Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Flash elokuvat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Rauru

New Member
Harrastaako joku muu foorumilla Flash elokuvien tekemistä? Itse käytän ohjelmana Macromedia Flash MX:ää, mutta homma ei oikein ota sujuakseen.

Jos jollakin on parempaa kokemusta asiasta niin vinkit eivät olisi haitaksi. Kyseinen ohjelma kun ei oikein ole hallussa.

Minua kyllä ehkä kiinnostaisi, mutta aluksi haluaisin tietää, miten niitä oikein tehdään, koodaamalla?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Minua kyllä ehkä kiinnostaisi, mutta aluksi haluaisin tietää, miten niitä oikein tehdään, koodaamalla?

Mitään koodausta asiaan ei liity. Tässä Flash 30 day trial ja tästä on apua, että pääsee alkuun.

Mutta, aika vaikeaa tuo ainakin aluksi on jos haluaa vähän edistyneempiä pätkiä tehdä.
Hahmosuunnittelukin vie aikaa ja ohjelmakin pitäisi tuntea hiukan paremmin kuin minä nyt.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kumppe
Rauru onko sulla mitään osaa nuissa sun sigussa esiintyvissä elokuvissa?
Kunpa vain olisikin. Laitetaan päämäärä niihin. :p
Sanotaan, että neljän kuukauden päästä pystyn samaan.

Me tehtiin kavereiden kanssa yks Flashleffa. Sen nimi on Der Bulle - Kyttä. Siinä puhutaan saksaa ja se kestää suunnilleen 15 minuuttia. Ainakin meistä leffa on hauska, ja saksaksi ääninäyttely oli hubaa.

Yks kaverini animoi sen kokonaan yksin. Sillä meni rutosti tunteja siihen. Joten jos aiotte itse animoida leffoja niin valmistautukaa tekemään paljon duunia. Jos elokuvan lopputulos on mielyttävä niin tehty työ tuntuu pienemmältä.

Hullu tikku-ukko tuo on mun ensimmäinen tekele, mutta toivottavasti ei viimeinen. Macromedian Flsah MX:llä tuokin on tehty. Tuollaiset onnistuu aika helposti, mutta jos jotain interaktiivisuustta haluaa, niin sitten onkin jo haastavampaa, mutta ei sekään, mitään kovin hankalaa ole.Olenhan minä tietysti saanut koulutusta tuohon ohjelmaan, etten aivan itseopiskeluna ole noita tehnyt.

Kotisivultani löytyy kans pari flash juttua, intro ja sitten "interaktiivisempi" juttu. Mun sivut

Tuo on tosi kiva ohjelma, kunpa sais itsellekin tuon, mutta on vaan niin pirun kallis. :(

Tässä teille vähän mallia kunnon animaatio sarjasta, eli "Happy tree friendseistä" Musiikki ainakin saa hyvälle tuulelle :D

Viimeksi muokannut moderaattori:
Yhden leffan olen vääntänyt koulua varten. Swish2.0:lla sen tein, eli ei se mikään tekninen riemuvoitto ole. Eikä ole taiteellinenkaan. Mutta pirun hauskaa oli tuota tehdessä, sehän se tärkeintä on.

En kylläkään pistä tuota nettiin, niin paljon inside läppää ja kokoakin on aika paljon. Sitä paitsi, tekemäni räjähdysefekti sai Athlon XP1900+ prossulla varustetun koneen täysin polvilleen, että vähän olisi vielä optimoitavaa :D

Itse pistin työn taakse uuden Zelda aiheisen Flashin.
Alku näyttää ihan lupaavalta, mutta joku loistava idea pitäisi Flashiin saada. Lisäksi Zelda aiheiset äänet olisivat tervetulleita.

Ylös Bottom