Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA10 [PS3]

Vastaus: FIFA10 [PS3]

Kyllähän tuo R1/RB aika hyvin auttaa vedoissa, jos sitä käyttää loogisissa paikoissa. Hyvänä esimerkkinä sellainen perus ~18metrissä, vastustajan pakit aika tiiviisti edessä, mutta silti pieni väli. Takakulma ei ole ihan näkyvissä, mutta saa juuri tuon sijoituksen ja sillä napilla luodun kierteen avulla saa pallon pussitettua takakulmaan sisäkierteellä.

Eli oikeastaan juuri nissä paikoissa missä oikeasti voisi käyttää sijoitusta potkussa tehokkaasti, se toimii FIFA:ssakin.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Nojoo omakohtaisilla kokemuksilla voin kertoa, että kun tarpeeksi kauan yrittää, niin kyllä ne kaukovedotkin alkaa uppoamaan

Aivan, mutta haluaisin tietää onko R1 napin käytöstä ollut hyötyä ja käytätätkö itse sitä vedoissa? Loistavia videoita! Meillä vaan ei enää vedot haukannu ilmaa ja hyvin alkoi osumaan. Aikaisemmin hyvilläkin pelaajilla oli aina rivillä Z.

Jormaaa: Täytyy sen verran tarkentaa, että R1 on meillä sprinttinappi, ei sijoitusnappi. Kiitos silti kommentista. :)
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Aivan, mutta haluaisin tietää onko R1 napin käytöstä ollut hyötyä ja käytätätkö itse sitä vedoissa? Loistavia videoita! Meillä vaan ei enää vedot haukannu ilmaa ja hyvin alkoi osumaan. Aikaisemmin hyvilläkin pelaajilla oli aina rivillä Z.

Jormaaa: Täytyy sen verran tarkentaa, että R1 on meillä sprinttinappi, ei sijoitusnappi. Kiitos silti kommentista. :)

Noh sittenhän tuo kannattaa ottaa ainakin pois. Eli siis mitä vähemmän sprinttiä käyttää niin sitä paremmin vetoa pystyy kontrolloimaan. Varsinkin jos liikkuu poikittain. Eli jos väite oli että sprintti pohjassa vedot lähtevät paremmin, niin sanon että myth busted.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Aivan, mutta haluaisin tietää onko R1 napin käytöstä ollut hyötyä ja käytätätkö itse sitä vedoissa? Loistavia videoita! Meillä vaan ei enää vedot haukannu ilmaa ja hyvin alkoi osumaan. Aikaisemmin hyvilläkin pelaajilla oli aina rivillä Z.

Jormaaa: Täytyy sen verran tarkentaa, että R1 on meillä sprinttinappi, ei sijoitusnappi. Kiitos silti kommentista. :)

Joo itsekin luulin, että meinaat R1 sijoitusnappia eikä sprinttinappia. Tottakai sprinttinappi pohjassa ja keskialueelta veto jollai joku osaa, niin aika useasti menee todella läheltä, ja viime aikoina on alkanut menemään aika useasti. :)
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Mun moka etten tarkentanu... Ollaan mukautettu kontrollit niinkuin ne on PES vuosien seurauksena selkäytimeen jääneet. ;) Ja tarkennetaan vielä sen verran, että sprinttinappi on auttanut... kun sitä ollaan painettu vedon aikana tai oikeastaan kun mittari latautuu ja veto on juuri lähdössä. Eli periaatteessa käytetään samalla tavalla kuin sijoitusnappia, mutta pidetään pohjassa hetkeä myöhemmässä vaiheessa.

Jormaaa: Kokeile, pitäis auttaa.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Ja tarkennetaan vielä sen verran, että sprinttinappi on auttanut... kun sitä ollaan painettu vedon aikana tai oikeastaan kun mittari latautuu ja veto on juuri lähdössä. Eli periaatteessa käytetään samalla tavalla kuin sijoitusnappia, mutta pidetään pohjassa hetkeä myöhemmässä vaiheessa.

Samalaisia pommeja saa kun juoksee täydellä sprintillä ja vapauttaa sprinttinapin juuri ennen kuin painaa laukausnappia. Luulisin että kyse on siitä millainen vauhti pelaajalla on. Jos on täysi vauhti, niin katsomoon leijuu, jos kävelee, niin torsoksi jää. Sama kummin päin tuon homman tekee.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Korjatkaa jos olen väärässsä, mutta mielestäni sillä vetonäppäimen painamisella säädetään kuinka korkealle veto lähtee. Eli siis mitä pitempään, sitä korkeammalle. Onnistuneeseen vetoon sitten mielestäni eniten vaikuttaa pelaajan sijoittuminen. Esim. pystyykö pelaaja potkaisemaan vahvemmalla jalallaan yms. Käytännössä olen huomannut että täydestä juoksusta on turha yrittää tarkkaa vetoa, eli vauhti pois ja kävelyvauhdista se veto. Tietysti kun suoraan syötöstä potkaisee niin kannattaa juosta palloa vastaan, tulee juoksusta vastapalloon karmeita pommeja. :)
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Aivan...mutta pelkkä vetonappi tuottaa sellaisen ongelman, että vedot nousee helposti yli. Tätä asiaa on käyty edellä läpi... Sprinttinapin avulla voi pienentää vetojen kovuuden suhdetta korkeuteen.

Esimerkki: etäisyys 40 metriä+voimakkuus 60%=katsomon rivi Z :mad:
etäisyys 40 metriä+voimakkuus 60%+sprinttinappi=pallo yläkulmassa ja video Youtubessa :D

Tämä ei siis ole sama asia kuin juoksusta vetäminen. Lisäksi ainakin vauhdilla on suuri merkitys ja tottakai asennolla ym. ja muutamia kokemuksia näistä jo tulikin.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Mikä juju noissa vapareissa on? Olen saanut 2 kertaa pallon maaliin ja peli on kuitenkin ollut jo lähes julkaisusta saakka. Vedot menee aina hieman yli/osuu muuriin.

Jos saat vaparin about 20 metristä, niin verkot heiluu painamalla R1, vasen tatti aivan ylös ja painallus ympyrää (tietysti siihen suuntaan missä veskari ei ole. :p)

Tai kyseisellä tavalla: , L1 ja painallus ympyrää.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Jos saat vaparin about 20 metristä, niin verkot heiluu painamalla R1, vasen tatti aivan ylös ja painallus ympyrää (tietysti siihen suuntaan missä veskari ei ole. :p)

Tai kyseisellä tavalla: , L1 ja painallus ympyrää.

Mä teen sillee, jos vapari on 20 m, että työnnän tatin viisosti oikealle ylös tai vasemmalle riippuu miten muuri on ja sit ympyrää vähän alle puoleen välii, ja kierteinen kuti yläkulmaan ;)

Xavi Freekick | EA SPORTS
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Vaparithan ovat FIFA 10:ssä turhan helppoja. Sekä itse, että koneen tehdä. Okei kone ei ole tehnyt kuin ehkä 40% vapareistaan, mikä sekin siis täysin eparealistista. Varsinkin kun tuntuu että ei ole väliä oikein koneella onko pallon takana Juninho P vai Mika Nurmela(enpäs jaksa nyt tarkistaa löytyykö Nurea enää, mutta kuitenkin...). Samoin itse on tullut upotettua vaparit yli 50% tarkkuudella, joihin sisältyy 2 ~40metristä vedettyä ja loput sitten ~20metristä(joista se osumaprosentti on joku 60%). Onhan se toki kivaa, mutta ei anna niin paljoa onnistumisen tunnetta, kun sen osuu niin helposti. Ja melkeinpä ainoa järkevä tapa lähempää on juuri se muurin yli kierteellä(mikä toki oikeastikkin on fiksuin tapa), koska maalivahdit eivät tässä ennakoi kuten oikeasti voivat vapareissa ennakoidakkin.

All in all, toivottavasti ovat vaikeuttaneet sekä viimeistelyä että koneen viimeistelyä(tai ainakin niin että koneen vetäjillä on oikeasti selkeämpiä eroja), että tuossa FIFA 11:ssä ja MM-kisapelissä(mikä muuten tuleekin jo 4viikon päästä;)) on vapareiden vetäminen oikeasti haastavaa ja antaa onnistumisen tunteita kunnolla.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Mä teen sillee, jos vapari on 20 m, että työnnän tatin viisosti oikealle ylös tai vasemmalle riippuu miten muuri on ja sit ympyrää vähän alle puoleen välii, ja kierteinen kuti yläkulmaan ;)

Enkös minä kyseisen tavan juuri selittänyt? R1 vaan lisää sitä kierrettä, vai olenko elänyt valheessa?

Vaparithan ovat FIFA 10:ssä turhan helppoja.

Näin on, maaleja tulee kovaan tahtiin varsinkin onlinessa, koska kontaktiahan sielä tulee varsinkin x-napin raiskaajilta. Ainahan niitä kuvioita noista vapareistakin riittää, mutta tuo muurin ali vetäminen on kyllä minun mieleen.

Tätä harjoitellessa:
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Ainahan niitä kuvioita noista vapareistakin riittää, mutta tuo muurin ali vetäminen on kyllä minun mieleen.

Itsekkin huomasin jokunen aika sitten, että tuo L1 on helpoin tapa. Ennen ei mennyt millään maaliin, nykyään kohtuulliselta etäisyydeltä lähes kaikki menee maaliin.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Jos vapareiden kanssa on vaikeuksia, niin suosittelen tota Youtuben käyttöä.

Sinne vaan tyyliin "FIFA 10 Free kick tutorial", pari tosi hyvää sieltä löytyy.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Millä vaikeustasolla muut manuaalipelaajat tahkoavat offline-uriaan? Itse pystyn kontrolloimaan pelejä vielä World Classilla, mutta maalinteko takkuaa ja pahasti. Kunnollisiin paikkoihin on todella vaikeaa päästä lyhytsyöttöpelillä ja ne harvat maalit tuleekin iskettyä boksin ulkopuolelta lähtevällä chipillä tai vapaapotkuista. Keskityspalloja on aivan turha lähteä viskomaan muuten, kuin hakien toisesta aallosta lähteviä laukauksia, puskemalla tulee osuttua vain todella harvoin.

Millaisia pelitapoja noudattaen muut onnistuvat pyörittämään tekoälyn puolustukset solmuun? Oma kahden vuoden takaiselta Barcelonalta kopioitu tulokseton pallonhallinta ei tuo toivottuja paikkoja muuta, kuin erikoistilanteiden muodossa. Ilmeisesti tehokkainta olisi antaa vastustajan hallita tilannetta ja iskeä sitten läpisyötöllisillä vastahyökkäyksillä?

Kai se on pakko siirtyä takaisin Professionaliin sillä mielenkiintoni tuloksettomaan pelaamiseen alkaa olla aivan lopussa.
 
Ylös Bottom