Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIV

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kertokaas joku fiksumpi, että mitä mä teen väärin kun teen päätehtävää ja tulee jatkuvasti 'Duty Fail', tehtävä on sellanen missä on minä ja viitisen kappaletta rivisotilaita ja vastaan tulee joku 15 mörköö.

Tulee toi tehtävän epäonnistuminen vaikka olen itse vielä täysillä HP ja muutama sotilaskin vielä hengissä, joten mistä toi tehtävän epäonnistuminen johtuu? Missään ei lue, että "suojele näitä saatanan ykstoikkoisia shakkinappuloita".

Pelaan mustalla maagilla eli mulla ei ole mitään parannusloitsuja ja perus potioneita ei näyttäs voivan heittää noihin rivisotilaisiin. Noita mörköjä tulvii niin helvetisti, että mahdoton yrittää keretä joka paikkaan pitämään heitä hengissäkään.

Oma level on 45, mutta tehtävään sitten tiputtaa tason 27, jolloin mulla ei ole vielä kuin muutama hassu taika olemassa.

Tää ei oo eka tehtävä missä tää tulee eteen, mutta en oo vielä keksinyt kaavaa tän kirouksen murtamiseen.

Ainut mitä keksin on että joku tietty tyyppi kuolee tai et tee jotain asiaa mitä pyydetään tekemään. Muistan itsekkin joskus aikoinaan juuri mustan maagin kanssa olleen hankaluuksia joissain tehtävissä.

Mikäs sen tehtävän nimi on ?
 
Meni kolmannella yrityksellä lävitse niin ei jäänyt tehtävän nimi mieleen, mutta samaa ongelmaa ollut aiemminkin niin sillä ihmettelen. Mutta näinhän se varmasti on, että joku tyyppi on joka ei saa kuolla. En muuta syytä keksi, koska näillä epäonnistuneilla vs. onnistuneella kerralla ei oo pelitavassa eroa.

Tänään tuli pelin parissa vietettyä valehtelematta 12h ja onhan tämä täydellistä sadepäivän vietettä. Tämä peli on vähän kun hyttysen purema, ei välttämättä ala kutittamaan heti hyttysen pistäessä vaan vasta vähän ajan päästä ja saatana, että sitten kutituttaakin. Mulla ollut vähän sama ilmiö tämän pelin kanssa, ensimmäiset 10-20h pyörin vaan ympyrää ja kaikki oli ihan helkkarin sekavaa eikä peli saanut millään otteeseensa; juoni ei oikein etene, skillsipalikat ei löydä sopivia paikkoja, valikon on sekavia ja niistä puuttuu puolet ja kaikki tehtävät on puuduttavan tylsää edestakas juoksemista.

Sitten kun mittariin napsahti leveli 30, sain chocobon ja olin pyörähtänyt reilussa kymmenessä eri paikassa niin peli vasta heräsi henkiin, koska siirtymät paikasta toiseen nopeutuivat niin järjettömän paljon. Ja nyt ei meinaa malttaa lopettaa. :D

Oon keskittynyt suorittamaan päätehtäviä ja sitten niitä plus-merkillä merkattuja sivutehtäviä (Class/Role quest). Kaikille muillekin aloittelijoille suosittelen noiden plus-tehtävien suorittamista päätehtävien ohella, koska ainakin Black Magella niistä sai hyödyllisiä taikoja käyttöön (mm. Thunder III).

Just pyörähti mittariin level 50 ja täytyy sanoa, että en ole ikinä pelannut RPG, jossa olisi näin vähällä taisteluilla saanut level 50 hahmon. Yksi päätehtävä jakaantuu 1-4 osioon (=käy juttelemassa henkilölle X) ja näistä korkeintaan yksi vaatii saparopäiseen taikasauvaan tarttumista, muut ovat vaan edestakaisin juoksemista pitkin maita ja mantuja. Perus sidequesteja en ole jaksanut tehdä suuremmin, koska niistä saatavat EXP on olematonta ja tavaratkin olleet aika hyödyttömiä. Päätehtävistä saa noin kymmenkertaisen määrän expaa vs. sivutehtävä ja niissä menee lähes sama aika.

En oo tälläisiä online pelejä tahkonnut sitten Red Alert II ja Halo II:sen jälkeen ja täytyy sanoa, että vähän vaatii totuttelua, että serverit on aina tukossa ja peliin ei koskaan pääse kirjautumaan suoraan vaan aina joutuu jonottamaan vuoroaan. Toinen juttu on kans noi dungeonit joihin saa venata porukkaa kasaan sen 12-20min.

Tosin on se odottamisen väärti, koska noi dungeonit muiden kanssa on kyllä ehdottomasti pelin parasta antia, varsinkin näin alussa kun porukka ei ihan vielä tiedä roolejaan ja mistä tapahtuu mitäkin niin välillä näkee todella flegmaattisia suorituksia missä porukan ainut healer vetää tankkina kärjessä. Tänään yhtä dungeonia jouduttiin tahkoamaan pariinkin otteeseen kun pomo pisti doomia ja kaikki kuoli siihen paikkaan. Kuolemisen jälkeen peli kysyy, että "haluatko teleportata vai odottaa pelastusta". Painoin venaa, koska muut oli vielä hengissä ja samantien kun sain valinnan painettua niin kaikki kuoli kuin salamaniskusta.
-> minä jäin paistatteleen päivää kyljelleni sinne pomovastuksen nurkkaan kun muu jengi alotti luolan alusta ja sitten kun pääsivät pomoon 10min myöhemmin niin ystävällisesti herättivät mut henkiin ja taas mentiin :D :D Onks tohon joku nappi, jolla valintaa voi muuttaa jos on kerennyt painaa vahingossa "wait"?

Kun ilmaisena pääsee peliä kokemaan niin ei ole oikein varaa pelistä valittaa, mutta silti pakko sanoa, että jos tästä olisi maksanut niin olisi aika pakkopullana tullut tahkottua, ihan vain, että saisi rahalleen vastinetta. Itselleni juoni on FF-peleissä aina se juttu ja tässä A Realm Rebornissa se on kyllä pelin selvästi heikointa antia. Ensimmäistä kertaa ikinä FF sarjan parissa tulee kaikki puhumattomat pätkät skippailtua, koska ne ei tunnu tarjoavan mitään tarinaa edistävää tai syventävää sisältöä. Ja tää edestakaisin juoksemisen määrä kaikissa tehtävissä on aivan järjetöntä touhua, en osaa sanoa kumpi turhauttaa enemmän, se että juokset pienen kaupungin sisällä viiden eri tyypin luona vai, että joudut juoksemaan alueen laidasta laitaan viemässä jonkun kahvipaketin.

Taistelusysteemi on erittäin toimiva kun on löytänyt toiminnoille mieluisat paikat ja nyt jo vähän oppinut miten Black Magella kikkaillaan tuli ja jää loistujen välillä, siten, että mana ei pääse loppumaan missään vaiheessa.

Huomenna (tänään) ois sitten Flare skillsin hommaaminen edessä kun lvl 50 napsahti illan viimeisenä hitaana. Noi yksinään suoritettavat taistelut ilman minkäänlaisia back-up NPC hahmoja on yllättävän haastavia toisinaan kun puolustautumiseen ei ole tarjolla kuin yksi barrier skillsi, joka latautuu hitaasti, samoin kun potionit ja kimppuun käy 4-5 tyyppiä. Ja jos yrittää juosta iskun alta karkuun niin taika keskeytyy.

Jos noi ARR jälkeiset osat tarjoavat parempaa vastinetta juonellisesti niin tämän parissa tullaan viettämään melkoinen määrä tunteja, makso mitä makso
 
Viimeksi muokattu:
Meni kolmannella yrityksellä lävitse niin ei jäänyt tehtävän nimi mieleen, mutta samaa ongelmaa ollut aiemminkin niin sillä ihmettelen. Mutta näinhän se varmasti on, että joku tyyppi on joka ei saa kuolla. En muuta syytä keksi, koska näillä epäonnistuneilla vs. onnistuneella kerralla ei oo pelitavassa eroa.

Tänään tuli pelin parissa vietettyä valehtelematta 12h ja onhan tämä täydellistä sadepäivän vietettä. Tämä peli on vähän kun hyttysen purema, ei välttämättä ala kutittamaan heti hyttysen pistäessä vaan vasta vähän ajan päästä ja saatana, että sitten kutituttaakin. Mulla ollut vähän sama ilmiö tämän pelin kanssa, ensimmäiset 10-20h pyörin vaan ympyrää ja kaikki oli ihan helkkarin sekavaa eikä peli saanut millään otteeseensa; juoni ei oikein etene, skillsipalikat ei löydä sopivia paikkoja, valikon on sekavia ja niistä puuttuu puolet ja kaikki tehtävät on puuduttavan tylsää edestakas juoksemista.

Sitten kun mittariin napsahti leveli 30, sain chocobon ja olin pyörähtänyt reilussa kymmenessä eri paikassa niin peli vasta heräsi henkiin, koska siirtymät paikasta toiseen nopeutuivat niin järjettömän paljon. Ja nyt ei meinaa malttaa lopettaa. :D

Oon keskittynyt suorittamaan päätehtäviä ja sitten niitä plus-merkillä merkattuja sivutehtäviä (Class/Role quest). Kaikille muillekin aloittelijoille suosittelen noiden plus-tehtävien suorittamista päätehtävien ohella, koska ainakin Black Magella niistä sai hyödyllisiä taikoja käyttöön (mm. Thunder III).

Just pyörähti mittariin level 50 ja täytyy sanoa, että en ole ikinä pelannut RPG, jossa olisi näin vähällä taisteluilla saanut level 50 hahmon. Yksi päätehtävä jakaantuu 1-4 osioon (=käy juttelemassa henkilölle X) ja näistä korkeintaan yksi vaatii saparopäiseen taikasauvaan tarttumista, muut ovat vaan edestakaisin juoksemista pitkin maita ja mantuja. Perus sidequesteja en ole jaksanut tehdä suuremmin, koska niistä saatavat EXP on olematonta ja tavaratkin olleet aika hyödyttömiä. Päätehtävistä saa noin kymmenkertaisen määrän expaa vs. sivutehtävä ja niissä menee lähes sama aika.

En oo tälläisiä online pelejä tahkonnut sitten Red Alert II ja Halo II:sen jälkeen ja täytyy sanoa, että vähän vaatii totuttelua, että serverit on aina tukossa ja peliin ei koskaan pääse kirjautumaan suoraan vaan aina joutuu jonottamaan vuoroaan. Toinen juttu on kans noi dungeonit joihin saa venata porukkaa kasaan sen 12-20min.

Tosin on se odottamisen väärti, koska noi dungeonit muiden kanssa on kyllä ehdottomasti pelin parasta antia, varsinkin näin alussa kun porukka ei ihan vielä tiedä roolejaan ja mistä tapahtuu mitäkin niin välillä näkee todella flegmaattisia suorituksia missä porukan ainut healer vetää tankkina kärjessä. Tänään yhtä dungeonia jouduttiin tahkoamaan pariinkin otteeseen kun pomo pisti doomia ja kaikki kuoli siihen paikkaan. Kuolemisen jälkeen peli kysyy, että "haluatko teleportata vai odottaa pelastusta". Painoin venaa, koska muut oli vielä hengissä ja samantien kun sain valinnan painettua niin kaikki kuoli kuin salamaniskusta.
-> minä jäin paistatteleen päivää kyljelleni sinne pomovastuksen nurkkaan kun muu jengi alotti luolan alusta ja sitten kun pääsivät pomoon 10min myöhemmin niin ystävällisesti herättivät mut henkiin ja taas mentiin :D :D Onks tohon joku nappi, jolla valintaa voi muuttaa jos on kerennyt painaa vahingossa "wait"?

Kun ilmaisena pääsee peliä kokemaan niin ei ole oikein varaa pelistä valittaa, mutta silti pakko sanoa, että jos tästä olisi maksanut niin olisi aika pakkopullana tullut tahkottua, ihan vain, että saisi rahalleen vastinetta. Itselleni juoni on FF-peleissä aina se juttu ja tässä A Realm Rebornissa se on kyllä pelin selvästi heikointa antia. Ensimmäistä kertaa ikinä FF sarjan parissa tulee kaikki puhumattomat pätkät skippailtua, koska ne ei tunnu tarjoavan mitään tarinaa edistävää tai syventävää sisältöä. Ja tää edestakaisin juoksemisen määrä kaikissa tehtävissä on aivan järjetöntä touhua, en osaa sanoa kumpi turhauttaa enemmän, se että juokset pienen kaupungin sisällä viiden eri tyypin luona vai, että joudut juoksemaan alueen laidasta laitaan viemässä jonkun kahvipaketin.

Taistelusysteemi on erittäin toimiva kun on löytänyt toiminnoille mieluisat paikat ja nyt jo vähän oppinut miten Black Magella kikkaillaan tuli ja jää loistujen välillä, siten, että mana ei pääse loppumaan missään vaiheessa.

Huomenna (tänään) ois sitten Flare skillsin hommaaminen edessä kun lvl 50 napsahti illan viimeisenä hitaana. Noi yksinään suoritettavat taistelut ilman minkäänlaisia back-up NPC hahmoja on yllättävän haastavia toisinaan kun puolustautumiseen ei ole tarjolla kuin yksi barrier skillsi, joka latautuu hitaasti, samoin kun potionit ja kimppuun käy 4-5 tyyppiä. Ja jos yrittää juosta iskun alta karkuun niin taika keskeytyy.

Jos noi ARR jälkeiset osat tarjoavat parempaa vastinetta juonellisesti niin tämän parissa tullaan viettämään melkoinen määrä tunteja, makso mitä makso

Kyllä ne siitä paranee jo Heavenswardissa koska se älytön juokseminen edestakaisin loppuu päätarinan osalta, tulee sellainen eheä jatkuvasti etenevä seikkailu, toki joskus tarina vie pois raiteilta johonkin ja sit tullaan takaisin mutta ei siinä enään tunne itseään sellaiseksi juoksupojaksi vaan osaksi joukkiota joka etenee maailmaa pelastamassa. Se on mielestäni ettei päätarinassa unohdeta vanhoja alueita kokonaan vaikka siirtyykin laajennuksen pariin vaan on mukava palata vanhoille tutuille seuduille piipahtamaan.

Plus merkkiset tehtävät kannattaa aina tehdä koska ne avaa uusia ominaisuuksia peliin, joista osa on todella hyödyllisiä. Kuten glamour systeemi, kamojen värjääminen, oman talon/huoneiston ostaminen, erilaisia logeja, dungeoneita mitkä ei ole pakollisia jne.

Kuollessa jos valitset wait niin mielestäni se valinta boxi jää sinne ruudulle sellaisen pikku ikonin kanssa ja jos sitä klikkaa voi sen valinnan tehdä uudestaan, ohjaimella sinne pääsee kosketuslevyä klikkaamalla. En kyllä nyt sata varma ole koska ikinä kiinnittänyt huomiota siihen niin paljon, vaikka yli 4000h takana niin tollaset asiat tapahtuu niin selkärangasta ettei sitä oikein mieti edes mitä tekee. :D

Odottamista on tosiaan tiedossa ja joskus paljonkin, nyt on juuri patchi tullut niin pelaaja määrät paljon isommat, mutta odota vähän hiljaisempaa hetkeä ja 24 miehen raideja niin välillä saa odotella pitkään.

Myöskin se eteneminen hidastuu kun pääsee noihin laajennuksiin missä ei ole expo boostia, ja levelit vaatii miljoonia expaa. Sivutehtävistä tulee enemmän pakollisia ja se ei ole enään yhtä tarinatehtävästä toiseen juoksemista. Toki muitakin tapoja levelittämiseen on kuten esim. fatet ja dunkut, mutta mitä lähemmäs pääsee Live tilannetta sitä enemmän joutuu tekemään sen yhden levelin eteen.
 
En muista oliko se Heavenswardia vai mitä lisäriä jossa oli se yksi alue pyhitetty Moogleille. Jukoliste että oli hymy herkässä kun joutu niitä tehtäviä tekemään että pääsi eteenpäin. Koko FF14 hirveimmät ja tyhjäpäisimmät tehtävät joita vaan tuli ja tuli.

Mahtoko ne olla pakollisia vai oliko silloin tarve leveleille jotta pääs eteenpäin, mut never again Moogleja :D

Yks parhaimpia ja hauskimpia tehtäväsarjoja on kyl Mandervillen tehtävät :)
 
En muista oliko se Heavenswardia vai mitä lisäriä jossa oli se yksi alue pyhitetty Moogleille. Jukoliste että oli hymy herkässä kun joutu niitä tehtäviä tekemään että pääsi eteenpäin. Koko FF14 hirveimmät ja tyhjäpäisimmät tehtävät joita vaan tuli ja tuli.

Mahtoko ne olla pakollisia vai oliko silloin tarve leveleille jotta pääs eteenpäin, mut never again Moogleja :D

Yks parhaimpia ja hauskimpia tehtäväsarjoja on kyl Mandervillen tehtävät :)

Mooglet on sivutehtäviä suurimmaksi osaksi, juuri pääsin new game+ sinne alueelle ja siitä vaan tarinassa kävellään läpi kunhan on tutustunut moogleihin alussa.
 
En muista oliko se Heavenswardia vai mitä lisäriä jossa oli se yksi alue pyhitetty Moogleille. Jukoliste että oli hymy herkässä kun joutu niitä tehtäviä tekemään että pääsi eteenpäin. Koko FF14 hirveimmät ja tyhjäpäisimmät tehtävät joita vaan tuli ja tuli.

Mahtoko ne olla pakollisia vai oliko silloin tarve leveleille jotta pääs eteenpäin, mut never again Moogleja :D

Yks parhaimpia ja hauskimpia tehtäväsarjoja on kyl Mandervillen tehtävät :)
Olen juuri tehnyt noita Manderville tehtäviä ja.. no ei voi kuin hattua nostaa :D.
 
En muista oliko se Heavenswardia vai mitä lisäriä jossa oli se yksi alue pyhitetty Moogleille. Jukoliste että oli hymy herkässä kun joutu niitä tehtäviä tekemään että pääsi eteenpäin. Koko FF14 hirveimmät ja tyhjäpäisimmät tehtävät joita vaan tuli ja tuli.

Mahtoko ne olla pakollisia vai oliko silloin tarve leveleille jotta pääs eteenpäin, mut never again Moogleja :D
Kuulostaa ihan Moogle beast tribe-questilta. Niitä piti oikeasti tehdä miljoonia, että ne varsinaiset dailyt sai avattua. Ja se pettymys usealle, kun nämä olivat vielä ekat beast tribe questit craftereille.
 
Ovat näköjään rikkoneet PS5 version HDR:n, ei aktivoidu enään jos se on PS5 asetuksista laitettu on when supported. Patch noteista löyty tämmöinen "The game would be output in HDR even if HDR was not set to “On When Supported” on the PlayStation®5 console settings. (PlayStation®5 version only)", joten ovat fiksanneet mukamas jotain ja sitten rikkoneet sen kokonaan.

No toivottavasti korjaavat pian, peli näyttää meinaan aika laimealta ilman HDR:ää
 
Jännä kun itsellä näyttää nyt kyllä paremmalta kun ei pakota tuota HDR:ää. Mahtaako peli ees tukea sitä?
 
Jännä kun itsellä näyttää nyt kyllä paremmalta kun ei pakota tuota HDR:ää. Mahtaako peli ees tukea sitä?

Kyllä minä uskoisin että tukee, koska oli niin värikäs ja kirkkaampi kuva, nyt se näyttää tosi lattealta ja värit on haalistuneet kuten se on aina ollut ennen PS5 versiota.
 
Tänään tuli Crystal Tower raidit pelattua läpi ja olivat kyllä hyviä. Juurikaan ei mitään taktiikoita tarvinnut tietää, kun bossit sulivat sen verran nopeasti. Tuli myös päivitettyä täysversioon kun gil cap tuli trialin osalta täyteen ja halusin myös päästä testaamaan Samurai jobia. Samurai vaikutti kyllä hyvin hauskalta, joskin uusien skillien opettelu vaatii vielä aikaa, erityisesti kun kaikki skillit 1-50 leveleiltä lyötiin samantien tarjottimelle. Täytyy pohtia kummalla nyt etenee ”main” jobina, Samurailla vai Warriorilla. Ehkäpä se Warrior on kuitenkin vielä lähempänä sydäntä :D .
 
Hmm ilmeisesti peli ei tue sitten HDR, koska virallisilta foorumeilta kun etsii niin patch noteissa lukee näin "An issue wherein HDR output was used even when “On When Supported” is enabled in the PlayStation®5 console settings. (PlayStation®5)"

Eli PS5 versio ei virallisesti tue HDR:ää
 
Samurai vaikutti kyllä hyvin hauskalta, joskin uusien skillien opettelu vaatii vielä aikaa, erityisesti kun kaikki skillit 1-50 leveleiltä lyötiin samantien tarjottimelle.
Kannattaa myös avata Palace of the Dead. Se on satakerroksinen dungeon, jonka huoneet vaihtuvat joka kerroksessa. Siellä pelaaja aloittaa tasolta 1, ja siinä samalla oppii hyvin uudet hahmoluokat. Se on myös erittäin hyvä paikka hankkia toiselle classille exp:tä. Sieltä saa myös hyvin taskurahaa.
 
En muista oliko se Heavenswardia vai mitä lisäriä jossa oli se yksi alue pyhitetty Moogleille. Jukoliste että oli hymy herkässä kun joutu niitä tehtäviä tekemään että pääsi eteenpäin. Koko FF14 hirveimmät ja tyhjäpäisimmät tehtävät joita vaan tuli ja tuli.

Mahtoko ne olla pakollisia vai oliko silloin tarve leveleille jotta pääs eteenpäin, mut never again Moogleja :D

Yks parhaimpia ja hauskimpia tehtäväsarjoja on kyl Mandervillen tehtävät :)
Ainakin silloin Heavenswardin julkaisun aikoihin lentäminen oli lukittu pitkien Mooglequestisarjojen taakse. Jossain kohtaa muuttui niin että näiden pitkien questisarjojen alussa sai aether currentin.

Siihen alkuperäiseen systeemiin hajoili kyllä erittäin moni
 
Ainakin silloin Heavenswardin julkaisun aikoihin lentäminen oli lukittu pitkien Mooglequestisarjojen taakse. Jossain kohtaa muuttui niin että näiden pitkien questisarjojen alussa sai aether currentin.

Siihen alkuperäiseen systeemiin hajoili kyllä erittäin moni
Joo tuo kuulostaa erittäin tutulta :D Joku pakko siinä silloin oli että miksi niitä tein.

Pitäisköhän hakea vähän peliaikaa ja pelailla tätä taas pitkästä aikaa.
 
Joo tuo kuulostaa erittäin tutulta :D Joku pakko siinä silloin oli että miksi niitä tein.

Pitäisköhän hakea vähän peliaikaa ja pelailla tätä taas pitkästä aikaa.

Harmi ettei sivutehtäville ole new game+, olisit voinut mennä tekee moogle tehtäviä uudestaan.
 
Tuli mentyä tämä Light part(?) lävitse, eli piestyä nämä Power Rangereita muistuttavat viholliset ja siihen 'lopputekstit', lieneekö siis ARR taputeltu? Jatkuuko tää nyt sitten tarinana suoraan Heavenswardiin?

Peli kyllä paranee sitä mukaan kun noita raideja aukeaa lisää ja chocobon lentotaito mukavoitti pelaamista taas melkoisen paljon.

Mulle aukesi nyt saataville kymmenkunta näitä lvl 50 sinisiä 'plus' merkkisiä tehtäviä, mutta näistä ei saa enää exp eikä edes mitään tavaraa, pelkästään muutaman tuhat killinkiä (gil), onko tässä nyt joku juttu mitä en tajua? Mikä järki näissä on, aiemmin näistä sai jopa skillsejä. Muuttuko nää siniset-plussa-tehtävät nyt turhanpäiväiseksi contentiksi, joita tehdään yksinkertaisesti raidien ilosta vai onko idea siinä, että näitä on järkevää suorittaa, koska dungeoneista saatavat kamat ovat niin hyviä?

Toinen tyhmä kysymys: miten noihin FATE häppeninkien level sync tehdään? Oikeeseen reunaan tulee keltainen 'LEVEL SYNC' laatikko, mutta millä sitä pitää klikata? Jos vie hiirellä laatikon päälle ja säätimen keskipaneelilla yrittää klikata niin hyppäyttää vain toiseen paikkaan nuolen tai jos hiiren vie siihen laatikon päälle ja koittaa painaa X- niin peli ottaa kontrollin lähimpään hahmoon
 
Tuli mentyä tämä Light part(?) lävitse, eli piestyä nämä Power Rangereita muistuttavat viholliset ja siihen 'lopputekstit', lieneekö siis ARR taputeltu? Jatkuuko tää nyt sitten tarinana suoraan Heavenswardiin?

Peli kyllä paranee sitä mukaan kun noita raideja aukeaa lisää ja chocobon lentotaito mukavoitti pelaamista taas melkoisen paljon.

Mulle aukesi nyt saataville kymmenkunta näitä lvl 50 sinisiä 'plus' merkkisiä tehtäviä, mutta näistä ei saa enää exp eikä edes mitään tavaraa, pelkästään muutaman tuhat killinkiä (gil), onko tässä nyt joku juttu mitä en tajua? Mikä järki näissä on, aiemmin näistä sai jopa skillsejä. Muuttuko nää siniset-plussa-tehtävät nyt turhanpäiväiseksi contentiksi, joita tehdään yksinkertaisesti raidien ilosta vai onko idea siinä, että näitä on järkevää suorittaa, koska dungeoneista saatavat kamat ovat niin hyviä?

Toinen tyhmä kysymys: miten noihin FATE häppeninkien level sync tehdään? Oikeeseen reunaan tulee keltainen 'LEVEL SYNC' laatikko, mutta millä sitä pitää klikata? Jos vie hiirellä laatikon päälle ja säätimen keskipaneelilla yrittää klikata niin hyppäyttää vain toiseen paikkaan nuolen tai jos hiiren vie siihen laatikon päälle ja koittaa painaa X- niin peli ottaa kontrollin lähimpään hahmoon

Siis jos hiiri modissa käytät niin R2 vai oliko L2 on se klikkaus nappi, jos klikkailet sillä kosketuslevyllä itsesi sen level sync napin päälle, silloin toimii X nappi valinta nappina.

ARR kun loppuu niin pitää pelata vielä sen lisätarinat 2.1, 2.2 jne, tehtäviä taitaa olla joku reilu 80 nykyään, alunperin oli sata. Sitten alkaa HW, huomaat sen kyllä koska tarina loppuu, on meinaan sen verran railakasta menoa.

Niiden sinisten plus tehtävien merkitys on vain avata uutta kontenttia.
 
Tuli mentyä tämä Light part(?) lävitse, eli piestyä nämä Power Rangereita muistuttavat viholliset ja siihen 'lopputekstit', lieneekö siis ARR taputeltu? Jatkuuko tää nyt sitten tarinana suoraan Heavenswardiin?

Peli kyllä paranee sitä mukaan kun noita raideja aukeaa lisää ja chocobon lentotaito mukavoitti pelaamista taas melkoisen paljon.

Mulle aukesi nyt saataville kymmenkunta näitä lvl 50 sinisiä 'plus' merkkisiä tehtäviä, mutta näistä ei saa enää exp eikä edes mitään tavaraa, pelkästään muutaman tuhat killinkiä (gil), onko tässä nyt joku juttu mitä en tajua? Mikä järki näissä on, aiemmin näistä sai jopa skillsejä. Muuttuko nää siniset-plussa-tehtävät nyt turhanpäiväiseksi contentiksi, joita tehdään yksinkertaisesti raidien ilosta vai onko idea siinä, että näitä on järkevää suorittaa, koska dungeoneista saatavat kamat ovat niin hyviä?

Toinen tyhmä kysymys: miten noihin FATE häppeninkien level sync tehdään? Oikeeseen reunaan tulee keltainen 'LEVEL SYNC' laatikko, mutta millä sitä pitää klikata? Jos vie hiirellä laatikon päälle ja säätimen keskipaneelilla yrittää klikata niin hyppäyttää vain toiseen paikkaan nuolen tai jos hiiren vie siihen laatikon päälle ja koittaa painaa X- niin peli ottaa kontrollin lähimpään hahmoon
Käsittääkseni pelasit Praetoriumin? ARR ei ole vielä läpi, vaan sinulla alkoi 2.1 contentit. 2.55 on viimeinen, eli matkaa on vielä Heavenswardia.

En kyllä muista nähneeni mitään sinisiä plussatehtäviä. Ei kyllä ihan auennut meikäläiselle tuo kysymys. Skillejä saa vain job questeista, ja niiden sijainnit näkyy pienemmällä fontilla seuraavan main quest-palkin alta. Pelaatko free trialia? Onko sinulla pelkkä ARR hankittuna? Jos nuo siniset ovat jonkun muun lisäosan questeja. Pitää varmaan Googlettaa tuo, kun en tosiaan muista nähneeni tuollaisia.

Fateihin pääsee napauttamalla pleikkarin (siis oletan, että pelaat pleikkarilla?) kosketuspaneelia niin kauan, kun kursori on level syncin kohdalla. Sit vaan painaa sitä.

Edit

Siis joo, ne siniset plussaquestit (vähän hämäsi tuo värijuttu) on tehtäviä, että niistä saa jotain tavaraa, tai että se avaa esim. dungeonin, raidin tai jonkun uuden trialin. Ne kannattaa kaikki tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään korkattiin Heavensward ja täytyy sanoa, että se ARR ja HW välinen taipale oli kyllä puuduttavaa. Hyviä kohtia oli, mutta pääasiassa se oli kyllä aika aivotonta hommaa. Lentäminen onneksi helpotti aika paljon ja lopun cutscenet olivat kyllä aika eeppisiä. Nauratti kun peli varoitti, että nyt kannattaa varata aikaa cutscenien katsomiseen. Heavensward nyt tosiaan aloitettu ja uudet alueet visuaalisesti ainakin lupaavia. En juuri alun tehtäviä pidemmälle päässyt, eli en sen enempää osaa sanoa mutta tarinaan tuli mielenkiintoisia twistejä Heavenswardiin siirryttäessä. Lentokyvyn menettäminen harmittaa, mutta niin se WoWissakin oli aina uudelle alueelle mentäessä.
 
Ylös Bottom