Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy III

Vastaus: Final Fantasy III

SamiS sanoi:
Itse tilasin silloin viime vuonna www.dvdboxoffice.com:sta, mutta siellä on varastot loppu ja uusi erä tulee ilmeisesti vasta kuun lopussa. On näköjään mennyt hyvin kaupaksi ennen vuoden vaihdetta.
Ja kuten Legge jo mainitsikin peli on lopussa myös Play-Asiasta ja Video Games Plussasta eli kannattanee pistää varaukseen jostakin näistä kaupoista ja jäädä odottelemaan varastojen täydentymistä.
Juu sieltä tilasin mäkin Joulukuun 6. mutta tilaus peruttiin äskettäin kun ei taida olla missään pelejä:mad:
 
Vastaus: Final Fantasy III

Juzecko sanoi:
Juu sieltä tilasin mäkin Joulukuun 6. mutta tilaus peruttiin äskettäin kun ei taida olla missään pelejä:mad:
Itse tilasin ennakkoon jo lokakuussa ja peli lähti julkaisupäivänä kohti suomea.
Tarkemmin kun muistelen niin julkaisupäivänä kävin katselemassa DVD Boxofficen sivuilta pelin tilannetta ja se taisi olla jo silloin loppu varastosta.
Ebayssä näkyy peliä olevan uutenakin myynnissä jos on kova kiire saada se.
 
Vastaus: Final Fantasy III

VGP:sta tilasin omani ja hyvin olen pelin parissa viihtynyt, vaikka en ihan jatkuvatahtisesti olekaan voinut pelata. Alan lähestyä pelin loppupuolta, sain juuri viimoisesta kristallista loputkin jobit, nyt täytyisi vaan sitten yrittää joko aukoa niitä salattuja jobeja (en tosin tiedä yhtään miten se tehdään) tai sitten vaan rääkätä kaikkien neljän hahmon job levelit 99:ään (mikä ei ole helppo... tai no, on helppo, mutta hyvin aikaavievä homma). Peli noin muuten on paras Final Fantasy -julkaisu vuosiin (etenkin omasta mielestäni).

Muistaakseni ennakkotilasin pelin jo elokuussa, että olin aikaisin liikenteessä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy III

Minun näkökulmastani, kyllä! :D Teidän näkökulmastanne, ei oikeastaan niin väliä mitä mieltä minä olen :) En ole kauheasti muiden mielipiteitä pelistä seuraillut.
 
Vastaus: Final Fantasy III

Kurimus sanoi:
Kyllä näköjään. Kyllä niitä minusta vielä sillon oli kun kirjotin.

Däym :( No jos tuon pistäisi sitten tilaukseen, niin tulee joskus kun tule.
 
Vastaus: Final Fantasy III

En nyt jaksa tehdä täysin omaa aihetta tälle. Jotenka, jossain japanilaisessa lehdessä (Famitsu?) paljastettiin että FFXII: Revenant Wings julkaistaan huhtikuun 26. Japanissa. Imo, on kyllä yllättävän aikaisin. Ajattelin kuitenkin, että se saataisiin vasta joskus loppuvuodesta Japaniin ja ehkä myös jenkkeihin. Toivottavasti eivät nyt kiirehdi peliä keskeneräisenä ulos.
 
Vastaus: Final Fantasy III

Nyt näyttäisi Play-Asia saaneen peliä taas varastoon, joten halukkaat voivat tilata sieltä omansa. Aika hurjaan hintaan on näyttänyt peliä myytävän huuto.netissä, mutta jospa nekin hinnat nyt laskisivat.

FInal Fantasy XII: Revenant Wings vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta. Tarvitseekohan pelin juoneen mukaan päästäkseen olla pelannut FFXII:sta pleikkarilla, on sen verran monta peliä kesken PS2:lla ettei viitsisi aloittaa uutta RPG:tä ennen muiden pelien läpäisyä (Okamin läpipeluussa voi muutama tunti vierähtää...).
 
Vastaus: Final Fantasy III

Erittäin mukava peli ollut. Nyt olen jo aika lopussa, mutta olisi mukava hommata Onion knighti ja Master blacksmith ennen loppua. Joten löytyisikö täältä porukkaa, jonka kanssa vaihtaa friend codet? Lisään omani myöhemmin, nyt on quick save paikassa, josta ei pääse tuota näkemään. :)
 
Vastaus: Final Fantasy III

Pahus, sinne viimeiseen mestaan ei laitettu minkäänlaista save pointtia, juuri tämän takia lopetin NES-version pelaamisen. Ensiksi saa seikkailla tunnin jossain tornissa ja sitten kun päästään viimeiseen mestaan ja kuollaan. Vähänkö raivostutti, söi peli-iloa kyllä melkoisesti ja saas nähdä milloin jaksan jatkaa sitä :(

No enpä nyt tiedä. Alussa peli tuntui todella hyvältä mutta loppua kohti alkoi huomata kuinka laiskaksi tämä käännös on jäänyt. Loppupeleissä tässä ei ole mitään NES-versioon verrattuna kuin päivitetyt grafiikat ja hahmoluonnet, tosin heilläkään ei ole mitään osuutta koko tarinaan joten he jäävät aika laimeaksi. Taistelut olivat melkoinen pettymys. Onhan nuo ammatit ihan kivoja mutta olisin kaivannut niihin jotain uutta, esimerkiksi FFV:n tyylistä abilitykehitystä ymv. Pelin vaikeustason takia muutama ammatti jää täysin pimentoon koska niitä ei yksinkertaisesti uskalla käyttää koska turpaan tulee hahmolle kuin hahmolle, oli armorit minkälaiset tahansa. Pelaajaa väkisinkin pakotetaan käyttää niitä ammatteja jotka iskevät enemmän damagea kuin muut. Hyvänä esimerkkinä on se laulaja-ammatti joka jäi vain yhden taistelun kokeiluksi, turha!

Jos tämä olisi ollut tyyliin Final Fantasy III Advance, olisi pelikin ehkä toiminut vähän paremmin. Mitä nyt olen FFIV ja V Advancea pelanut, niihin ollaan lisätty paljon uutta mutta kolmonen tuntuu lähinnä DS:n tehotestaukselta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy III

Noh, itsestäni tuo on tuntunut ihan mielenkiintoiselta Final Fantasyltä. En ole aiemmin pelannut tätä, joten se varmasti vaikuttaa. En välttämättä sanoisi peliä kovinkaan vaikeaksi, hyvin on tähän asti pärjätty, muutamaa päävastusta vastaan on joutunut expaamaan hetken aikaa.

Jobit vaikuttavat hienolta lisältä alkuun, mutta myöhemmin paljastuu niiden laimeus. Olen alusta asti mennyt pitkälti samalla ryhmällä. Thief, white mage, black mage ja knight. Knight oli warrior hetken aikaa. Thief sai jostain syystä jo puolessa välissä peliä job levelin 99, joten vaihdoin sen pois ja otin tilalle Summonerin, viimeisellä kivellä. Lisäksi päivitin White ja Black maget Devoutiksi ja Magukseksi. Missään vaiheessa ei kannusteta vaihtamaan jobia, niin että siitä olisi suuri hyöty.

Olen jo käynyt Eurekasta keräämässä parhaat aseet ja taiat, joka onnistui odotettua helpommin.
 
Vastaus: Final Fantasy III

Pelin vaikeus tulee siitä, että jos ei tajua varoa varoituksia, niin tulee Game Over useammassa kuin yhdessä kohtaa peliä :D

Viimeisessä linnakkeessa on aikamoisen paha meininki: siellä saa saman verran tai vähemmän expaa kuin linnakkeen ulkopuolella olevista parhaista expauspaikoista, mutta ovat niin järkyttävän vaikeita mihinkään muuhun vastukseen nähden mitä muualta löytyy. Elikkä ennen kuin viimeiseen paikkaan menee, niin pitäisi ihan vaan jaksaa kerätä kokemusta ja hioa jobit huippuunsa vaikka vastukset tuntuvatkin helpolta ja että "nyt kyllä varmasti pärjää jo pelin loppuun" ... on niin helppo sortua tuohon ja sitten mennä sinne, eksyä ja lopulta kuolla.

Tietty siinähän on haastetta vääntää peli lävitse alemmilla tasoilla ja optimaalisimmilla jobivalinnoilla, mutta ei semmoisten kokeilujen opetteluun ole aikaa (pitäisi peliin olla enemmän aikaa kuin minulla on sitä sille antaa).
 
Vastaus: Final Fantasy III

Berserker sanoi:
Nyt hieman tietovisaa...

Vain yksi heistä on tyttö:

http://finalonlyone.ytmnd.com/

;)

Ööh, eihän tässä oikeastaan ollut mitään uutta. Tuo white mage, eli Refia on se pelin ainoa naispuolinen hahmo :D

Pelaajalehti arvosteli FF3:n uudessa numerossa, aika rankalla kädellä kyllä. Peli sai 5/10, mutta tekstissä oli paljon asiaa johon itse yhdyin myös
 
Vastaus: Final Fantasy III

Ärsyttävää kun noita Pelaajan arvosteluita ei saa lukea netistä. Eihän tuo nyt muissa medioissa ole noin huonoja arvosteluita saanut(?). Metacriticissä vain yksi sivusto on antanut yhtä matalan arvosanan. Tietenkin jos vertaa nykyaikaisiin rpg-peleihin, niin ikä näkyy jo FF III:ssa.
Eiköhän FF kansa tämänkin pelin silti löydä hyllyynsä, myös täällä euroopassa vihdoin.
 
Vastaus: Final Fantasy III

Juu tuli tuo nyt sitten ostettua myös, oli kyseessä huono tai hyvä peli niin nyt löytyy kaikki FF pelit hyllystä (11 lukuunottamatta)

Mutta joo Nes pelin hampaat iskevät peliin aika tavalla, juoni ei ainakaan vielä, klishee juonen tosin ymmärrän pelin nes version julkaisu ajankohdan takia. Hauskalta käännökseltähän tämä vaikuttaa mutta tarvitsee hieman pidemmälle jatkaa suurempia mielipiteitä sanoakseni.
 
Vastaus: Final Fantasy III

FFIII on hyvä old school RPG. Nykypäivän standardeilla se ei loista millään osa-alueella (muuten kuin hyvillä DS-graffoilla). Jos FFIII DS:n pariin menee sillä periaatteella, että sen pitäisi tarjota juonellisesti yhtä syvällinen kokemus kuin myöhempien Finaaleiden ja pelattavuudenkin pitäisi olla FFXII:n tyylinen, pettyy pahasti. Jos kuitenkin tiedostaa "puutteet" (jotka eivät jossain mielessä edes puutteita ole, FFIII on vain graffapäivitys melkein 20 vuotta vanhaan peliin, eikä se yritä sinänsä mitään muuta ollakaan), ei FFIII varmaankaan petä.
 
Ylös Bottom