Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FFCC:My Life as a King

Jooseppi

New Member
Perustetaanpa tälle oma ketju. Laittakaa kokemuksianne pelistä ja ladattavasta lisäsisällöstä, jos te olette DLC:tä hommanneet.

Itse latasin pelin tänään ja 26 pelin sisäistä päivää pelasin.(n3,5h). Tavallaan jäin koukkuun, piti jo kolmelta lopetella ja tehdä ruokaa: lopetin 16.45. Sain ensimmäisen thieffin koulutettua siinä kolmen jälkeen niin ei malttanut lopettaa pelaamista. Peli on ylltäävän monimutkainen ja kaupunki melko iso. Kaupungin suunnitteluun kannattaa panostaa aikaa, sillä huono layout hidastaa kaupungin kehitystä. Sitähän ei sitten kukaan oikein tiedä miten se kaupunki kannattaa tehdä....!

Hehe, erittäin mukavaa katsella oman kaupunginsa kehitystä. :)
 
Vastaus: FFCC:My Life as a King

Pikkusen hämärän peitossa koko peli, en oo pahemmin tutustunu. Mitä nyt kuvia oon kattellu ja vähän lukenut nii mielenkiintoiseltä näyttää. Mites olennainen osa peliä noi maksulliset lisät on? Tänää vois tollasen wii points cardin ostaa ja sit alkaakin armoton pohtiminen minkä wiiware pelin ostais.
 
Vastaus: FFCC:My Life as a King

Pikkusen hämärän peitossa koko peli, en oo pahemmin tutustunu. Mitä nyt kuvia oon kattellu ja vähän lukenut nii mielenkiintoiseltä näyttää. Mites olennainen osa peliä noi maksulliset lisät on? Tänää vois tollasen wii points cardin ostaa ja sit alkaakin armoton pohtiminen minkä wiiware pelin ostais.

Maksullisia en ole ladannut ja hyvin toimii ilman niitäkin. Varmaan sama kuin oblivionissa, ne parantaa pelikokemusta mutta mitään täysin oleellista ne ei lisää. Jos tykkää pelistä niin kannattaa miettiä sen dungeon packin lataamista, siinä saa lisää pelattavaa pikkurahalla. Se on ainoa DLC ostoslistallani.

Edittiä: Ekan läpipeluukerran jälkeen avautuu muut vaikeustasot, jotka nekin tuovat lisää pelattavaa. ELi ei tästä normi setistäkään tekeminen ihan heti lopu. En siis ole läpi vielä pelannut.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FFCC:My Life as a King

Itse latasin pelin eilen, vähän toista kymmentä pelin päivää tullut pelattua. Olisi tullut enemmänkin, mutta tuo aika tykkää olla vähän niukilla. Vielä ei ole kovin monimutkaiseksi käynyt, mutta kaikessa yksinkertaisuudessaankin ihan mukavaa puuhaa. Yhden luolastosetin ostin, ihan testailumielessä. Jos vielä uuden päähenkilön voisi ostaa, niin nippu pojoja vaihtaisi taas omistajaa. Aika isokin nippu, jos niikseen tulisi.

Mutta jo tämän pikavilkaisun perusteella voisin sanoa pelin olevan paljon paremmin toteutettu, kuin olisin odottanut.
 
Vastaus: FFCC:My Life as a King

Itse latasin pelin eilen, vähän toista kymmentä pelin päivää tullut pelattua. Olisi tullut enemmänkin, mutta tuo aika tykkää olla vähän niukilla. Vielä ei ole kovin monimutkaiseksi käynyt, mutta kaikessa yksinkertaisuudessaankin ihan mukavaa puuhaa. Yhden luolastosetin ostin, ihan testailumielessä. Jos vielä uuden päähenkilön voisi ostaa, niin nippu pojoja vaihtaisi taas omistajaa. Aika isokin nippu, jos niikseen tulisi.

Mutta jo tämän pikavilkaisun perusteella voisin sanoa pelin olevan paljon paremmin toteutettu, kuin olisin odottanut.

Miten saa tavernan? :eek:
 
Vastaus: FFCC:My Life as a King

Olen nyt pariin otteeseen ehtinyt peliä pelata ja päiviä on kertynyt 10, tosin olen omien laskujeni mukaan pelannut vähintään sen kolme tuntia, varmasti enemmänkin. Erinomainen peli vaikuttaa jo tässä vaiheessa olevan kyseessä, on erittäin mukava lueskella seikkailijoiden raporteista yksityiskohtia ja kierrellä kaupungissa puhumassa ihmisille. Innolla odotan maagien saamista mukaan seikkailijajoukkoon, löytyy jo yksi naishahmo joka selvästi on synnynnäistä valkomaagiainesta. Tältä vanhan linjan FF-pelaajalta tämä konseptin nerokas mullistus saa täydet suositukset. :)
 
Vastaus: FFCC:My Life as a King

Perhana muuten kiinnostaisi, mutta erään GAF:filaisen mietteissä plussien lomassa oli pari megakämmi miinustakin... esimerkiksi seikkailijoiden esineitä ei voi itse vaihtaa (+20 strength ja -20 magic on vähän ikävä maagilla), seikkailijoiden ammatteja ei voi itse vaihtaa ja joukon komentaja saa aina mitalit tms...

No jospa odottelisin jatko-osaa.
 
Vastaus: FFCC:My Life as a King

Perhana muuten kiinnostaisi, mutta erään GAF:filaisen mietteissä plussien lomassa oli pari megakämmi miinustakin... esimerkiksi seikkailijoiden esineitä ei voi itse vaihtaa (+20 strength ja -20 magic on vähän ikävä maagilla), seikkailijoiden ammatteja ei voi itse vaihtaa ja joukon komentaja saa aina mitalit tms...

No jospa odottelisin jatko-osaa.

Voi vaihtaa seikkailijoiden ammatteja ja yleensä ne seikkailijat ei osta ihan mitä tahansa shaibaa. Oma thief vaihtoi +7 strenght/-7 agility miekan pois melkein heti sen jälkeen kun ukosta thievvin tein. Nuo tuollaiset +-aseet on vissiin spesiaali tavaraa, ja ne ostaa niitä jos kykyihin sopii. Oma ykkäswarrior kantaa tuontyyppistä miekkaa mukanaan, ja se tekeekin lämää sitten eri tahtiin..

Voihan se olla että jotakin hahmoa ei kiinnosta ruveta maagiksi tai thieffiksi, niin sitten ei hänestä maagia tai thieffiä voi tehdä. Ei ole tullut mulla vielä vastaan tuo tilanne. Toisaalta joskus niillä on muutenkin mieli maassa ja niitä ei huvita mikään... :D
 
Vastaus: FFCC:My Life as a King

Niin sitä meinasin, ettei itsellä ole valtaa ammatinvaihdossa ja niin edelleen...
 
Vastaus: FFCC:My Life as a King

Niin sitä meinasin, ettei itsellä ole valtaa ammatinvaihdossa ja niin edelleen...

Onhan. Voit vaihtaa hahmojen ammatteja.

sitten kysymys:
Mitkäs attribuutit vaikutti black ja white maagien toimintoihin?

Ihan "kevyt" ongelma: Siellä dungeonista mistä innin saa tulee turpaan koko ajan. Ihan liian vahvoja partyja käppäilee vastaan. En oikein tiedä mitä tekisi, koska innin saaminen edellyttää omien partyjen muodostamista... Onko se vaan liian kova dungeon? Kolme kovinta ukkoa on leveleillä 22,21 ja 17 (thief).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FFCC:My Life as a King

Semmoset 3 tuntia tuli pelattua ja melkein 20 päivää pelin aikaa.

Minkäänlaisia odotuksia ei ollut tämän pelin suhteen, mutta suhteellisen koukuttavaa puuhastelua tähän asti. Kyllä tässä se reilut 10 tuntia tulee varmaan kestämään plus dlc:t jos latailee.

Jotenkin tuli Super Nintendon Sim City mieleen ensimmäisenä. Eikä vähiten kohtuu unettavan musiikin takia :rolleyes:! Konseptin puolesta enemmän Animal Crossing, mutta tunnelmaltaan Sim City.

Tosi "ilkeästi" tehty toi auto-save homma kun raportin edellispäivän tekemisistä saa vasta aamulla ja sehän johtaa siihen, että aina on pakko pelata "vielä yksi vuoro".

Ei tästä hirveän pitkä matka olisi tietenkään ollut ihan täydeksi Wii-peliksi... Katsotaan nyt kuinka puuduttavaksi tämä tästä kehittyy.
 
Vastaus: FFCC:My Life as a King

Semmoset 3 tuntia tuli pelattua ja melkein 20 päivää pelin aikaa.

Minkäänlaisia odotuksia ei ollut tämän pelin suhteen, mutta suhteellisen koukuttavaa puuhastelua tähän asti. Kyllä tässä se reilut 10 tuntia tulee varmaan kestämään plus dlc:t jos latailee.

Jotenkin tuli Super Nintendon Sim City mieleen ensimmäisenä. Eikä vähiten kohtuu unettavan musiikin takia :rolleyes:! Konseptin puolesta enemmän Animal Crossing, mutta tunnelmaltaan Sim City.

Tosi "ilkeästi" tehty toi auto-save homma kun raportin edellispäivän tekemisistä saa vasta aamulla ja sehän johtaa siihen, että aina on pakko pelata "vielä yksi vuoro".

Ei tästä hirveän pitkä matka olisi tietenkään ollut ihan täydeksi Wii-peliksi... Katsotaan nyt kuinka puuduttavaksi tämä tästä kehittyy.

Yksi pelin jujuista on se että jos pelaaminen on muuttumassa puuduttavaksi niin peli avaa jonkun uuden asian. Sen takia jatkaa pelaamista kunnes taas puutuu ja peli avaa uuden rakennuksen... Oravanpyörä on valmis.

Pelaaminen on melko monotoonista mutta kaikesta huolimatta koukuttavaa. Omasta mielestäni olisi voinut avautua eri rakennukset nykyistä nopeammin, peli etenee todella hitaasti.
 
Vastaus: FFCC:My Life as a King

"Koukuttava" on todellakin avainsana. :)

Erinomainen peli on kyseessä, ei malta odottaa että pääsee taas pelin kimppuun. Minulla kaupunginrakennuksesta/tutkimisesta tulee mieleen Suikoden-pelit, ja se ei ole ollenkaan huono vertaus.

Jooseppi, huomasitkos että sinne tavernaa hakemaan tarvitaan (mustia) maageja, kun fyysiset hyökkäykset eivät pure niihin ötyihin.
 
Vastaus: FFCC:My Life as a King

Tavernan saapi myös toisesta luolasta, jonnekka ei tarvi maagia, ötyt kuolee miekkamiehilläkin.

Siitä mestasta mistä itse olen tavernaa hakemassa, niin kuolee kaikki. :mad: Ehkä pitää vaan leveliä nostella ja yrittää hiukan myöhemmin uudestaan. Mites uuden ilmoitustaulun saa?
 
Vastaus: FFCC:My Life as a King

Mielenkiintoinen peli jota on tullut pelailtua melko tavalla. Hyviä asioita paljon, mutta harmittavan paljon myös harmituksenaiheita.

Itse en ole kaivannut ns. seikkailemaan kuten monet arvostelijat sillä rakennuspelinä tämän käsitinkin, mutta tuo on kuitenkin ikävää ettei seikkailijoitten taistelustrategioihin pysty vaikuttamaan kovinkaan tarkasti - pääasiassa vain siten että osuu buustailemaan moraalia kun nämä juoksevat luolastoihin.
 
Vastaus: FFCC:My Life as a King

Siitä mestasta mistä itse olen tavernaa hakemassa, niin kuolee kaikki. :mad: Ehkä pitää vaan leveliä nostella ja yrittää hiukan myöhemmin uudestaan. Mites uuden ilmoitustaulun saa?

Uuden ilmoitustaulun sai aika alkupäässä, en nyt muista mikä luola, mutta joku joka haarautuu vasemmalle linnasta kun kahtoo kartasta. Niissä luolainfoissahan näkyy mikä on palkkiona kun lopparin tappaa.
 
Vastaus: FFCC:My Life as a King

Uuden ilmoitustaulun sai aika alkupäässä, en nyt muista mikä luola, mutta joku joka haarautuu vasemmalle linnasta kun kahtoo kartasta. Niissä luolainfoissahan näkyy mikä on palkkiona kun lopparin tappaa.

Mikä sen englanninkielinen nimi on? Onko se se bulletin joku...?
 
Vastaus: FFCC:My Life as a King

Noin ihan mielenkiinnosta:

Moniko on saanut Pavlovin kiinni pelin alkutaipaleilla? Tulee se 30 sekunnin jahti jonka aikana täytyisi myöhemmin tiedustelu-upseerina toimiva pingviina Pavlov saada kiinni, mutta ei hemmetti, itse en sitä ainakaan saanut - kaksi kertaa tuli kokeiltua ihan mielenkiinnosta. Tuli vain joku nuottipuhekupla tms eikä mistään napista tahi wiimoten vispaamisesta tapahtunut yhtään mitään... liekö tuota edes saa kiinni.

Hieman kummallista jos ei saisi kun niin iso numero tuosta tehdään ja ajan väheneminenkin ilmoitetaan.
 
Ylös Bottom