Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Hyi minua. Pari päivää on nyt Twitch.tv:ssä streamattu peliä ei passaa liikaa käydä kärkkymässä. :eek:
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

ITsekin olen vilkuillut streamia (ei onneksi kauheasti...). Vaikuttaa todella hyvältä, pidin jo XIIIstä, mutt kakksoessa tuntuu oelvan vähän enemmän ropen tuntua kuin alkuperäisessä.

Random Battlet ovat palanneet Mog Clockin muodossa, mutta onneksi eivät ihan niin paasti kuin yleensä. Ne voi yhä väistää.

Juonesta en spoilaa ;).
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Itse olen katsonut yhden trailerin, joitain kuvia ja kuunnellut pelin tunnuskappaleen. Enempää en myöskään tule katsomaan, eli noudatan samaa periaatetta kuin kaikkien muidenkin varmojen ostosten kanssa. Pelatessa on paljon hauskempaa, kun eteen tulevia juttuja ei ole nähnyt jo pari kuukautta sitten jossain videossa.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Itse olen katsonut yhden trailerin, joitain kuvia ja kuunnellut pelin tunnuskappaleen. Enempää en myöskään tule katsomaan, eli noudatan samaa periaatetta kuin kaikkien muidenkin varmojen ostosten kanssa. Pelatessa on paljon hauskempaa, kun eteen tulevia juttuja ei ole nähnyt jo pari kuukautta sitten jossain videossa.

Jep, näin se menee itelläki. Ja varsinkaan ropesta ei kannata mennä sitä iloa pilaamaan. Lähinnä utelin itsekin siellä ku play-asiassa oli aijemmin tuo japani painos (english language) versio 15.12 julkasulla mutta näemmä se on nyt korjattu tuolle helmikuulle.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Onko japanilainen versio saanut minkälaisia arvosteluja?
Wikipedia paljastaa, että täydet pisteet on saatu Famitsulta ja Dengeki PlayStationilta. Muita tietoja en pikaisella etsimisellä löytänyt.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Ensi viikon tiistaina (10. tammikuuta) voi Amerikan PSN:stä ladata Final Fantasy XIII-2 demon. Tieto julkistettin Playstationin Blogcastissa, mutta siitä minne alueelle demo sijoittuu ei ollut mitään puhetta. Luultavasti pelaaja pääsee nauttimaan Bresha Ruinsista, jota on käytetty alueena demota peliä E3/TGS jne. Ainakin Ranskassa Japan Expossa, E3:ssa sekä TGS:ssa on myös esitelty Lightning demoa, joka /ehkä/ sisällytetään tähän demoon. Infoa enemmän tulossa todennäköisesti pian, mutta jos ei niin viimeistään tiistaina nähdään, mitä demo sisältää.

Final Fantasy XIII-2 Downloadable Demo Available Next Week & The Moogle Trailer Released! « FINAL FANTASY XIII-2 NEWS
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Tuo demo ilmestyy myös EU-Storeen ensi viikon päivityksen myötä :)
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Mihinköhän kohtaan tuo demo sijoittuu? Uskaltaako sitä edes ladata, jos vaikka jotain juonipaljastuksia tuleekin.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Etenin demossa suht rauhalliseen tahtiin, ja vähän yli tunnin kesti, että demo loppui. Vaikutti kaikin puolin erinomaiselta, ja kokoversion parissa tuleekin vietettyä varmasti satoja tunteja :cool:
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Demo on nyt läpäisty, ja taisteluihin lisätyt muutamat ominaisuudet vaikuttivat ihan hyviltä. Vesisateen ruudunpäivitys oli kyllä melkoisen heikko, ja ulkoasu muutenkin oli edeltäjäänsä heikompi. Mielenkiinnolla odotan julkaisupäivää.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

"Huonompi" ulkoasu johtuu siitä, että pelissä välivideot eivät juuri ole prerenderöityjä vaan demossakin kaikki välivideot oli toteutettu samalla "moottorilla" kuin taistelut yms. normaali gameplay.

Itse pidin demosta erityisen paljon ja se sai minut innostumaan pelistä entistä enemmän.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

"Huonompi" ulkoasu johtuu siitä, että pelissä välivideot eivät juuri ole prerenderöityjä vaan demossakin kaikki välivideot oli toteutettu samalla "moottorilla" kuin taistelut yms. normaali gameplay.
Ainakin hahmot näyttivät minusta heikommilta ihan gameplayssäkin.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Mitä nyt serahin hiukset häiritsivät itseä. Lisäksi nyt kun on sille dlc linjalle lähdetty niin toivottavasti saadaan japani äänet ettei tarvitse miettiä erilaisia keinoja chocolinan hiljentämiseen. Monstereista pidin.
Chrystarium oli tehty aivan liian simppeliksi... ei näin...
Valinnat on aina plussaa jos niillä on oikeasti merkitystä.
Demo oli ikävän helppo ja ikävästi myin phoenix downeja pois ja levutin monsterit(ostin kamaa crystariumiin kun oli niin halpaa) iskemään 4x enemmän kuin noel..
Demo jätti aika lailla neutraalin maun kaikenkaikkiaan. Ja olen tarinaihmisiä joten aikapaljon on uhrattavissa kunhan tarina on hyvä. Koko peliä odotellessa.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Itse tykkäsin :3. Alue ei ollut hirveän kiinnostava, mikä oli harmi. Taistelut oli hiukan hitaampia kuin XIIIssä. Chocolinan ääni oli kyllä aika... erikoinen :D.

Pelillisesti kaikki on kunnossa.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Höhhöh, joutuu näköjään herättämään ps3:n puolen vuoden syys/talviunilta hieman aikaisemmin kuin suunniteltu. Ei muutakun demoa latailemaan kun kerta moinen kehdattu laittaa jakoon. Kiitokia tiedossta :D

Edit: Nojoo, demo pelattu ja kyllähän tuo ihan kivalta vaikutti. AA:ta kyllä kaipais kipeesti kun hirveää sahalaitaa varsinkin hiukset mutmut, eihän se ulkonäkö sinänsä tärkeintä ole mut oishan se kiva.. :D Eiköhän tähän semmonen tarina ole kuitenkin saatu kiedottua että hyvin jaksaa mättää. Ja jos vielä itse pelissä on enemmänkin tuommoisia mahdollisuuksia valita niin aijaij. Tosin olikohan tuossakaan nyt sitten oikeasti valinnanvaraa vai olisiko voinut käydä yrittämässä ja todeta ettei tästä tuu mitään, en kokeillut. Moogle myös ihan paras *Mog likes serah more than noel* :p

Hienoo muuten että demoon sai tapettua kuitenkin ~tunnin aikaa. En ole hetkeen demoja pelannut (niitä harvemmin enään edes julkaistaan) mutta muistelisin että demot olivat paaaaljon lyhyempiä. Tämä oli soppelin pitunen että juuri alko päästä juttuun mukaan ja sitten poikki, "osta peli" ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

jos vielä itse pelissä on enemmänkin tuommoisia mahdollisuuksia valita niin aijaij. Tosin olikohan tuossakaan nyt sitten oikeasti valinnanvaraa vai olisiko voinut käydä yrittämässä ja todeta ettei tästä tuu mitään, en kokeillut.

Laitetaan nyt varmuuden vuoksi spoileriin, jos joku ei halua demoa pelata, vaan odottaa kokoversiota, tai ei ole vielä pelannut demoa.
Meinaatko tällä tuota vaihtoehtoa taistella suoraan Atlasia vastaan tai mennä etsimään se kone? Itse menin suoraan taisteluun, ja siellä tuli turpaan heti ekasta iskusta. Toisella yrityksellä koitin ottaa sentinelillä iskun vastaan, mutta en enää ehtiny edes healata kunnolla, ennen kuin toinen isku tuli. Kai tuo voitettavissa on normaalistiki, mutta ei ainakaan noilla leveleillä, joilla minä olin tuossa kohdassa.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Tässä nyt oon miettiny että ostanko tämän, sillä pelasin FFXIII kolmanteen levyyn asti ja pääsin sinne isolle vähä vapaammalle alueelle(en nyt muista nimi, mutta Chapter 11 tais olla). Sit kävi silleen, että kolmas levy hävisi jonnekkin ja en oo löytäny nyt sitä mistään. Ei tekis mieli ostaa XIII uudelleen, että voisin pelata lopun. Siispä kysyn, että mitenkä kovasti tää tarina seuraa XIII tapahtumia? Pääseekö mukaan, vaikka ei ois pelannu XIII ihan loppuun asti?
E: Niin, en tosiaan voi ymmärtää miten se on hävinny.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Tässä nyt oon miettiny että ostanko tämän, sillä pelasin FFXIII kolmanteen levyyn asti ja pääsin sinne isolle vähä vapaammalle alueelle(en nyt muista nimi, mutta Chapter 11 tais olla). Sit kävi silleen, että kolmas levy hävisi jonnekkin ja en oo löytäny nyt sitä mistään. Ei tekis mieli ostaa XIII uudelleen, että voisin pelata lopun. Siispä kysyn, että mitenkä kovasti tää tarina seuraa XIII tapahtumia? Pääseekö mukaan, vaikka ei ois pelannu XIII ihan loppuun asti?
E: Niin, en tosiaan voi ymmärtää miten se on hävinny.
Kannattaa kyllä ehdottomasti lukea XIII:n tarinasta missaamasi osat Final Fantasy Wikistä täältä tai sitten vaihtoehtoisesti vaikka katsoa YouTubesta pelin loppupuolen välivideot. Jälkimmäinen oikeastaan onkin parempi vaihtoehto.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Youtubesta varmaan löytyy ihan playthrough videoitakin, tai jossei niitä niin walkthrough ainakin, missä joku kaveri sepostaa mitä missäkin tehdään.
 
Ylös Bottom