Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XII: Revenant Wings

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Silversd
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Silversd

New Member
Tuli ihan yllätyksenä tämä peli, kun selailin Metacriticiä. Luulin pelin julkaistavan joskus ikuisuuden kuluttua, mutta Wikipedia tietää julkausupäiväksi Amerikan maalla 20 marraskuuta. Siis ensi tiistaina!

Contra 4:n meinasin Play-Asiasta importata, mutta tulinkin sitten muihin aatoksiin. Tämä peli on ilmeisesti jonkunmoinen RTS, mutta mitään tarkkaa en tiedä. IGN:n kuvat näyttivät erittäin kauniilta, joten tilaukseen taitaa mennä. Juuri sopivasti Zeldakin on loppumaisillaan.

Mitä mieltä olette, kannattaako tilata, aiotko tilata itse ja miltä peli vaikuttaa?

Vastaus: Final Fantasy XII: Revenant Wings

Pelin kuvat eivät ihan säväyttäneet. Ihan hienolta tuo näyttää mutta on varmaan aivan liian monimutkainen minulle. Kyllä tämän voisi ostaa mutta odotuslistalla kuitenkin Tactics Advance 2 kiinnostaa näistä DS-Fantasyistä enemmän. Kun tuo FFIV DS:kin tulee joskus sitten vuoden päästä :D

Nyt peliä jokusen tunnin pelailtuani voin sanoa, että uppoaa kyllä itseeni aivan loistavasti.

EDIT: Noniin, se aamu iski vuorokauden verran viiveellä, mutta iskipä kuitenkin. Täytyy sanoa, että peli vain paranee vanhetessaan (tai sitten minä vain pääsen nyt paremmin sisälle siihen). Pelin läpäisemisestä viikonlopussa minun pelitahdillani (joka tosin on mm. tämän kohdalla ollut melko rivakka) ei näemmä kannata puhuakaan; tehtävien suoritusmittarissa komeilee ATM 22%. Ennustukseni ruotsinkokeeseen lukemisesta sitävastoin oli varsin onnistunut.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tämä peli on hämmästyttävä. En odottanut Revenant Wingsiltä ihmeempiä, mutta peli onnistui täysin murskaamaan ne aliodotukset jo heti alussa. Revenant Wings onnistuu olemaan parempi kuin itse FFXII. Taistelu on nopeaa, virtaviivaista ja jännittävää, pelaajalla on aina tekemistä. Musiikki kuulostaa jostain kumman syystä paljon paremmalta DS:llä kuin PS2:lla.

Jo alkutyyppauksen perusteella Revenant Wings onnistui syrjäyttämään Contra 4:n DS:stäni ja se on jo jotain, sen jälkeen pelin kutsu on ollut jatkuva ja upeat kappaleet soivat päässä, C4:lle ei ole enää riittänyt aikaa. Jurikin unohtaa sen Tactics A2:n ja tutustuu Revenant Wingsiin, tässä on yksi vuoden parhaista peleistä, ja Euroopassa sitten ensi vuoden.

Ohhoh, sieltäpä tulee positiivista tekstiä. Täytyypä laittaa sitten asappiin tilaukseen, kunhan seuraava opintotuki näyttäytyy tililläni.

Onko tämä jatkoa tms. ps2:sen FFXII:lle? Voinko tätä pelata vaikka en ole pelannut XII:tä ps2:lla?

Samat hahmothan tässä on ja kaikkee, mutta minä olen saanut sellaisen käsityksen ettei juonella ole niin hirveästi tekemistä FFXII:n kanssa, eli tämän voi kyllä hankkia vaikkei FFXII:Sta olekaan pelannut.

Ihan uusi juoni, tosin FFXII:n tapahtumia sivutaan lyhyesti. Ei ole kuitenkaan mitään ongelmaa hypätä suoraan mukaan.

Täytyy sanoa että kyllä se vain on hienoa vetää kynä "huotrasta" suuren taistelun alussa.

Testasin äsken nopsaan pelin. Voi herran jumala, että on mahtava peli. Ajattelin aluksi, että ei kyllä Final Fantasyt ole minun juttu, mutta tämähän potkii kuin 1000 lehmää aamukiukussa.
Contra 4 jää pois hetkeksi kokonaan, kun hakkaan Final Fantasy XII: Revenant Wingsiä sen minkä kerkiän.

Ihanasti joululomakin kolkuttaa oven takana, joten voi olla tänä vuonna käy samoin kuin viime vuonna, illat pelataan. Viime vuonna Twilight Princess räjäytti tajuntani, tänä vuonna se taitaa olla Revenant Wings.

Todellakin suosittelen tätä kaikille FF-skeptikoille, olin itsekin sellainen. Musiikit on kyllä ihan mahtavat, tunnelma on mitä mainioin.

Oma RW tuli eilen postista ja kovana Final Fantasy ja Command & Conquer (ja tietenkin DS) fanina olen aivan innoissani pelistä! Tämähän on loistava! Grafiikka on parempaa kuin kuvittelinkaan ja hahmot paljon persoonallisempia, kuin "aidossa" FFXII:ssä. Suosittelen.

Muutama puutekin kuitenki ensimmäisten tuntien aikana ilmeni. Joskus harvoin hahmot jäävät maaston taakse piiloon ja pelissä ei ole moninpeliä. Ei mitään suurta, mutta kuitenkin.

Red Alert 2 DS:llä... MMMMMMMmmm....

Silversd sanoi:
Tämähän on loistava! Grafiikka on parempaa kuin kuvittelinkaan
Ai, minusta kun graffat olivat huonommat kuin mitä olin jotenkin ajatellut skannien yms. perusteella. Hahmot ovat varsinkin välipätkissä aivan hirveää pikselimössöä, eikä muutenkaan ole mitään ilakoimisen aihetta. Ympäristöt ovat sinänsä ihan "hienoja" (niin hienoja kun ny DS-pelissä voi olla), mutta hahmomallit rumia. Esirendattujen välipätkienkin laatu (ruudunpäivitys & resoluutio) on niin heikko, että nekään eivät jaksa hämmästyttää.

Eipä siinä, kyllä tämä siltti maistuu erittäin hyvin ensimmäisen puolen tunnin perusteella. Täytyy kuitenkin ensin pelata pari muuta peliä alta pois ennen kuin alkaa tahkota tätä enemmänkin.

ja hahmot paljon persoonallisempia, kuin "aidossa" FFXII:ssä.
Syykin on melko yksinkertainen. Siinä missä FFXII on tarinallisesti 20%:a hahmonkehitystä ja 80%:a itse tarinaa (kyllä esim. Ashen, Vaanin, Balthierin ja muidenkin hahmojen motiiveihin perehdytään ihan kunnolla,sitä voi vain olla vaikea huomata helpostikin 100-tuntiseksi venähtävän peruspelaamisen aikana, kun kaikki on ripoteltu pieniin osasiin pitkien pelaamisjaksojen välillä, varsinkin kun juonessa keskitytään kuitenkin enemmän maailman tapahtumiin, ei niinkään hahmoihin), Revenant Wingsissä tilanne on täysin päin vastoin. Se on 80%:a hahmonkehitystä ja vain 20% varsinaista tarinaa. Omenoita ja appelsiineja, niin sanotusti. Toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta, kolmas molemmista.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Itsekin olen tykästynyt tämäntyylisiin peleihin. Pelasin Final Fantasy Tacticsia PSP:llä, ennenkuin vaihdoin mielestäni parempaan, heh! Piti kysyä, että mistä heput tilaa tätä peliä?

Play-Asia on varmaan se kätevin, ja halpojen postikulujen ansiosta tuskin mistään muualta halvemmalla saa.

Ihan loppumetreillä eli parissa viimeisessä tehtävässä peli ehkä vähäsen väsähtää vaikeuden vuoksi, kenties hitusen esim. loppupomon hankaluutta olisi voinut tasapainottaa.

Löytyykö DS:lle lisää Revenant Wingsin tyylisiä pelejä? Tai vaikka muille alustoillekin, mukaanlukien PC?

Löytyykö DS:lle lisää Revenant Wingsin tyylisiä pelejä? Tai vaikka muille alustoillekin, mukaanlukien PC?

Eikös käytännössä jokaisen rts:n voi laskea Revenant wingsin kaltaiseksi ja niitähän pc:lle riittää. DS:lle on sitten tuo Heroes Of Mana mutta se ei ole kyllä mitään hyviä arvosanoja saanut että en tiedä kannattaako sitä vaivautua edes ostamaan.

PC

Rise Of Nations
Warcraft 3
Age Of Empires 2
Battle Realms

Eikös käytännössä jokaisen rts:n voi laskea Revenant wingsin kaltaiseksi ja niitähän pc:lle riittää.

Puuttuu se roolipelielementti ja se tietty tyyli, sekä tarina, ja hahmojakaan ei välttämättä suoraan komennettavina. Warcraft III naksuteltu perinpohjaisesti läpi.

Heroes of Mana tarkoitus ottaa kokeiluun.

Ylös Bottom