Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA10 [PS3]

Vastaus: FIFA10 [PS3]

Katselimpas ensimmäisen arvosteluvideon pelistä ja ihmetystä herätti, että Venäjän liiga on jätetty jostakin käsittämättömästä syystä pois PS3 ja Xbox -versioista, miksi? Onko tuota tulossa maksullinen dlc:nä vai mitä?

Pystyykös tässä tekemään joukkueita alusta alkaen? Ei ollut Japanin liigaa pelissä ollenkaan, vaikka Koreankin oli : (

Lisenssi sopimus venäjän liigan kanssa saatiin aikaan niin myöhään, että ei ollut enään mahdollista saada sitä next-geneille mukaan.

Ei voi tehdä.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Ne lapset on just aivan loistavia. Aina kun semmonen tulee niin mulle itselleni tulee aivan loistava fiilis, et "JES! Taas sain yhen lapsen raivon partaalle voittamalla sen." Ajattelet vaan sen pikkupojan naamaa siellä, joka kiroilee siellä äidillensä kun häviää FIFAssa pelin niin johan tulee hyvä mieli. :)

Nojoo kun asiaa ajattelee hieman pidemmälle! Taitaa olla näkemisen arvoinen ilme:D
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Onkos jengi muuten tehnyt paljon saksarimaaleja? Mulla ainaki suht kortilla ollu. Yhden ainoan kerran oon onnistunu keskityksestä Benzemalla (Ranskan maajoukkueessa) tälläämään saksarin nappiin ja verkko heilunu. Voi sitä onnistumisen riemua :) LETS FIFA!

Ei noita paljoa tule, mutta tosiaan kun tuo keskitys tulee reilusti taakse, niin onnistuminen on todennäköisempää :)

SPORTING CP - ARSENAL 0 - 1 | EA SPORTS Football World
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Miten voi nostaa noit puolustajia kulmatilanteisiin ku livessä pelailen niin vastustajalla on aina enemmän hyökkäys voimaa kulmatilanteissa kuin minulla ja jotkut nostaa sinne jopa veskarin:confused:
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Laittamalla hyökkäys Ultra Offensiveksi? Eli oikeanpuoleista nuolta painamalla pari kertaa.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Onpas hieno peli, sitten PES5:n jälkeen ollut samanlaista fiilistä rakennellessa peliä.

Nettipelissä kyrsivät seuraavat asiat:
1) maalivahdin automaattinen vastaantulo jolloin pieni lobbi onnistuu karmealla prosentilla. Ja huom, lobissahan ei ole mitään vikaa jos vastapuoli itse höntsäilisi maalivahdin vastaan.
2) pingpong -syöttöpeli: tyyli, jolla ei ole periaatteessa mitään tekemistä pelinrakentamisen kanssa ja jossa syöttönamiskaa painetaan jo ennen kuin pallo on hallussa. Toimii pelottavan hyvin ja siksi onkin ahkerasti nettipeelojen käytössä. Itselle juuri pelin viehättävin aspekti on tutkailla vastustajan peliä ja perustaa siihen oma taktiikka (etenkin pressure läpi ottelun pohjassa kaahailevat) Tämä on omalla hyvällä ja ennen kaikkea hillityllä puolustamisella kuitenkin estettävissä, ainakin jossain määrin.
3) Yleinen epäurheilijamaisuus (hieno termi näin penkkiurheilun yhteydessä…) ja glitchien hyödynnys: aikas turhauttavaa kun maalin jälkeen vastustaja tööttää heti avauksesta vedon kohti maalia. Toinen tällainen temppu on jäädä kiehnäämään maalivahdin eteen jolla siis pallo kädessä; huonolla tuurilla avauksesi jää iholla olevaan hyökkäykseen. Tämä kannattaa siis tiedostaa ja väistellä hyökkääjää - paitsi ettei sekään välttämättä riitä…
4) Erotuomarityöskentely tietyissä tilanteissa: viimeksi pelaamassani pelissä pääsin kahdesti yksin läpi siten, että reitti maalille oli vapaa vaikkakin laitapuolustajat olivat minua alempana (kuitenkin niin laidoilla etteivät ehdi väliin). Molemmissa tapauksissa jäljessä juokseva toppari suoritti kammotaklauksen takaapäin - toisesta keltainen, toisesta vain vapaapotku. Muuten tuomaritoiminta on kautta linjan loistavaa, nämä poislukien.
5) Jo kahdestivoitetun pelin jälkeen paukkuu miinukset tilille. En ole yksin tämän kanssa paininut.

Muutama kysymys vielä: mites online-pelissä pisteytys; sehän nyt on jo selvää että toisen lopettaessa pelin merkataan se 3-0 -voitoksi, mutta entäpä jos peli on sinulle 5-0? Entä onko jotain aikaa pelin ollessa 0-0 ettei pisteet mene vielä jakoon?

P.S. --- oli pakko tarkastaa inbox aikaisempien viestien takia, aikas settiä oli kertynyt (mahtavaa!!!)
P.P.S. --- Mulla katkeaa silloin tällöin kolmosen ja ADSLn välinen langaton netti. Jostain käsittämättömästä syystä näin tapahtuu vain silloin jos olen häviöllä (ja ihan oikeasti vielä!!). Muilla samanlaisia ongelmia, pitääkö kytkeä pleikkari vain kylmästi johdolla ADSLlään?
P.P.P.-fuckin´-.S. --- Mitenkä joukkueiden statsit laskevat ja nousevat, erityisesti silmään on pistänyt Arsenal, joka on oletuksena 4.5 mutta joskus (kuten viimeksi Arsenal-Juve -ottelussa) viisi tähteä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Onpas hieno peli, sitten PES5:n jälkeen ollut samanlaista fiilistä rakennellessa peliä.

Nettipelissä kyrsivät seuraavat asiat:
1) maalivahdin automaattinen vastaantulo jolloin pieni lobbi onnistuu karmealla prosentilla. Ja huom, lobissahan ei ole mitään vikaa jos vastapuoli itse höntsäilisi maalivahdin vastaan.
2) pingpong -syöttöpeli: tyyli, jolla ei ole periaatteessa mitään tekemistä pelinrakentamisen kanssa ja jossa syöttönamiskaa painetaan jo ennen kuin pallo on hallussa. Toimii pelottavan hyvin ja siksi onkin ahkerasti nettipeelojen käytössä. Itselle juuri pelin viehättävin aspekti on tutkailla vastustajan peliä ja perustaa siihen oma taktiikka (etenkin pressure läpi ottelun pohjassa kaahailevat) Tämä on omalla hyvällä ja ennen kaikkea hillityllä puolustamisella kuitenkin estettävissä, ainakin jossain määrin.
3) Yleinen epäurheilijamaisuus (hieno termi näin penkkiurheilun yhteydessä…) ja glitchien hyödynnys: aikas turhauttavaa kun maalin jälkeen vastustaja tööttää heti avauksesta vedon kohti maalia. Toinen tällainen temppu on jäädä kiehnäämään maalivahdin eteen jolla siis pallo kädessä; huonolla tuurilla avauksesi jää iholla olevaan hyökkäykseen. Tämä kannattaa siis tiedostaa ja väistellä hyökkääjää - paitsi ettei sekään välttämättä riitä…
4) Erotuomarityöskentely tietyissä tilanteissa: viimeksi pelaamassani pelissä pääsin kahdesti yksin läpi siten, että reitti maalille oli vapaa vaikkakin laitapuolustajat olivat minua alempana (kuitenkin niin laidoilla etteivät ehdi väliin). Molemmissa tapauksissa jäljessä juokseva toppari suoritti kammotaklauksen takaapäin - toisesta keltainen, toisesta vain vapaapotku. Muuten tuomaritoiminta on kautta linjan loistavaa, nämä poislukien.

Muutama kysymys vielä: mites online-pelissä pisteytys; sehän nyt on jo selvää että toisen lopettaessa pelin merkataan se 3-0 -voitoksi, mutta entäpä jos peli on sinulle 5-0? Entä onko jotain aikaa pelin ollessa 0-0 ettei pisteet mene vielä jakoon?

P.S. --- oli pakko tarkastaa inbox aikaisempien viestien takia, aikas settiä oli kertynyt (mahtavaa!!!)
P.P.S. --- Mulla katkeaa silloin tällöin kolmosen ja ADSLn välinen langaton netti. Jostain käsittämättömästä syystä näin tapahtuu vain silloin jos olen häviöllä (ja ihan oikeasti vielä!!). Muilla samanlaisia ongelmia, pitääkö kytkeä pleikkari vain kylmästi johdolla ADSLlään?
P.P.P.-fuckin´-.S. --- Mitenkä joukkueiden statsit laskevat ja nousevat, erityisesti silmään on pistänyt Arsenal, joka on oletuksena 4.5 mutta joskus (kuten viimeksi Arsenal-Juve -ottelussa) viisi tähteä?

Jos itse pitäisi laittaa glitchi-listaa olisi se hyvin samanlainen. Yksi keino lob vs. ''ulkona hengaileva maalivahti'' -ongelmaan on antaa maalivahdin tulla läpiajossa iholle asti. Eli pidät kolmiota vain kylmästi pohjassa, kunnes pallo on maalivahdilla. Samalla pistät L1:sestä alimman puolustajan seisomaan maaliviivalle. Tämä karsii maaliin menneistä lobeista yli 90%. Tiedän, että se on vaikeaa, mutta kun saat kuvion toimimaan joutuu vastustaja miettimään läpiajon viimeistelyyn aivan uuden kaavan. Toki huippuvastustaja syöttää taaksepäin ja antaa keskikenttäpelaajan pyssyn puhua vähän kauempaa. Itse kehitin kyseistä teoriaa reilun kuukauden ja sain hiottua sen toimivaksi. Lisää minut ystävälistalle niin voin näyttää.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Maalivahdillehan löytyy kontrolleista (2x kolmiota) "stay on line/do not rush" , eikös tuo muka auta ettei veska lähde hengailemaan ulos :confused:
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

FIFA 10 automaateilla = hirveetä kurapaskaa.

FIFA 10 manuaaleilla = paras futispeli koskaan.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

FIFA 10 automaateilla = hirveetä kurapaskaa.

FIFA 10 manuaaleilla = paras futispeli koskaan.
Itse aluksi pelailin assisted asetuksilla, sillä alkuun niilläkin oli haastetta. Kuitenkin noin puolentoista kauden jälkeen peli meni liian helpoksi pelatessa apujen kanssa ja laskin ne avut jotka sai semi assistediin ja ne joita ei manualeiksi, niin peli tuntui yllättäen todella tuoreelta ja haaste oli palannut. Matseissa tuli enemmän sattumia puolin ja toisin -- otteluista tuli elävämpiä (ainakin tuntui siltä).

Suurin syy miksi alunperin halusin pitää avut päällä, oli se että ajattelin niiden päältä pois kytkemisen poistavan merkityksen pelaajien syöttötaidoilta jne. Eli ei olisi väliä kenellä syöttää vaan enemmänkin sillä, että kenellä on padi kädessään. Onneksi vaikutus ei ainakaan noilla osittaisilla semi asetuksilla ollut siinä mielessä häiritsevä. En sitten tiedä täysin manuaaleista...
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Semi-autoilla itekkin pelaan, pari peliä kokeilin manuaaleilla, ja eikä se aluksi yhtään hullummalta tuntunut, mutta välillä kyllä tuli todella v*tuttavia hetkiä, ihan kun niitä ei jo olisi tämän pelin kanssa tarpeeksi. :p
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Tietääks kukaan että kun replayta kattelee niin miten pääsee siihen "superzoomiin" ? Eli siis että kamera menee ihan siihen pelaajan / pallon iholle. Oon saannu pari kertaa jotenki ihmeellisest ku vaan säädin jotain..
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Tietääks kukaan että kun replayta kattelee niin miten pääsee siihen "superzoomiin" ? Eli siis että kamera menee ihan siihen pelaajan / pallon iholle. Oon saannu pari kertaa jotenki ihmeellisest ku vaan säädin jotain..

painamalla neliötä. (x boxin X-nappi). en oo varma riittikä yks painallus. nii pitkää kokeilet kunnes pystyt zoomailee.:)
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Voisko joku ottaa screenin vaikka siitä lataus ruudusta tai jostain asetuksista missä näkyy että mistä napista tapahtuu mikäkin toiminto defaulttina? Tartteis PC:lle ite säätää ne kun ei tää tietokone tajuu ihan 100% oikein tuota PS3 ohjainta.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Tänään napsahti Fifa postiluukusta ja nyt on muutama tunti otettu tuntumaa. Heti ensiksi hahmon kehittelyyn ja Be a Pron aloitus.

Tempo vaikutti aluksi melko hitaalta defaultilla, mutta kyllä siihen sitten tottui. Kameraa on myös saanut rönkkiä muutaman ensimmäisen pelin ajan, kun ei tahdo asettua kohdilleen sitten millään. Harhauttelu on oikeastaan yhtä tyhjän kanssa, sama kuin antaisi pallon vastustajalle. Ei onnistu pelitilanteessa, niin ei onnistu. Mitä ns. peruskikkoja edes pitäisi yrittää, että voi vastustajasta mennä ohi?
Maalinteko on sitten erittäin mukavaa ja antoisaa. Ihan eri meno, kun pelaisit koko joukkueella ja kun pelaat yhdellä pelaajalla. Muutaman olen jo kerennyt pyssyttämään ja vaikeusasteena professional.

Hyvä peli, tykkään kyllä ja meikän ensimmäinen Fifa sitten.. vuoden 98.
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

FIFA 10 "New Skills" Tutorial (HD)
FIFA 10 Skill Moves Tutorial (HD)
FIFA 10 Advanced Dribbling Tutorial (HD)

Kun noita opettelet ulkooksi areenassa, pääset jo fifa maailmassa pitkälle. (Ulkoa opetteleminen tarkoitan, että osaat tehdä tietyn kikan tilanteessa kuin tilanteessa)

Aivan totta ja todettakoon että kätevintähän nuo tutoriaalit on katsella pelin my FIFA 10 valikon alta. Ensin oppitunti ja sitten harjoituskentälle. ;)
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

Joo Fifaa tullu pelattua kans sellaset pari kuukautta nyt ja hyvältähän tämä uusinkin versio tuntuu, Realilla tuli pelattua yksi kausi ja sitten toista vähän, nyt päätin sitten aloittaa AS Romalla Serie A:n ja vaikeustasona Legendary. Nyt on kaks peliä tullu pelattua ja molemmista tullu voitot 1-3 ja 1-0 :p eiköhän se tästä lähe kulkemaan... :)
 
Vastaus: FIFA10 [PS3]

No niin, tänään tippui luukusta vihdoin fifa...

En oo fifaa pelannut sitten vuoden 2000 mallin, ja sillonkin pc:llä, itseasiassa futista en oo koskaan ennen konsolilla pelannut.

Pari asiaa ärsyttää, ensinnäkin laitoin kaiken mahdollisen manuaaliksi, ja sitten sen "avustuksen" pois et tietokone avittaa mikä pelaaja mulla on valittuna. Noh, kun koitan L1:llä valita pelaajaa, niin noin 5-6 kertaa ottelussa (yleensä aika ratkaisevalla hetkellä) pelaajaksi muuttuu joku ketä sattuu ruudulla olemaan kauimpana pallosta, ja näin en pääse itse palloon kiinni kun en saa valittua oikeaa ukkoa.

Toinen asia on se, kun koittaa läpisyöttöä niin siihen ei saa voimaa, mutta jos koittaa vain syöttää niin voimaa tulee riittämiin, mutta silloin ei aina toinen pelaaja juokse karkuun vaan pysähtyy odottamaan palloa.

Lisäksi kun tosiaan olen "aloitteleva" futaaja nyt vaihteeks, niin ottelut on manuaali asetuksilla aika 0-0 puurtamista, kunnes välillä saan maalin. Noh, vaikka tekisin mitä niin noin 15min ennen ottelun loppua vastustaja saa supervoimia ja ihan sama mitä teen niin aina ne saa tasoituksen aikaan, heti tasoituksen jälkeen vien niitä taas miten haluan (itellä vaan maalinteko ontuu ja pahasti), outoa.....

Sit ois pari kysymystä, Miten ihmeessä pystyy 16 rajan ulkopuolelta ampumaan maata pitkin edes suht kovia tykkejä, nyt kun ne lähtee taivaan tuulin, tai jos maalia kohden niin aina yläpesään, ja sillon ei voimaa juurikaan voi käyttää. R1:n kanssa tulee tarkempia kuteja, mutta ei voimaa (käyttää jalan sisäterää?)

Lisäksi ihmetyttää se, että jos lähestyn maalia edes hieman sivusta, niin laukaukset menevät 110%:sti ohi maalista, jos vaikkapa lähestyy oikealta:
Tikku oikealle...menee kauas maalista ohi oikealta, jos koitan tikulla yläoikealle (hyökkään vasemmalta oikealle), niin pallo menee sata varmasti vasemmalta ohi, tai jopa sivurajalta yli.

Vaikka siirtäis puolimillia tikkua niin menee jo toiselta puolen ohi, ei voi käsittää..ehkä en vain osaa, jännä sinällään kun syötöt lähtee just sinne minne haluan.


Opetusvideoita tuolla ois vaikka kuinka, ja koitin vaparivideotakin katsoa, mutta huonon englannin vuoksi en oikein edes ymmärtänyt miten kierteet tehdään, vasemmalla tikullako? missä kohdin, kun ruutu liikkuu heti kun siihen koskee. Tai miten tehdään kova maanuoliainen.

Vaikeaa on, ja menee suunnilleen niin et kymmenestä pelistä 8 peliä tasan, yks häviö ja yks voitto, mutta eiköhän tuo tuosta kehity kun pelaa vaan.

Ja siis jos haluaa käsityksen miten huono tuossa tällä hetkellä vielä olen, niin pelaan helpoimmalla tasolla (mutta siis kaikki avustukset manuaalissa) ja aivan kylmiltään lähdin tänään tuota pelaamaan, mutta edes yksi maali on työn ja tuskan takana, laukauksia ottelussa (5min kestolla) tulee noin 20-25kpl. Pääpeliä on turha edes yrittää pelata, keskityksiin kun oma pelaaja ei koskaan pääse, ja jos 1/100 kerrasta pääsee niin sitten ne lähtee jonnekkin toiseen kerrokseen.
 
Ylös Bottom