Vastaus: FIFA 15 - Ultimate Team (Kolikkokauppa kielletty)
Minä voin ottaa tuon viestin rakentamisen kontolleni, ja voidaanhan sitä alustavasti vaikka puida täällä että siitä saadaan rakentava, kunhan sen aika on. Ihan asiallinen ehdotushan tuo on. Kyllä siihen aloitusviestiin voidaan panostaa, vaikka ei se näin kokeneemman käyttäjän näkökulmasta niin tärkeä olekaan. Toisaalta onhan se ihan siisti juttu jos siinä aloitusviestissä olisi kaikki mitä tarvitaan. Esim. HFBoardsien NHL HUT ketjussa on todella hyviä linkkejä siihen liittyen ja itse hyödynsin niitä aika paljonkin NHL14:sta aikoihin joka oli mun eka HUT kauteni, niin kyllähän siitä varmasti olisi jollekkin sitten hyötyä myös täällä.
DPK voi aloittaa viestin rakentelun myös, voihan se olla että kerkeät kasaamaan tässä tämän version loppupuolella semmoisen infopaketin että ei ole kuin se lätkäistä vaan siihen.
Tuuliksella ja Saxonilla on varmasti annettavaa sekä muillakin käyttäjillä. Katotaan mimmoinen sillisalaatti saadaan aikaiseksi. Kyllähän tämä alkaa aika iso juttu loppupeleissä olemaan KFIN akselilla, kun miettii että tähän ketjuun tulee viisi sivua tekstiä päivän aikana.
Noniin... eli minulla menee FUTin opiskeluun varmaan koko kesä, se onkin ihan ok, mutta olen kiinnostunut tekemään aloittelijanoppaan / infopaketin. Tuota, tuota... ehkä yksi tapa voisi olla aloittaa ihan vain ideoimalla. Aloitusviestissä voisi olla osioita tähän tyyliin:
Yleistä
- pelin idea pähkinänkuoressa
- usein kysytyt kysymykset (k: miksi pelin tempo vaihtelee? v: syy lagi)
- tärkeimmät linkit (futhead, EA-forums jne.)
- youtube-kanava (fut)
- youtube-kanava (EA-fifa)
FUT
- mikä on fut
- lyhenteet
SQUADS
- 6 ominaisuutta jotka määrittelevät kokonaispistemäärän
- formaatiot (hyväksi havaittu, puolusta, hyökkää)
- 23-pelaajaa (avauksessa 11 <-> vaihdossa/reservissä 12)
- kemia, mikä ero 7 verrattuna 10
- kemia, mikä ero
basic verratuna
sentinel
- erikoistilanteet
- sopimukset, loukkaantumiset, kortit, energiataso, jne. jne.
CONCEPT SQUADS
- idea lyhyesti
- hybridi
- viikon joukkue, vuoden joukkue, mikä idea ja miksi
STORE
- oikea raha / kultakolikot
- korttipakat
TRANSFERS
- mikä idea ja miten toimii
- listaaminen, etsiminen, arvo (miksi Silva on 8,000 kolikkoa, mutta Luiz 4,000), miksi joku on harvinainen ja miksi joku on yleinen, täydellinen selitys koko jutun idealle
MY CLUB
- idea (itselläni esim. klubi nimeltä SOCCER ACADEMY ja sen sisällä joukkueet CHELSEA ja BRAZIL, logot, kaikki peliasut, stadion, päävalmentaja jne.)
- omat tilastot (fut nexus)
OPPAAT
- linkkejä valmiisiin fut oppaisiin
KONSOLIFIN FUT-PELAAJAT
- DPK (jo vuodesta 1996 tai jotain pelannut sitä sun tätä, voimakkaat mielipiteet, suosikkijoukkue Juventus 1996-98 jne.)
- pelaajatunnukset + koneet
KONSOLIFIN TURNAUS
- ...
KONSOLIFIN LIIGA
- ...
Hmm.. tässä malli josta voisi ottaa jotain oppia - tuollainen esipuhe mitä saa kysyä ja mitä ei. Kuvitellaan että tulee FIFA 16 ja DPK:n pojan poika haluaa oppia FUTin niin -> mene viestiin #1 -> säästyy 5-6 sivun tappelulta. Tässä tosiaan
malli:
http://fifaforums.easports.com/en/discussion/79/list-of-guides-lounges-and-key-information
- - - - - - - - -
TAVOITE
-
"KONSOLIFIN FIFA 16 FUT" -ketju olisi Suomen luetuin, suosituin ja luotettavin mitä tulee pelin faktoihin. Sana kiertämään ja kaikki Suomen FUT pelaajat tänne samaan paikkaan, se olisi paras. Huom! Koneet: PS4, XO, PC? Xbox 360 / PS3 ?? HUOM!!! Voisimme käyttää tuota nimeä jos ylläpito antaa siihen virallisen suostumuksen, ehkä osa teistä FUT tyypeistä saisi toimia ketjun moderaattoreina, esim. 5 sivua päivässä niin onhan se hyvä että on apujoukkoja, huom!!!!! nämä ovat vain keltanokan ideoita, ja lisää kyllä keksii helposti.
Jokatapauksessa
- peli
- turnaus
- liiga
- ohjeet / info-paketti
----> tulisi olla samassa paikassa foorumilla ei eri paikoissa (Konsolifin ylläpito, please lukekaa ja miettikää mitä mieltä).