Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Force Unleashed II [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vermu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Force Unleashed II [X360 Hype]

En ihan purematta suostu nielemään tätä informaatiota. Liekö helpoimmalla juossut pelin läpi.

Normal-vaikeustaso taisi olla. Peliähän on aika vaikea olla "juoksematta läpi", koska ympäristö on harvinaisen kuivaa. Vaihtelua ei ole ykkösosaan verrattuna paljoakaan. Kyllähän niillä klooneilla jaksaa jonkin aikaa leikkiä, mutta rajansa kaikella.

Juoni tosiaankin oli karsea. Peli ei vastaa esittämiinsä kysymyksiin ja leffoista tunnettujen hahmojen roolit ovat yhdentekeviä. Koska juoni on mitäänsanomaton, olisi peliltä odottanut edes pituutta ja vaihtelevuutta.

Grafiikoilla ja fysiikoilla siis mennään, koko peli on ilmiselvä rahastus. Lyhyempi kuin ensimmäinen ja huonompi. Ulkoasu on toki komea, sitä on turha kiistää. Kaikki puheet henkilökohtaisesta juonesta ovat kuitenkin säälittäviä.

Surullista, että tällainen paska tulee myymään niin hyvin. Varsinkin, koska demo oli niin oivasti suunniteltu. Se oli hauska, ja siinä ei näy mikään pelin huonoista puolista. 5 tuntia ei riitä. Sen takia pikakelasin koko pelin läpi(stream). Jos pelissä olisi oikeasti hyvä juoni, niin lyhyen keston antaisi anteeksi. Mutta se juoni on kirjaimellisesti häpeällinen. Ykkösessä tarina oli hyvä, viihdyttävä seikkailu. Mutta tämä... ei.

PS: joku toinen on ilmaisesti streamissa pelannut koko pelin kolmessa tunnissa. Tietoa ja linkkejä löydätte gamespotin Force Unleashed 2 foorumilta. Toivottavasti moni näkee tämän viestin, ettei sitten myöhemmin tule kitisemään.

Tässä lainaus eräältä käyttäjältä kyseiseltä foorumilta:

Short. I know of two separate livestreams, one guy beat it on easy in 3, another guy beat it on normal (with some screwing around) in five.

Tässä linkki streameihin(kolmessa osassa): http://www.justin.tv/x4ryuusei/videos

LEVITTÄKÄÄ SANAA! Kuluttajilla on oikeus tietää.

---

Varsinkin, koska demo oli niin oivasti suunniteltu.

Tämä oli se poiminta, joka muuten ihan hyvästä kiihkomielisestä tekstistä jäi heti mieleen. Tulee mieleen muuan BRUTAL LEGEND. Tosin tässä tapauksessa, /SW/, tietää, että mitä tuleman pitää. Toinen vertailukohde BL taas ohjasi täysin metsään. Tosin sitäkin jotkut metallipäät jaksavat uskollisesti hehkuttaa, mut se siitä.

Samaahan se on taas, ei siitä mihkään pääse. Pelkkä SW-teema kuitenkin saa jo pöksyt märiksi, ni minkäs teet. Tosin ihan heti en kuitenkaan peliä tule tilanneeksi, miinuksista johtuen (julkkariostoon kovat kriteerit itellä muutenkin).

Noh kuulostaahan se siltä. Klooni ja rakkaus. Tota rakkautta oikeestaan olen miettinyt, enkä oikeastaan tähänkään mennessä tajunnut. Liekö niin huono muisti ykkösosasta, vai olenko vain missannut jotain noiden kahden henkilön väliltä.

Ei mulla ainakaan niin väliä ole vaikkei moninpeliä ole. Kuitenkin peli, kuten juuri SW, perustuu kokonaan tunnelmaan juoneen ja sellaiseen. Silloin pitäis löytyä tavaraa yksinpelistä.
Jo pelkkä fakin "Starkiller" (facepalm), laskee pelin arvoa. Ei tarvinne mainita ettei kyseinen kloppi kuuluisi mihkään peliin. Päähenkilöllä kun kuitenkin, ja pelattavalla hahmolla on hirvittävä rooli pelkässä yksinpeliin perustuvassa pelissä. Tällä ei oikein pääse mihkään tunnelmaan.

Kolme tuntia kuullostaa jo melko huolestuttavalta. Tosin oon niin paska konsolipelaaja et mulla tuokin tuplaantunee iisillä (nimim. ykkösosassa jumittunut normaalilla pelin alkupäässä!). Jäädään innolla odottelemaan lisärevikoita.

Pakko avauta sillä voi tätä kalkin karvasta pettymystä :(

Odotin tätä erityisen paljon koska ensimmäinen osa upposi kovaa ja syvälle. Olihan se yksinkertainen mutta jotenkin siinä oli ajoittain sitä hyvää Star Wars tunnelmaa.
Uusin demo ei kuitenkaan vakuuttanut eikä ilmestyneet arvostelut paljoa muuta hyvää kerro.

Minulle tuo "julkaisu" oston kynnys ei ole kovinkaan korkea, jollei peli todellakin ole hirveätä kuraa kuten tässä tapauksessa vaikuttaa olevan.

Pakko avauta sillä voi tätä kalkin karvasta pettymystä :(

Odotin tätä erityisen paljon koska ensimmäinen osa upposi kovaa ja syvälle. Olihan se yksinkertainen mutta jotenkin siinä oli ajoittain sitä hyvää Star Wars tunnelmaa.
Uusin demo ei kuitenkaan vakuuttanut eikä ilmestyneet arvostelut paljoa muuta hyvää kerro.

Minulle tuo "julkaisu" oston kynnys ei ole kovinkaan korkea, jollei peli todellakin ole hirveätä kuraa kuten tässä tapauksessa vaikuttaa olevan.

Ihme hajoilemista aina jostain revikoista, ei ne kaikkea kerro tosiaankaan. Tai tuosta demosta, miljoona kertaa parempi kuin ykkösen demo. Sinänsä ihmettelen aika tavalla... Ei sillä etteikö tämän kohdalla todennäköisesti pidä paikkansakin muuten nuo revikat. Nevertheless.

Ykkönen upposi ja kovaa?, siinä oli "myös" ihan yhdentekevä juoni ja sama mitäänsanomaton päähahmo (nojoo joo klooni ja ei...). Pelin lyhyyskö sen sitten kakkosen tappaa? Sillä tämä näyttää mun mielestä paljon paremmalta, ja mun mielestä on vain ykkösen pelanneena plussaa, että peli on lyhyt (paskojen juonien takia) - niin tyhmältä kuin kuullostaakin.

Toki kenenkään ei pidä ostaa julkkariksi mitään parin tunnin yksinpeliä, mutta ellei parempaa juonta keksi niin turha vitkuttaa enempää. Muttei tälläsestä kannata enempää hajota, ostelee vasta johonkin puoleen hintaan tai halvempaan, niin ei menetä yöuniaan täysin. Kyllä täällä porukka tietää mitä kannattaa ostaa (esim. Cod black ops pieksentä), sinänsä outoa että tarvitsee aina mestata viimeiseen asti.

Ei ykkönen niin erikoinen voinut olla että tämä tulee karvaana pettymyksenä. Peli on lyhyt ja ainakin mun mielestä paremman näköinen, niin taatusti iskee casualpelaajiin paremmin. Jotkut Prisma-pelaajat maksaa mielellään tästä siltikin sen ~70e. :D Joku entisestä työpaikasta kun puheli, niitäkin löytyy vaikka hullulta kuullostaa sekin.

E: Jos pelin normaaliversion oli ennakkotilannut viim. tänään DISCSHOPISTA (28.10.) klo 11.30 mennessä, niin saa collectors editionin viivästyvästä toimituksesta johtuen. Ei tollaista munkkia itelle sattuisi kyllä koskaan. Ei sillä, ettäkö ikimaailmassa olisin peliä ylipäätään tilannut ennakkoon, saati discshopista 53e hintaan normiversiota! :D

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ihme hajoilemista aina jostain revikoista, ei ne kaikkea kerro tosiaankaan. Tai tuosta demosta, miljoona kertaa parempi kuin ykkösen demo. Sinänsä ihmettelen aika tavalla... Ei sillä etteikö tämän kohdalla todennäköisesti pidä paikkansakin muuten nuo revikat. Nevertheless.

Tästä olen hieman eri mieltä. Arvostelujen koossa ja kompaktina(järki käteen!) pitämisen takia aina ei ole mahdollista mainita joka ikistä seikkaa, mutta yleensä arvostelut antavat kuitenkin hyvän kuvan pelin tärkeimmistä ominaisuuksista/ongelmista.
Pelit kun on sen verran teknisiä ja vertailukohteita riittää joten niitä on vieläpä helppo arvostella teknisyydessään. Taiteellinen mielipide kun ei ole tekosyy umpisurkealle pelattavuudelle tai bugisuudelle.
Se että pitääkö lukija kyseisen lajityypin peleistä onkin toinen asia.

Ykkönen upposi ja kovaa?, siinä oli "myös" ihan yhdentekevä juoni ja sama mitäänsanomaton päähahmo (nojoo joo klooni ja ei...). Pelin lyhyyskö sen sitten kakkosen tappaa? Sillä tämä näyttää mun mielestä paljon paremmalta, ja mun mielestä on vain ykkösen pelanneena plussaa, että peli on lyhyt (paskojen juonien takia) - niin tyhmältä kuin kuullostaakin.

Kuten mainitsin, yksinkertainenhan se juoni oli mutta minä pidin pelin tunnelmasta erityisen paljon. Ensimmäisen osan juoni ei sinänsä ollut erityisen hyvä mutta se ei kuitenkaan ärsyttänyt.
Mitä pituuteen tulee niin tämän lajityypin peliltä yleensä toivoo ainakin sitä kymmentä tuntia mutta subjektiivinen mieltymyshän tuokin.
Pelin demohan oli enemmänkin copy/paste käytävää ja hallia Stormtroopereilla täytettynä ja arvostelujen perusteella sitä samaa on odotettavissa täysversiossa.

Toki kenenkään ei pidä ostaa julkkariksi mitään parin tunnin yksinpeliä, mutta ellei parempaa juonta keksi niin turha vitkuttaa enempää. Muttei tälläsestä kannata enempää hajota, ostelee vasta johonkin puoleen hintaan tai halvempaan, niin ei menetä yöuniaan täysin. Kyllä täällä porukka tietää mitä kannattaa ostaa (esim. Cod black ops pieksentä), sinänsä outoa että tarvitsee aina mestata viimeiseen asti.

Olisin ostanut kyseisen pelin jos se olisi ollut edes vähintään yhtä hyvä kuin ensimmäinenkin osa mutta yllä mainitut ongelmat ja pelistä tulleet arvostelut pudottivat tämän joko ale tai antaa olla osastoon.
Se että ilmaisin kyseisen pettymykseni tuskin vaikuttaa pelin jo saamaan negatiiviseen kuvaan.

Ei ykkönen niin erikoinen voinut olla että tämä tulee karvaana pettymyksenä. Peli on lyhyt ja ainakin mun mielestä paremman näköinen, niin taatusti iskee casualpelaajiin paremmin. Jotkut Prisma-pelaajat maksaa mielellään tästä siltikin sen ~70e. :D Joku entisestä työpaikasta kun puheli, niitäkin löytyy vaikka hullulta kuullostaa sekin.

Ykkönen ei ollut erikoinen mutta hyvä, kakkosen olisi suonut edes parantavan tästä. Se että iskeekö tämä "casual" pelaajaan ei minua liikuta mutten lähtisi aliarvioimaan edes heitä sillä hyvää voi arvostaa tietämättäänkin.

Hähää, löysinpä tämän mun terrori-ketjuni, vaikka oli hyvin piilotettu.

Tuli tilattua hutista koodin kanssa melkein normaaliversion hinnalla collectors edition, ja ainakin siitä plussaa; kys. peltikotelo, jollaisia yleensä haukun viimeiseen asti editioneissa, on aivan jäätävän hieno. Usb-muisti kylkeen. Noh ei paljoa paketissa, kiva silti. :D

Itse peliin en jaksa olla pettynyt. Oli niin heikot odotukset, ja peli olikin pelattu jo alle viidessä tunnissa. Väitän, että useammat läpipeluut menee kahteen tuntiin helpostikin.

Peli itsessään näyttää hienolta, ja täysin toiselta verrattuna rupuiseen ja onnettoman näköiseen edeltäjäänsä. Välivideot on huikeita. Tosin tähän tämä sitten melkein jääkin.

Pelaaminen itsessään, liikkuminen sun muu, ei ole aina edes sujuvaa. Läpinäkyviä esteitä tulee aina vastaan, ja pieniä bugeja esiintyy. Esim. joissain paikoissa tietyltä kappaleen päältä ei voi tippua, mutta tiput kuitenkin, kun olet aikasi hillunut tyhjän päällä kuin raamatun sankari konsanaan - tosin veden päällä se. Peli pätkii ajoittain, ja jossain kohtaa peli ehti lyhyen läpipeluun aikana tilttaamaankin.

Kombolistaa, tai mitään sen suuntaista en ole nähnyt, josta miinusta. Kuitenkin niitä liikkeitä luulisi olevan aika pirusti, vaikkei läheskään niin paljoa kuin edeltäjässä.
Lightsaber-crystalleilla saa eri bonuksia, ja niillä joutuu kahden valomiekan kanssa hiukan kikkailemaan; esim. sith-apinoiden kanssa, jotka joutuu valomiekalla tappamaan, pitää lyödä kylmästi kaksi keltaista extra damage (lightsaberille)- kristallia. Tämä tosin oli bonus collectors editionista, vauh. :D

Tutut repulset ja lightningit löytyy, joita voi kolme pistettä kehittää maksimiin. Eli hahmonmuokkausta mittakaavassa Mass Effect 2! How do u like that, what?!
Mind trick on hauska hommeli, ja käteväkin kun kolme maksimissaan saa höynäytettyä.

No tullaan niihin käsittämättömiin mokiin tässä jo. Itselle ei ole vielä ollut vaikeuksia näppäin-raiskausten kanssa, esim. bossien kanssa näpyttely.
Oli aika tunteellista lukea netistä, kun eräs heppu oli viime pelin pelannut vaikeimmalla tasolla läpi, muttei tätä. Koska ei saanut jotain debristä liikkeelle (sydänkohtaus joskus saaneena tjsp..?). Käsittämätöntä paskaa lyödä peleihin näitä näppäin-pelleilyjä. Vanquish toinen, ja Bayonetta kolmas. Hyi helvetti mitä pelaamista se edes on, puhumattakaan taisteluiden päättämisestä. Ja vielä päävastustajien.

Loppuvastus. Se on perseestä. Aloitin juuri vaikeimmalla, ja vähän nakertaa jo valmiiksi sen ajatus. Viimeinen kenttä myös, ja hyppely. Hyppely ei valitettavasti ole normaali olosuhteissakaan sujuvaa. Puhumattakaan kakkostason syvyyssuunnan hyppimisestä. Noh, tuo kusee joka pelissä, ja mm. laatupelissä josta kaikki lapset tykkää nimeltä Assassins creed.

Miksi tätä sitten pelaa toisen kertaa läpi? Pakkohan SW-fani on olla. Itseä läpipeluu-aika ei kiinnosta paskaakaan. En ole niitä pelaajia, jotka vetää oikeastaan koskaan yli viiden tuntia kestäviä pelejä edes kahta tai useampaa kertaa läpi. Lähinnä hyvä juttu vain lyhyys. Challengeja piisaa, niitä en tosin ole vielä ehtinyt tsiikailla, kymmenen tais olla.
Pelin paras osa on tietysti *henkilö*:n esiintyminen,

force-unleashed-2-yoda.jpg

Vastaus: Force Unleashed II [X360]

Unleashed- vaikeustaso on apauttirallaa 5-7h työn jälkeen takana nyt, ja loppua lukuunottamatta todella helppo. Vaikea kuvitella mitä se on sitten oikeasti hyvälle pelaajalle - itehän olen konsolipelaaja paskimmasta päästä. :D

Kolmoslevelin bossi, ja loppuvastus on kamalaa, ja etenkin vaikeimmalla. Todella kovaa kikkailua sai tehdä joka käänteessä, ja etenkin saber-kristallien kanssa - joiden teho olisi voinut toki olla parempaakin. Viimeisessä näppäinhakkauksessa meni kyllä kauan, ja pelkäsin jopa etten saisi sitä läpäistyä. Siinä meni oikeasti minuutteja yhden napin hinkkaamisessa. Ei nyt ihan itkua tullut, mutta vähän sellanen fiilis, että perkele onko oikein pelissä vaikeusaste näkyä tollaisessa?

Kolmoslevelin bossissa näkyy parhaiten isohko viive liikkumisessa. Tosin eiköhän pelaajat anna anteeksi, koska sellaisiakin pelejä pelataan kuten Darksiders, Dantes Inferno - nämä parhaimmat esimerkit viivehyppimisessä.

Holocronit löytyi ja nekin sai vaivattomasti kerättyä tämän toisen vaikeamman läpipeluun yhteydessä. Ja niitä oli huikeat 45kpl, ykkösessä taisi olla mitä, kolmesataa? Hullu peli se oli, IMO.

Challenget edelleen pelaamatta :o, ja en viitsi enää niistä postata tämän jälkeen, kun näin vihatun threadin ylläpitämisestä tulee vielä jopa varoituspisteitä. :D

Suosittelen faneille kuitenkin ehdottomasti rennolla meiningillä normal-hard- tasolla pelattavaksi, jos peli löytyy siihen 10-15e - haarukkaan. Muille isolla varauksella. Tietty, jos vaihtelee yhtä vilkkaasti pelejä kuin esim. allekirjoittanut, niin voi ostaa tuohon 20e pintaan; tämä nimike myy ja vaihtuu yllättävän hyvin huonosta vastaanotostaan huolimatta. Nopea, joskin ei kivuton pelikokemus, kiva välipala jotain isompaa tauotellessa/odotellessa. Laitan taas Crysiksen koneeseen ja koitan saada sen yksinpelin jo pois alta. ;)

E: Lisätään vielä tuosta DLC-Endorista, vaikken ole pelannutkaan. Acheja taisi ainakin olla yli sadan pisteen edestä, joten tuskin tuo ihan lyhytkään on. Hintaa vaivaiset 80mS- pointsia! Huikeaa! :O

Viimeksi muokannut moderaattori:

Suosittelen faneille kuitenkin ehdottomasti rennolla meiningillä normal-hard- tasolla pelattavaksi, jos peli löytyy siihen 10-15e - haarukkaan.

Täytyy laittaa jo valmiiksi pitkälle ostoslistalle siinä tapauksessa. Vaikka suuri Star Wars -fani olenkin, en peliä ennakkoon aikoinaan tilannut alkuperäisen suunnitelman mukaisesti. Lähinnä pelkäsin pettyväni peliin.

Täytyy laittaa jo valmiiksi pitkälle ostoslistalle siinä tapauksessa. Vaikka suuri Star Wars -fani olenkin, en peliä ennakkoon aikoinaan tilannut alkuperäisen suunnitelman mukaisesti. Lähinnä pelkäsin pettyväni peliin.

Todennäköisesti petyt :D, koska mitään kliimaksia pelistä ei todellakaan löydy. Luulen, että moni odottaa eniten sitä kuitenkin. Meno on sitä tasaista itseään, jonka olisi suonut loppuvan edes näyttävästi.

Jos pelin päätyy hankkimaan, niin kivaa vaihtelua tuo Endor-DLC, joka kannattaa tottakai ostaa hullun hintansa takia. Hintaa huikeat 80 pointsia, ja pääsee lahtaamaan eevokkeja sydämensä kyllyydestä. Meno on ympäristöä lukuunottamatta (hienot metsät) täysin samaa, ja lopetuskin ihan samasta muotista, mutta mitä tuolta hinnalta nyt muutenkaan voi odottaa ihmeempiä.

mitään kliimaksia pelistä ei todellakaan löydy.

Auts. On se kumma, kun ei jatko-osasta osata tehdä ykkösosaa parempaa. Vaikka pelaaminen itse olikin mukavaa ykkösessä niin suurimmat kiksit sain itse tarinasta (vaikka onkin yllättävän haukuttu). Harmillista jos tämä kakkonen ei nautittavaa tarinaa tarjoa. No periaatteesta se on hommattava, pettymisen uhallakin.

Ylös Bottom