Miten te muuten puolustatte Squad Battlessa legendary tasolla vai pelaako enään teistä kukaan kyseistä pelimuotoa?
Nyt tässä lähipäivinä on kiinnittämään huomiota ja häiritä minua. World classillä se puolustaminen on vielä tehtävissä, jos yrität laittaa painetta ja saada heidät tekemään virhettä tai yksinkertaisesti vaan taklaa alas. Legendaryssä AI on sitten jo aivan muuta, käytännössä tietokone seuraa millintarkasti mitä ohjaimellasi teet. Heti kun olet taklaus etäisyydellä, AI tekee heti seuraavat liikkeet -> suojaa palloa, syöttää hemmetin tarkasti ja nopeasti ettet pysty katkaisemaan tai kävelee yksinkertaisesti sinun ohitse. Varsinkin tämä näkee joka pelissä, menet lähelle -> A-pelaaja syöttää B-pelaajalle, B-pelaajalla on vahtikaveri liian lähellä -> syöttää saman tien takaisin A-pelaajalle, mutta kun hänelläkin on edelleen vahti vierellä syöttää B-pelaajalle takas -> siinä sitten A ja B syöttelee loputonta looppia. Luin aiheesta Fifa foorumissa, yksinkertaisesti on olla vain tekemättä mitään, niin usein miten AI itse mokaa sinun puolustuslinjalle suurella prosentilla tai sitten vain menettää pallon sinulle. Testasin nyt 8 peliä ja näinhän se on... Alkoi vihollisen maalien kokonaismäärä olla aikalailla max 1-2 kappale per matsi tuon tempun jälkeen...
Samoin legendary taso pakottaa sinua tekemään loputonta pitkä ja perään vastahyökkäystä, jos meinaat saada maaleja. Kun vähänkään edes yrität rakentaa peliä, maalialueella on sitten 9 jätkää auto blokkaamassa laukauksia, vaikka miten yrität jallittaa heitä menemään väärään suuntaan, niin liian tietokonemaisesti vetää kyllä kroppansa/jalansa väliin. Samaten AI:n team press käyttö, kun meillä pelaajilla se kuluu ja joutuu odottaa, että palautuu. Siellä vastapuolella laittaa aina päälle, kun vain mahdollista sekä minusta tuntuu, että on loputon. Yrittää mitä tahansa ja vaikka kuinka pitkään pitää palloa, team press ei vaan lopu ja pallo lopulta menetetään minun puoliskolla. Sitten tuo kimpoamiset aina vastustajalle, keltainen kortti fix (rikkominen, käytännössä 90% 0-korttia tilanteessa kuin tilanteessa) ja kävelen vieressä pilkku rangaistus, Myleg on sitten kirjoittanutkin..
Alkaa pikku hiljaa tuntua siltä, ettei tämä peli välttämättä tule kestämään yhtä kovaa kulutusta kuin Fifa 18...