Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Force feedback ratti

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shondel
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei ole. XBoxin pelitkään tuskin tukisivat moista koska xboxissa käytetään "force effects" eli tärinäefektejä eikä force feedbackiä. Tämä on kyllä sääli koska kunnon force feedback toisi aivan eri tason fiiliksen ja käsittääkseni GC:llä esimerkiksi ratit ovatkin nimenomaan Force Feedbackejä.

(Korjatkaa jos olen väärässä)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Grez
Ei ole. XBoxin pelitkään tuskin tukisivat moista koska xboxissa käytetään "force effects" eli tärinäefektejä eikä force feedbackiä. Tämä on kyllä sääli koska kunnon force feedback toisi aivan eri tason fiiliksen ja käsittääkseni GC:llä esimerkiksi ratit ovatkin nimenomaan Force Feedbackejä.

(Korjatkaa jos olen väärässä)

Taitaa nuo Cubenkin ratit olla vain force effectei... USB kun on melkein pakko olla tuossa force feedback -ratissa(lue PS2):o
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jussi Kauhanen
Taitaa nuo Cubenkin ratit olla vain force effectei... USB kun on melkein pakko olla tuossa force feedback -ratissa(lue PS2):o
Eikös nuo xbox portit oo usb portteja erinlaisella liittimellä vaan?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Eikös nuo xbox portit oo usb portteja erinlaisella liittimellä vaan?

Ovat. Kyllähän XBoxilla voi käyttää PC:n force-feedback rattia vaikka Linuxilla pyörivässä autopelissä... Xboxin viralliset pelit vaan eivät tue.

Sitä paitsi ei sillä ole väliä vaikka olisi bluetooth-yhteys sen kannalta että force-feedbackit toimivat..

Sen voi tietysti sanoa että PC:n tavallisella Joystick -portilla on vaikea toteuttaa Force Feedbackiä järkevästi, joten PC:ssä käytännössä kaikki Force Feedback ratit vaativat USB-liitännän.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Onkos xboxille mitään kunnon force feedback ratti + polkimet systeemiä?
Käy katsomassa verkkokauppa.comista, muistaakseni siellä oli ennakkomyynnissä joku Force-ratti pilipoksille...
 
Re: Re: Force feedback ratti

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sleepyhead
Käy katsomassa verkkokauppa.comista, muistaakseni siellä oli ennakkomyynnissä joku Force-ratti pilipoksille...

Kävin katsomassa...

- En löytänyt yhtään rattia joka olisi xboxille ja ennakkomyynnissä

- Löysin pari "force" rattia, esimerkiksi "Thrustmaster 360 Modena Force - tärinärattipohjin Xboxille." Eli "force effects", ei "force feedback".

Kun viimeksi kävin Tampereen Sammonkadun Gigantissa niin siellä oli tuota Thrustmasterin 360 Modena ratin PC ja Xbox malleja vierekkäin. Molempien mainoslapussa luki "Force feedback". Kuitenkin laatikon kyljessä luki PC:llä se "Force feedback" mutta XBOXille tarkoitetun mallin laatikossa luki "Force effects".

Edelleen jos joku löytää oikean Force Feedback -ratin XBoxille niin olen todella kiitollinen tiedosta. Mutta pliis, pistäkää vähän tarkemmin.. Jos vaikka verkkokaupasta löytyy niin pistäkää myös tuotenumero tms että sen oikeasti löytääkin.
 
Tässä on kuvaus verkkokauppaan tulevasta ratista:
"Thrustmaster 360 Modena Force - tärinättirattipohjin Xboxille. Virallinen Ferrari©-lisenssoitu tärinäratti Xbox-konsolille. Ensimmäinen Force Feedback-ratti joka on täysin yhteensopiva kaikkien Xbox-ajopelien kanssa. 360 Modena© ratti- & poljinyhdistelmä on tarkka kopio legendaarisesta Ferrarista. Innovatiivinen muotoilu ja sylituki, jonka ansiosta ratti on miellyttävä pitää sylissä. Myös pöytäkiinnitys. Hopeanvärinen alusta. Vakaat analogiset polkimet. Switch-näppäin (tärinä, ei tärinää, Force Feedback), kumiset kahvat. 6 ohjelmoitavaa näppäintä lisää joustavuutta pelatessa. 2 sisäänrakennettua tärinämoottoria takaavat parhaan mahdollisimman ajoelämyksen. 2 analogista laippaa kaasu- ja jarruhallintaan. Sekä tärinän voimakkuus että ratin herkkyys on säädettävissä omien mieltymysten mukaan. Huom! Soveltuu PC:lle Thrustmasterin smart-kaapelin kanssasta"
Aikamoista huijausta on, jos ei olekaan Force Feedback-ratti.
Tuotenumero: 4360
 
Onkohan tässä nyt niin, että force effects ja force feedback ovat sama asia eri markkinointinimikkeillä?

Itse en näe mitään syytä, miksei force feedback tukea itse ratista löytyisi... ja jos rajapintakaan ei efektien käyttöä rajoita, niin pelit voivat rattia ohjata.

Mitä tuohon Thrustmaster 360 modena force- rattiin tulee, niin se näyttäisi toimivan myös peeceessä "smart"-kaapelin kanssa... Jos kaapeli ei ole muuta kuin eri liittimellä niin silloin ratti toimii force feedbackinä ellei sitten peeceekin tue ns. force effects ratteja?

Tiedä häntä... enemmän asiaa tutkineet kertokoot mitä eroa on force effects ja force feedback tuotteilla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Grez
Kävin katsomassa...

- En löytänyt yhtään rattia joka olisi xboxille ja ennakkomyynnissä
Thrustmaster 360 Modena Force, tulossa 11.9, tuotenumero 4360. Eipä tuon löytäminen kovin vaikeaa ole, esim. hakusanoilla "xbox force" löytyi heti...

Force Effects tarkoittaa käsittääkseni tavallisia tärinöitä, eli ratti kyllä tärisee mutta ei anna voimanpalautusta (=pistä vastaan), kuten FF-ratit.
 
No olisi kai pitänyt lukea pidemmälle.. Lopetin lukemisen tuohon tärinättirattipohjin -kohtaan.. Mitäköhän kieltä tuokin on..

Mutta mutta.. Väittäisin että jos on tottunut PC:llä Force Feedbackiin ja tuon ostaa niin tulee pettymään. Nimittäin tuo ilmeisesti generoi "force feedback"in Xboxin tärinöiden perusteella:

- Thrustmaster exclusive Force Feedback technology 100% Compatible with all racing games on Xbox.
- Co development with SEGA for getting the best Force feedback effects in Sega GT 2002.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Xboxin rattien määrä/laatu on aivan olematon. Paha vika tikki jättää tukematta suoraan USB ratteja(USB portti boxiin tai konvertteri USB -> Xboxin USB(sehän on vain muokattu USB portti eikö)). Tällä oltisiin ratkaistu ongelmat heti. Toki mitään maksujahan miccisoftalle ei olisi tullu lisenssien muodossa.
 
Paha vika tikki jättää tukematta suoraan USB rattej[/B]
Ainoa "ei-xbox" USB-laite jota Xbox suoraan tukee on osa tavallisista USB-muistitikuista joita voi käyttää kuten Xboxin omaa tallennusmuistia. Lisäksi jotkut pelit (kuten PSO) tukee USB-näppäimistöä.

Microsoftilla on tosiaan tuossa sama lähtökohta kuin miksei siinä voi ajaa muita softia kuin MS:n hyväksymiä.. pitää saada enemmän rahaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NoSpoon
Xboxin rattien määrä/laatu on aivan olematon. Paha vika tikki jättää tukematta suoraan USB ratteja(USB portti boxiin tai konvertteri USB -> Xboxin USB(sehän on vain muokattu USB portti eikö)). Tällä oltisiin ratkaistu ongelmat heti. Toki mitään maksujahan miccisoftalle ei olisi tullu lisenssien muodossa.
Vaikka laite olisikin USB-liitännällä tarvii se kuitenkin ajurin... ehkä onkin niin, että "perusajurit" eivät tue force feedbackiä, vaan ainoastaan jotain pelkkiä "täristimiä". Toisaalta, jos ajurit toimivat niin, että saadaan annettuja tiettyjä toimintakoodeja suoraan ratille, voi ratti tehdä mitä lystää niillä koodeilla eli kaikki (mukaanlukien 100% force feedback) on mahdollista.
 
Millanen tärinä on Mad Catz Racing wheel:ssä?
Jos jollakin on kokemusta niin voisi pistää palautetta kyseisestä ratista..
 
Ylös Bottom