Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Ei löytynyt ei... ei se mittään :/ pärjäähän noita ilmankin... kohta 30h kellossa.
Tässähän on Euroopan Store prakaillut pitkin viikkoa ja kuutisen tuntia sitten ilmoittivat, että ongelmat olisi viimein saatu ratkottua. Tilin ostoshistoriaa storessa voisi varmaan vilkaista; sinnehän kaikki yleensä päätyy uudelleenlataamista varten, joten luulisi noidenkin.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Loppu on nyt koettu, ja yllättävän hyvät tunnelmat siitä jäi. Joidenkin lukemieni kommenttien perusteella odotin jotain todella paljon vaisumpaa, lyhyempää ja keskeneräisempää kuin mitä sieltä sitten lopulta tuli. Saapa tosin nähdä, minkälaista DLC:tä sieltä sitten on tulossa.

Nuo paradox endingit vaikuttavat varsin mielenkiintoisilta, mutta itse en ole vielä selvittänyt, kuinka paljon vaivaa niiden avaamiseksi pitää nähdä. Lisäksi keräämällä kaikki fragmentit ja voittamalla viimeisen bossin uudestaan saa ilmeisesti vielä avattua jonkun lisän loppuvideoon.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Itsehän myllytin juuri Lightningin ja Amodarin Coliseumilla, palkinnoksi käteen jäi luu. Ensin tappelin siinä varmaan noin 10 min kunnes tajusin ettei tästä tuu ikinä loppua ja menin pistämään paradigmit kuntoon ja uusi yritys. No matsi kesti 19.xx minuuttia eikä paljon näy Lightningiä. Onko noissa monstereiden hankkimisessa ollu joku juttu että pitää saada 5 tähteä tms. kun en ole huomiota kiinnittänyt?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Itsehän myllytin juuri Lightningin ja Amodarin Coliseumilla, palkinnoksi käteen jäi luu. Ensin tappelin siinä varmaan noin 10 min kunnes tajusin ettei tästä tuu ikinä loppua ja menin pistämään paradigmit kuntoon ja uusi yritys. No matsi kesti 19.xx minuuttia eikä paljon näy Lightningiä. Onko noissa monstereiden hankkimisessa ollu joku juttu että pitää saada 5 tähteä tms. kun en ole huomiota kiinnittänyt?

Ei pitäisi tähtien määrä vaikuttaa, mutta ohjekirja sanoo, että kun vihun lopettaa Feral Linkillä niin pitäisi tulla kristalli. Oman kokemuksen mukaan kristalli tulee myös silloin kun oma monsteri antaa viimeisen silauksen vastaustajalle.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Eilen aloitin pelaamisen ja ensimmäisenä pitää sanoa, että musiikit iskevät lujaa. Jäin pitkäksi aikaa kuuntelemaan jo pelkkää alkuvalikon musiikkia. Säveltäjiä taisi olla alkutekstien mukaan kolme kappaletta ja yksi heistä Naoshi Mizuta, joka sävelsi FFXI:n musiikit, jotka ovat hyvin lähellä sydäntäni. On kyllä oikea kaveri jatkamaan Nobuon jäljissä. Itselläni pelkästään hyvät musiikit ovat jo riittävä syy pelaamiseen :)
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Onko tässä loppupomon maahan niittäminen ylivaikea suoritus? Pitääkö niitä kahta grindata tuntitolkulla? FF-XIII jäi kesken ihan lopussa, koska hahmot olivat liian heppoisia, vaikka olin niitä kyllä mielestäni riittävästi grindannut. Pitäisi vaan päättää, ostanko tämän vai Kingdoms of Amalurin. Vai mikä piru sen nimi nyt oli...
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Ei pitäisi tähtien määrä vaikuttaa, mutta ohjekirja sanoo, että kun vihun lopettaa Feral Linkillä niin pitäisi tulla kristalli. Oman kokemuksen mukaan kristalli tulee myös silloin kun oma monsteri antaa viimeisen silauksen vastaustajalle.
Todennäköisyys saada kristalli viholliselta vaihtelee vihollisen mukaan. Todennäköisyyttä saa kasvatettua Feral Linkillä, ja mitä paremmin Feral Link onnistuu, sitä enemmän se tuota todennäköisyyttä nostaa. En kuitenkaan tiedä kuinka paljon tarkasti ottaen. Omasta mielestäni saisi tuo todennäköisyys kyllä olla 100% näiden DLC-hahmojen kanssa, mutta niinpä se vain ei ole. Ei auta muu kuin yrittää niin monta kertaa, kunnes kristalli tipahtaa.

Onko tässä loppupomon maahan niittäminen ylivaikea suoritus? Pitääkö niitä kahta grindata tuntitolkulla? FF-XIII jäi kesken ihan lopussa, koska hahmot olivat liian heppoisia, vaikka olin niitä kyllä mielestäni riittävästi grindannut. Pitäisi vaan päättää, ostanko tämän vai Kingdoms of Amalurin. Vai mikä piru sen nimi nyt oli...
Eihän se nyt ylivaikea ole. Omat hahmoni eivät ensimmäisellä yrityksellä voittoon riittäneet (bossi ei saanut tapettua hahmojani, mutta eivät hahmonikaan bossia), mutta niiden kehittäminen onnistui erilaisia sivutehtäviä tekemällä, jolloin ei se miltään grindaamiselta maistunut. Tärkeäähän tässä myös on se, että ryhmän monster-jäsenet ovat tarpeeksi hyviä. Niiden kehittäminen on kuitenkin kohtuullisen kallista, joten aivan mihin tahansa ei kannata ilmaiseksi löydettyjä kehitystavaroita tuhlata. Kunhan tietää, mitä tekee, niin ilmaiseksi saaduilla osilla saa rakennettua jo hyvin loppubossiin riittävän monster-tiimin.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Mjoo, eipä taida noi bonus sisältö koodit enään toimia ku kerran menin syöttämään ne ja Store sanoi vaan "thanks for using playstation store" eikä avannut mitään download linkkiä...?!

eikä ko. sisältöä ilmestynyt peliin.

Näin kävi myös itselläni, mutta kun download list alkoi storessa taas toimia, niin siellähän ne dlc:t kaikki oli latausta odottamassa:cool:
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Tjoo eipä tuossa tarvis enään ku pari hullua mobia etsiä ja sais Platinan. Kiva ku on infusennu nuo pokémonit terminaattoreiksi niin tuo Operation 13-2 matsi oli huikeat 3min 20+s pitkä.
Jospa sieltä putkahtas joku sekopää jossain DLC:ssä että sais itkien piestä.

Pelikello näyttää:
48h 37mins
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Kertoisitko vähän miten tuo infuse toimii, itse olen nimittäin infusennut myös paljon, mutta en huomaa mitään hyötyä :D
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360 Hype]

Kertoisitko vähän miten tuo infuse toimii, itse olen nimittäin infusennut myös paljon, mutta en huomaa mitään hyötyä :D

Kaikilla passiivi abilityillä on prioriteetti, esim Com roolin monsterilla (Strength +35) on tasolla 7 ja (HP +30) on 9. Priorityjä on 1-9:siin. Ja tosiaan monsterilla voi olla max 10 passiivista abilityä, otat jonku monsterin jolla on mahdollisimman vähä abilityjä valmiiksi ja rupeet väsään vaikka nyt Com monsteria nakkelet sinne prioriteetti järjestyksessä abilityt suosittelen backup savea.

(HP 30, Role Resonance, STR 35, Resist Magic ja Physical, Auto-Bravery, Siphon Boost II, Attack ATB Charge II ja Pack Mentality. Siinä on aika rajut abilityt COMille. Blitzin ja Ruingan saa kans siirreltyä. Ainut on vaan että en tarkalleen enään muista infuse järjestystä noille niin siksi se save. Voi olla hullua luettavaa mutta kuhan hoksaa ne priot niin sitte sinne saa vaikka mitä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

1. Kuinka tuon Snow:in pelastamis taistelun pääse helpoiten läpi? Pomo koko ajan parantaa itseään...

2. Onko väliä mitä monsteria alkaa parantamaan, eli voiko kaikista monstereista tulla yhtä hyviä?

3. Kannattaako niitä esineitä säästää mitä voi liittää monstereihin vai tuhlaatteko ne saman tien?

4. Mitä Paradigmejä käytätte?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

1. Kuinka tuon Snow:in pelastamis taistelun pääse helpoiten läpi? Pomo koko ajan parantaa itseään...

2. Onko väliä mitä monsteria alkaa parantamaan, eli voiko kaikista monstereista tulla yhtä hyviä?

3. Kannattaako niitä esineitä säästää mitä voi liittää monstereihin vai tuhlaatteko ne saman tien?

4. Mitä Paradigmejä käytätte?

1. Ei kait sitä ihan heti hakata. Hakkaa Archylte Steppen bossi joka yhteyksissä juuri tuohon Flaniin. Tämän jälkeen se on paljon helpompi
2. Ei. Jokaisella monsterilla on omat vahvuudet. Vaikka niiden Paradigm olisikin Healer, ei se välttämättä opi kaikkia Medicin taitoja.
3. Minä käytin johonkin 20.tasoon tavaroita. Sen jälkeen monsut tarvitsevat vähän kovempia ja harvinaisempia tavaroita joita kannattaa sitten säästellä.
4. Riippuu tilanteesta. Aluksi alotan RAV/RAC/COM ja hakkaan Staggeriin, sen jälkeen COM/COM/COM... jne...
 
1. Ei kait sitä ihan heti hakata. Hakkaa Archylte Steppen bossi joka yhteyksissä juuri tuohon Flaniin. Tämän jälkeen se on paljon helpompi
2. Ei. Jokaisella monsterilla on omat vahvuudet. Vaikka niiden Paradigm olisikin Healer, ei se välttämättä opi kaikkia Medicin taitoja.
3. Minä käytin johonkin 20.tasoon tavaroita. Sen jälkeen monsut tarvitsevat vähän kovempia ja harvinaisempia tavaroita joita kannattaa sitten säästellä.
4. Riippuu tilanteesta. Aluksi alotan RAV/RAC/COM ja hakkaan Staggeriin, sen jälkeen COM/COM/COM... jne...

Mistä tuon archylte bossin löytää? Tuntuu, että olen jo jumissa kun en tiedä mitä pitäisi seuraavaksi tehdä... Ja vasta 6h pelikellossa. Ekasta paikasta olen tehnyt 4/4 mutta toisesta eli bresha ruinsista vaan 5/8.... Enempää en löydä...
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

Oletko käynyt jo Yaschas Massif 10AFssä? Jos et, kannattaa vetää sen kaikki juonikuviot ennen tota Sunleth Waterscapea, mikä on vaikeampi. Jos Yashas ei ole auki, niin palaa takaisin Bresha Ruins 005een, sen saa avattua sieltä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

Oletko käynyt jo Yaschas Massif 10AFssä? Jos et, kannattaa vetää sen kaikki juonikuviot ennen tota Sunleth Waterscapea, mikä on vaikeampi. Jos Yashas ei ole auki, niin palaa takaisin Bresha Ruins 005een, sen saa avattua sieltä.

Täällä Bresha Ruinsissa olen viettänyt jo monta tuntia kun en tiedä mitä tehdä... Kaksi Tehtävää on auki ja niitäkään en saa suoritettua. Ne ovat:

1. Find the comm device
2. Find the silver petal

Pitääkö nuo saada suoritettua pelin etenemisen kannalta? jos ei niin mitä minun täytyy tehdä?

Edit: Tuon Comm device tehtävän saanti paikan vieressä on kalteriovi jonka taakse en pääse. Heti oven takana näkyy esinelaatikko leijailevan ilmassa. Kuinka pääsen oven toiselle puolelle kun minulla ei ole avainta siihen oveen?

Edit2: Yaschas Massif – 010 AF ei ole auennut.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

Eilen tuli 1000/1000 pistettä täyteen. Ainoa oikein ärsyttävä achievementti oli Serendipitous, jonka saavuttamiseksi sai vasemman tikun lukita aika moneksi tunniksi yläasentoon.

Täällä Bresha Ruinsissa olen viettänyt jo monta tuntia kun en tiedä mitä tehdä... Kaksi Tehtävää on auki ja niitäkään en saa suoritettua. Ne ovat:

1. Find the comm device
2. Find the silver petal

Pitääkö nuo saada suoritettua pelin etenemisen kannalta? jos ei niin mitä minun täytyy tehdä?
Kumpaakaan noista tehtävistä ei voi vielä tuossa vaiheessa suorittaa. Bresha Ruinseilla on kuitenkin tuossa vaiheessa löydettävissä kaksi aikaporttia. Käy avaamassa myös toinen niistä, niin pääset jatkamaan tarinaa Yaschas Massifiin.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

Bresha Ruinseilla on kuitenkin tuossa vaiheessa löydettävissä kaksi aikaporttia. Käy avaamassa myös toinen niistä, niin pääset jatkamaan tarinaa Yaschas Massifiin.

Molemmat porteistä olen löytänyt mutta siellä "viemäreissä" olevaa porttia en saa auki vaikka sitä voinkin käyttää :confused:

Edit: Näköjään kaksi porttia minulla on vielä pimeänä. Se viemäreissä oleva sekä rappusien takana oleva. Kuinka nuo saa oikein auki? Joillain artifactilla vai? niitä löytyy tällä hetkellä Eclipse, Giant´s, Reunion sekä Wild.

Edit. Kuinka tuon Moglen heittäminen oikein onnistuu??

Alkaa oikeasti palaa käpy kun ei pääse eteenpäin!!!

Edit: No pääseehän sitä eteenpäin kun ymmärtää mennä oikealle portille!!! Tuli taas niin fiksu olo....
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

Edit. Kuinka tuon Moglen heittäminen oikein onnistuu??

Mooglen heitosta kerrotaan ainakin myöhemmin etten tiedä onnistuuko aikasemmin

Paina L1 pohjaan ja tähtää ja paina R1 näppäintä, jotta moogle heitetään
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

Nyt olisi vedettynä 100%(ei ole kaikkia aseita, monstereita crystalleina eikä 99lvl monstereilla mutta mitä niillä tekee kun peli on niin helppo) läpi.

~60h siinä vierähti
kasino piikkiin pari extra tuntia koska pelasin ohjain teipattuna pelikonetta

varsinainen läpi peluu tapahtui paljon aiemmin mutta kaikkiin..
aiheesta lisää lopun spoilereissa

Mielipide:
Paljon parempi kuin XIII!!! Musiikki on parempaa, lineaarisuus on vaihdettu erittäin vapaaseen etenemiseen, sivutehtäviä on runsaasti ja vaikka suurin osa niistä ei ole uskomattoman mielenkiintoisia niin niitä kuitenkin on. Peli ei vaadi uskomatonta grindiä jos osaa vähääkään pelata(ei vaatinut edellinenkään tosin). CP:tä tulee kivasti tehtävistä runsaasti ja monstereista saa tarinan mukana tarpeeksi. Joten älä grindaa vaan tee tehtäviä saat matkan varrella ihan tarpeeksi monsteita tappaa. (Miksi tarjotaan easy modea mutta ei hard modea???!!)

Tarina ei ole huono tai no oikeastaan se on ihan hyvä mutta päähahmot ovat liian onttoja ja enemmän syvyyttä olisi tarvittu. Vaikka pelissä on valintoja niin suurta merkitystä niillä ei ole. Kuulet erilaisen dialogin (tai muuta jännää jota en kerro) mutta hyvä lisä kuitenkin. Maailma ei ole kuollut vaan se on täytetty ihmisillä jotka osaavat puhua mikä on mahtavaa.

Montereiden rajoittaminen kolmeen vähän vaikeutti päätöstä mutta 9 eri monsteria kaytin. eli vaihdoin monsterit uusin. Commando ravager ja medic tyypejä pelkästään. 100% läpimenoa koskeva mini-spoil
(Suosittelen että hankkii challengen oppivan sentinelin jos aikoo 100% läpimenoon helpottaa paljon ja vähentää jurnutusta eräässä taistelussa)
Lopussa oli behemoth(golden chocobon jos löytää kannattaa vaihtaa en jaksanut koska tahtoo vaikeusastetta), green chocobo ja Goblin chief(tai joku vastaava lumisesta bresha ruinssista saatu)
Noel ja serah eivät todellakaan opi kaikkia skillejä joten erilaiset monsteri kombinaatiot vaikutta huomattavasti pelitapaan. Esim hastesta on turha haaveilla.

Suurin miinus!!!
Jos peli kerran mahtuu yhdelle DVD:lle niin miksi !"¤#"%¤%<--(sijoita tähän pahin kirosana minkä tiedät) voitu tarjota PS3 versiossa japanin kielistä ääntä. Moogle ja chocolina ovat aivan hirveitä ja serendepityn ihmiset melkein yhtä kamalia. No dlc:nä jos edes....
(Vaikka japania opiskelenkin niin en osaa vielä tarpeeksi että pystyisin pelaamaan importtina)

OIKEESTI SPOILEREITA ÄLÄ LUE JOS ET OLE PELANNUT LÄPI (ja LISÄKSI saanut Anomalous trophyä (älä katso mikä se on!!!)
(saat kun näe kaikki paradox loput ja secret endingin)

loppuihin ja niitä varten tarvittaviin fragmentteihin meni aikaa(secret ending vaatii kaikki fragmentit ja yksi fragment vaatii että olet tappanut jokaisen vihun kerran(ei tarvita 100% monster dataa!!!!)

Paradox endingit olivat ihan mielenkiintoisia lisiä. Tykkäsin.

Hope äijäili(XIII:ssä aivan hirveä) ja tykkäsin sen murhakohtauksesta tosi paljon koska se oli tehty hyvin.

Caius oli hyvin tehty myös. Sephirotin jälkeen paras ihmisen näköinen vastustaja.

Noel ei ollut "Hero":n ykkösfani mikä oli hienoa^^

Loppu tuli yllätyksenä vaikka sitä odotinkin koska en uskonut että uskaltavat tapattavat serahin vaikka kaikki merkit siihen viittasivatkin. Ehkä noelin vakuuttelu oli liian onnistunutta:D Loppu oli ihan hyvä mutta ei saa lopettaa sanoihin "story will continue" tjsp. Tarkoitaa varmaan että tulee XIII-3 koska en usko että dlc:llä saadaan katettua kaikkea. Luultavasti lightningin ja sazthin vaiheista voisi tehdä dlc:n varsinkin kun epäilyttävästi jättivät dlc-colisseumin ylä ja ala puolille tyhjät paikat.

Secret ending oli hyvinkin mielenkiintoinen. Tykkäsin siitäkin.


Final fantasy VI->XIII-2 pelattuna (ilman MMO:ta)
Ja XIII-2 on paras X-2(X-2 ei ole huono vaikka jotkut näin erheelisesti luulevat) jälkeen tehty joten nyt on suunta saatu ylös ja on lupa odottaa hyvää versukselta.
Kulta-ajan(VI-X) FF:n on vielä paljon matkaa mutta todellakin positiivinen yllätys.
IX on siis edelleen paras FF :p

PS:
En käsitellyt kaikkea koska venyi jo muutenkin pitkäksi. Kannattava ostos kuitenkin näin 二ノ国(ninokuni) odotellessa.(toivottavasti siinä on alkuperäisäänet)
 
Ylös Bottom