Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 09 (PlayStation 3)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilariM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: FIFA 09 [PS3 Hype]

Tuli muuten mieleen,että pystykö tossa 08:ssa editoimaan tota paitojen fonttia?Tuli vaan mieleen ku on kattonu noitaa ihan koko pelin gameplay videoit,nii esimerkiks arsenalin paidassa se fontti on ihan naurettavan iso ja kyllä tossa demossa on jossain paidoissa.;)Se vaan näyttää aika tyhmältä...:D
 
Vastaus: FIFA 09 [PS3 Hype]

Tuli muuten mieleen,että pystykö tossa 08:ssa editoimaan tota paitojen fonttia?Tuli vaan mieleen ku on kattonu noitaa ihan koko pelin gameplay videoit,nii esimerkiks arsenalin paidassa se fontti on ihan naurettavan iso ja kyllä tossa demossa on jossain paidoissa.;)Se vaan näyttää aika tyhmältä...:D
Jostain syystä mulla ainakin Chelsean paidat näyttää ottelussa enemmän violetilta kuin siniseltä. Valikossa ne on ihan kirkkaan siniset kuten kuuluukin. Vois olla mukava editoida paitojenkin väriä.
 
FIFA 09 [PS3 Hype]

Pieni pettymys meikäläiselle oli demo.

Ohjaus on "sumeaa". Ja vaparikierteisiin ei olisi edes Carlos tai kaunis David pystyny parhaina päivinään. Tempo, grafiikat ja lisenssit miellyttää, mutta ohjaus syö nautinnon pois. Vaikka miten säätäisi ohjaimen mieleiseksi.

Jos pessi vielä samaa tasoa kuin viime vuonna niin kai se kuningaspeli on jätettävä ostamatta. Jo sensible soccerin ajoista aina joku ollu hyllyssä mutta nyt saa nähdä...
 
Vastaus: FIFA 09 [PS3 Hype]

Demo vakuutti, vaikka parissa kohtaa on kyllä menty pahasti metsään. Yksi niistä on todellakin nuo täysin överiksi vedetyt vaparikierteet. Toinen asia mikä pistää heti silmään on se, että pelissä on jostain ihmeen syystä säilytetty tuo Euro 2008:ssa esiintynyt naurettava pelaajien juoksutyyli. Olisivat laittaneet pelaajat ravaamaan samalla tavalla kuin edellisessä FIFAssa. Näyttää taas että jokaisella pelaajalla on kilo paskaa housuissa, kun pallon perässä kentällä juoksevat.
Ja olisihan noita alkuvalikoitakin vähän voinut kaunistaa... :rolleyes:

Mutta muuten kyllä pidin todella paljon demosta. Varsinkin visuaalinen puoli näytti paikoitellen todella hyvältä. :)

Saa Konami pistää pöytään todella hyvää settiä, jotta se PES tulisi ostettua. Mutta lopullinen ostopäätös täytynee tehdä vasta, kun saa sen PESsin demon testailtavaksi. :cool:
 
Vastaus: FIFA 09 [PS3 Hype]

Joo pidemmän testauksen jälkeen voi sanoa että hyvältä vaikuttaa. Heti alkoi peli maistumaan kun otin helpomman tason ja sain tehtyä maaleja:D Tosin yksi peli demossa päättyi 6-5 että realistisuudesta en oikeen tiedä;) Toi tuulettamis juttu on todellla hyvä lisä myös:)
 
Vastaus: FIFA 09 [PS3 Hype]

Tämä saattaa olla vähän tyhmä kysymys, mutta miten tässä vaihdetaan pelaajaa puolustettaessa:eek: Ainakin vielä Fifa07 se tapahtui ihan X:ää painamalla, mutta mitens tässä:confused:

Edit: Ei enää mitään, L1:hän se :)
 
Vastaus: FIFA 09 [PS3 Hype]

Demoa tuli kokeitua tuossa eilen, ja ihan hyvältähän tämä vaikuttaa. Äijien liikkuvuus on jotenkin pehmeämpää kuin 08:ssa, ja laukauksetkin tuntuvat osuvan hieman paremmin.

PES:llä tosiaan haaste edessä. Tuskinpa kuroo FIFAn saamaa viimevuotista etumatkaa vielä näissä versioissa.
 
Vastaus: FIFA 09 [PS3 Hype]

Eilen pääsin itse tuota demoa pelaamaan, ja puolen tunnin jälkeen olin jo ostopäätöksen tehnyt. Vaikka demossa pelattavana ei olekaan kuin muutama joukkue ja yksi pelimuoto, niin ainakaan minulle ei enää maistunut yhtään tuon 08:sin pelaaminen, kun olin tuota vähän aikaa pelannut. Jos nyt ensin annetaan niitä kehuja.

Kikkavalikoima on selvästi laajempi, joka tosin ei varmaankaan vaikuta ainakaan minulla varsinaiseen pelaamiseen. Nytkin olen kuitenkin käyttänyt varmasti enemmän aikaa noiden kikkojen opetteluun ja muutenkin tuolla areenalla fiilistelyyn, kuin varsinaiseen pelaamiseen.
Taklaukset ovat paljon hienompia kuin ennen. Olen tosin huomannut tässä sellaisen ikävän puolen, että tulee otettua välillä turhista paikoista keltaisia kortteja, kun kiusaus vetäistä vastustajaa nilkoille käy vastustamattomaksi.
Maalivahdit toimivat nyt paljon järkevämmin, ja torjunnat näyttävät hienommilta.
Tuomarit ovat loistava lisä. Hirveästi hyötyähän näistä ei mielestäni ole, mutta pelitunnelmaa nostavat kummasti. Pari kertaa on oikeasti ollut apuakin, kun näkee kuinka lippu nousee paitsion merkiksi, niin ymmärtää olla koskematta palloon. Lisäksi monissa epäselvissä tilanteissa näkee heti kummalle puolelle esimerkiksi rajaheitto tulee, ja ehtii valmistautua. Lisäksi on vielä monia muita pieniä ja isoja parannuksia.

Suurin moitittava asia on minunkin mielestäni jo monesti mainitut vapaapotkut. Vaikka en 08:ssakaan mikään vapareiden erikoismies ollutkaan, niin nyt ei tunnu onnistuvan mitenkään. Kierrettä tulee aina ihan liikaa, ja muutenkin homma tuntuu vaikealta. Muita suuria kritiikin aiheita en löytänyt. Pieniä parannuksia voisi tietysti olla, esimerkiksi jo mainittu alkuvalikko, joka on ehkä hieman tylsä. Mielestäni demossa olisi lisäksi voinut olla valittavana myös vaikkapa 5 minuutin erät, tuo 2 on jo oikeasti liian vähän.

Kaiken kaikkiaan jäi demosta todella hyvä fiilis, eiköhän lähde tämäkin jossain vaiheessa ennakkotilaukseen.
 
Vastaus: FIFA 09 [PS3 Hype]

Joo pidemmän testauksen jälkeen voi sanoa että hyvältä vaikuttaa. Heti alkoi peli maistumaan kun otin helpomman tason ja sain tehtyä maaleja:D Tosin yksi peli demossa päättyi 6-5 että realistisuudesta en oikeen tiedä;) Toi tuulettamis juttu on todellla hyvä lisä myös:)
Harmi, etten ole vielä päässyt 09:ssä kokeilemaan tuulettamista, kun edelleenkään en ole saanut tehdyksi maalia :D Kaverin kanssa pelaillaan ja nyt takana yli kymmenen ottelua eikä maaliverkko vieläkään ole heilunut. Hieno homma, että tuo puolustuspeli on mennyt parempaan suuntaan. Saa sitten nähdä, miten Livessä niitä maaleja tulee...Mutta se on varmaa, että tekoälyä vastaan en pelaa otteluakaan.

Vapareihin mitä tulee niin tuo kierre on vedetty kyllä vähän överiksi. Tosin montaa vaparia en ole päässyt oikeassa pelissä vielä vetämään 16-rajan lähettyviltä, joten nähtäväksi jää miten ne uppovat sitten kun muuri ja pelaajat ovat edessä. Luulen, että ei se paljon helpomaa ainakaan ole kuin 08:ssa ja Eurossa, vaikka kierteitä saa nyt vähän enemmän lauottuakin. Vähän olisi kuitenkin saanut hillitä niitä, sillä nyt menee vähän yli jo nuo.

Asia, josta olen todella positiivisesti yllättynyt on se, että vapareita vihelletään nyt paljon vielä herkemmin kuin aikaisemmissa peleissä. Pelkästä repimisestä tulee todella helposti vapari ja tämä on hyvä asia. Ja noiden liukkareiden kanssa saa olla varovainen ja ajoitus pitää olla kunnossa, että saa sen pallon puhtaasti pois. Punaisetkin taitavat tulla nyt hieman helpommin kuin ennen. Tämäkin hyvä juttu.

Nyt vain sitten odotellaan todella kuumeisesti, että kokoversio saapuu kauppoihin. Tosiaan noista 2-minuutin puoliajoista ei juuri mitään saa irti. Mutta kyllä mieluummin pelaillaan kaverin kanssa 2-minuutin otteluita tätä kuin Fifaa tai Uefa Euroa, koska tämä pesee molemmat kyllä selvästi lähes joka osa-alueella. Hieno peli.

Juu ja tuomarit kentällä on myös hyvä lisä luomaan aitouden tunnetta.
 
Vastaus: FIFA 09 [PS3 Hype]

Onkos näissä Fifoissa nykyään PES:istä tuttua super-cancelia eli napin pohjaan painamalla saa ohjattua ukon pois "raiteilta"?
 
Vastaus: FIFA 09 [PS3 Hype]

Onkos näissä Fifoissa nykyään PES:istä tuttua super-cancelia eli napin pohjaan painamalla saa ohjattua ukon pois "raiteilta"?
Ei taida tuollaista toimintoa olla. Tosin ihan hyvähän toi olisi niin voisi päätyrajan yli menevän pallon antaa lirua ja estää vastustajaa kropalla pääsemästä palloon. Mutta kyllähän tuossa suojaaminen onnistuu automaattisesti eli jos pelaaja tulee selkään niin kone suojaa automaattisesti sitä pääsemästä palloon. Yleensä tästä sitten seuraa kuitenkin vapari puolustavalle joukkueelle, koska prässäävä pelaaja useiten rikkoo tilanteessa.
 
Vastaus: FIFA 09 [PS3 Hype]

On kyllä hauska demo ja hyvältä vaikuttaa. Demossa vain sama vika kuin aikaisemmissakin, että puoliajat ovat ihan liian lyhyet. Paras tilanne oli ehdottomasti kun sukitin Ashley Colella vastustajan komeasti takaapäin ja Drogballe heilahtaa tilanteesta jostain syystä punainen ja Cashley saa keltaisen. :D Tuomarit toimivat mukavasti ja maalivahdit erinomaisesti. Välillä on tullut Torontoa pyöriteltyä ja maalivahti pääsee usein sijoituksiin väliin kun pakki vielä vähän häiritsee niskassa. Rankkarit vaativat oikeasti taitoa ja niitä on hauska vetää!
 
Vastaus: FIFA 09 [PS3 Hype]

Ei taida tuollaista toimintoa olla. Tosin ihan hyvähän toi olisi niin voisi päätyrajan yli menevän pallon antaa lirua ja estää vastustajaa kropalla pääsemästä palloon. Mutta kyllähän tuossa suojaaminen onnistuu automaattisesti eli jos pelaaja tulee selkään niin kone suojaa automaattisesti sitä pääsemästä palloon. Yleensä tästä sitten seuraa kuitenkin vapari puolustavalle joukkueelle, koska prässäävä pelaaja useiten rikkoo tilanteessa.

Jep itse olen kanssa tuota ominaisuutta kaivannut..

Tuo päätyrajan ylimenevä pallo on vaan yksi tapahtuma missä siitä olisi hyötyä. Paras ja useimmin toistuva esimerkki olisi varmaankin tilanne, jossa toivottomalta näyttävä läpisyöttö (jossa pelaaja siis automaattisesti pallon kulkulinjalle juoksee) saadaan "purettua" tällä "super cancelilla". Tätä käyttäen pelaaja palautuu ihmisen kontrolliin ja palloa voi tulla vaikkapa vastaan. PESsissä tuo ainakin aikoinaan toimi, tätä nykyä en tiedä.
 
Vastaus: FIFA 09 [PS3 Hype]

Noniin, nyt sain yksin rauhassa perehtyä tähän FIFA09:n demoon. Pieniä huomioita:

Peli tuntuu vielä 100x realistisemmalta kuin FIFA08 joka oli myös todella realistinen futis peli.
Nyt esim. maalivahtien heitot ei mene ihan syliin vaan niissäkin pitää keskittyä, että ne menevät sinne minne haluaa pallon mentävän. (Huomasin tämän, kun heitin Casillaksella pallon reilusti yli rajojen, kun olin tottunut siihen, että FIFA08:sissa X nappia pitämällä pohjassa mokke vain heittää pallon pidemmälle. Tänä vuonna maalivahtien torjunnat on vieläkin hienompia ja realistisia. Nyt niidenkin erot pystyy huomaamaan, toisin kuin FIFA08 kaikki moket oli yhtä hyviä riippumatta siitä kuka tolppien välissä seisoo. Pelaajat tekevät aidontuntuisia virheitä, kuten esimerkiksi, kun pelasin Real Madridilla AC Milania vastaan, niin Zambotta pistää puolustuksesta avauksen, joka painuu syvälle Madridin puoliskoa pomppien. Pepe on menossa purkamaan palloa, mutta hän potkaisee ohi pallosta, ja Ronaldinho on tilanteessa tarkkana, ja pääsee yksinläpi ajoon. Casillas on varma ja pysäyttää Dinhon aikeet. (btw, Casillas oli man of the match ja sai arvosanaksi 10 :eek: :cool: )

Hyvää välianimaatioissa on se, että esim. kun pelaaja saa keltaisen kortin niin pelaaja ei mene tuomarille aina urputtamaan siitä. joka oli FIFA08 ärsyttävää, kun pelaajat aina menivät sössöttämääm jotain tuomarille.

Voisin puhua tästä demosta vaikka koko päivän. :p FIFA09:ssä hermoille, kun pelaajat valitti joka ikisestä tuomiosta.


Muuten, minkä takia demossa ei ole selostusta ollenkaan? :confused:
Ja aika tyhmää on se, että kapteenia ei pysty vaihtamaan kesken pelin. Vaihdoin raulin pois kentältä, ja laitoin sinne Higuainin, niin olisin laittanut Gutin kapuksi, mutta sepä ei ollutkaan mahdollista...

Olisi aika mahtavaa, jos siihen areenalle pystuisi vaihtamaan mokkeakin. Luulen että se voisikin vaihtaa, koska maalilla on luullakseni chek, eikä mikään EA:n omatekemä maalivahti.

Voisin puhua tästä demosta vaikka koko päivän. :p mutta taidan nyt lopettaa :D

PS. tulisipa tähän trophyt, niin tämä olisi täydellinen peli. Olisi jopa mahdollista saada platinaa silloin.
 
Vastaus: FIFA 09 [PS3 Hype]

Peli tuntuu vielä 100x realistisemmalta kuin FIFA08 joka oli myös todella realistinen futis peli.
Nyt esim. maalivahtien heitot ei mene ihan syliin vaan niissäkin pitää keskittyä, että ne menevät sinne minne haluaa pallon mentävän.silloin.
Joo nyt on mahdollista myös heittää maalivahdilla jollekin juoksevalle pelaajalle eteen juoksupallon ja näin ollen myös nopeat vastahyökkäyset ovat paremmin mahdollisia. Todella hyvä, että saa itse suunnata pallon minne haluaa. Alussa tosin tuli muutama heitto heitettyjä suoraan rajoista ulos, mutta siitähän sen oppii.
 
Vastaus: FIFA 09 [PS3 Hype]

Itsekin yllätyin positiivisesti tuosta, että olivat pistäneet areenalle Cechin, eikä sitä salaperäistä numero 99:ä, mikä oli 08:ssa. Tuo Cechin kypärä, vai mikä nyt onkaan, on kyllä äärettömän ruma. :)
Toivottavasti maalivahdin saa vaihdettua kokoversiossa.

Onko muuten niin, ettei kaikki kikkoja voi tehdä kaikilla pelaajilla? Kun tuossa kokeilin eri pelaajilla ennen matsien alkua, niin tuntuu ainakin että jotkut kikat ovat vaikeampia joillain pelaajilla, kuin toisilla.

Mitä olen itse noita matseja pelaillut, niin tuntuu että tuossa demossa varsinaisten otteluiden parasta antia ovat rangaistuspotkukilpailut. En tiedä miksi, mutta jostain syystä ne ovat niin hauskoja pelata, että täytyy välillä tehdä oma maali lopussa, vain jotta pääsee potkimaan ja torjumaan.

Tästä tulikin mieleeni kysymys, että miten voi torjua esimerkiksi aivan yläkulmaan tulevan vedon? En ole hirveästi vielä noita rankkareita torjunut, mutta ainakaan tähän mennessä en ole huomannut mitään keinoa näiden torjumiseen.
 
Vastaus: FIFA 09 [PS3 Hype]

Itsekin yllätyin positiivisesti tuosta, että olivat pistäneet areenalle Cechin, eikä sitä salaperäistä numero 99:ä, mikä oli 08:ssa. Tuo Cechin kypärä, vai mikä nyt onkaan, on kyllä äärettömän ruma. :)
Toivottavasti maalivahdin saa vaihdettua kokoversiossa.

Onko muuten niin, ettei kaikki kikkoja voi tehdä kaikilla pelaajilla? Kun tuossa kokeilin eri pelaajilla ennen matsien alkua, niin tuntuu ainakin että jotkut kikat ovat vaikeampia joillain pelaajilla, kuin toisilla.

Mitä olen itse noita matseja pelaillut, niin tuntuu että tuossa demossa varsinaisten otteluiden parasta antia ovat rangaistuspotkukilpailut. En tiedä miksi, mutta jostain syystä ne ovat niin hauskoja pelata, että täytyy välillä tehdä oma maali lopussa, vain jotta pääsee potkimaan ja torjumaan.

Tästä tulikin mieleeni kysymys, että miten voi torjua esimerkiksi aivan yläkulmaan tulevan vedon? En ole hirveästi vielä noita rankkareita torjunut, mutta ainakaan tähän mennessä en ole huomannut mitään keinoa näiden torjumiseen.
Tuo kypärähän on juuri hyvä, niinkuin se aidostikin kuuluu olla Cechin päässä. Mutta en ota siihen kantaa, että onko se ruma vai hieno, mutta hyvä yksityiskohta kuitenkin. :) Taisi olla viimevuotisessa Fifassakin ja Eurossa tuo kypärä.

Kaikkia samoja kikkoja ei voi todellakaan tehdä kaikilla pelaajilla. Vaan niinkuin aidostikin, eli esim. Ronaldolla onnistuu kaikkien kikkojen teko, puolestaan jollakin Hyypiällä on mahdollista ainoastaan tyyliin askelharhautukset.
 
Vastaus: FIFA 09 [PS3 Hype]

Juu, kyllä se oli tuossa fifa 08:ssakin, totesinpa vaan että on ruma.

Ihan hyvä uudistus tuokin. Vai onko kyseessä edes uudistus? Itse ainakin muistelisin, että Fifa 08:ssa pystyi kikkailemaan samalla tavalla riippumatta pelaajasta. Tai sitten asia on mennyt minulta vain ohi, kun en peleissä noita kikkoja käytellyt, ja areenalta löytyi oikeastaan pelkästään Torresin ja Ronaldinhon kaltaisia huippupelaajia. :)
 
Vastaus: FIFA 09 [PS3 Hype]

Pistun merkille, kun pelasin demoa (taas) niin nuo väli animaatiot on aivan helkkarin lyhyitä.. Toivottavasti sitten mestaruus juhlia kuvataan paljon tossa pelissä :)
 
Vastaus: FIFA 09 [PS3 Hype]

Suurin moitittava asia on minunkin mielestäni jo monesti mainitut vapaapotkut. Vaikka en 08:ssakaan mikään vapareiden erikoismies ollutkaan, niin nyt ei tunnu onnistuvan mitenkään. Kierrettä tulee aina ihan liikaa, ja muutenkin homma tuntuu vaikealta. Muita suuria kritiikin aiheita en löytänyt. Pieniä parannuksia voisi tietysti olla, esimerkiksi jo mainittu alkuvalikko, joka on ehkä hieman tylsä. Mielestäni demossa olisi lisäksi voinut olla valittavana myös vaikkapa 5 minuutin erät, tuo 2 on jo oikeasti liian vähän.

Vapaapotkuthan ovat oikeassakin elämässä erittäin vaikeita laittaa häkkiin ja mielestäni EA on tehnyt oikein, kun ovat tehneet sen hankalaksi itse peliinkin. Mutta makuja on monia :)
 
Ylös Bottom