Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy VII Remake

Kyllä se pojat ja tytöt on niin, että mikään käsikonsoli ei ole ollut hyvä käyttää ilman jotain erikseen ostettavaa kahvaa. Olkoon sitten ds, 3ds, psp, vita tai switch.
Kaikki sellaisia ohuita lankkuja joista ei saa minkäänlaista normaalia otetta. Jos istuu ja kone vaan lepää käsien päällä niin vielä pärjää, mutta silloin on pakko katsoa suoraan alaspäin. Jos makaat vaikka sängyssä selällään niin käyttömukavuus on lähellä nollaa.
Jos steamdeck lasketaan käsikonsoliksi niin se taitaa olla eka joka on järkevästi muotoiltu.

Vaikka nyt on crisis coren remake tulossa niin itse pistin eilen vpd:sta playstation classicin tilaukseen kun maksoi 50e käytettynä.
Yhden videon mukaan sillä pitäisi ppsspp emulla pyöriä crisis core ihan toimivasti jopa tupla resolla.
Pelihän mulla on maannut laatikossa jo ties kuinka kauan, mutta mä en tainnut sitä koskaan edes pikaisesti kokeilla ja psp:ta mulla ei ole ollut enää vuosiin.
 
Eli julkaisuissa käytettiin termejä:
Crisis Core Reunion - "This winter"
FF7 Rebirth - "Next winter"

Eli CC tulee 2023, ja FFR 2024? Näinkö tuo ymmärretään? Hemmetti square, laittakaa vaan se vuosiluku!

Olishan tuo huikeaa päästä Rebirthin kimppuun jo tulevana talvena.
 
Eli julkaisuissa käytettiin termejä:
Crisis Core Reunion - "This winter"
FF7 Rebirth - "Next winter"

Eli CC tulee 2023, ja FFR 2024? Näinkö tuo ymmärretään? Hemmetti square, laittakaa vaan se vuosiluku!

Olishan tuo huikeaa päästä Rebirthin kimppuun jo tulevana talvena.

Itse ymmärsin

CC 2022 loppu-2023 alku
FF7R 2023 loppu-2024 alku.
 
Kun eivät voi vaan käyttää suoraan vuosilukuja. No, kai tälläkin saa sitä kivaa spekulaatiota aikaan. :)
 
Peliä testattu Steam Deckillä.

PC versio kun on mitä on niin pelissä ei montaa asetusta ole mitä säätää.

Mutta tekstuuri ja varjo resoluutio low ja pelin oma resoluutio 720p. Pelissä on myös piirtoetäisyys slideri jonka kanssa voi leikkiä.

Näillä asetuksilla saa suht vakaan 40 fps, tosin stutterointia on välillä kun peli lataa uusia asetteja.

Silti kokonaisuutena huikea suoritus että saadaan käsikoneella näin upea peli joka pyörii suht sulavasti.

Saa jossain määrin jopa paremman version kuin PS4.

Iso yläpeukku jos meinaa Deckiä hommata tälle pelille.
 
Max ennusti 2 vuotta sitten että kakkos osan nimi tulee olemaan Rebirth ja muutenkin on vuosien ajan puhunut siitä minkälainen sen teema tulee olemaan. Mielenkiintoista nähdä kuinka paljon hän osuu oikeaan pelin suhteen sekä tuleeko 3 osan nimeksi Revengeance :D

Isoja spoilereita alkuperäisestä pelistä.

 
Max ennusti 2 vuotta sitten että kakkos osan nimi tulee olemaan Rebirth ja muutenkin on vuosien ajan puhunut siitä minkälainen sen teema tulee olemaan. Mielenkiintoista nähdä kuinka paljon hän osuu oikeaan pelin suhteen sekä tuleeko 3 osan nimeksi Revengeance :D

Pakko nostaa hattua Maxin älykkyydelle, että pystyy analysoimaan peliä noin kattavasti. Tuli Twitchistä katottua sen VODi jossa puhuu lähes 3 tunnin ajan pelistä. Välillä tuntui että nouseeko kusi hattuun kun kuuluttaa "mitä mä sanoin" -jargonia ja että nostaa itsensä muiden yläpuolelle, mutta toisaalta kyllä sitä saa vähän paukutellakin jos kerran pari vuotta sitten osasi ennustaa toisen osan otsikon, Rebirthin, oikein.

Mutta Max ei ole toista kertaa oikeassa! Saa ottaa talteen; kolmas osa ei ole Revengeance, heitetään että se olisi Resurrection.
 
Pakko nostaa hattua Maxin älykkyydelle, että pystyy analysoimaan peliä noin kattavasti. Tuli Twitchistä katottua sen VODi jossa puhuu lähes 3 tunnin ajan pelistä. Välillä tuntui että nouseeko kusi hattuun kun kuuluttaa "mitä mä sanoin" -jargonia ja että nostaa itsensä muiden yläpuolelle, mutta toisaalta kyllä sitä saa vähän paukutellakin jos kerran pari vuotta sitten osasi ennustaa toisen osan otsikon, Rebirthin, oikein.

Mutta Max ei ole toista kertaa oikeassa! Saa ottaa talteen; kolmas osa ei ole Revengeance, heitetään että se olisi Resurrection.
Tästä Resurrectionista olen aivan 100 varma :D
 


Siitä! :), jos kiinnostaa Rebirth spekulaatiot niin nyt päästään kuulemaan niitä toden teolla Maxilta ja Easy Alliesin kumppaneilta :), loistavaa settiä :)
 
10 tuntia peliä takana, joten ehkäpä pienet alkufiilikset on paikallaan.

Pelistä tulee mieleen ristiriitaisen vastaanoton saanut Final Fantasy 13. Suurin syy tähän on vahvasti ohjattu pelaaminen, välivideoiden kyllästämänä. Ainakin näin ensimmäisten 10 tunnin aikana. Tämä ei ole pelkästään hyvä, eikä pelkästään huono asia. Toiminnantäyteinen ensimmäinen chapter oli hyvä juuri siksi, että se oli niin tarkasti ohjattu. Kiireen tuntu ja onnistunut pomomatsi olivat valopilkkuja, kun taas samojen alueiden kierrättäminen hieman miinusta.

Ensimmäinen vauhdikkaan chapterin jälkeen meno rauhoittuu ja rytmitys jopa hieman lässähtää. Sivutehtävät slummissa ovat niin yksinkertaisia ja tylsiä, että mielellään vaan menee tarinassa eteenpäin. Tarina sen sijaan ei meinaa millään lähteä soljumaan. Sitä pitkitetään yksinkertaisilla juoksutuksilla varmaan siksi, että saadaan pelille pituutta, mikä tuntuu täysin turhalta pelin paisuttamiselta. Tästäkin huolimatta tarkoissa uomissa ohjattua tarinaa on helppo seurata. Hahmot ovat perijapanilaiseen tapaan luonteen piirteidensä karikatyyrejä. Tätä tuli viimeksi ihmeteltyä Scarlet Nexuksen parissa. Joskus se on hauskaa, joskus ärsyttävää ja joskus vain noloa. Kaikesta huolimatta hahmot ovat varsin onnistuneita. Tyylistä sitten tykkää tai ei.

Taistelusta olen tykännyt. On sekoitettu varsin onnistuneesti vuoropohjainen taistelu kolmannen persoonan hack 'n slashiin. Rivivihollisia vastaan peli on normaalilla sen verran helppo, että taistelu menee aika helposti aivottomaksi lyöntinapin hakkaamiseksi, mutta pomomatseissa pitää jo vähän miettiäkin ja käyttää vuorojaan hyväksi. Pomomatsit ovat muutenkin olleet selkeitä valopilkkuja tähän mennessä. Onneksi niitä on mahtunut jo useampia ensimmäiseen 10 tuntiin.

Se hieman yllätti, ettei peli ollut niin leukoja loksauttavan upean näköinen kuin mitä odotin. Säätöjä PC-versiossa ei ole mitenkään liialti, mutta jopa kaikki napit kaakossa, peli on vain sellainen ok näyttävä. Tämä ei tosin taida olla mikään esimerkki hyvästä PC-porttauksesta. Siltikin peli pyörii nätisti 1440p ultrawide resoluutiolla @90fps, joten pelaaminen on nautinnollista.
 
10 tuntia peliä takana, joten ehkäpä pienet alkufiilikset on paikallaan.

Pelistä tulee mieleen ristiriitaisen vastaanoton saanut Final Fantasy 13. Suurin syy tähän on vahvasti ohjattu pelaaminen, välivideoiden kyllästämänä. Ainakin näin ensimmäisten 10 tunnin aikana. Tämä ei ole pelkästään hyvä, eikä pelkästään huono asia. Toiminnantäyteinen ensimmäinen chapter oli hyvä juuri siksi, että se oli niin tarkasti ohjattu. Kiireen tuntu ja onnistunut pomomatsi olivat valopilkkuja, kun taas samojen alueiden kierrättäminen hieman miinusta.

Ensimmäinen vauhdikkaan chapterin jälkeen meno rauhoittuu ja rytmitys jopa hieman lässähtää. Sivutehtävät slummissa ovat niin yksinkertaisia ja tylsiä, että mielellään vaan menee tarinassa eteenpäin. Tarina sen sijaan ei meinaa millään lähteä soljumaan. Sitä pitkitetään yksinkertaisilla juoksutuksilla varmaan siksi, että saadaan pelille pituutta, mikä tuntuu täysin turhalta pelin paisuttamiselta. Tästäkin huolimatta tarkoissa uomissa ohjattua tarinaa on helppo seurata. Hahmot ovat perijapanilaiseen tapaan luonteen piirteidensä karikatyyrejä. Tätä tuli viimeksi ihmeteltyä Scarlet Nexuksen parissa. Joskus se on hauskaa, joskus ärsyttävää ja joskus vain noloa. Kaikesta huolimatta hahmot ovat varsin onnistuneita. Tyylistä sitten tykkää tai ei.

Taistelusta olen tykännyt. On sekoitettu varsin onnistuneesti vuoropohjainen taistelu kolmannen persoonan hack 'n slashiin. Rivivihollisia vastaan peli on normaalilla sen verran helppo, että taistelu menee aika helposti aivottomaksi lyöntinapin hakkaamiseksi, mutta pomomatseissa pitää jo vähän miettiäkin ja käyttää vuorojaan hyväksi. Pomomatsit ovat muutenkin olleet selkeitä valopilkkuja tähän mennessä. Onneksi niitä on mahtunut jo useampia ensimmäiseen 10 tuntiin.

Se hieman yllätti, ettei peli ollut niin leukoja loksauttavan upean näköinen kuin mitä odotin. Säätöjä PC-versiossa ei ole mitenkään liialti, mutta jopa kaikki napit kaakossa, peli on vain sellainen ok näyttävä. Tämä ei tosin taida olla mikään esimerkki hyvästä PC-porttauksesta. Siltikin peli pyörii nätisti 1440p ultrawide resoluutiolla @90fps, joten pelaaminen on nautinnollista.

Missäs chapterissa menet, pomomatsit alkaa muuttua todella hektisiksi myöhemmin.
 
Missäs chapterissa menet, pomomatsit alkaa muuttua todella hektisiksi myöhemmin.
Chapter 8.

Hektisiltä ne ovat nytkin jo tuntuneet, mutta siis hyvällä tavalla. Tietysti liika on liikaa ja siinä ehkä on myös tämän taistelusysteemin pahin kompastuskivi. Pitää olla taistelun ytimessä kuin Devil May Cryssa konsanaan, mutta samalla miettiä niin omia mutta myös partyssä olevien apurien vuoroja. Itemien käyttö, loitsut ja abilityt. Kyllä siinä välillä on ollut ihan kunnolla tekemistä nytkin.
 
Chapter 8.

Hektisiltä ne ovat nytkin jo tuntuneet, mutta siis hyvällä tavalla. Tietysti liika on liikaa ja siinä ehkä on myös tämän taistelusysteemin pahin kompastuskivi. Pitää olla taistelun ytimessä kuin Devil May Cryssa konsanaan, mutta samalla miettiä niin omia mutta myös partyssä olevien apurien vuoroja. Itemien käyttö, loitsut ja abilityt. Kyllä siinä välillä on ollut ihan kunnolla tekemistä nytkin.

Joo on se alkuunkin hektistä mutta pian sinulla on edessä selkeä tason nousu ja itsellä ainakin normaalilla alkoi mennä ahdistavan vaikeaksi, sitten ärsyttävästi easy taso on HUOMATTAVASTI helpompi kuin normaali ja siitä tulee vain sellaista nappien läpsyttelyä vailla taktiikkaa. Mielestäni pelissä ei ole sopivaa vaikeustasoa tästä johtuen. Mutta mielummin sitten pelaan easyllä kun hakkaan päätä seinään normaalin kanssa.
 
Joo on se alkuunkin hektistä mutta pian sinulla on edessä selkeä tason nousu ja itsellä ainakin normaalilla alkoi mennä ahdistavan vaikeaksi, sitten ärsyttävästi easy taso on HUOMATTAVASTI helpompi kuin normaali ja siitä tulee vain sellaista nappien läpsyttelyä vailla taktiikkaa. Mielestäni pelissä ei ole sopivaa vaikeustasoa tästä johtuen. Mutta mielummin sitten pelaan easyllä kun hakkaan päätä seinään normaalin kanssa.
No tätä en odota innolla. Katsotaan miten käy. Muuten kyllä teen saman ratkaisun kuin sinäkin. Ennemmin vaihdan easylle kuin hakkaan kovin pitkään päätä seinään. Tähän asti ovat kuitenkin tuntuneet sopivan haastavilta.
 
Viimeksi muokattu:
Omasta mielestä normal oli sopiva. Mihinkään ei muistaakseni tullut varsinaisesti jumitettua, mutta jokunen pomo piti ottaa uusiksi, ennen kuin löytyi sopiva taktiikka.
 
En mäkään muistaakseni kokenut, että normal olisi ollut liiaan vaikea. Omaan makuuni varsin tavallinen normal peruspelin osalta. Muutamaan kertaan sai kokeilla osaa pomoista, mutta ei missään kohtaa jäänyt kyllä pitkäksi aikaa jumittamaan tai alkanut turhauttamaan.

Ne vikat "salaiset pomotappelut" on sitten ihan oma juttunsa, enkä vielä viimeksi pelatessa edes yrittänyt hakata niitä kunnolla. Joskus myöhemmin (luultavasti lähempänä Rebornin julkaisua) aion yrittää pelata kaikki chapterit läpi myös hardilla ja keräilemään loput trophyt. Silloin uutta yritystä näiden pomojenkin suhteen.
 
Tässä muuten hyvä video, jossa kerrattu FF7 originalin juoni. Alkaa olemaan "ajankohtainen" kun jatko-osa koputtelee ihan "nurkan takana" :D

 
Vihdoin aloitin tämän tahkoamisen. Peli ei silloin julkaisun aikaan oikein kiinnostanut kun ei ollut tietoa tulevasta, mutta nyt jatkon julkistamisen jälkeen aattelin nykästä läpi ja voi herranlettas että on upea peli. Useita kertoja alkuperäisen läpi pelanneena on sanottava että hienosti on tuotu peli nykyaikaan. Paikkoja on laajennettu ja syvennetty niin hienosti että välillä unohtuu että tässä pelaa ff seiskaa, kunnes törmää johonkin tuttuun, esim. leikkikentän liukumäkeen. Wall marketille lopetin viime session kun olin peitonnut
hell housen
, joka olikin harvinaisen vittumainen.

Kiukuspäissäni silloin spoilasin koko tarinan ja loppuratkaisun kun ajattelin että tuskin tulen tätä pelaamaan ikinä, mutta eipä se menoa haittaa. Huomenna on vapaa duunista niin eiköhän se yömyöhälle mene ennen kuin malttaa mennä koisimaan.
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoin aloitin tämän tahkoamisen. Peli ei silloin julkaisun aikaan oikein kiinnostanut kun ei ollut tietoa tulevasta, mutta nyt jatkon julkistamisen jälkeen aattelin nykästä läpi ja voi herranlettas että on upea peli. Useita kertoja alkuperäisen läpi pelanneena on sanottava että hienosti on tuotu peli nykyaikaan. Paikkoja on laajennettu ja syvennetty niin hienosti että välillä unohtuu että tässä pelaa ff seiskaa, kunnes törmää johonkin tuttuun, esim. leikkikentän liukumäkeen. Wall marketille lopetin viime session kun olin peitonnut hell housen (tuskin tarvii enää spoilereita), joka olikin harvinaisen vittumainen.

Kiukuspäissäni silloin spoilasin koko tarinan ja loppuratkaisun kun ajattelin että tuskin tulen tätä pelaamaan ikinä, mutta eipä se menoa haittaa. Huomenna on vapaa duunista niin eiköhän se yömyöhälle mene ennen kuin malttaa mennä koisimaan.

Ei kai niille spoilereille ole mitään takarajaa. Mielestäni niitä on hyvä käyttää aina jos on kyse jostain yllätyksestä oli peli miten vanha tahansa. Uusia pelaajia tulee aina.
 
Ylös Bottom