Meni kolmannella yrityksellä lävitse niin ei jäänyt tehtävän nimi mieleen, mutta samaa ongelmaa ollut aiemminkin niin sillä ihmettelen. Mutta näinhän se varmasti on, että joku tyyppi on joka ei saa kuolla. En muuta syytä keksi, koska näillä epäonnistuneilla vs. onnistuneella kerralla ei oo pelitavassa eroa.
Tänään tuli pelin parissa vietettyä valehtelematta 12h ja onhan tämä täydellistä sadepäivän vietettä. Tämä peli on vähän kun hyttysen purema, ei välttämättä ala kutittamaan heti hyttysen pistäessä vaan vasta vähän ajan päästä ja saatana, että sitten kutituttaakin. Mulla ollut vähän sama ilmiö tämän pelin kanssa, ensimmäiset 10-20h pyörin vaan ympyrää ja kaikki oli ihan helkkarin sekavaa eikä peli saanut millään otteeseensa; juoni ei oikein etene, skillsipalikat ei löydä sopivia paikkoja, valikon on sekavia ja niistä puuttuu puolet ja kaikki tehtävät on puuduttavan tylsää edestakas juoksemista.
Sitten kun mittariin napsahti leveli 30, sain chocobon ja olin pyörähtänyt reilussa kymmenessä eri paikassa niin peli vasta heräsi henkiin, koska siirtymät paikasta toiseen nopeutuivat niin järjettömän paljon. Ja nyt ei meinaa malttaa lopettaa.
Oon keskittynyt suorittamaan päätehtäviä ja sitten niitä plus-merkillä merkattuja sivutehtäviä (Class/Role quest). Kaikille muillekin aloittelijoille suosittelen noiden plus-tehtävien suorittamista päätehtävien ohella, koska ainakin Black Magella niistä sai hyödyllisiä taikoja käyttöön (mm. Thunder III).
Just pyörähti mittariin level 50 ja täytyy sanoa, että en ole ikinä pelannut RPG, jossa olisi näin vähällä taisteluilla saanut level 50 hahmon. Yksi päätehtävä jakaantuu 1-4 osioon (=käy juttelemassa henkilölle X) ja näistä korkeintaan yksi vaatii saparopäiseen taikasauvaan tarttumista, muut ovat vaan edestakaisin juoksemista pitkin maita ja mantuja. Perus sidequesteja en ole jaksanut tehdä suuremmin, koska niistä saatavat EXP on olematonta ja tavaratkin olleet aika hyödyttömiä. Päätehtävistä saa noin kymmenkertaisen määrän expaa vs. sivutehtävä ja niissä menee lähes sama aika.
En oo tälläisiä online pelejä tahkonnut sitten Red Alert II ja Halo II:sen jälkeen ja täytyy sanoa, että vähän vaatii totuttelua, että serverit on aina tukossa ja peliin ei koskaan pääse kirjautumaan suoraan vaan aina joutuu jonottamaan vuoroaan. Toinen juttu on kans noi dungeonit joihin saa venata porukkaa kasaan sen 12-20min.
Tosin on se odottamisen väärti, koska noi dungeonit muiden kanssa on kyllä ehdottomasti pelin parasta antia, varsinkin näin alussa kun porukka ei ihan vielä tiedä roolejaan ja mistä tapahtuu mitäkin niin välillä näkee todella flegmaattisia suorituksia missä porukan ainut healer vetää tankkina kärjessä. Tänään yhtä dungeonia jouduttiin tahkoamaan pariinkin otteeseen kun pomo pisti doomia ja kaikki kuoli siihen paikkaan. Kuolemisen jälkeen peli kysyy, että "haluatko teleportata vai odottaa pelastusta". Painoin venaa, koska muut oli vielä hengissä ja samantien kun sain valinnan painettua niin kaikki kuoli kuin salamaniskusta.
-> minä jäin paistatteleen päivää kyljelleni sinne pomovastuksen nurkkaan kun muu jengi alotti luolan alusta ja sitten kun pääsivät pomoon 10min myöhemmin niin ystävällisesti herättivät mut henkiin ja taas mentiin
Onks tohon joku nappi, jolla valintaa voi muuttaa jos on kerennyt painaa vahingossa "wait"?
Kun ilmaisena pääsee peliä kokemaan niin ei ole oikein varaa pelistä valittaa, mutta silti pakko sanoa, että jos tästä olisi maksanut niin olisi aika pakkopullana tullut tahkottua, ihan vain, että saisi rahalleen vastinetta. Itselleni juoni on FF-peleissä aina
se juttu ja tässä A Realm Rebornissa se on kyllä pelin selvästi heikointa antia. Ensimmäistä kertaa ikinä FF sarjan parissa tulee kaikki puhumattomat pätkät skippailtua, koska ne ei tunnu tarjoavan mitään tarinaa edistävää tai syventävää sisältöä. Ja tää edestakaisin juoksemisen määrä kaikissa tehtävissä on aivan järjetöntä touhua, en osaa sanoa kumpi turhauttaa enemmän, se että juokset pienen kaupungin sisällä viiden eri tyypin luona vai, että joudut juoksemaan alueen laidasta laitaan viemässä jonkun kahvipaketin.
Taistelusysteemi on erittäin toimiva kun on löytänyt toiminnoille mieluisat paikat ja nyt jo vähän oppinut miten Black Magella kikkaillaan tuli ja jää loistujen välillä, siten, että mana ei pääse loppumaan missään vaiheessa.
Huomenna (tänään) ois sitten Flare skillsin hommaaminen edessä kun lvl 50 napsahti illan viimeisenä hitaana. Noi yksinään suoritettavat taistelut ilman minkäänlaisia back-up NPC hahmoja on yllättävän haastavia toisinaan kun puolustautumiseen ei ole tarjolla kuin yksi barrier skillsi, joka latautuu hitaasti, samoin kun potionit ja kimppuun käy 4-5 tyyppiä. Ja jos yrittää juosta iskun alta karkuun niin taika keskeytyy.
Jos noi ARR jälkeiset osat tarjoavat parempaa vastinetta juonellisesti niin tämän parissa tullaan viettämään melkoinen määrä tunteja, makso mitä makso