Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy Xboxille?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez


Final Fantasyt ovat minulle rakkaimpia ja parhaimpia pelejä kautta aikojen. Jos uusi Final Fantasy tulee jollekin koneelle(esmes Xbox), niin kyllä minä silloin ostan sen! Kyllä YHDEN pelin takia voi ostaa koneen, jos se on vain Final Fantasy! Eri asia sitten jos se on vaan käännös PS2-versiosta. PS2:n ostin pääasiassa FFX:n takia. Ja kun olen myös ikuinen Zelda-fani, niin kyllä tuo gamecubekin on pakko hommata. Ja minä en ole mikään miljonääri.

Se ei vie ketään konkurssiin (Suomessa ainakaan) jos laittaa 10 tonnin viidessä vuodessa konsoleihin. Se taas voi viedä, jos aikoo hankkia niille vielä kaikki huippupelit.
 
Vähän pelottaa Squaren taloudellinen tilanne. Leffafiaskosta pelastuttiin Sonyn avulla, mutta miten käy jos pelit eivät enää myykään kuten ennen? Final Fantasy X myy toki huimia määriä, mutta miten käy seuraavan osan kanssa? Moninpelinä pelattava FFXI vaatii koneeseen lisälaitteen hankkimista ja nettiliittymän, joten tuntuu mahdottomalta, että peli voisi päästä myyntimäärissä lähellekään edeltäjiään.

Voihan Sony toki maksaa laskun, jos kokevat FF IX:n olevan niin kriittinen PS2:n ja sen nettiyhteyden menestykselle. Toisaalta helppoa kai Squaren on samalla jatkaa saippuaooppera Final Fantasyjen grafiikkapäivityslinjaa....
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Vähän pelottaa Squaren taloudellinen tilanne. Leffafiaskosta pelastuttiin Sonyn avulla, mutta miten käy jos pelit eivät enää myykään kuten ennen? Final Fantasy X myy toki huimia määriä, mutta miten käy seuraavan osan kanssa? Moninpelinä pelattava FFXI vaatii koneeseen lisälaitteen hankkimista ja nettiliittymän, joten tuntuu mahdottomalta, että peli voisi päästä myyntimäärissä lähellekään edeltäjiään.

Sitten Sony ostaa Squaren eikä mikään muutu, paitsi se ettei pelejä enää käännetä edes PC:lle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
tai joku muu firma =) *köh* *köh*

Jos Microsoftiin viittaa, ei liene kovin todennäköistä niin kauan kun Sony on Squaren toiseksi suurin omistaja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex


Jos Microsoftiin viittaa, ei liene kovin todennäköistä niin kauan kun Sony on Squaren toiseksi suurin omistaja.
Ainakin huhujen mukaan Microsofthan olisi tarjonnut joskus vuosi sitten Squarelle miljardin, jotta ne olis tehnyt pelejä vain Xboxille, mutta Square ei suostunut. Voi olla ihan kyllä urbaania legendaakin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck

Ainakin huhujen mukaan Microsofthan olisi tarjonnut joskus vuosi sitten Squarelle miljardin, jotta ne olis tehnyt pelejä vain Xboxille, mutta Square ei suostunut. Voi olla ihan kyllä urbaania legendaakin.

Oon kullu samoja huhuja. Kyllä Square on hyvinkin voinut sanoa Microsoftille Nej!
 
"toisiks suurin omistaja"

oliko se 16% ku omistaa? ei noilla osuuksilla mitään määrätä =)

sitä on turha spekuloida että tuleeko vai ei... se jää nähtäväksi... ei olis eka kerta kun square vaihtaa konsolia...

T:wombut
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut


oliko se 16% ku omistaa? ei noilla osuuksilla mitään määrätä =)


Käytännössä 16% voi olla todella merkittävä osuus määräysvallasta, kun omistus on pirstaloitunut. Vaikka toisin kuvitellaan, merkittävä päätösvalta yrityksissä ei vaadi yli 50% ääniosuutta. 16% oli sitä paitsi omistusosuus, ei äänivalta. Voisi hyvin kuvitella, että pelastajana paikalle tulleelle Sonylle olisi annettu äänivaltaa suhteessa enemmän. Tuskin Sony olisi lähtenyt Squarea pelastamaan, ellei samalla olisi saanut vakuuksia tuen jatkumista. Sitten on vielä se, että japanilaiset yritykset omistavat toisiaan valtavan paljon ristiin. Eiköhän japanilaisomisteinen Square ole hyvin Sonyn hanskassa ja MS toistaiseksi tukevasti ulkona kuvioista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Muksis
Hmm, tuskin ne kuitenkaan ovat juuri täysikokoisia levyjä kalliimpia, eli taitaapi olla ihan sama onko niitä 2 vai 4.

Gamecuben mini-dvd:t ovat kalliimpia kuin tavalliset dvd levyt sillä ne eivät ole massatuote kuten tavalliset dvd aihiot.
Aivan kuten single-cd:t (8cm) ovat kalliimpia kuin tavalliset (12cm) cd:t.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan SamiS


Gamecuben mini-dvd:t ovat kalliimpia kuin tavalliset dvd levyt sillä ne eivät ole massatuote kuten tavalliset dvd aihiot.
Aivan kuten single-cd:t (8cm) ovat kalliimpia kuin tavalliset (12cm) cd:t.

Varmaan ovat halvempia, mutta kuinka monta markkaa? Gamecuben pelejä tehdään kuitenkin miljoonia kappaleita, joten massatuotteita nekin ovat. Mitä suurempi tuotanto, sitä matalammat valmistuskustannukset, mutta kustannusten pieneneminen on kustannuskäyrän loppupäässä jo pientä. Jos Gamecuben pelit tulevat olemaan muita kalliimpia, ei syy ole ainakaan levyformaatissa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex


Varmaan ovat halvempia, mutta kuinka monta markkaa? Gamecuben pelejä tehdään kuitenkin miljoonia kappaleita, joten massatuotteita nekin ovat. Mitä suurempi tuotanto, sitä matalammat valmistuskustannukset, mutta kustannusten pieneneminen on kustannuskäyrän loppupäässä jo pientä. Jos Gamecuben pelit tulevat olemaan muita kalliimpia, ei syy ole ainakaan levyformaatissa.

Ja Nintendon pelit ovat ainakin halvempia kuin 64:n aikoihin. Kasetithan ne vasta kalliita ovatkin. Silti minä uskon että mini DVD:t ovat puolisen sataa kalliimpia kuin tavalliset. Miten on muuten Amerikassa tai Japanissa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake


Silti minä uskon että mini DVD:t ovat puolisen sataa kalliimpia kuin tavalliset.

Perustele toki arviosi huimasta hintaerosta. Ihan pelkän uskon asioita nämä eivät kuitenkaan ole.
 
Originally posted by Solid Snake


Silti minä uskon että mini DVD:t ovat puolisen sataa kalliimpia kuin tavalliset.

Niin tarkoitatko puolella sadalla 50:tä taalaa? 50 markkaa? vai kenties 50%:a? Tuo viimenen vaihtoehto voisi ehkä olla totta, muut ei.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex


Perustele toki arviosi huimasta hintaerosta. Ihan pelkän uskon asioita nämä eivät kuitenkaan ole.


Ei tietenkään, mutta hinta-arvioiden tekeminen on mielestäni ihan laillista. Mini DVD:t tehdään erikseen Nintendoa varten, joten niitä pakostikin tuotetaan vähemmän kuin tavallisia DVD:itä. Nintendo tekee tämän varmaan, koska he pelkäävät kuollakseen piratismia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake

Ei tietenkään, mutta hinta-arvioiden tekeminen on mielestäni ihan laillista. Mini DVD:t tehdään erikseen Nintendoa varten, joten niitä pakostikin tuotetaan vähemmän kuin tavallisia DVD:itä. Nintendo tekee tämän varmaan, koska he pelkäävät kuollakseen piratismia.

Hinta-arvioiden tekeminen on ihan jees, mutta perusteita arvioille saisi olla enemmän kuin mutu-tuntuma.

Gamecuben levyt ovat ihan standardia DVD-tekniikkaa, ne ovat vain pienempiä. Tuotanto tulee varmasti hiukan kalliimmaksi kuin normaalien levyjen, mutta ei varmasti puhuta monesta eurosta per kappale.

N64:n moduulien hintaero CD-peleihin verrattuna on ihan eri juttu. Pelit sisälsivät kalliita muistipiirejä ja itse moduulin hinnaksi tuli usein päälle 100mk.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex


Hinta-arvioiden tekeminen on ihan jees, mutta perusteita arvioille saisi olla enemmän kuin mutu-tuntuma.

Gamecuben levyt ovat ihan standardia DVD-tekniikkaa, ne ovat vain pienempiä. Tuotanto tulee varmasti hiukan kalliimmaksi kuin normaalien levyjen, mutta ei varmasti puhuta monesta eurosta per kappale.

N64:n moduulien hintaero CD-peleihin verrattuna on ihan eri juttu. Pelit sisälsivät kalliita muistipiirejä ja itse moduulin hinnaksi tuli usein päälle 100mk.


Jep, ja onhan Dreamcastissakin GD levy, ja silti ne hinnat ovat aina olleet kohtuullisia.
 
Kuulin tässä kaverilta (okei... lähde suxx, bite me) jotain niin älytöntä kun et JOS Final Fantasy tulee xboxille siitä tehään yhteensopiva PS2 version kanssa... eli nettipeliä tarkoitan (olisko jo FF11?)

Onko tämä käytännössä mahdollista?

Olisikos tämä muka järkevää...

Itse en henk.koht tätä usko, mut onko teil jotain kommentoitavaa?

T:wombut
ps. Turha postaa mitään tyyliin "no onko square tekemässä pelejä boxille HÄ?!?!?!" itse en pidä tätä mahdottomuutena vaikka sony osan siitä omistaakin. ei niin et FF muo pahemmin kiinostais.
 
Ylös Bottom