Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 17

Vastaus: FIFA 17

Nuo keskustelut ovat änärissä ihan turhia. Kyllä fifa on careerissa änäriä edellä aika paljonkin, mutta paljon enemmän saisivat panostaa vielä careeriin. Mutta onhan se ollut tiedossa jo vuosia, että FUT vie kaiken ajan koska se on suosituin pelimuoto. Pelaajien kehittäminen on iso plussa fifalle, varsinkin training ominaisuus ja youth squad ovat loistavia ominaisuuksia. Taisi muuten tämän vuoden pelistä poistua tuo varojen pyytäminen johdolta jolloin myös tavoitteita nostettiin. Olikohan liian helppo keino saada rahaa vai mikä oli syynä.
 
Joo änäriss ne on suht turhia. Mutta kaipaisinkin sitä, että huono moraali oikeasti näkyisi kentällä ja kun pelaaja haluaa lähteä ja kerron, että nou hätä, vielä 2kk ja oot ykkösmaalivahti, niin moraali kasvaisi, alkais esim treenaamaan ja saisi vaikka buustia overaliin tms. Eli et niillä ois oikeasti vaikutusta.

Sit menee 2kk ja en päästä kentälle, niin romahtaa eikä saa moraalia enää kuntoon tms.
 
Vastaus: FIFA 17

Onhan FIFAssa paljon hyvää:

+Lisenssit
+Paikoittelen tosi hieno career mode
+Moninpeli??

Muttaku perkele löydä kunnon vaikeustasoa,niin on jääny hyllyyn jo useampana vuotena.

Tän 17:sen pelattavuus näyttää kyl aika hyvältä!
 
Vastaus: FIFA 17

Mitäs vois tehdä, kun olen pelannut manageri modea kaksi kautta samassa joukkueessa. Nyt haluaisin vaihtaa joukkuetta ja se onnistuu. Mutta joukkueen vaihdon jälkeen, jos meinaa ostaa jotain pelaajaa, niin siellä haussa jo koko peli kaatuu.

Otin tallennuksen juuri ennen seuran vaihtoa ja vanhassa seurassa toimii, mutta kun siirtyy uuteen niin ei..
 
Vastaus: FIFA 17

Mitäs vois tehdä, kun olen pelannut manageri modea kaksi kautta samassa joukkueessa. Nyt haluaisin vaihtaa joukkuetta ja se onnistuu. Mutta joukkueen vaihdon jälkeen, jos meinaa ostaa jotain pelaajaa, niin siellä haussa jo koko peli kaatuu.

Otin tallennuksen juuri ennen seuran vaihtoa ja vanhassa seurassa toimii, mutta kun siirtyy uuteen niin ei..

Koita ostaa vasta ensi siirto ikkunassa. Jos sama homma, niin save jotenki hajonnu.
 
Vastaus: FIFA 17

Koita ostaa vasta ensi siirto ikkunassa. Jos sama homma, niin save jotenki hajonnu.

En usko, että save on hajonnut, koska otin tallennuksen aikaisemmasta kohdasta, simuloin ja siirryin uusiksi. Yrtin siirtyä eri joukkueisiin. Yritin sekä kauden lopussa, että uuden kauden alussa. Aina sama homma. Mutta kun pysyin nykyisessä joukkueessa, toimii täysin ongelmitta.

Ei pysty siis menemään pelaajien hakuun, ei scouttien tietoihin tms. Ei tekemään mitään pelaajien tarkastelua.

Ei viitsisi pelata puolikasta kautta ja katsoa toimiiko sitten vai ei.

Vaikuttaisi ihan puhtaalta bugilta, mutta onko siihen jotain ratkaisua?
 
Vastaus: FIFA 17

Minkälaisella muodostelmalla ja taktiikalla pelaatte yksinpeliä? Riippuu tietysti joukkueesta, ja omasta pelityylistä, mutta onko jotain tiettyä hyväksi havaittua muodostelmaa ja taktiikkaa, mitä kannattaisi kokeilla?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FIFA 17

Minkälaisella muodostelmalla ja taktiikalla pelaatte yksinpeliä? Riippuu tietysti joukkueesta, ja omasta pelityylistä, mutta onko jotain tiettyä hyväksi havaittua muodostelmaa ja taktiikkaa, mitä kannattaisi kokeilla?

Ite pistin Euroopan top liigoille niiden realistiset taktiikat: http://projec10.org (oli muuten hommaa, mutta se kannattaa mestareiden liigan vuoksi).

Sen jälkeen yritän sopeutua itse siihen, mikä kyseisellä joukkueella on ja lähden siitä sitten pikkuhiljaa muuttamaan itselle sopivampaa.

Tuo auttaa myös siihen, että ekaa kertaa vastustajat pelaa aivan eritavalla ja jotain tiettyä joukkuetta vastaan olen ollut jopa pulassa, koska niiden pelitapa on ihan kamala mun pelitapaan nähden. :D

Mutta itse kyllä yritän aina suht lyhyellä syöttöpelillä peliä rakentaa ja pitää äijät suht lähellä tukemassa. Mutta ei oikein varmaan ole yhtä tai kahta taktiikkaa, joka toimisi joka joukkueella, kun pelaaja materiaalit on niin erilaisia.

Ennen pelasin Manulla erittäin hidasta ja lyhyttä syöttöä, tai sitten laidalta läpi ja keskitys maalille. Nyt siirryin pelaamaan Espanjaan johonkin jämä joukkueeseen (leganes?) ja eihän sillä moinen toiminut alkuunkaan. Nyt pitkiä ja nopeita syöttöjä ja sillä paikkaan pelaajien osaamattomuutta ja Barcaa vastaan 1-1 peli oli kuin voitto. :D
 
Vastaus: FIFA 17

Ite pistin Euroopan top liigoille niiden realistiset taktiikat: http://projec10.org (oli muuten hommaa, mutta se kannattaa mestareiden liigan vuoksi).

Sen jälkeen yritän sopeutua itse siihen, mikä kyseisellä joukkueella on ja lähden siitä sitten pikkuhiljaa muuttamaan itselle sopivampaa.

Tuo auttaa myös siihen, että ekaa kertaa vastustajat pelaa aivan eritavalla ja jotain tiettyä joukkuetta vastaan olen ollut jopa pulassa, koska niiden pelitapa on ihan kamala mun pelitapaan nähden. :D

Mutta itse kyllä yritän aina suht lyhyellä syöttöpelillä peliä rakentaa ja pitää äijät suht lähellä tukemassa. Mutta ei oikein varmaan ole yhtä tai kahta taktiikkaa, joka toimisi joka joukkueella, kun pelaaja materiaalit on niin erilaisia.

Ennen pelasin Manulla erittäin hidasta ja lyhyttä syöttöä, tai sitten laidalta läpi ja keskitys maalille. Nyt siirryin pelaamaan Espanjaan johonkin jämä joukkueeseen (leganes?) ja eihän sillä moinen toiminut alkuunkaan. Nyt pitkiä ja nopeita syöttöjä ja sillä paikkaan pelaajien osaamattomuutta ja Barcaa vastaan 1-1 peli oli kuin voitto. :D

Käytät siis omallakin joukkueellasi noita project 10:n taktiikoita?
 
Vastaus: FIFA 17

Kyllä. Sit kun pelaajia ostelen, saatan hieman lähteä muokkaamaan sen pohjalta. Jos vaihdan joukkuetta, menen silti noiden taktiikoilla. Tulee kummasti uutta fiilistä peliin, kun omakin pelitapa elää mukana.
 
Vastaus: FIFA 17

Kyllä. Sit kun pelaajia ostelen, saatan hieman lähteä muokkaamaan sen pohjalta. Jos vaihdan joukkuetta, menen silti noiden taktiikoilla. Tulee kummasti uutta fiilistä peliin, kun omakin pelitapa elää mukana.

Mä testasin myös niitä omalla joukkueella, kun pelasin Manulla ja Chelsealla. Toimii yllättävän hyvin, vaikka taktiikat ovatkin näköjään tarkoitettu lähinnä AI:lla käytettäväksi. Omat pelaajat eivät enää säntäile kentällä sinne tänne, kuten aikamonessa taktiikassa, mitä esim. youtubesta kokeilin. Se onkin muuten näköjään projec10. :)
 
Vastaus: FIFA 17

Joo sen minäkin huomasin, että se ihme säntäily puuttui, samoin monet ärsyttävät tilanteet puuttui.
 
Vastaus: FIFA 17

Nyt kun on taas enemmän tätä intoutunut pelaamaan, niin alkaa kyllä ärsyttämään nuo omat joukkuetoverit. Todella usein kun yrittää läpisyöttöä, niin pallo saattaa tulla suoraan jalkoihin, tai pelaajan eteen. Mutta peli tulkitsee siitä huolimatta, etten ole sille edes yrittänyt syöttää ja 20m päässä menee pelaaja jolle kursori on siirtynyt. Varmat paikat menee sivu suun.

Sama toistuu keskikentällä siten, että oma pelaaja saattaa joko pysyä paikallaan, tai jopa pakittaa. Sillä välin kävely vauhtia pääsee vastustaja syötön tielle.

Sit kun vastustaja hyökkää ja itse tiedän noin 10sek ennen, että tuolla pelaajalla täytyy mennä tuonne, jotta hyökkäys voidaan estää. No eipä L1, eikä oikealla tatilla saa sit valittua. Ihan jokainen muu ukko kyllä tulee valituksi, mutta ei se. Sen jälkeen Onnin jo myöhäistä ja vastustaja pääsee paikkaan tai rakentamaan ainakin kunnolla hyökkäystä.

Rajaheitossa jos yrittää kauemmaksi heittää, niin oma kaveri ei tule vastaan koskaan ja vastustaja saa pallon.

Ei siinä muuten mitään, mutta ostin PS3:n muistaakseni 09 ja olen siitä asti joka vuosi Fifan ostanut..aina valittanut näistä ihan samoista asioista. Änäri ketjussa valitetaan ettei peli muutu ja et Fifaan satsataan, kun on isompi kohderyhmä. Fifa mennyt järkyttävän iso harppauksia välillä eteenpäin, mutta aivan samat ongelmat sielläkin pysyy ihan kokoajan.

Noh, oli taas varmaan 2kk kiva peli, joten pidetään taas tauko, niin sit maistuu taa. :)
 
Vastaus: FIFA 17

Eikö tässä versiossa voi enää saada potkuja manageri muodossa?

Aikaisempina vuosina mun mielestä pystyi.

Pelasin englannin alimmalla tasolla, nostin ylemmälle. Sit olisin halunnut vaihtaa seuraa, mutta peli ei suostunut päästämään mua mihinkään joukkueeseen valmentamaan.

Sen jälkeen päätin simuloida kunnes tulee potkut. 4 kauden aikana ei tullut, joten jatkoin tekemällä kaiken huonommin..nyt mulla on minimi määrä pelaajia ja hankin vielä mokkeja vaikka kuinka ja pistin ne hyökkäämään, hyökkääjän maaliin jne. Oon aina sarjan viimeinen, ja pomot huutaa ettei olla tavoitteessa.

Se mun arvostus tms ei laske alle 50:n, eikä potkuja tule. Kauden päätteeksi tulee aina ”Nice works” sähköposti pomolta ku ollaan laitettu budjetti. :D

Nyt menossa jo 7:s kausi ilman potkuja. :D pomot jopa uusii pelaajien sopparit itsekseen, kun minä en tee.
 
Vastaus: FIFA 17

Oisko tää hankinnan arvonen? Arvosteluissa sanotaan et yksinpeli varsin hyvä??
Mie olen tykännyt ainakin, vaikka ihmettelen miksi en ole enempää yksinpeliä pelannut. Career modea jatkoin omalla pelaajalla ja yllätyin miten hyvin tekoäly reagoi juoksuihin ja syöttöpyyntöihin. Tietysti kyseessä vasta eka kausi ja alasarjat, mutta silti. Paljon enemmän tässä Career modessa on syvyyttä, kuin Pessin omassa. Minusta taas aivan turhaa on haukuttu peliä, jos peliä haluaa pelata jalkapallona niin se kyllä onnistuu tässäkin aivan hyvin.
 
Vastaus: FIFA 17

Mie olen tykännyt ainakin, vaikka ihmettelen miksi en ole enempää yksinpeliä pelannut. Career modea jatkoin omalla pelaajalla ja yllätyin miten hyvin tekoäly reagoi juoksuihin ja syöttöpyyntöihin. Tietysti kyseessä vasta eka kausi ja alasarjat, mutta silti. Paljon enemmän tässä Career modessa on syvyyttä, kuin Pessin omassa. Minusta taas aivan turhaa on haukuttu peliä, jos peliä haluaa pelata jalkapallona niin se kyllä onnistuu tässäkin aivan hyvin.

Onks tässä millane prässäys CPU:ta vastaan? Tuli pelattuu täs viikonloppuna kaverin kans FIFA 13:sta ja siinä prässääminen on paljon,paljon vaikeempaa kuin PES-sarjassa!
 
Vastaus: FIFA 17

Onks tässä millane prässäys CPU:ta vastaan? Tuli pelattuu täs viikonloppuna kaverin kans FIFA 13:sta ja siinä prässääminen on paljon,paljon vaikeempaa kuin PES-sarjassa!
Ehkä hieman helpompi prässätä PES 17, mutta en näe suurta eroa Fifa 17. Pelaajat kyllä prässäävät, kun niille antaa käskyn.
 
Ylös Bottom