Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Noin 20h pelikellossa ja tod.näk noin puolivälissä peliä. Peli maistuu aina vaan enemmän, ja tänään tuli jäätyä jumiin jopa pariksi tunniksi, kun en tiennyt mitä piti tehdä (XIII:ssä näin ei käyny koskaan). Piti sitten myydä lähes puoliomaisuutta, jotta sain 100k giliä kasaan, millä pystyin ostamaan sellasen wild artifectin. Pari vaihtoehtoa ollu mihin sen viimeisen käytän ja valitsin sitten "väärän". Varmaan noita ois löytyny jostain, mutta aika hyvin kalusin kaikki alueet läpi enkä löytäny.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Tjoo. YLOD:ia varmaan pleikka puskee kohta ku hammastikun avulla hetelmäpeliä pyörittäny kohta pari päivää. Eipä siinä, ikään en oo tuplapotistakaan mitään voittanu...
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

onko tässä pellissä muuta kuin juoni ja sivutehtävät?
Kuten esim Finalfantasy XII ja XIII oli noita hunt tehtäviä XIII oli tietenkin erilainen hunt tehtävä systeemi jotain 50 kpl ja oli vapaa ehtoinen, eli onko tässä mitään tälläistä lisä tehtävä systeemiä?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

onko tässä pellissä muuta kuin juoni ja sivutehtävät?
Kuten esim Finalfantasy XII ja XIII oli noita hunt tehtäviä XIII oli tietenkin erilainen hunt tehtävä systeemi jotain 50 kpl ja oli vapaa ehtoinen, eli onko tässä mitään tälläistä lisä tehtävä systeemiä?

Mitä eroa on sivutehtällä ja lisätehtävällä :confused:
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Mitä eroa on sivutehtällä ja lisätehtävällä :confused:

Ero on siinä että sivutevävä on vain yksi tehtävä eli menet jollekin ukon luokse paikaan A ja sitten taas puhumaan jollekin toiselle paikkan B ja tehtävä tehty.

Mutta hunt tehtävä on taas ihan eri minun mielestä, kun esimerkiksi XIII niitä oli yhteensä 50 eri monsterin tappo tehtävää ja on IHAN ERI LUOKKAA KUIN ETTÄ ETSI JOKU TAVARA jostain jollekin tyypille.

HUNT TEHTÄVÄ ON SAMAA TEHTÄVÄÄ KOKO AJAN THETÄVÄN KUVA EI MUUTU AINOASTAAN MOSTERIT MITÄ PITÄÄ TAPAA.

Tuo hun tehtävä oli vaan niin mun mieleen että ihmettelen jos tässä ei ole mitään sellaista.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Tullut peliä nyt pelattua noin 20 tuntia, ja nyt on pakko tulla avautumaan. Henkilöt ovat todella laimeita. Automaattisestihan näitä vertaa vanhempiin Final Fantasyihin ja itsellä tuli heti ikävä XIII:n Fangia ja Lightningia, tokihan Lightning on myös tässä pelissä, mutta pelata edellämainitulla on saanut vain noin 10 minuuttia alussa. Serahissa mielenkiintoista on lähinnä ei mikään, ja kovin neutraali Noel ei jotenkin vain kiinnosta, todella hienoa on myös että koko peli pitää oman käsitykseni mukaan pelata näillä kahdella sankarilla. Eidolonit on otettu kokonaan pois, joka ei todellakaan ole positiivista, sillä ne ovat tuoneet omaan pelikokemukseen todella paljon lisää tunnetta ja mielenkiintoa. Kolmas partyn jäsen on nyt korvattavissa esim. elävällä porkkanalla joka paiskii Firejä ja Firoja menemään, jos porkkana ei kiinnosta, ainahan tilalle voi ottaa medicinä toimivan etanan! Itse mielummin ottaisin partyyni jonkin kiinnostavan ja karismaattisen henkilön. Valinnanvapautta peliin on tullut, mutta sivutehtävät eivät ole mielenkiintoisia, lukuunottamatta yhtä tähän mennessä. Plussaa pitänee antaa soundtrackista, musiikilla onnistutaan luomaan paremmin tunnelmaa verrattuna XIII:hin. Ja mikäs on tämä mukana kulkeva vaaleanpunainen otus, joka taistelun alkaessa muuttuu aseeksi, oikeastaan mitään kohtaa on todella vaikea ottaa vakavasti Mogin hokiessa "kupoa" cutscenien taustalla. Juoni on ollu melko sekavaa tähän mennessä, ja motiivit ovat epäselviä. Tällä hetkellä en odota lopulta peliltä oikeastaan mitään ja koitan pelata sen nopeasti läpi, jotta voin varmuudella antaa tuomioni. Lopuksi suuri plussa Caiuksesta. Verrataampa esimerkiksi XIII:n Barthandelukseen? Pappa/fal'cie(robootti). Needless to say kumpi tuo peliin enemmän tunnetta. XIII-2 olisi paljon parempi, jos Lightning olisi pelattava hahmo, ja tarina olisi selkeytetty esim. FF7 tyyliseksi Caiuksen jahtaamiseksi läpi eri aikakausien. I rest my case. Pahoittelen paikoittain mahdollista huonoa argumentaatiota.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Jännästi mielipiteet jakautuu, kun täällä on jo useampi sanonut, että soundtrack on yksi niistä positiivisista asioista pelissä, kun itselleni se on tähän asti ollut yksi harvoista negatiivisista asioista :D Makuasia tietysti, mutta en vain voi käsittää miksi ihmeessä Final Fantasy -peliin on pitänyt tunkea kammottavaa konejytke -biittiä useampaankin biisiin ja myöskin laulua tuntuu olevan keskimäärin joka toisessa biisissä. Joissain harvoissa biiseissä XIII:ssä nämä ovat toimineet ihan hyvin, mutta pääasiassa kuitenkin jokaikisen Final Fantasyn parhaat biisit ovat olleet niitä, joissa ei todellakaan laula kukaan mitään, (säännön vahvistavana poikkeuksena mahdollisesti One Winged Angel) mistään teknobiitistä puhumattakaan. XIII:stä löytynyt Will to Fight on omasta mielestäni ainoa hyvä biisi, joissa nämä molemmat asiat yhdistyvät. XIII:n soundtrack oli kyllä omaan korvaan muutoinkin parempi kuin tässä, vaikka aiemmista osista kaukana oltiinkin. XIII-2:n soundtrackiltä tähän mennessä ainoat hyvät biisit ovat olleet alkuvalikon pianon pimputus, Chocobo -tunnari (joka on reilusti onnistuneempi versio kun mitä XIII:ssä oli) sekä Yaschas Massifin alussa soiva, hieman legendaarista Preludea piano-osuuksiltaan muistuttava biisi. Muutoin jälki on ollut joko mitäänsanomatonta tai hirveää. Onneksi peli on sentään muutoin laadukas tekele joka koukuttaa kunnolla:cool:
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Viimeisestä bossista ei valitettavasti voi kovin hyvää arvosanaa antaa. Olisi ehkä voitu keksiä jotain muuta, kuin
neljä taistelua peräkkäin samaa ***** Caiusta vastaan ilman tallennustaukoja. Olisivat nyt yhden osan jättäneet pois, niin olisi ollut ihan hyvä.

Toki kuoleman koittaessa ei tarvitse kuin viimeisin taistelu alusta aloittaa, mutta jos boxin sammuttaisi, niin taitaisi joutua takaisin alkuun.

edit: Oho, onpas tiukka sensuuri.

edit 2: Oho, luulin jo olevani viimeisessä vaiheessa, mutta ei muuta kuin uuteen taisteluun. Ei sentään sama Caius tällä kertaa. Enpä tosiaan osannut ostaa tavaraa näin monen taistelun varalle. Toivottavasti nämä jäljellä olevat nyt riittävät, ei kovin paljon tekisi mieli aloittaa näitä alusta tavaroiden niukan loppumisen takia.

edit 3: Viimeisessä osassa sitten selvisikin, että hahmoni ovat yksinkertaisesti liian heikkoja. Eivät pysty tekemään tarpeeksi vahinkoa tarpeeksi lyhyessä ajassa. Mukaavahan se olisi ollut, jos tämä olisi selvinnyt jo ennen muutaman tunnin vääntämistä muiden loppubossien parissa, jotka kuitenkin kaikki olivat oikealla taktiikalla täysin voitettavissa näilläkin hahmoilla, mutta tämä viimeinen ei ole. Se niistä tunneista sitten.

Olinkohan minä levuttanut ukkoja vähän liikaakin kun tuntui liian helpolta tuo loppuvastus :D
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Niin onhan One winged angel ihan omaa luokkaansa FF:en soundtrackeissa, kuten hyvin pitkälti muukin VII:n "musiikki", tai miksikä sitä nyt sitten pitäisi kutsua, kuitenkin ihan uskomattoman hyvin onnistuttu. Ei noita nykyisiä oikeen voi edes verrata niihin. Pointti oli siis että musiikki on keskimäärin parempaa verrattuna XIII:hin mielestäni. Toki tästä uudestakin löytyy esimerkiksi Sunleth Waterscapessa tapahtuvan bossbattlen taustalla soiva jäätävä tekele. Ottakaahan nyt joku kantaa esim. moogleen tai henkilöihin, koska on TODELLA vaikea uskoa, että olen yksin mielipiteideni kanssa.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Toki tästä uudestakin löytyy esimerkiksi Sunleth Waterscapessa tapahtuvan bossbattlen taustalla soiva jäätävä tekele. Ottakaahan nyt joku kantaa esim. moogleen tai henkilöihin, koska on TODELLA vaikea uskoa, että olen yksin mielipiteideni kanssa.

Tuo Sunleth -biisi oli kieltämättä ehkäpä paskinta missään Finalissa. Biisi saattaisi toimia jossain muussa pelissä, sanotaan vaikka Twisted Metalissa, ihan hyvin, mutta ei kyllä tosiaan Final Fantasyssä. Hahmoista sanoisin itse sen verran, että pidän niitä ihan hyvinä. En parhaina ikinä, mutta eivät ne ärsytäkään. Toisaalta, minä en pidä edes Jar Jar Binksiä sen kummemmin ärsyttävänä, joten minulta ei kannata kysyä :D Itse pidän siitä, että moogleja (no ainakin se yksi) on mukana Final Fantasy -pelissä XIII:n tauon jälkeen. Jos minulta kysytään, niin FF -pelissä pitää todellakin olla moogleja, chocoboja, cactuareja sekä tonberryjä. Niin ja tietysti bombeja kuin myös malboroja ja flaneja :D Kupoahan mooglet ovat ennekin hokeneet, tosin nyt taitaa olla ensimmäinen kerta, kun mooglet on ääninäyteltyjä. Kuulostihan se aluksi aika omituiselta, mutta nopeasti siihen tottui eikä se ainakaan itseäni häiritse.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Aivan huippupeli, loppubossia vaille peli pelattu, yritin päästä läpi vikan bossin (normal vaikeusasti tietenkin) mutta liian heikot ukot on näköjään, kun
Chaos käyttää sen pahimman iskun. Oliko sen nimi nyt joku Teraflamen, nii Noel kesti ekan iskun. Sitten woundia kun tuli enemmän nii HP:t loppu ja kaikki kuoli. Pitää varmaan kehittää ukkoja, että enemmän HP:ta sais.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Noelista ja Serahista jäi aika neutraalit mielikuvat. Eivät olleet yhtään ärsyttäviä, mutta eivät nyt erityisen kiinnostaviakaan. Edeltäjän hahmojoukko oli parempi, ja mieluummin olisin minäkin ottanut sen jonkun etanan tilalle ihan kunnollisen hahmon. Tarina oli kuitenkin mielenkiintoinen, hyvin onnistunut ja sopivasti aikaisemmista osista poikkeava. Edellisen osan hahmoihin oli myös hauska törmätä ja heidän edesottamuksiaan seurata. Ulkoasua ja soundtrackiä kehuinkin jo aiemmin. Itse pidin paljon myös tuosta mainitusta Limit Break! -kappaleesta, josta hieman tulee mieleen FFX:n Otherworld. Vanhan Victory Fanfaren haluaisin kuitenkin takaisin.

Lopetusta en tosin ole vielä nähnyt, sillä sen yhden turhaksi jääneen yrityksen jälkeen päätiin laittaa hahmot kunnolla kuntoon ennen kuin menen uudestaan kokeilemaan. Sinänsä olisi toivonut, että viimeinen tarinabossi olisi ollut voitettavissa hahmoilla, joilla hyvin harvoin pakenin vihollisia nähdessäni ja tein myös jonkin verran sivutehtäviäkin.

Kokonaisuutena pelaaminen on ollut hyvin nautittavaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Tarinallisesti peli oli aivan liian lyhyt, mutta sen kyllä korvaa näiden sivutehtävien määrä. XIII:ssä ärsytti todella paljon tekemisen puute tarinan jälkeen ja tässä siitä ei kyllä ole tietoakaan. 100% bestiaryn täyttäminen tulee varmasti olemaan pitkä prosessi, etenkin kun kieltäydyn käyttämästä minkäänlaista guidea. Muutenkin olen todella yllättynyt siitä, että pelissä ei nykyajan perinteiseen tyyliin heitetä karttaan huutomerkkiä suoraan siihen kohtaan minne tietyssä sivutehtävässä pitää mennä, vaan pelaaja saa itse explorata rauhassa koko alueen, ja silloinkin saattaa olla missannut puoliksinäkymättömän treasure chestin. Moogle aiheeseen sanon sen verran, että olisi ollut parempi peli ilman "kupo kupoa". Muiden partyhahmojen korvaaminen monstereilla oli myös käsittämätön päätös, mutta ihan hyvin ainakin nuo monstereiden abilityt on tasapainotettu.

Loppubossissa muistakaa käyttää 3x SEN paradigmia ennen niitä tera, gigaflameja. Itsekin melko heikoilla hahmoilla haastoin ja kyllähän siinä hektinen 15 minuuttia meni.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Elikkä ensimmäinen FF ja samalla ensimmäinen peli yleensäkään, jota pelaan mielummin ilman ääniä. Uudella ääniraidalla ja Mogin mute-toiminnolla varustettuna tämä olisi aivan täydellinen peli. Tekemistä piisaa toisin kuin edeltäjässään. :)
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

miten tai mistä sen mura massa aseen saa?
Olen siis ladannut sen pelin mukana tulleella koodilla ja en ainakaan sieltä aloitus pikku ranta kylästä ole sitä löytänyt.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

miten tai mistä sen mura massa aseen saa?
Olen siis ladannut sen pelin mukana tulleella koodilla ja en ainakaan sieltä aloitus pikku ranta kylästä ole sitä löytänyt.

Ostamalla sen Chocolinalta, hinta on muistaakseni 0 gil tai ainakin todella matala.
Alussa Chocolinan löytää helpoiten, jos on ladannut Omega DLC:n ja matkustaa Historia Cruxin kautta Colosseumiin.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Mjoo, eipä taida noi bonus sisältö koodit enään toimia ku kerran menin syöttämään ne ja Store sanoi vaan "thanks for using playstation store" eikä avannut mitään download linkkiä...?!

eikä ko. sisältöä ilmestynyt peliin.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Mjoo, eipä taida noi bonus sisältö koodit enään toimia ku kerran menin syöttämään ne ja Store sanoi vaan "thanks for using playstation store" eikä avannut mitään download linkkiä...?!

eikä ko. sisältöä ilmestynyt peliin.

En ole omia koodeja vielä syöttänyt, mutta kokeiles vielä FF XIII-2:n alkumenusta DLC-kohdasta jos sieltä vaikka löytyisi?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Ei löytynyt ei... ei se mittään :/ pärjäähän noita ilmankin... kohta 30h kellossa.
 
Ylös Bottom