Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Folding@home [KonsoliFIN Team: 55985]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Folding@home [KonsoliFIN Team: 55985]

Ainakin KonsoliFINiläisillä on foldaus unohtunut viimeaikoina. Aloitin itse foldaamaan parisen kuukautta sitten ja KonsoliFIN oli silloin sijalla 247. Nyt mennään sijalla 270...

Trophyt voisivat todellakin tuoda vähän intoa. Riittäisi, että saisi vaikka yhden pronssisen per 100 WU:ta.

Vaikka hyväntekeväisyys pitäisi periaatteessa olla pyyteetöntä, olis tuon esimerkkisi kaltainen palkitsevuus kyllä omiaan tässä tapauksessa. Täytyy tässä Joulun pyhien välissä, kinkkua sulatellessa, taas kunnostautua tällä saralla. Toivottavasti myös muut, niin saadaan asemia kohennettua.
 
Vastaus: Folding@home [KonsoliFIN Team: 55985]

Sony ilmoitti muutama hetki sitten CES2009-tapahtumassa, että Life with PlayStation saa päivityksen jossain vaiheessa kevättä. Päivityksen sisällöstä ei kerrottu mitään. Käyttäjiä LwPS:llä on kuulemma yli 2 miljoonaa.
 
Vastaus: Folding@home [KonsoliFIN Team: 55985]

Millaisilla tehoilla koneenne suorittaa yksiköitä? Suorituskyvystä oli kai kaksi lukua, ja jälkimmäisessä lukuni ovat välillä 180-260, yksikköä en nää (ns per jtn?), kun on väliaikaisessa putkitelkussa niin pientä töhröä.

Yksiköitä on laskettu n. 170. Ja kun esim. Vilhotukselta kysyin, niin vastasi n. 1200. Mietin, että voiko hänen kone mitenkään suorittaa omaani nopeammin...? Olen nykyään foldannut ainakin joka yö ja joskus menee (reilu) vuorokausi putkeen. Tuollainen määrä WU:ja olisi ihan kiva! ;)
 
Vastaus: Folding@home [KonsoliFIN Team: 55985]

Yksiköitä on laskettu n. 170. Ja kun esim. Vilhotukselta kysyin, niin vastasi n. 1200. Mietin, että voiko hänen kone mitenkään suorittaa omaani nopeammin...? Olen nykyään foldannut ainakin joka yö ja joskus menee (reilu) vuorokausi putkeen.
Eroja ei ole tehoissa, mutta siinä kylläkin, koska esim. on F@H:n käytön aloittanut ja onko Advanced-moodi käytössä vai ei. (Jos on, silloin saa käsiteltäväkseen isompia paketteja, joiden rouskuttamisessa kestää kauemmin.) Ja muutenkin se on vähän tuurista kiinni, sillä osa peruspaketeista vie vain n. 3 tuntia, isoimmilla Advanced-paketeilla saa jauhaa kymmenenkin tuntia. Ja yksi paketti on aina yksi WU...
 
Vastaus: Folding@home [KonsoliFIN Team: 55985]

Eroja ei ole tehoissa, mutta siinä kylläkin, koska esim. on F@H:n käytön aloittanut ja onko Advanced-moodi käytössä vai ei. (Jos on, silloin saa käsiteltäväkseen isompia paketteja, joiden rouskuttamisessa kestää kauemmin.) Ja muutenkin se on vähän tuurista kiinni, sillä osa peruspaketeista vie vain n. 3 tuntia, isoimmilla Advanced-paketeilla saa jauhaa kymmenenkin tuntia. Ja yksi paketti on aina yksi WU...

Jep, sanoin vähän epäselvästi. En meinannut konsolin tehoja vaan sitä foldaustahtia. Sekin tosin on suoraan verrannollinen tehoihin. :o
Voisin vilkaista, onko Advanced tila päällä (yksi paketti sis. 100K - 500K [100K, 350K, 500K])
 
Vastaus: Folding@home [KonsoliFIN Team: 55985]

Jep, sanoin vähän epäselvästi. En meinannut konsolin tehoja vaan sitä foldaustahtia. Sekin tosin on suoraan verrannollinen tehoihin. :o
Voisin vilkaista, onko Advanced tila päällä (yksi paketti sis. 100K - 500K [100K, 350K, 500K])

Jeps eipä siinä mun koneessa mitään sen ihmeellisempää ole. Ei ole edes advanced tila päällä. Kaikessa yksinkertaisuudessaan kone foldaa _aina_ kun en sitä käytä. Eli on päällä 24/7 ja töissä kun tulee käytyä ja nukuttuakin välillä, niin suurimman osan vuorokaudesta plese foldaa. :) Ihan julkaisupäivänä vielä vekottimen hommasin, niin on tässä jo jokusen yksikön kerennyt laskemaan.

Hyvää foldausintoa kaikille foorumilaisille. Minä olen todiste siitä, että yhdelläkin pleikkarilla voi päästä korkealla sijoituksissa. :cool:
 
Vastaus: Folding@home [KonsoliFIN Team: 55985]

Heh, kuinkahan paljon näitä PS3- nimisiä / vastaavia oletusnimisiä lahjoittajia @Homessa on, oon itsekin joulusta asti foldaillut ja tänään vasta hoksasin tuon neliön alta löytyvän valikon, ja sieltä hoksasin muuttaa lahjoittajan nimet ja teamit... no, olenpahan nyt omalla id:lläni konsolifinin porukassa mukana.
 
Vastaus: Folding@home [KonsoliFIN Team: 55985]

mitä tulii uuden päivityksen mukana?
Mistähän päivityksestä mahdat puhua? Edellinen taisi olla jo kuukausia sitten, eli siinä vaiheessa kun koko sovelluksen nimi vaihtui Life with PlayStationiksi. Ja ainakaan virallisen blogin perusteella PS3-versioon ei ole ihan vastikään muita päivityksiä tullutkaan.
 
Vastaus: Folding@home [KonsoliFIN Team: 55985]

Nordisk film ilmeisesti lähti keskuudestamme...? :( Ainakaan statseissa ei näy enään NF:n suorituksia...

Jaa, löytyipäs etsinnän jälkeen, mutta hiljaista vain on :D
 
Vastaus: Folding@home [KonsoliFIN Team: 55985]

Aluksi kyllä katsoin sitä, mutta en varmaan tarpeeksi tarkkaavaisesti katsonut, kun en huomannut alhaalla olevia linkkejä.. Ja nyt tiedän mikä se on. Tosin, en ole ladannut F&H:a vielä, mutta nyt lataan sitä Life With Playstation-juttua, jossa se on.
 
Vastaus: Folding@home [KonsoliFIN Team: 55985]

mulle ei oo auennu et mikä ihme tää folding home on? eli mitä siitä minä hyödyn? vai hyödynkö mitään?
 
Vastaus: Folding@home [KonsoliFIN Team: 55985]

mulle ei oo auennu et mikä ihme tää folding home on? eli mitä siitä minä hyödyn? vai hyödynkö mitään?
Esimerkiksi tämän ketjun ensimmäisessä viestissä on kerrottu, mikä Folding@home on. Itse et siitä kuitenkaan hyödy suoranaisesti yhtään mitenkään.
 
Vastaus: Folding@home [KonsoliFIN Team: 55985]

F@h-projektin yhteenlaskettu laskentateho ylitti nyt ensimmäistä kertaa jo 5 teraflopin rajan. Osa kiitoksesta kuuluu luonnollisestikin PS3:n sisällä sykkivälle Cell-prosessorille (sekä kaikille niille PS3:n omistajille, jotka projektiin ovat aktiivisesti osallistuneet). :)
 
Vastaus: Folding@home [KonsoliFIN Team: 55985]

F@h-projektin yhteenlaskettu laskentateho ylitti nyt ensimmäistä kertaa jo 5 teraflopin rajan. Osa kiitoksesta kuuluu luonnollisestikin PS3:n sisällä sykkivälle Cell-prosessorille (sekä kaikille niille PS3:n omistajille, jotka projektiin ovat aktiivisesti osallistuneet). :)

Tarkoitat varmaan 5 petaflopin rajan eikä 5 teraflopin.
 
Vastaus: Folding@home [KonsoliFIN Team: 55985]

Nämä kaksi siteerausta tästä ketjusta 16.06.2008 päivältä. Pistää miettimään vähän, että olisiko sille rahalle muutakin käyttöä, kuin maksaa sähkölaskua...

Olen aika pitkälti laittanut jäihin Foldauksen. Muutenkaan en enää pidä konsolia turhaan päällä. Foldaus loppui siihen kun napsahti 110e tasauslasku.

Hups. Olisi pitänyt tarkentaa.
Foldaus ei maksa mutta kone käy aika tehokkaasti kokoajan ja täten syö sähköä kiitettävästi.

Tasauslasku on se sähkölasku joka tulee kerran vuodessa. Siinä on se erotus mikä syntyy arviolaskuista.
Arviolaskutus = Se summa minkä sähköyhtiön täti/setä kysyy sähkösopparia tehdessä.

Noh uuteen asuntoon nostin 5e/kk sähkönkulutusta (tosin uudessa on sauna).

Nii että, eikai tässä muuta. Ennen siis oli 30e/kk vanhassa asunnossa (60 neliön kerrostalo, kaukolämmöllä) ja nykyään 35e/kk (88,5 neliön rivari kaukolämmöllä) Tasauslasku ajalta 15.03.08-04.11.08 -72e. Plege on nykyään päällä vain kun sillä tehdään jotain. Kohtuu iso tiputus tasauslaskuun puolessa vuodessa, vaikka tässä asunnossa onkin sauna jota jopa joskus käytetään (noin kerran kuussa). Kannattaa miettiä pitääkö konsoliaan päällä jatkuvasti, vai vain kun sillä tekee itse jotain.
 
Ylös Bottom