Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

Oheisesta kuvasta päätellen seuraava DLC ilmeisesti tulee sisältämään Coliseum-taistelun Jihl Nabaatia vastaan.


Omaan makuuni täysin turha lisäys. Sen sijaan mielelläni ostaisin Coliseum-DLC:n, jossa vastustajana olisi joku kiinnostava hahmo jostain aiemmasta sarjan pelistä. IGN:n eräässä jutussa ainakin mainittiin, että joitain aikaisempien osien hahmoja olisi jossain vaiheessa tulossa saataville. Tosin tosin, onhan tämä Jihlkin jo aikaisemman osan hahmo.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

Onko missään mitään ketjua erikseen tälle lopun spekuloimiselle ja pohdinnalle, että mitä kaikki tarkoitti? Ettei tarvis tänne noita spoilerihommia viljellä. Vaikka aikaisemmin haukuin peliä melko paljon, jäi kyllä hyvät tunnelmat lopusta, tietysti ärsyttää että pitää muutama vuosi varmaan taas odotella että pääsee jatkamaan : D Joku voisi myös vähän selvittää että mitä kaikkea pystyy tekemään kun pelin on vedellyt läpi, en ole jaksanut vielä surfailla ympäri nettiä ja etsiä infoa.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

nyt kun 20h about pelannu itse niin vois himieman antaa palautetta. FF XIII en pitänyt mitenkään hirveen paljon. sen pelas läpi mutta ei vaan tullu sitä finali tunnetta. tässä finalissa on sama juttu. vihaan että käytännössä ei missään tappelussa pidä mietiä että mitä tehdä. rämppää vaan x nappulaa ja siirtää hahmoja suurimmaks osaks rav, com ja md silloin tällöin saboo ja syntsää.. toinen juttu mikä vähän ärsyttää on että tässä on aika vaikea seurata tarinaa kun hyppii miten sattuu noista porteista mitä mä oon tehny..

sitten toimiiko nää componentit samanlailla kun edeltäjässä vai mitä niillä tekee? ja en itsekkään oon kässänny mitä hyötyä on infussata noita monstereita mut eipä tuo ilneisesti paljoo haittaa. tylsää on myös se että tässä ilmeisesti on vaan kaksi pelattavaa hahmoa mikä totaalisesti tekee tämän ei final fantasyksi! se ärsyttää meikää suuresti...

toinen juttu mitä en oikeen oo hiffannu on että mitä hyötyä on sulke portti? kokeilin kerran enkä nähnyt mitään eroa missään, tai siten vaan en osannut.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

sitten toimiiko nää componentit samanlailla kun edeltäjässä vai mitä niillä tekee? ja en itsekkään oon kässänny mitä hyötyä on infussata noita monstereita mut eipä tuo ilneisesti paljoo haittaa. tylsää on myös se että tässä ilmeisesti on vaan kaksi pelattavaa hahmoa mikä totaalisesti tekee tämän ei final fantasyksi! se ärsyttää meikää suuresti...

toinen juttu mitä en oikeen oo hiffannu on että mitä hyötyä on sulke portti? kokeilin kerran enkä nähnyt mitään eroa missään, tai siten vaan en osannut.
Tässä ei aseiden ja muiden varusteiden tasoa voi nostaa. Sen sijaan tiettyjen esineiden tekemiseen ja Chocolinalta ostamiseen vaaditaan tiettyjä komponentteja.

Infusen avulla voi siirtää kykyjä monsterilta toiselle. Monsteri, jolta kyky tai kyvyt siirretään, tuhoutuu siirron jälkeen.

Sulkemalla portin voi pelata kyseisen ajan ja paikan tarinaosuuden uudelleen. Tuota ominaisuutta tarvitaan muun muassa paradox endingien saavuttamiseksi.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

1. Kuinka tuon Snow:in pelastamis taistelun pääse helpoiten läpi? Pomo koko ajan parantaa itseään...
1. Ei kait sitä ihan heti hakata. Hakkaa Archylte Steppen bossi joka yhteyksissä juuri tuohon Flaniin. Tämän jälkeen se on paljon helpompi

No niin justiinsa.. Minä vähä mietinkin kun pelin ihan alussa jouduin yli 40 minsaa tahkoamaan bossia kumoon, että johan on kiva kun vaikeusastetta vähän saannut mutta taisin sittenkin hypätä vähä turhan pitkälle heti alusta. :D Olipahan ainakin tiukka battle ja hp:ta ei montaa kymmentä jäänyt kun vihdoin sain tuon kaatumaan :p Ihan hauska sinänsä, että voi "väärään" paikkaankin mennä kokeilemaan. Tosin itsehän en edes huomannut olevani "väärässä" paikassa vaan kuvittelin vaikeustason olevan kerrankin hieman normaalia korkeampi. Voivoi kun joutuu palaamaan noihin aiempiin paikkoihin joissa sitten ilmeisessti heikompia vastuksia..

Musiikeista on kyllä nyt pakko sanoa, että mitä ******. Mitä ihme örinämusiikkia noihin battleihin on pitänyt oikeen tunkea. En nyt hirveän nirso ole, mutta tuo paska jo saa minutkin raivon partaalle, kaivamaan kaukosäätimen sohvan alta ja painamaan muten päälle. Suurimmaksi osaksi kyllä menevää, mutta sitten juuri nuo lauletut örinämörinät niin ei pysty ymmärtämään. Varmaan joka boss battlessa joutuu tuota samaa kuuntelemaan.. (tai siis pelaamaan äänet mutella)

Ja heh.. Onko minusta tullut liian vanha, vai onko nuo nordic edition mukana tulleet costumet aivan törkeän rumia muidenkin mielestä? Ajattelin, että saisin jotain hienoa päälle. Erehdyin pahasti. Default costumet ovat monin verroin paremman näköisiä kuin nuo. Tässä linkki jos joku ei tiedä millaisia nuo ovat Final Fantasy 13-2 - New DLC outfit PS3 - YouTube

Turhan montaa tuntia ei ole vielä tullut itsellä pelattua, että lisää avautumista/kehumista sitten myöhemmässä vaiheessa. Sen verran täytyy kuitenkin vielä sanoa, että olin hieman peloissani mitä tuosta serahilla ja noelilla pelaamisesta tulee kun ensitunnelmia täältä luin. Onneksi nuo nyt ovat yllättäväkin neutraaleja. Ei vielä otsasuoni pullota hahmojen takia :D
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

sen verran vielä kysäsen että pitääkö noi portit sulkea silloin kun on kaikki fragmentit saatu jo vai auttaako portin sulkeminen siihenkin? Mun mielestä tullasen punasen chocobon musa on nyt hemmetin hyvä :) hieman örinää peli kaipaakin. ja se vielä että mistä mä tiedän että joku jakso on täydellisesti läpi? mull on joku 4 mestaa mistä kaikki fragit hankittu mutta onko se sen merkki että se on nyt ajallisesti korjattu?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

Mun mielestä tullasen punasen chocobon musa on nyt hemmetin hyvä :) hieman örinää peli kaipaakin.

No eipä siinä jos muutenkin tykkää, suurin osa vain vierastaa moista. Aika riskiveto omasta mielestäni. Hieman sama homma kun johonkin uuteen codiin iskettäisiin klassista pimputusta soimaan taustalle. Siinä pelaajakunta olisi ihmeissään ja kyselisi itseltään, että mitä ihmettä :D Ei siinä, en ole kyllä vielä OSTista löytänyt tuota kappaletta joten oletan että samanlaisia biisejä ei varmasti yhtä/paria enempää ole. ;)
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

ja se vielä että mistä mä tiedän että joku jakso on täydellisesti läpi? mull on joku 4 mestaa mistä kaikki fragit hankittu mutta onko se sen merkki että se on nyt ajallisesti korjattu?
Jos kaikki fragmentit alueelta on saatu ja portit avattu, niin suurimmassa osassa tapauksista on kaikki tehtävä kyseisellä alueella suoritettu. Paradox Ending saattaa kuitenkin vielä alueella olla avattavissa, sillä se ei paria poikkeusta lukuun ottamatta näy puuttuvana fragmenttinä alueen tiedoissa.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

No eipä siinä jos muutenkin tykkää, suurin osa vain vierastaa moista. Aika riskiveto omasta mielestäni. Hieman sama homma kun johonkin uuteen codiin iskettäisiin klassista pimputusta soimaan taustalle. Siinä pelaajakunta olisi ihmeissään ja kyselisi itseltään, että mitä ihmettä Ei siinä, en ole kyllä vielä OSTista löytänyt tuota kappaletta joten oletan että samanlaisia biisejä ei varmasti yhtä/paria enempää ole. ;)

tämäkin totta. Mutta eihän näissä final fantasyissä ole ollut mikään enään niinkuin ennen joten musan muutos on vielä pientä kaikkeen muuhun mistä nyt olen hieman kitissyt :) Voipi olla että tämmöset vanhat nintendo 8 nitin hakkaajat kuolee puis ja tilalle tulee uudet no brains just beaty and grafics pelaaja :)

HUOM kommentti ei mitenkään liity keneenkään vaan ihan normaalisti pelien kehityksen osalta tämän kuvan olen saanut:cool::D
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

Googlesta tosiaan löytyy, mutta tuli nyt kirjotiettua tiivistelmä suomeksikin.

Mitkä ovat kolme parasta monsteria ja mistä ne löytää?
Kolmea parasta monsteria on vaikea nimetä, sillä jokaisella monsterilla on oma roolinsa. Jokaisen roolin parhaan monsterin tittelistäkin kilpailee yleensä pari varsin tasaväkistä monsteria.

Ravager on tietysti hyvä olla kunnossa stagger-mittarin nostamisen kannalta. Tarjolla olevista monstereista paras tai yksi parista parhaasta on Cloudburst, jonka sijainti esitellään tässä videossa.

Sentineliä valittaessa kannattaa hankkia helposti saatavilla oleva Silver Chocobo, joka samalla on paras mahdollinen kilpailija chocobojen juoksukisoihin. Sijainti kerrotaan täällä.

Mediciä valittaessa on pari mainitsemisen arvoista vaihtoehtoa. Flanitor on helposti saatavilla ja sillä on erittäin hyödyllinen Feral Link -kyky. Green Chocobo on kuitenkin loppujen lopuksi parempi parantaja, mutta sen kehittäminen on kalliimpaa ja se on myös harvinaisempi. Flanitoriin törmää Augusta Towerissa kummassakin mahdollisessa ajassa, kun taas Green Chocobo on saatavilla Yaschas Massifilta vuosina 100 AF ja 110 AF.

Commandoista paras on Chichu. Sijainti löytyy tältä videolta.

Vile Peakseiltä vuonna 10 AF löytyvä Yakshini on hyvä valinta synergistiksi.

Saboteurille monsterin muodossa ei oikeastaan juurikaan ole käyttöä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

Mutta eihän näissä final fantasyissä ole ollut mikään enään niinkuin ennen joten musan muutos on vielä pientä kaikkeen muuhun mistä nyt olen hieman kitissyt :) Voipi olla että tämmöset vanhat nintendo 8 nitin hakkaajat kuolee puis ja tilalle tulee uudet no brains just beaty and grafics pelaaja :)

HUOM kommentti ei mitenkään liity keneenkään vaan ihan normaalisti pelien kehityksen osalta tämän kuvan olen saanut

Näinpä.. Paljon on muuttunut ja ilmeiseti tässä nyt koitetaan kuitenkin kalastella sitä "suurta" pelaajakuntaa ja unohdetaan kaikki mitä ennen oli. Pettymys oli jo suuri alkuvalikossa kun valittavissa "Normal" ja "Easy" mode.. Mitä ihmettä? Kaiken kukkuraksi ilmeisesti kesken pelin voi vaihtaa normalista vaikka easy modeen jos tuntuu ettei bossille pärjää? :D Missähän se hard pelimuoto sitten on? Tuleeko se pelin kerran läpäistyään näkyviin? En tiedä, mutta kyllä tämä nykymeno on aikamoista. Pelin haastavuus minimiin, vähän karkkia tilalle ja kauhea läjä acheja. Yeahh... Mut nono... Takasin pelaamaan, ei vielä saa vissiin ruinata tästä kun ei läpi ole pelattu :p
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

pitää kyl nyt avautua tästä pelistä... Ei oo nähtävästi tekijöille riittäny se että peli on saatanan helppo ja tylsä mutta sitten kun hieman rupee peli elävöittymään niin keksitään aivan turhat puzlet! Se kello juttu on niinkun niin perseestä että huhhuh!! Jengillä loppunu ideat että miten pelistä tehdä hyvä? no hei nyt tiedän pistetään kolme puzlea kaks niistä aivan naurettavan helppoja ja yk sitten mikä on perseestä ja perustuu matikkaan.. Joo kuulostaa hyvältä.. Ei jumalauta.

Toinen juttu on tää levelin kasvaminen,. huvittavaa kun ei edes tiedä että mikä on maks level näissä rooleissä ja sekin että et koskaan näät mitä saat ennen kun oot saanut sen. Ekaks luulin että roolin maks level on 80 mutta ei siitäkin mentiin yli. OHHOH pitää varmaan ruveta miettimään uutta pelisarjaa mitä fanittaa kun tämä roolipeli sarja on menny niin syvälle vessaan kun voi. :mad:
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

pitää kyl nyt avautua tästä pelistä... Ei oo nähtävästi tekijöille riittäny se että peli on saatanan helppo ja tylsä mutta sitten kun hieman rupee peli elävöittymään niin keksitään aivan turhat puzlet! Se kello juttu on niinkun niin perseestä että huhhuh!! Jengillä loppunu ideat että miten pelistä tehdä hyvä? no hei nyt tiedän pistetään kolme puzlea kaks niistä aivan naurettavan helppoja ja yk sitten mikä on perseestä ja perustuu matikkaan.. Joo kuulostaa hyvältä.. Ei jumalauta.

Toinen juttu on tää levelin kasvaminen,. huvittavaa kun ei edes tiedä että mikä on maks level näissä rooleissä ja sekin että et koskaan näät mitä saat ennen kun oot saanut sen. Ekaks luulin että roolin maks level on 80 mutta ei siitäkin mentiin yli. OHHOH pitää varmaan ruveta miettimään uutta pelisarjaa mitä fanittaa kun tämä roolipeli sarja on menny niin syvälle vessaan kun voi. :mad:
Ei pari vähän vaikeampaa kellotehtävää tarinan aikana minua haitannut, mutta sivutehtävissä Oerbassa niitä oli liikaa, eikä siihen kymmenenteen samanlaiseen kellotehtävään enää jaksanut niin keskittyä, mikä sitten vielä tietysti ratkaisemista vaikeutti.

Mitä merkitystä sillä on, tietääkö alussa roolien maksimileveliä vai ei? Melko aikaisessa vaiheessa se kuitenkin selviää, kun ensimmäisen roolin kehittää maksimiin. Pelissä ei ole saatavilla olevia kokemuspisteitekään mitenkään rajoitettu, joten siltäkään kannalta sitä ei tarvitse miettiä. Eikä sekään, että nousevat ominaisuudet selviävät vasta pallon aktivoiduttua, oikein mihinkään vaikuta. Erot niissä ovat kuitenkin niin pieniä. Isojen pallojen kohdalla sitten vain miettii, mitä ominaisuutta haluaa nostaa, ja sen perusteella valitsee niiden kohdalla haluamansa roolin, jonka perusteella saatava bonus määräytyy.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

Musta kellopuzzleja oli tosi nautittava ratkaista :D. Kerrankin vähän vaikeampia puzzleja. Oerba 400AFssä oli muutama todellinen pähkinä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

Jos kellotehtäviin menee hermot niin siihen on joku kehittänyt helpotuksen: FFXIII-2 Clock Puzzle Solver

Eipä nuo niin ärsyttäviä loppujen lopuksi ollut. Ite otin pari-kolme randomisti ensin pois ja sitten vähän katsoi mitä kannattaisi seuraavaksi poistaa. Pelin turhin "mini-game" on Academian Quiz. Ei ollut kaukana, että googleen olisi pitänyt turvautua.

DLC:stä paljastettu hieman uutta tietoa :
Final Fantasy XIII-2 February Download Content Screens -- Andriasang.com
More Final Fantasy XIII-2 Download Content Details -- Andriasang.com
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

Jos kellotehtäviin menee hermot niin siihen on joku kehittänyt helpotuksen: FFXIII-2 Clock Puzzle Solver

Eipä nuo niin ärsyttäviä loppujen lopuksi ollut. Ite otin pari-kolme randomisti ensin pois ja sitten vähän katsoi mitä kannattaisi seuraavaksi poistaa. Pelin turhin "mini-game" on Academian Quiz. Ei ollut kaukana, että googleen olisi pitänyt turvautua.

DLC:stä paljastettu hieman uutta tietoa :
Final Fantasy XIII-2 February Download Content Screens -- Andriasang.com
More Final Fantasy XIII-2 Download Content Details -- Andriasang.com
Itse aina aloitin tarkistamalla pääseekö kaikkiin numeroihin edes jostain toisesta numerosta. Kerran nimittäin tuli aika monta turhaa yritystä tuhlattua ennen kuin huomasin, että siellähän oli yksi nelonen, johon ei mistään numerosta pääse, joten siitä oli aloitettava. Tuon jälkeen ei sitten tosin saavuttamatonta numeroa vastaan enää tullutkaan.

Eipä taida tulla mitään noistakaan lisäsisällöistä hankittua. Serah-faneille toki varmaan ihan kiva asu, mutta eipä vain oikein mitään käyttöä tuolle enää ole, kun kaikki pelattava on jo monen kohdalla pelattu. Sazh-pakettikin taitaa korttipelien lisäksi sisältää vain yhden tai pari välivideota. No, onhan sieltä vielä varmaan ihan pelattavaakin tulossa jossain vaiheessa.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII-2 [PS3/X360]

Ei pari vähän vaikeampaa kellotehtävää tarinan aikana minua haitannut, mutta sivutehtävissä Oerbassa niitä oli liikaa, eikä siihen kymmenenteen samanlaiseen kellotehtävään enää jaksanut niin keskittyä, mikä sitten vielä tietysti ratkaisemista vaikeutti.

Mitä merkitystä sillä on, tietääkö alussa roolien maksimileveliä vai ei? Melko aikaisessa vaiheessa se kuitenkin selviää, kun ensimmäisen roolin kehittää maksimiin. Pelissä ei ole saatavilla olevia kokemuspisteitekään mitenkään rajoitettu, joten siltäkään kannalta sitä ei tarvitse miettiä. Eikä sekään, että nousevat ominaisuudet selviävät vasta pallon aktivoiduttua, oikein mihinkään vaikuta. Erot niissä ovat kuitenkin niin pieniä. Isojen pallojen kohdalla sitten vain miettii, mitä ominaisuutta haluaa nostaa, ja sen perusteella valitsee niiden kohdalla haluamansa roolin, jonka perusteella saatava bonus määräytyy.

Nimen omaan siellä oerba 400 oon just tekemässä niitä turhia tehtäviä. Noin vaan niin turhia noi puslet just sen takia että niitä on tungettiu likkaa tohon yhteen osioon. ei mull amitään ongelmia oo muissa ollu mutta kun joudut vääntää samaa sontaa monta kertaa niin ei se pelaamisen hauskuutta paranna.

Tosta levelöittämisetä. Jos tekee sillein että kasvattaa yhtä noipee niin varmasti ei haittaa mutta esim meikä tasasesti kasvattaa kaikki ja ois mukava tietää jos esim tulis vaikee bossi niin miltä sää eniten voimaa energiaa jne.. Ei sillä periaatteessa olekkaan väliä mutta se tekisi pelistä strategisempoaa jos ne näkyisi.

jotkut tykkää äideistä ja jotkut tyttäristä. tän pelin teot kummastuttaa meikää ja en pidä. mutta oli odotettavissa kun edellinenkään ei ollut hyvä. Lopetan burnaamiseni :D

ainiin se vielä että niilole jotka pisti niitä ohjeita miten päästä läpi jotain. niin eiköstä peleissä kummiskin oo se periaate että itse yritetään ensiksi kaikilla tavoilla ja tunteilla päästä läpi joku osio eikä HETI mennä nettii katsomaan jos hieman jämähtää johonkin:D

Kertoo jäbä joka oli FF VIII jumissa 20h kun en löytäny white seed shippiä ;)
 
Ylös Bottom