Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy VI + FFX Demo

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WoPe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

WoPe

New Member
Keskiviikko taitaa olla se päivä.. onko moni ostamassa? itse heti kun tulee, FFX:ää on pakko päästä kokeilemaan ja FFVI vetää myös läpi, hintakaan ei ole paha, vaivaiset 19 tämän hetken tiedon mukaan..

Saa nähdä miten hyvin ovat FFVI:n saanu portattuu, jotkut on puhunu että vähän kehno olis mutta kohtahan se selviää, mukana pitäis olla extraa lisäsceneineen..

Ja vihdoin loin aiheen.. kauan siihen menikin, vuosi(?)
 
Mul on toi FF Anthologyna, joten ei oo tarvetta. FF Antholgy= FFV ja VI:)

Täytyy sanoa et toi FFVI rulaa! kerta kaikkiaan mahtava peli! Parasta Nobuo Uematsu musaa:D Erittäin pitkä peli! Peli on erittäin monipuolisia valikkoja. Pelissä saa ohjata Mecheillä, siitä syntyi vuosia myöhemmin XenoGears-peli.

Myöskin FFV on hyvä! mut ei tullu pelattua paljon...pitäisi aloittaa pelaamisen.

Mä en oikein tajuu, miksei Square Europe julkasu pelit Antologyna? vaan julkasee ensin FFVI, sitten FFV? Haiskahtaa rahastukselta:mad:
 
Joo kyllä toi tulis ostettua ilman FFX demoakin, mutta ihan kivan suolan ovat pistäneet..

Mitähän ne keksii FFV:n mukaan..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan WoPe
Joo kyllä toi tulis ostettua ilman FFX demoakin, mutta ihan kivan suolan ovat pistäneet..

Mitähän ne keksii FFV:n mukaan..
"FFXI non-online quest" demoa?
 
Joo kävi mielessä.. mitäs muutakaan kun ei oo oikeen mitään tulossa.. Kingdom hearts vois olla kans yks vaihtoehto.. jos toi on tulossa edes eurooppaan..
 
Tulee toi varmaankin ostettua melkein heti kun toi julkastaan ,koska pitäähän toikin peli päästä kokemaan eikä hintakaan ole paha niin mikä ettei.
 
Ei, en aio ostaa pakettia ihan sen vuoksi että se kuinka paljon olen tuota Anthologyn FFVI:tä pelannut, kertoi tarpeeksi kuinka upeasta käännöksestä on kyse(ja toi Euro FFVI arvatenkin on vain PAL käännös FFA:n kutosesta). Suurin syy miksi en pidä siitä, on se että taisteluita, menuja, kaikkea saa odottaa niin tajuttoman kauan. Latausajat ovat aivan huimaavan pitkiä joka tappaa tunnelmaa aivan liikaa...

Ja FFV varmaankin puuttuu paketista siksi että siinä oli jotain sopimattomuus ongelmia PS2:n kanssa, tallenusruutu on pimeä eli pelin tallennus pitää tehdä sokkona. Eli minusta ainakin on lähinnä järkevää ettei sitä ton FFVI:n mukana julkaistu.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan WoPe
Kingdom hearts vois olla kans yks vaihtoehto.. jos toi on tulossa edes eurooppaan..

Jos Kingdom Heartsia tarkoitat niin kyllä Square Europe ainakin lupailee sitä tännekkin päin, joskus syksyn mittaan sen pitäisi täälläkin ilmestyä.
 
Täytyy sanoa että hieman pettynyt olen käännökseen. Pelin julkaistiin SNES:lle joskus 90-luvun alussa ja PSX:lle Jenkeissä muistaakseni 1999. Eli kahdessa - kolmessa vuodessa PAL-käännöstä ei saatu kuntoon. Paitsi että surureunat ovat kammottavan isot ei pelin muullekkaan grafiikalle ole tehty mitään. Olisivat voineet edes resoluutiota nostaa isommaksi. Yritin tähän kuvaan saada kuvailtua eroa hyvällä emulaattorilla ja huonolla PC:llä pelattuun versioon PSX-versioon.

http://www.geocities.com/shaban_of_kaso/ff6-PSX-Emu.jpg (jos linkki ei toimi ota loppuosa pois).

Eli tuolla Snes9x:n fillterillä saadaan grafiikasta todella paljon parempaa jopa minun heikolla koneella. Tietenkin nopeammalla koneella saisi resoluution vielä päällä 1024*768:n. Tietenkin käännös yrittää olla mahdollisimman tarkka mutta ei vaatisi liikoja nostaa resoluutiota.

Pointtini ei kuitenkaan ole että FFVI PSX:lle olisi huono tai että kaikkien kannattaisi hommata se mielummin emulaattorille. Fiilistä on tietenkin paljon enemmän aitona versiona pelattuna. Vielä parempi olisi tietenkin alkuperäinen SNES-versio. Itse pelin olen pelannut pari kertaa emulaattorilla läpi ennen PSX-version ostoa ja ainakin minun mielestä se hakkaa helposti FF8:n ja FF9:n.

Mitä tuohon FFX:n demoon tulee sitä vaivaa hieman sama ongelma. Japski versio tuli kesällä mutta silti ainakin demossa on ihan tajuttomat surureunat. Demo tuntui jotenkin erilaiselta muihin FF:n verrattuna. En sitten osaa sanoa onko parempaan vai huonompaan suuntaan, mutta erilaiselta tuntuu.

Mutta silti. Kyllä tuo peli helposti on 25 euron arvoinen.

Edit: Noita punasia söhryjä valikoiden päällä ei ole oikeasti PSX-versiossa. Tuo kuva on siis myös emulaattorilla otettu, mutta muokattu näyttämään PSX:n vastaavaa.
 
Ensimmäiset sekunnit hieman ihmettelin FFX:ää pelatessa mutta kyllä se on juuri sitä mitä odotinkin.. onneks ei tarvi kerätä sataa tuntia exp pisteitä jota ollaan kymmenessä pelissä tehty.. mielestäni hyvä asia..ja muutoinkin taistelusysteemiä ollaan kehuttu hyväksi, mutta demossa ei nyt voi muutakun lyödä tehdä parit erikoisliikkeet, itemin käyttö ja yhtä summonia voi ohjailla, voi myös valita kahdesta eri kohtauksesta mitä pelata..nekin melko lyhyitä, voi vaihtaa aseita ja muita tyyppejä taistelun aikana, valikot selkeät ja muutoinkin tuntui ihan kivalta..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Täytyy sanoa että hieman pettynyt olen käännökseen. Pelin julkaistiin SNES:lle joskus 90-luvun alussa ja PSX:lle Jenkeissä muistaakseni 1999. Eli kahdessa - kolmessa vuodessa PAL-käännöstä ei saatu kuntoon. Paitsi että surureunat ovat kammottavan isot ei pelin muullekkaan grafiikalle ole tehty mitään. Olisivat voineet edes resoluutiota nostaa isommaksi. Yritin tähän kuvaan saada kuvailtua eroa hyvällä emulaattorilla ja huonolla PC:llä pelattuun versioon PSX-versioon.

http://www.geocities.com/shaban_of_kaso/ff6-PSX-Emu.jpg (jos linkki ei toimi ota loppuosa pois).

Mutta silti. Kyllä tuo peli helposti on 25 euron arvoinen.
Itseäni häiritsee kyllä enemmän tajuttoman pitkät latausajat, jotka Anthologyssakin häiritsivät. TV:llä ja PC:llä pelaamista ei ehkä ole järkevä suoraan verrata, kun jotenkin suuremmalla antaumuksella aina pelaa itseostettua. Nuo mustat reunat eivät välttämättä häiritse esim. laajakuva telkkarin pelaajia ja TV:ssä se kuvakin on aina pehmeämpi, joten tarkkuudenkaan kanssa ei niin väliä. Tosin saa pc:nkin toki televisioon kiinni... totta on, että emulaattoreilla on huomattavasti näppärämpi ja kätevämpi pelata vielä paljon nätimmällä grafiikalla, mutta jostakin syystä se ei silti ole sama. Tätä peliä, kun tuskin kukaan pelaa grafiikan vuoksi... paras pelata snesillä :D

Eihän tuohon käännökseen todellakaan ole panostettu pätkääkään (tämän käännöksen toteuttavia eri tyyppien tekemiä ntsc to pal patchejahan on ollut FFA:n julkaisusta lähtien) ja juuri sen vuoksi hinta on todella edullinen. (ps. edullisimmista paikoista pitäisi kyllä irrota 15-20 eurolla). FFX demo on ihan mukava lisä ja ne pari FFVI videopätkää (ellei sitten ole sattunut näkemään). Veikkaan, että nämä kolme vuotta tässä on vain pohdittu onko sen julkaisemisessa Euroopassa järkeä tai sitten odoteltu, että tuo FFX demo on samaan pakettiin saatu ahdettua...
 
No kyllä nuo latausajat on ollu tiedossa jo vaikka kuinka kauan ja myös se, että FFX:ssä on aikamoiset surureunat. Kyllä lähtee jenkkiversio tilaukseen kunhan vain saan mod-piirin! Ja ja, Final Fantasy VI on todellakin IMHO se paras Final Fantasy VII:n ohella tottakai. Ja kaikista paras tunnelma on kun pelaa alkuperäisellä Snesillä, mutta kyllä tää pleikkariversio emulaattorin fiiliksessä hakkaa! PC:llä pelaaminen yksinkertaisesti on niin helvetin köykäistä!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
No kyllä nuo latausajat on ollu tiedossa jo vaikka kuinka kauan ja myös se, että FFX:ssä on aikamoiset surureunat. Kyllä lähtee jenkkiversio tilaukseen kunhan vain saan mod-piirin! Ja ja, Final Fantasy VI on todellakin IMHO se paras Final Fantasy VII:n ohella tottakai. Ja kaikista paras tunnelma on kun pelaa alkuperäisellä Snesillä, mutta kyllä tää pleikkariversio emulaattorin fiiliksessä hakkaa! PC:llä pelaaminen yksinkertaisesti on niin helvetin köykäistä!

no eise nyt niin köykäistä ole, minä jos pelaan pc:llä joillai emuilla nii tvoutilla vaan kuva telkkuun ja padi käteen
 
hehee...

FFVI...
mulla on se emulla..
pitäisköhän ostaa....
onko ne surureunat oikeesti niin hirveitä?
vai ootteko semmosta pikku tarkkaa väkee joka kattoo tv:tä suurennuslasilla???
 
No...

Emulla pelaaminen ei oo fiilistä....tuijottaa monitoria ja pelaa näppäimistöllä:( . Konsolilla on parempi fiilis, peliä pelataan padilla ja iso/keskikoko telkkulla nautitaan:D...aah!

Täytyy sanoa et mulkin on toi FFIII=VI emuna, muttei jaksa mitenkään pelata...

Ainoa huonopuoli PS2 versios hirveet latausajat:mad: se laskee pikkusen pelifiilistä...

Onneksi mul on vanha kunnon SNES versio, UPEA!
 
Nyt olen pelannut tota FFVI:tä ohi Figaro Castlen ja luolan läpi.. siis peli on todellakin hyvä, kuten se on aina ollutkin.. minua ei hämää oikeestaan mikään muu enään kuin latausajat, jotka on FFX:ssäkin nopeammat.. mutta ei kuitenkaan naurettavan pitkät.. maailmankartta on ihan hieno ja samoin Figaron Castle.. nyt kun peliin on alkanut tottumaan niin pääsee kunnon fiilikseen.. huomattavasti paremmalta tuntuu nyt kuin ne ekat 5min pelatessani.. Onhan tossa alhaalla tommonen n: 5cm tyhjiö mutta siihenkin olen tottunut.. itse ainakin jaksan pelata kauemmin telkun ääressä padilla kuin emulla monitorin edessä näppiksellä..

Musiikkeihin, tarinaan ja pelaamiseen uppoo sen verran hyvin että huonot asiat jää taakse.. kyllä tosta oli paremman saanut mutta kyllä tämä on ihan ok.. peli on silti sama joka on tärkein
 
Re: No...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi
Emulla pelaaminen ei oo fiilistä....tuijottaa monitoria ja pelaa näppäimistöllä . Konsolilla on parempi fiilis, peliä pelataan padilla ja iso/keskikoko telkkulla nautitaan...aah!

Täytyy sanoa et mulkin on toi FFIII=VI emuna, muttei jaksa mitenkään pelata...

Ainoa huonopuoli PS2 versios hirveet latausajat:mad: se laskee pikkusen pelifiilistä...

Onneksi mul on vanha kunnon SNES versio, UPEA!

Pexi puhuu jälleen asiaa;)
Kyllä mullekin kelpais tuo Snes versio, mutta kelpaa mulle tää uudempiki. Ja turha selittää että joo pc vaan kiinni telkkaan ja padi käteen, se on LIIAN KÖYKÄISTÄ! Ja piste. Ei mikään voita sitä kun makoilet löhölinnassa tai mukavassa sohvassa ja pelaat väh. 28-tuumasella töllöllä ja siemailet nautintojuomia siinä samalla ja tyttöystävä haluaa tullaan mun kainaloo pelaamaan:D
Jää siinä pc toiseksi...
 
Auttaako latausaikoihin mitään PS2:n Fast loading toiminto? Tai siis toimiiko se tuossa FFVI:ssä?
 
just tuli pelattua ffx:än demoo ja himo peliin kasvo entisestään ja kohta kun olen tämän kirjoittanu aloitan pelaan final fantasy kutosta.
 
onko se jo tullut?

Kävin eilen PELIKESKUKSESSA (jyväskylässä..doesn't matter...)
ja ne sano että se peli ei oo vielä ilmestyny..
koska se ilmestyy??
ne sano että lähipäivinä, muttei aina jaksais rampata...
koukussa kirjaan niin ei jaksa lähtee...:p
 
Onko teillä ollut save ongelmia tossa pelissä, minulla nimittäin on, ongelma on se että kun yritän tallentaa pelin niin se väittää että minun PS1 muistikortissa ei ole tilaa, mutta kumma juttu siellä on 74kb vapata tilaa.

Miten tämmösen ongelman ratkaisis :confused:
 
Ylös Bottom