien metsästystä ym.) Jälleen kerran voit ajaa ajoneuvoilla, lentää riippuliitimillä, liitää liitopuvulla vuoristojen halki ja kiipeillä kallioilla. Aseita on riittämiin. Pelissä näyttää olevan paljon erilaisia pieniä (ja suuria) uudistuksia edellisosaan nähden. Joku kuvailisi Far Cry 3 ja 4 sanomalla, että peli on kuin Elder Scrolls: Skyrim, mutta aseilla varustettuna.

Tiivistettynä, Far Cry 3 ja 4 ovat niitä pelejä, joissa on helppo ajatella lähtevänsä suorittamaan tehtävän tai pari, ja huomata jonkun ajan päästä pelaavansa jotain minipeliä tai vain tutkivansa paikkoja, metsästävänsä esim. sarvikuonoja tai jotain muuta. Saa nähdä, mitä vielä nelososa tuo tullessaan. Toivottavasti tästä kirjoituksesta on apua :)
 
Vastaus: Far Cry 4

Tai sitten voi tylysti sanoa, että nuo uusimmat on assassins creed fps muodossa:cool:

Ainakin kolmosessa sivutehtävät oli sitä "hae mulle tuolta tuo" tyylistä settiä ja muuta random keräystä. Radiotornitkin piti "vallata" jotta kartalle ilmestyi kaikki kuten siinä toisessa pelissä. Itse en valita, mutta tuo määritelmä antaa aika hyvän kuvan siitä mitä on luvassa.

Kolmonen tuli pelattua kahdesti läpi joista ekalla kerralla tein kaiken ja toisella kerrallakin edelleen koukutuin keräämään kamaa jne ja farcry 4 on varattuna.
 
Vastaus: Far Cry 4

Tai sitten voi tylysti sanoa, että nuo uusimmat on assassins creed fps muodossa:cool:

Ainakin kolmosessa sivutehtävät oli sitä "hae mulle tuolta tuo" tyylistä settiä ja muuta random keräystä. Radiotornitkin piti "vallata" jotta kartalle ilmestyi kaikki kuten siinä toisessa pelissä. Itse en valita, mutta tuo määritelmä antaa aika hyvän kuvan siitä mitä on luvassa.

Kolmonen tuli pelattua kahdesti läpi joista ekalla kerralla tein kaiken ja toisella kerrallakin edelleen koukutuin keräämään kamaa jne ja farcry 4 on varattuna.

Tämä samahan ilmenee jopa Crew:ssä, joka on aivan kaikessa AC autoilla. Olen tykästynyt kyllä Blag Flagissäkin juuri siitä, että voi purjehtia minne vain ja kerätä sieltä suht pienellä vaivannäöllä kaikkea. Eli mulle kyllä se ubimaisuus tuossa uppoaisi.

Katselin lisää streamiä ja alkoi kyllä hype puskea päälle. Olen 10v takaata tosiaan PC CS miehiä, eli fps kokemus konsoleilla on käytännössä nolla, joten siksikin ehkä tälläinen on hyvä aloitella, missä kaikki muu (ubisoftimaisuus) on jo tuttua, paitsi kuvakulma.

Edit: menin ennakkotilaamaan. Vaikka avauspostauksessa puhutaan Euroopan julkaisun olevan 20.11, niin store sanoi 18.11.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Far Cry 4

Tai sitten voi tylysti sanoa, että nuo uusimmat on assassins creed fps muodossa:cool:

Juu, tai sitten ei ;) En löydä tästä mitään yhtäläisyyttä AC-sarjaan, paitsi open worldin. Far Cryn juttu on aina ollut räiskintä, erilaisilla ajoneuvoilla eteneminen ja lentäminen/liitäminen on kuulunut aina isona osana tuohon etenemiseen. AC taas nojaa vahvasti parkouriin ja sujuvaan etenemiseen jalan.

FC3 oli massiivinen useine sivutehtävineen, haasteineen sekä kerättävineen. Hoidin kyseisen pelin platinan arvoisesti ja peli jaksoi kantaa loppuun asti. Itselläni on hieman innostus laantunut tähän uutukaiseen. Kun videoita on katsellut, niin hienolta näyttää ja tekemistä riittää, mutta onko tämä sitä samaa jonka jo koin kolmosessa? Näyttää siltä vahvasti joten saattaa olla että uusin Dragon Age tarttuu kouraan ennen tätä.

Odotellaan nyt kuitenkin ensimmäiset arvostelut....
 
Vastaus: Far Cry 4

Juu, tai sitten ei ;) En löydä tästä mitään yhtäläisyyttä AC-sarjaan, paitsi open worldin. Far Cryn juttu on aina ollut räiskintä, erilaisilla ajoneuvoilla eteneminen ja lentäminen/liitäminen on kuulunut aina isona osana tuohon etenemiseen. AC taas nojaa vahvasti parkouriin ja sujuvaan etenemiseen jalan.

Tässä varmaan viitattiin tiettyyn Ubisoftimaisuuteen peleissä. Kaikki rakennetaan tietyn perus rungon päälle.

Uudelle polvelle olevissa peleissä Black Flag, Watch Dogs, The Crew, ja nelituntisen streamaus kokemuksen jälkeen myös Far Cry 4:ssa paistaa ihan kaikesta läpi.

Tietyt asiat kimaltelee samoin, tietyt asiat esitetään samoin, kaiken tutkimisen mekaniikka on sama (avaa linkkiasema avataksesi kerättävät asiat kartalle jne), tietyt animaatiot jopa on periaatteessa samoja.

Jokaikisen näistä tunnistaa ekan 2minutin jälkeen ubin peliksi hyvässä ja pahassa. Ubi on mukamas keksinyt rungon jonka päälle voit tehdä mitä vain. (Toki itse tuosta tykkäänkin, mutta en enää ehkä ensivuotta jaksa jos ei uudisteta)

AC:han aloitti tämän, joten voi hyvin puhua, että WD oli AC GTA muodossa. Sit taas Crew on AC autoilla ja FC näytti streamien perusteella mulle ainakin AC FPS muodossa. Nykyisin voisi kylläkin puhua historia, autopeli, fps, avoin maailma Ubisoftin malliin, on se niin selkeä ydin näillä kaikilla.
 
Vastaus: Far Cry 4

Tässä varmaan viitattiin tiettyyn Ubisoftimaisuuteen peleissä. Kaikki rakennetaan tietyn perus rungon päälle

Ok, ehkä ymmärsin väärin kun verrattiin AC:hen. Olisi pitänyt alun perin verrata Ubiin :p

Siinä saattaa jopa olla se syy, miksi tämä ei tartu heti day1 hyppysiin. Tykkäsin Black Flagista, mutta en todellakaan jaksanut tehdä kaikkia tehtäviä. Tykkäsin Watch Dogsista ja tein siinä lähes kaiken. Uusin AC Unity ei kiinnosta yhtään, kun taas The Crew kiinnostaa koska siinä idea on tuoreempi autolla liikkumisen muodossa. Nyt kun tämä uusin FC4 on taas rakennettu nihin ubi-raameihin joka on jo nähty niin monesti, niin heti tältä istumalta en peliä osta.
 
Vastaus: Far Cry 4

Ihmeen hiljaista "hype" tämän pelin osalta :rolleyes:

Vähän huolestuttaa, kun peli ilmestyy muutaman päivän päästä ja embargo tämän osalta ei ole vielä ohi. Yleensä ei lupaa hyvää. Voi voi, tätä peliä odotin aika paljon mutta nyt päivä päivältä on alkanut nyppiä Ubisoftin sama kaava jota toistetaan kaikissa peleissä. Kerättävää on paljon (liikaa?) ja sama kehys ei ole ainoastaan vuodesta toiseen, vaan sitä toistetaan myös muissa Ubin peleissä.

Nyt kun olen videoita katsellut, niin jotenkin koen että tämä ei tarjoa mitään uutta ainakaan minulle. Tällä viikolla julkistettu Just Cause 3 (2015) kiinnostaa huomattavasti enemmän. Ja nyt kun PS4 kovalevy pullottaa pelaamattomia pelejä, niin taidan suosiolla jättää tämän alelaariin....
 
Vastaus: Far Cry 4

Onhan tää tilattu joo...Voi olla että lähtee äkkiä kiertoon.
En edes ole seurannut tosiaan tämän hypeä.

Onkos tässä se karttaeditori? Se on ollut aina loppujenlopuksi se mitä on tullut eniten väännettyä.
 
Vastaus: Far Cry 4

Nyt kun olen videoita katsellut, niin jotenkin koen että tämä ei tarjoa mitään uutta ainakaan minulle.

Jep,

Sama täällä. Ei jaksa enää tuota samaa kavaa missä taistelut tapahtuu aina vihollisten tukikohdassa missä on hälyytyskello.
Ei vaikka mukana olisi elefantti.


Ehkä joskus, mutta ei nyt suoraan jukkarina.
 
Vastaus: Far Cry 4

Ihmeen hiljaista "hype" tämän pelin osalta :rolleyes:

Vähän huolestuttaa, kun peli ilmestyy muutaman päivän päästä ja embargo tämän osalta ei ole vielä ohi. Yleensä ei lupaa hyvää. Voi voi, tätä peliä odotin aika paljon mutta nyt päivä päivältä on alkanut nyppiä Ubisoftin sama kaava jota toistetaan kaikissa peleissä. Kerättävää on paljon (liikaa?) ja sama kehys ei ole ainoastaan vuodesta toiseen, vaan sitä toistetaan myös muissa Ubin peleissä.

Nyt kun olen videoita katsellut, niin jotenkin koen että tämä ei tarjoa mitään uutta ainakaan minulle. Tällä viikolla julkistettu Just Cause 3 (2015) kiinnostaa huomattavasti enemmän. Ja nyt kun PS4 kovalevy pullottaa pelaamattomia pelejä, niin taidan suosiolla jättää tämän alelaariin....

Mä olen tuosta Ubin kaavasta hörissyt jo pitkään mutta mua aina vaan hyssytellään tai sivuutetaan aiheeseen liittyen :D Itselle tämä FarCry4 näyttää niin samalta kuin FarCry3 että jää osaltaan sen takia väliin, tuo Ubi-kaava myös vaikuttaa. FC3 oli ihan jees räiskintä mutta kun peliä ei ole viety eteenpäin niin en koe että jäisin mistään paitsi. Kyllä tämä varmaan ostoon joskus menee kun ei ole mitään pelattavaa sillä hetkellä, nyt tulee niin paljon kaikkea hyvää että jalkoihin tämä jää. Ubisoft on myös viisaudessaan ilmeisesti lukinnut osan moninpelistä seasonpassin taakse, olenko ymmärtänyt oikein?

Just Cause 3 kiinnostaa ihan hirveästi, JC2 oli mun lempipelejä viime sukupolvelta joten toivon että siitä tulee huikea! Toivon myös että Ubisoft keksii jotain uutta Divisioniin, en aikuisten oikeasti kestä jos siinäkin pitää availla tyyliin jotain metroasemia jotta näkee ympärillä olevat asiat, sitten niitä asioita on kiljoona samanlaista ja niitä kutsutaan "sivutehtäviksi"
 
Vastaus: Far Cry 4

Onhan tää tilattu joo...Voi olla että lähtee äkkiä kiertoon.

Aaah... Klassinen "pelaamatta paskaa" -asenne. :D

Minä odotan ainakin tätä paljon. Tosin uuden Farkkiksen ainoa heikkous on se, että se ilmestyy samassa muutaman viikon julkaisuikkunassa Halo-kokoelman, GTA V:n, Dragon Agen ja CoDin kanssa. Eikä mulla ole hajukaan, mitä näistä pelaisi ekana.
 
Ylös Bottom