Vastaus: FIFA10 [PS3 Hype]
Oikeastaan (ainakin onlinen osalta) se suurin kysymysmerkki jää demon osalta ilmaan. Eli miten peliäly käyttäytyy kun päästetään ihminen raiskaamaan kaikki mahdolliset pelilliset porsaanreiät. Eli löytyykö uudesta versiosta jokin "lähes varma tapa tehdä maali", jota kaikki RÄNGhuntterit runkkaavat sitten päivästä toiseen. Millaisia mahdollisuuksia on puolustaa kun ihmisvastustaja saa käyttöönsä huipputiimin huippunopeat strikerit? Voiko Ronaltiinalla kuljettaa pallon keskialueelta maalintekosektorille?
Oletusarvoisesti Fifa09:ssä puolustuslinja pelasi niin korkealla ja typerästi, että jos ei itse sitä kohdilleen säätänyt, niin joka ikinen naabi teki mua vastaan läpiajomaaleja pelkästään sillä, että osaa painaa sitä kolmio-näppäintä, pitää sprintin pohjassa ja lopuksi napauttaa neliöä.. Ei paljon mieltä lämmitä, kun saat yhden hienon maalin tehtyä onlinessä pitkällisen possession ballin jälkeen, kun vastustaja on tehnyt kolme vastahyökkäyshäkkiä siinä ajassa..
Ainakin superuudistus on se, että voi pakottaa automaattisen läpisyötön manuaalille. En näe mitään järkeä edes pelata koko peliä, jos tietokone hoitaa maalinteon kannalta olennaisimman osa-alueen, eli miten se pallo sijoitetaan sellaiseen paikkaan, että päästään vetämään pallo maaliin.
Mulle tulee tuossa Fifa10:ssä hauskoja sellaisia wanhan kunnon PES2-tyylisiä fiiliksiä eli "teinkö mää todellakin tuon ite", koska omassa hallussakin oleva pelaaja tekee pieniä vartaloharhautuksia, väistöjä, hyppyjä yms ilman mitään erityistä nappia..