Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 12

Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Ovatko pelaajat elävämpiä kuin FIFA08:issa. Se oli aika karsea peli vaikka 7 kautta tulikin tahkottua.

08:iin verrattuna 12 on ihan eri peli, ainakin pelituntumaltaan. Just se tatsi tossa voi tulla pienoisena shokkina, jos et ole nolla-kasin jälkeen koskenut FIFAan. ;) Toivottavasti silti hyvässä mielessä! :)
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

pelin olen pelannut semiassistedilla aikoinani kun pelin käteen sain, tulokset olivat tyyliin: 6-0, 5-4, 7-1... Manualeilla harvemmin tulee jääpallolukemia.
Minä pelaan automaattisilla, kuten aina olen pelannutkin. Tai siis niillä valmiilla kontrolleilla, jotka pelissä ovat.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Itse en ole paljoa kiinnostunut ultimate teamista, sillä en ole kova jalkapallofani, että tietäisin taktiikoista niin paljoa kuin tarvitsisi :D Myöskään career mode tai virtual pro eivät nappaa, sillä hahmon kehittäminen on tuskaisen hidasta ja yhdellä pelaajalla pelaaminen on hanurista.

H2H on sen siaan todella hauskaa, ja "pienen" alkukankeuden (n. 6 tappiota putkeen) jälkeen alan saada parempia tuloksia. Aluksi häiritsi pieni viive nettipelissä (PS3) ja tietenkin kokemattomuus, onhan FIFA 12 ensimmäinen jalkapallopelini. Pienen tappioputken jälkeen alkaa nyt jo homma menemään todellakin paremmin, ja voittoja/tasapelejä tulee huomattavasti enemmän kuin tappioita. Tosin ikiviholliseni Real Madridille en vain jostain perkeleen syystä ikinä pärjää - takkiin tulee yleensä enemmän tai vähemmän, ei väliä kuka siellä Ronaldoa, Öziliä, Kakaa ja kummpaneita ohjailee.

Itse kokeilin eri joukkueita, ja ainakin tällä hetkellä suosikkini on Milan. 4-3-1-2 muodostelmassa muistaakseni pelaan. Jos Milania jostain syystä en jaksa/pysty käyttämään, valitsen Chelsean. Chelseassa vain ei ole mielestäni niin taidokkaat kärkimiehet kuin Milanissa (Pato & Ibrahimovic <3). Chelsean kotikenttä ei ole myöskään mieleeni, se on isompi kuin San Siro, tai sitten näen vain näkyjä.

Finesse shot on kyllä pelin parhaita keksintöjä, on niin mieltä ylentävää pistää boxin kulmalta tarkka veto takakulmaan, ja yleensä jos veto lähtee hyvin niin maalivahti jää vain tyhmänä seisomaan paikalleen.

Kaksi hienoa h2h matseissa tehtyä maalia on jäänyt mieleen. Toinen oli sellainen, että juoksen Patolla laitaa pitkin nopeassa hyökkäyksessä, kun puolustaja pääsi vihdoin rinnalle melkein maaliviivalla, teen fake rabonan, ajan vähän sisään ja pistän finesse shotilla sisään :) Toinen oli myös Milanilla pelattaessa, kun sain vaparin puolesta kentästä. Huvikseni painoin vain ympyrän pohjaan ja yritin vetää maalia kohti. Veto meni kuin menikin lähes maaliin saakka, tosin liian sivulle. Jostain ihmeen syystä vastustajan maalivahti nousi kauas sivulle maaliltaan ja löi nyrkillä pallon maalin edustalle, jossa Gattuso oli vapaana ja siitä oli helppo pistää päällä pallo reppuun :D

Joskus muuten testailin practisessa, kuinka kaukaa saan upotettua vaparin. Sain pistettyä lopulta puolessa kentässä olevan ympyrän paikkeilta yläriman kautta sisään :) En nyt muista, montako jalkaa oli etäisyys, mutta voin katsoa sen joskus sillä muistan tarkalleen mistä veto meni sisään.

Voiko muuten h2h-matsien maaleja jotenkin nauhoittaa ja upata nettiin?
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Itse en ole paljoa kiinnostunut ultimate teamista, sillä en ole kova jalkapallofani, että tietäisin taktiikoista niin paljoa kuin tarvitsisi :D Myöskään career mode tai virtual pro eivät nappaa, sillä hahmon kehittäminen on tuskaisen hidasta ja yhdellä pelaajalla pelaaminen on hanurista.


Voiko muuten h2h-matsien maaleja jotenkin nauhoittaa ja upata nettiin?

No eipä tuossa UT:ssa varsinaisesti taktiikoista mitään tarvitse tietää, kuhan nyt vaan laittaa kemiat suunnilleen kohilleen eli esim kaikki samasta liigasta tai maasta ni helpolla pääsee, ja katsoo että pelaajalla oikea formation joka näkyy ihan siinä kortissa. omasta mielestäni UT ehdottomasti pelin hauskin osa-alue kun siihen kunnolla paneutuu.

ja online peleissä nuita pelin highlighteja voi katsella ja tallentaa pelin jälkeen kun ottaa sieltä "match highligts".. ei sieltä tosin aina kaikkia maaleja löydy, varsinkaan jos päättyy jotain 18-11
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Itse en ole paljoa kiinnostunut ultimate teamista, sillä en ole kova jalkapallofani, että tietäisin taktiikoista niin paljoa kuin tarvitsisi :D Myöskään career mode tai virtual pro eivät nappaa, sillä hahmon kehittäminen on tuskaisen hidasta ja yhdellä pelaajalla pelaaminen on hanurista.

Btw. niille, jotka eivät tätä ole huomanneet: omaa pelaajaa voi kehittää myös Careerissa, pelaamalla koko jengillä. Esim. Player Careerilla voit ohjata koko jengiä, ei ole pakko lukittaa omaan äijään, Player Managerilla ihan sama juttu. Manager Careerilla en muista miten toi meni. Ainakin ennen sai myös tossa moodissa oman pelaajan joukkueeseen hommattua. Toki mielipideasia, mutta itse olen nauttinut aivan suunnattomasti aina tosta oman pelaajan kehittämisestä (kaikissa urheilupeleissä). Varsinkin FIFA:ssa kun saa ton gamefacen, eli oman lärvin pelaajalle. :) Ei toki sovi niille, joille totaalisen autenttiset pelaajat ovat se juttu, mutta itselleni tuo on tosiaan SE juttu, koska mielestäni FIFA:ssa on aika hauskasti tehty toi pelaajan kehittyminen.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

1. Kenties olen laiska opettelemaan manuaalisia. (Tiedän, ei se vaikeaa olisi.)
2. Automaattisilla on mukavampi pelata. Mielipideasia tämäkin, kuka tykkää mistäkin.

Se on siinä.

1. Joo ei vaikeaa ole, mutta ok.
2. Niinkuin BigSimon sanoi, kun opettelee manualit, assistedit tuntuvat niin surkeilta ja epärealistisilta, että miettii miten on koskaan niillä pystynyt pelaamaan. Ja olet siis kokeillut manualeja kumminkin, kun sanot automaattisilla pelaamisen olevan mukavempaa? Ymmärrän sinällään tämän, automaattisilla peli on älyttömän paljon helpompaa. Syöttöjen tarkkuuteen ei tarvitse keskittyä, kunhan suhaisee sinnepäin niin pallo on oman pelaajan jalassa. Mutta tosiaan ok, mielenkiinnosta vaan kyselin.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Ymmärrän sinällään tämän, automaattisilla peli on älyttömän paljon helpompaa. Syöttöjen tarkkuuteen ei tarvitse keskittyä, kunhan suhaisee sinnepäin niin pallo on oman pelaajan jalassa.
En haluaisi lähteä riitelylinjalle, mutta ei se ihan noinkaan mene. Tuohon suhaisuun en yhdy ollenkaan, mutta ymmärrän kuitenkin, mitä sillä tarkoitit.

Taisit myös automaattisten kontrollien olevan epärealistiset. Oikea realistisuus nähdään kaikesta huolimatta oikeilla futiskentillä, sitä vartenhan pelit ovat. :)
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Taisit myös automaattisten kontrollien olevan epärealistiset. Oikea realistisuus nähdään kaikesta huolimatta oikeilla futiskentillä, sitä vartenhan pelit ovat. :)

Totta, mutta ainakin itse odotan videopeliltäkin mahdollisimman realistista ulosantia. Assisted-asetukset syövät sitä realistisuutta suhteellisen paljon.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Syöttöjen tarkkuuteen ei tarvitse keskittyä, kunhan suhaisee sinnepäin niin pallo on oman pelaajan jalassa.

useimmiten se on väärän pelaajan jalassa, vaikkakin oman :D

vaikuttaako tuo momentum manuaali syöttöihin minkä verran? automaatilla välillä aivan mahdotonta syötellä johtotilanteessa peliajan lähestyessä loppua
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Mitä, onko tässä pelissä momentum?

Tuli tosta manuaaleihin siirtymisestä mieleen tämmönen juttu. Kaveri pelas aikoinaa Codia aina free for allia ja ihmettelin miks ei pelaa niitä muita pelimuotoja. Väitti free for allin olevan paras pelimuoto ja hauskin sekä muiden pelimuotojen olevan liian "hälinää". Sen kerran kun pakotin sen pelaamaan muita, ei kaveri ikinä enää halunnu pelata free for allia.

Ja nämä fifathan on ollu jo pari vuotta lähes samanlaisia pelejä. Jos haluaa edes siltäkin kannalta paremman pelikokemuksen niin manuaaleihin nyt jo ja heti. Ja samoin slow pelinopeus kehiin.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

useimmiten se on väärän pelaajan jalassa, vaikkakin oman :D

vaikuttaako tuo momentum manuaali syöttöihin minkä verran? automaatilla välillä aivan mahdotonta syötellä johtotilanteessa peliajan lähestyessä loppua

Joo juuri toi "väärän pelaajan jalassa" ja se, että vapaaseen tilaan syötteleminen on aika tuskaa, sai meikäläisen aikanaan vaihtamaan manuaaleihin.

Ja jälkimmäiseen: manuaali-kontrolleillahan se juttu on juuri se, että se on sun omat taidot pääosin, mikä määrää sen miten asiat onnistuu. Toki pelaajien arvot vaikuttavat kanssa, ja varmasti momentumikin, mutta silti pääosassa on omat taidot, ja hermot. Manuaaleilla huomaa aika hyvin ne "huonot päivät", kun ei oikeen osaa keskittyä ja alkaa pelaamaan huolimattomasti, tulee harhasyöttöjä, vetoja ohi varmoista paikoista jne. Mutta vastapainona hyvät päivät korostuvat myös. Parhaimmillaan kun peli luistaa kuin Myllylän suksi aikanaan, niin onnistuneita kuvioita tulee fiilisteltyä minuuttikaupalla eri kuvakulmista hidastuksissa. :) Jotenkin sitä ainakin itse fiilistelee huomattavasti enemmän hienoja suorituksia, kun tietää, että kaikki mitä maalin syntymiseen johti, oli 100% omaa taitoa, eikä mitenkään, että 30% omaa taitoa, 70% CPU:n jeesamana.

Ja sori, jos menee paasaamisen puolelle taas. Tarkoitushan ei ole aukoa päätään, vaikka se siltä voi kuulosta välillä, vaan yrittää rohkaista KAIKKIA manuaali-kontrolleihin. :) /manualrant ;)
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Alotin Player managerin Southamptonissa ja huomasin että voin pelata joko pelkästään itselläni tai ohjata koko joukkuetta. Se on hyvä juttu että saa ohjata muitakin, mutta onko vähän tyhmää olla samalla joukkueen manageri ja pelaaja? Olo on kuin Sami Kapasella.
Nyt kysymykseen: Pystynkö vaihtamaan seuraa player managerissa vai jumitanko tänne Southamptonin peräkylään koko urakseni?
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

Alotin Player managerin Southamptonissa ja huomasin että voin pelata joko pelkästään itselläni tai ohjata koko joukkuetta. Se on hyvä juttu että saa ohjata muitakin, mutta onko vähän tyhmää olla samalla joukkueen manageri ja pelaaja? Olo on kuin Sami Kapasella.
Nyt kysymykseen: Pystynkö vaihtamaan seuraa player managerissa vai jumitanko tänne Southamptonin peräkylään koko urakseni?

Taisit ottaa tuon Player Manager- muodon.
 
Vastaus: FIFA 12 [PS3/X360]

"Maaginen alkukausi!"

Näin huutaa Huescan paikallislehti. Joukkue nousi sensaatiomaisesti 17pisteen erolla ja jopa 99 pisteellä 42:sta ottelusta Segundassa. Joukkueen tavoitteet olivat alkukauteen maltilliset ja tavoite on kauden osalta säilyä. Tämä siis johdon antama tavoite. Nyt Huesca johtaa sensaatiomaisesti Primeraa. Takana lähimpänä on Real Madrid, 8 pisteen päässä. Real Madrid on ainoa joukkue myös joka 17 ottelun jälkeen on onnistunut voittamaan Huescan. Huesca on 17 ottelun jälkeen voittanut uskomattomat 15 ottelua, yksi tasuri ja tappio Realille. Voitto sarakkeessa on mm. 3-0 voitto Barcelonasta vastaan kotona. Vaikka Barcelonalla olikin loukkaantumisia mm. Iniesta, niin silti tuo voitto oli kauden makein.

Cupissakin Huesca jatkaa 16 parhaan joukossa ja tavoitteet ovat nyt muuttuneet kesken kauden, varsinkin joukkueen sisällä. Tavoite on vähintään CL-paikka ja Cupissa mahdollisimman pitkälle.

Joukkueen hyökkäys&keskikenttä on ollut kauden aikana suorastaan murhaavan tehokas. Tähän edelliskauden tähtihyökkääjä Christian Suarez(Cristian Suárez (Ecuadorian footballer) - Wikipedia, the free encyclopedia) on jatkanut huimaa tahtiaan ja tehnyt 11 maalia 17 otteluun ja antanut vielä 4 maalisyöttöä.

Tämän lisäksi joukkueen hyökkäyspäätä on vahvistanut paljon kauden 4:stä hankinnasta kallein Vitor Junior(Vitor Silva Assis de Oliveira Júnior - Wikipedia, the free encyclopedia), joka saapui Brasiliasta ja tuonut juuri sitä mitä joukkue kaipasi Gilvanin lisäksi toiselle laidalle. Eli nyt joukkueen molemmilla laidoilla löytyy todella nopeat, taitavat ja tekniset laiturit. Näin joukkue hyökkää vahvasti sekä laidoilta että keskeltä, jossa peliä edelleen ohjaa Camacho. Osoituksena tästä Gilvan on tehnyt 4 maalia ja antanut yhden syötön ja samaan aikaan Vitor Junior tehnyt 4 maalia ja syöttänyt peräti 7. Camachon vastaavat tehot 5 maalia ja 4 syöttöä.

Samalla kun hyökkäys on vahvistunut niin puolustus on ollut suorastaan tiilismuuri. Vain Real Madrid on onnistunut tekemään useamman kuin yhden maalin Huescan verkkoon. Joukkueen puolustus vahvistuikin Primeran kaudelle merkittävästi kun seuraan liittyi Santos Lagunasta(sama seura josta Suarez tuli edellisellä kaudella) Urugualaynen Jonathan Lacerda(Jonathan Lacerda - Wikipedia, the free encyclopedia). Joka on tuonut puolustukseen selvästi lisää sekä nopeutta että voimaa. Hänen lisäkseen Huesca vahvisti puolustustaan senegalilaisella laitapuolustaja Cheik Gueyella(Cheikh Gueye - Wikipedia, the free encyclopedia). Joka on tilkinnyt oikean laidan lähes täydellisesti. Gueye pystyy operoimaan myös topparina ja vasemmalla, joten tuo huomattavasti vaihtoehtoja joukkueeseen.

Kuitenkin kauden suurin siirto oli norjalais-ghanalaisen Alexander Tetteyn siirto Rennesistä. Tettey maksoi 2,5miljoonaa Euroa ja on joukkueen kovapalkkaisin pelaaja 11,5ke/viikko palkallaan. Se kaikki on kuitenkin näkynyt vain positiivisesti kentällä. Siellä Tettey on nopeudellaan ja valtavalla työmääräällään ollut kokoajan jokapaikassa ja aina siellä missä pitääkin. Tämä todella dynaaminen keskikenttä onkin ollut selvästi joukkueen parhaita pelaajia.

Nyt kun puolimatka kaudella näkyy, niin P.Rautiainen suostui kommentoimaan ainoastaan "näillä mennään ja tavoitellaan mahdollisimman hyvää loppu kautta". Jos joukkue pystyy pitämään kauden jatkuessa kiinni sarjaan parhaasta puolustuksesta, koko joukkueen voimin, niin hyvä tulee varmasti. Huescan verkkoon on tehty vain 8 maalia ja tavoite P.Rautiaisen mukaan on seuraava "kauden lopussa alle 20 päästettyä maalia". Melkoisen kova tavoite, mutta joukkue on sitoutunut tekemään kaikkensa sen eteen.

Puolustuksen hyvästä pelaamisesta huolimatta Huesca on esittänyt todella viihdyttävää peliä, mutta vain aika kertoo mihin se riittää. Kuitenkin tähän mennessä joukkue on ollut selvästi kauden 2013-14 yllättäjä.
 
Ylös Bottom