Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FFX / Animan saanti---jelppiä tarvitaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nalle98
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

nalle98

New Member
Animan saanti---jelppiä tarvitaan...

Eli jäi keräämättä niiden Destruction spheren avulla ne aarteet temppeleistä, luin että ne täytyy olla kaikki kerätty jos meinaa saada Animen (paitsi Bevellen arretta ei vissiin tarvita). Nyt on kaikki muut aarteet haettu paitsi Macalanian ja Besaidin joissa odottaa Dark Aeon portilla. Onko ainut keino saada ne puuttuvat kaksi aarretta tappamalla ensin Dark Aeonit?

Jos on niin sitten on edessä ilmeisestikin armoton hahmon kehitys :(

helpoiten dark aeonit tipahtaa ilman hahmokehitystä yojimbon zamatolla, eli overdrive maksimiin ja sitten rahaa kunnolla, seon kerrasta poikki :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan darkven
helpoiten dark aeonit tipahtaa ilman hahmokehitystä yojimbon zamatolla, eli overdrive maksimiin ja sitten rahaa kunnolla, seon kerrasta poikki :)

Tuolla taktiikalla sain sitten vihdoin ja viimein Besaidin Dark Aeonin tippumaan (grand summon ja 200000Gillia pöytään ja jo irtos zamato). Macalaniassa on se probleema ettei pääse edes hahmolla yrittämään kun se Dark Aeoni tappaa kaikki kolme heti kärkeen omalla vuorollaan...vissiin täytyy saada HP BreakLimit ainakin yhdelle hahmolle ja sitten koittaa Yojimbolla.

Toinen tapa on että hankit Yuna:lle aseen josta löytyy first strike jolla Yuna saa tehtyä jotain heti taistelun alkuun.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Chrono
Haittaako mitään jos olen myynyt niitä itemeitä mitä saa niistä temppeleistä?

Ei haittaa , vaikka se vinkki mikä annetaan Baaj Templessä sanoo että kaikki arkut pitäisi avata tämä ei ole aivan totta. Eli ainoastaan se että käytät Destruction Sphereä avaamaan reitin sinne sala arkulle lasketaan. Eli arkun tavaroilla ei ole mitään väliä eli voit myydä/käyttää ne. Eli ainoastaan sillä on väliä että ne destruction spheret ovat oikeissa paikoissa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Crisis
Toinen tapa on että hankit Yuna:lle aseen josta löytyy first strike jolla Yuna saa tehtyä jotain heti taistelun alkuun.

Tai no eihän sen tarvitse välttämättä Yunalla olla. Mulla on esim. Tiduksella Sonic Steel, jossa on First Strike. Katson vain ennen taisteluun menoa, ettei Yuna ole valmiina ryhmässä. Kun taistelu alkaa, swappaan vain Tiduksen Yunaan...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin

Tai no eihän sen tarvitse välttämättä Yunalla olla. Mulla on esim. Tiduksella Sonic Steel, jossa on First Strike. Katson vain ennen taisteluun menoa, ettei Yuna ole valmiina ryhmässä. Kun taistelu alkaa, swappaan vain Tiduksen Yunaan...

Käyhän se noinkin , ja sitten vaan toivomaan parasta jos Yojimbolla ruvetaan pelleilemään :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Crisis

Käyhän se noinkin , ja sitten vaan toivomaan parasta jos Yojimbolla ruvetaan pelleilemään :D

Nyt on sitten Anima saatu ja Magus Sister siinä sivussa. First Strike ase auttoi Dark Aeonin tapossa eikä mennyt kuin yhteensä 500 000 Gilliä Yojimbolle... Sitten onkin vuorossa Celestial Weaponeiden metsästykset...

Kiitoksia vinkkien antajille!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nalle98

Nyt on sitten Anima saatu ja Magus Sister siinä sivussa. First Strike ase auttoi Dark Aeonin tapossa eikä mennyt kuin yhteensä 500 000 Gilliä Yojimbolle... Sitten onkin vuorossa Celestial Weaponeiden metsästykset...

Kiitoksia vinkkien antajille!
500 000 ooooooooooooohhh...se yojimbo itsekkin maksaa 250 000 mistä hemmetistä semmoset rahat käännetään..mimiceistä saa kyllä aika hyvin..

Ilman että joku kysyy mitä tarvitaan Gillionaire kyvyn saamiseen vastaus on että 30 Designer Wallet itemiä näitä saa 60 kpl kun kerää areenalle kaikki monsterit alueelta nimeltä (maalaa teksti sisältää spoilerin)-> Omega Ruins tai hankkimalla ( maalaa teksti ) -> Rikkun celestial weaponin ja siihen ilmeisesti crestin ja sigilin ( tätä en ulkoa muista )..

Tuota... Miten niitä temppeli aarteita saa? Mulla ei oo vielä yhtään. Oli mulla muistaakseni yks des. sphere temppelissä, mutta lykäsin sen johonkin oveen, kun en tiennyt mihin niitä tarvitaan. Ja onko ne sellasissa arkuissa vai onko ne niissä pidikkeissä niinkuin muutkin spheret. Jos vielä viittisitte antaa esimerkin vaikkapa macalania templen des. spheren löytämiseksi. Oon Justiin siellä menossa, vaikken kyllä ihan heti eteen päin pääsekään, kun en pärjää seymorille. Mutta sitte joskus....

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan potsku
Tuota... Miten niitä temppeli aarteita saa? Mulla ei oo vielä yhtään. Oli mulla muistaakseni yks des. sphere temppelissä, mutta lykäsin sen johonkin oveen, kun en tiennyt mihin niitä tarvitaan. Ja onko ne sellasissa arkuissa vai onko ne niissä pidikkeissä niinkuin muutkin spheret. Jos vielä viittisitte antaa esimerkin vaikkapa macalania templen des. spheren löytämiseksi. Oon Justiin siellä menossa, vaikken kyllä ihan heti eteen päin pääsekään, kun en pärjää seymorille. Mutta sitte joskus....

Ratkaise ensin se lattia arvoitus ja sitten astu ilmestyvän lattian edessä olevalle laatalla jolloin se sphere teline ilmestyy vasemmalle puolellesi, nyt tuuppaa sitä ja sen jälkeen mene yksi kerros alemmas ja mene seisomaan siellä lattialla olevalle laatalle. Nyt alkuperäiseen paikkaan ilmestyvä sphere teline sisältää destruction spheren jonka kiikutat alimmaiseen kerrokseen ja siellä törkkäät sen seinään (oikean puoliseen reikään) ja tehtävä ratkaistu. Joka temppelissä on tuollainen Des sphere ongelma ja ne täytyy ratkaista kaikki muut paitsi Bevellen jos meinaa saada Animan Aeonin myöhemmin pelissä...

Oliko vähän sekava selitys...no se käy sulle järkeen kun suoritat ensin siellä sen normaalin puzzlen...

P.S Vielä yksi vinkki jos et jo näin tee niin kannattais, säästää muutaman kymmenen tuntia aikaa sitten myöhemmin (jos haluaa pelissä hakea ultima weaponin Auronille) eli käytä koko ajan Capture aseita ja muista myös antaa kuolin isku niillä. Jos et niitä Calm Landistä ostanut aikaisemmin niin käy tekemässä se heti kun pystyt.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan darkven
mimic + gillionaire :)
noh, sain sitten animat ja kaikki muutkin sala aeonit, ja rahaa meni yhteensä hmm 30 gil. yojimbon limitti täysille ja 10 kehiin ja zanmato. Ei toimi aina eka kerralla

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nalle98

Ratkaise ensin se lattia arvoitus ja sitten astu ilmestyvän lattian edessä olevalle laatalla jolloin se sphere teline ilmestyy vasemmalle puolellesi, nyt tuuppaa sitä ja sen jälkeen mene yksi kerros alemmas ja mene seisomaan siellä lattialla olevalle laatalle. Nyt alkuperäiseen paikkaan ilmestyvä sphere teline sisältää destruction spheren jonka kiikutat alimmaiseen kerrokseen ja siellä törkkäät sen seinään (oikean puoliseen reikään) ja tehtävä ratkaistu. Joka temppelissä on tuollainen Des sphere ongelma ja ne täytyy ratkaista kaikki muut paitsi Bevellen jos meinaa saada Animan Aeonin myöhemmin pelissä...

Oliko vähän sekava selitys...no se käy sulle järkeen kun suoritat ensin siellä sen normaalin puzzlen...

P.S Vielä yksi vinkki jos et jo näin tee niin kannattais, säästää muutaman kymmenen tuntia aikaa sitten myöhemmin (jos haluaa pelissä hakea ultima weaponin Auronille) eli käytä koko ajan Capture aseita ja muista myös antaa kuolin isku niillä. Jos et niitä Calm Landistä ostanut aikaisemmin niin käy tekemässä se heti kun pystyt.

Oho! Löysin sen des. spheren ihan ilman apua (en ollut käynnyt sun viestiäs lukemassa vielä sillon kun pääsin sen)!!!

Sain sieltä semmosen luck spheren sieltä laatikosta, jonka aukasin des. spherellä. Saako sitä luck sphereä käyttää, vai pitääkö sen vain antaa olla, jos meinaan saada animan? Meinaan, että olis ylimääränen luck hyvästä mun tiimillä. Ja mikä tuo ultima weapon on (sori jos oon tyhmä:D ), onko se joku paras ase auronille vai? Ja mitäs sitte nuo capture aseet on?

Ja kenellä mun pitäis tehä kuolin isku Auronin capture hommelilla?
Sille isolla pahallle linnulle joka vartioi bevelleäkö??

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan potsku

Oho! Löysin sen des. spheren ihan ilman apua (en ollut käynnyt sun viestiäs lukemassa vielä sillon kun pääsin sen)!!!

Sain sieltä semmosen luck spheren sieltä laatikosta, jonka aukasin des. spherellä. Saako sitä luck sphereä käyttää, vai pitääkö sen vain antaa olla, jos meinaan saada animan? Meinaan, että olis ylimääränen luck hyvästä mun tiimillä. Ja mikä tuo ultima weapon on (sori jos oon tyhmä:D ), onko se joku paras ase auronille vai? Ja mitäs sitte nuo capture aseet on?

Ja kenellä mun pitäis tehä kuolin isku Auronin capture hommelilla?
Sille isolla pahallle linnulle joka vartioi bevelleäkö??

Vastauksia osaa kysymyksistäsi.
Ultima weapon on vastus joka löytyy omega ruinsista. (Tuttu myös muutamasta muusta ff sarjan pelistä.)

Capture aseita voi ostaa eräältä calm landsin asukilta. Kun tapat capture aseella vihulaisen "saat sen tavallaan itsellesi".
Ääh olen huono selittämään. Käy juttelemassa sen äijän kanssa siellä calm landsissa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fatal

Vastauksia osaa kysymyksistäsi.
Ultima weapon on vastus joka löytyy omega ruinsista. (Tuttu myös muutamasta muusta ff sarjan pelistä.)

Capture aseita voi ostaa eräältä calm landsin asukilta. Kun tapat capture aseella vihulaisen "saat sen tavallaan itsellesi".
Ääh olen huono selittämään. Käy juttelemassa sen äijän kanssa siellä calm landsissa.

Missäköhän kyseinen paikka mahtaa sijaita? Oonko vielä käynyt siellä, kun nyt oon bevelle templessä menossa.

Vielä pari kyssää; Niin Bevelle templestähän ei tarvi kerätä des. sphere aarretta, jos tahtoo animan? vai pitääkö? Ja saako niitä tavaroita, kun sillä des. spherellä sain arkun jossa oli luck sphere, niin saako sitä käyttää, jos tahtoo saada animan, vai pitääkö se säästää? Ja missähän omega ruins mahtaa olla? En oo pelannu aikaisempia ff pelejä, joten nämä jutut tuppaa oleen vähä hankalia mulle.

capture aseita myy mies Monster Arena alueella, joka löytyy Calm landsin itäpuolelta. Siellä itäpuolen kalionseinämässä (hieman ennen exittiä Mt. Gagazettiin) on auko josta sinne pääsee. Ei ole helppo missata koska aukko on kartassa merkitty sillä vihreällä neliöllä.

Omega Ruinsiin pääset vasta pelin loppupuolella kun vaihtoehtoina on mennä taistelemaan Siniä vastaan, tai kierrellä paikkoja lentoaluksella.

Aluksen karttasysteemissä on sellainen etsi-toiminto, jossa kursoria pääsee liikuttelemaan kartalla ja jos onnistuu painamaan X-ää oikealla kohdalla, niin pysäkkilistaan tulee Omega Ruins.
Sen saa myös syötettyä kordinaatteina, jos vaan tietää mitkä on oikeat x ja y koordinaatit, oikeat koordinaatit ka ilöytää jostain, muta itse löysin kaikki salapaikat kartalta helposti heiluttelemalla kursoria sinnetänne ja painelemalla xää.

Bevellen temppelistä ei muistaakseni edes pääse ulos jos ei ole löytänyt ja käyttänyt dark sphereä, joten jos olet mennyt bevellen läpi niin olet varmasti myös löytänyt /käyttänyt dark spheren. Niitä esineitä mitä aarteista saa ei liene väliä kerääkö ja säilyttääkö vai myykö vai jättääkö arkkuun, kunhan dark sphere on vain paikallaan (näin joku taisi aiemmin täällä jo neuvoa).

Hitto kun en viitsinyt vaivautua alussa Besaid temppelissä etsimään sitä dark sphereä, nyt siellä vartioi joku munkki Dark Valeforin kanssa ja sakki on vielä varsin raakile :mad:
Pitänee yrittää sitä Yojimbon lahjomista jos se onnistuisi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa

Niitä esineitä mitä aarteista saa ei liene väliä kerääkö ja säilyttääkö vai myykö vai jättääkö arkkuun, kunhan dark sphere on vain paikallaan (näin joku taisi aiemmin täällä jo neuvoa).

Voi perse! Onnistuin yhestä paikasta löytään sen des. spheren, mutta en tosiaankaan jättänyt sitä paikalleen, vaan yritin raahata muakanani ulos temppelistä, kun olin saanut sen aarteen. Näin voi käydä :(

Ylös Bottom