Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mythos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Forza Motorsport 2

Perhanan, perhana, kun ei postiin ollut paketti kerennyt perjantaina niin saan omani (ja boxin) vasta maanantaina! Voe itku! :(
Inhaa lueskella kaikkia näitä viestejä kun ihmisillä on kivaa. :P
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Nazza sanoi:
Ah, on tämä kyllä täydellinen, pieksee Gran Turismot ihan 100-0! Ja ratilla tuntuma on ihan uskomaton.

Mutta neuvokaas tämmöselle autoista mitään tietämättömälle, että miten noita kiesejä kannattaa viritellä? Eli onko jotain mitä voisi jokaiselle autolle tehdä kun sen kaupasta ulos ajaa, jotta siitä saisi enemmän tehoa irti.
Itsellä ainakin eka mitä tullut tehtyä on parempi vaihteisto... tuskastuttavan hidasta vaihto noilla vakiolootilla
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Eilen tuli sitten päräytettyä ensimmäistä kertaa Forza 2 levykelkkaan. Päällimmäiset tunnelmat on, että peli on hyvin, hyvin samanoloinen ensimmäisen version kanssa - toisaalta mitäpä sitä toimivaa rikkomaankaan. Tietenkin parannuksia on paljon, esim. ohjaus toimii (padilla) huomattavasti paremmin. Graffasta nyt ei sitten voidakaan puhua saman päivän aikana, kun tuo resokin on vähän erilainen.

Tinttasin heti Champion-vaikeusasteelle ja kerkesin muutamia kisoja ajelemaan. Ainoa narinan aihe on sen aloituksen autovalinnat, jotka ovat aivan yhtä munattomia kuin 1:ssäkin. Itse olisin aloitukseen toivonut suoraan jotain mopoluokkaa, Toyota Corollia ja Nissan Sunnyja. ;)

Loistavalta peliltä vaikuttaa näin parin tunnin kokeilun jälkeen. Kun tässä kyllästyy ajelemaan, täytyy ottaa painteri käyttöön ja katsoa mitä sillä saa aikaan.

Kun on saanut vähän kilometrejä alle, täytyy ilman muuta käydä testaamassa Livessäkin - vielä ei kehtaa. :D
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Nazza sanoi:
Mutta neuvokaas tämmöselle autoista mitään tietämättömälle, että miten noita kiesejä kannattaa viritellä? Eli onko jotain mitä voisi jokaiselle autolle tehdä kun sen kaupasta ulos ajaa, jotta siitä saisi enemmän tehoa irti.
Itse lyön autoon uuden alustan ja paremmat renkaat. Sitten alkaa painottelu tehon ja keveyden välillä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Riippuu myös vähän mihin ryhmään autoa teet.

Itellä Laitettuna C-luokan Golf, C-luokan Mazda Roadster ja D-luokan Porsche 914/6.
Kaikki laitettu suht samalla kaavalla eli painoa pudotettu, nakit ja siivet laitettu pidon parantamiseks. Jousitukset, jarrut, vaihteisto, vauhtipyörät yms härpäkkeet vaihdettu. Moottori puolella putkesta lähtien siihen asti että tulee luokkaraja vastaan. Tämän jälkeen vaihdettu lähinnä välityksiä tuonne 4.00-4.20 asti. Tuloksena "helposti" ajettavia ratapetoja. Suorilla häviän nopeammille ja Nissan Speedwaylle on turha lähteä mutta "perus"-radoilla jälki on tappavan tehokasta kun mutkat menee kuin raiteilla. :cool:
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

m00se sanoi:
Riippuu myös vähän mihin ryhmään autoa teet.

Itellä Laitettuna C-luokan Golf, C-luokan Mazda Roadster ja D-luokan Porsche 914/6.
Kaikki laitettu suht samalla kaavalla eli painoa pudotettu, nakit ja siivet laitettu pidon parantamiseks. Jousitukset, jarrut, vaihteisto, vauhtipyörät yms härpäkkeet vaihdettu. Moottori puolella putkesta lähtien siihen asti että tulee luokkaraja vastaan. Tämän jälkeen vaihdettu lähinnä välityksiä tuonne 4.00-4.20 asti. Tuloksena "helposti" ajettavia ratapetoja. Suorilla häviän nopeammille ja Nissan Speedwaylle on turha lähteä mutta "perus"-radoilla jälki on tappavan tehokasta kun mutkat menee kuin raiteilla. :cool:
Muuten täsmälleen sama kaava, paitsi jätän siivet rauhaan melkein aina (ulkonäkö asia nääs ;) ) ja välityksiin en ole koskenut. Nopeilla radoilla on kyllä tuolla tavalla hankalampi pärjätä, mutta jos on kunnolla ajettava ajajan rata, niin hyvin kuljeksii ja ajo varmasti nautinnollisempaa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Warra sanoi:
Muuten täsmälleen sama kaava, paitsi jätän siivet rauhaan melkein aina (ulkonäkö asia nääs ;) ) ja välityksiin en ole koskenut. Nopeilla radoilla on kyllä tuolla tavalla hankalampi pärjätä, mutta jos on kunnolla ajettava ajajan rata, niin hyvin kuljeksii ja ajo varmasti nautinnollisempaa.

Siivet on muutaman kerran ollu pakko lisätä :( mm. tuon porschen luokitus tippu parikyt pykälää Forza-siivellä... Muuten sillä ei olis tehny mitään tuolla D-luokassakaan :(
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Kertokaapa gurut, mistä saisin hyvän auton A ja S luokkiin? Tärkeintä olisi hyvät ajo-ominaisuudet (pito ja jarrut ennenkaikkea). Tietysti potkua pitäisi olla sen verran, että ei jalkoihin jää heti. :-)
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

dasb00t sanoi:
Kertokaapa gurut, mistä saisin hyvän auton A ja S luokkiin? Tärkeintä olisi hyvät ajo-ominaisuudet (pito ja jarrut ennenkaikkea). Tietysti potkua pitäisi olla sen verran, että ei jalkoihin jää heti. :-)

Ota pohjaks Skyline ja viilaa siitä. Painota edellä mainittuihin asioihin ;)
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

dasb00t sanoi:
Kertokaapa gurut, mistä saisin hyvän auton A ja S luokkiin? Tärkeintä olisi hyvät ajo-ominaisuudet (pito ja jarrut ennenkaikkea). Tietysti potkua pitäisi olla sen verran, että ei jalkoihin jää heti. :-)

Juu Skyline on hyvä, ja Mine's R34 -malli on kova suoraan tehtaasta (tosin sen voi voittaa eräästä kisasta). Tietysti normi R34 pelaa myös hyvin kun vähän päivittelee. Sanoisin, että Gallardo on myös varsin pätevä vehje.

Ite oon ajellu nyt tällä PI 991 Dodge Viper GTS ACR:llä ja jos helppoa autoa haluaa niin toi ei ole hyvä valinta. Tosin sillon kun toi pysyy hanskassa se lähtee kun raketti ja tulee kyl hyvät vibat kun onnistuu jollain radalla :)
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Viikonloppu tuota tuli pelailtua ja varsin makoisalta tuntuu, vaikka pitääkin Padillä ajella. Täytyykin alkaa rakennella "pelijakkaraa" kunnon ratti-pojlinsettiä odotellessa. Oikeanlainen penkki vain täytyisi saada ensin hankittua...
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Testailin tuossa eilen autotallissa jo hetken majaillutta Vis Integraa ja onhan se ihan hirveä auto :p Lisäilin paloja että sain rassin raahattua C-500 luokitukseen mutta silti se on kahteen muuhun laittamaani C-sarjalaiseen verrattuna mopo. Kiihtyvyys & huippunopeus hanurista + liimatut Vis-tarrat kyljessä nosti auton kertaheitolla mun inhokkilistalle. Sinänsä jännä juttu että tämmönen pre-tuned auto on ensimmäinen vastaan tullu jota oikeesti tarvii tuunata ajettavaks :D
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

m00se sanoi:
Testailin tuossa eilen autotallissa jo hetken majaillutta Vis Integraa ja onhan se ihan hirveä auto :p Lisäilin paloja että sain rassin raahattua C-500 luokitukseen mutta silti se on kahteen muuhun laittamaani C-sarjalaiseen verrattuna mopo. Kiihtyvyys & huippunopeus hanurista + liimatut Vis-tarrat kyljessä nosti auton kertaheitolla mun inhokkilistalle. Sinänsä jännä juttu että tämmönen pre-tuned auto on ensimmäinen vastaan tullu jota oikeesti tarvii tuunata ajettavaks :D

Joo ei oo auto parhaasta päästä mutta tuli sillä silti ajettua noi american class A kisat läpi että kyllä sen saa ihan hyvin tottelee. Olen kyllä samaa mieltä Vis tarrojen kanssa mutta kun auton jostain kisasta voitin oli se helppo ottaa käyttöön kun ei mitään maksanut.(paitsi tietysti viriosat)
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Kiinnostaisi tietää, ajeletteko padilla vai ratilla? Jos ratilla, millä ratilla? Pistetään vielä vaikeustaso samaan syssyyn.

Itse ajelen padilla, Champion-tasolla. Ratti on hankintalistalla, kunhan päättäisi mikä ratti...

Harmi, ettei pelissä voi suodattaa kierrosaikalistauksia. Aika moni ajelee kaikki avut päällä, ei kierrosajat ole oikein vertailukelpoisia. Samoin padi/ratti olisi hyvä näkyä myös, silläkin on jonkin verran vaikutusta.

Ps. Korvapuusti-Classic-jäätelö on huijausta, ei se yhtään korvikselta maistunut. :D Onneksi...
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Didd sanoi:
Kiinnostaisi tietää, ajeletteko padilla vai ratilla? Jos ratilla, millä ratilla? Pistetään vielä vaikeustaso samaan syssyyn.

Itse ajelen padilla, Champion-tasolla. Ratti on hankintalistalla, kunhan päättäisi mikä ratti...

Harmi, ettei pelissä voi suodattaa kierrosaikalistauksia. Aika moni ajelee kaikki avut päällä, ei kierrosajat ole oikein vertailukelpoisia. Samoin padi/ratti olisi hyvä näkyä myös, silläkin on jonkin verran vaikutusta.

Ps. Korvapuusti-Classic-jäätelö on huijausta, ei se yhtään korvikselta maistunut. :D Onneksi...

Eiköhän se paras ratti tämän pelin kanssa ole MS:n virallinen oma ratti.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Paha mennä sanomaan, onko MS:n ratti paras, mutta hyvä se ainakin on. Padilla ajellut ihan testin vuoksi muutamat kisat, enkä kyllä hirveästi tykästynyt ratilla ajon jälkeen. =) Tosin padilla tuntui driftaaminen jotenkin helpommalta, mutta se nyt ei niin hirveän tärkeä ominaisuus ole kisattaessa. :D
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

MiKiM sanoi:
Paha mennä sanomaan, onko MS:n ratti paras, mutta hyvä se ainakin on. Padilla ajellut ihan testin vuoksi muutamat kisat, enkä kyllä hirveästi tykästynyt ratilla ajon jälkeen. =) Tosin padilla tuntui driftaaminen jotenkin helpommalta, mutta se nyt ei niin hirveän tärkeä ominaisuus ole kisattaessa. :D

No siis ei se rattina varmaan paras ole, mutta käsittääkseni ainoa jonka kanssa force feedback toimii.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

nothing sanoi:
No siis ei se rattina varmaan paras ole, mutta käsittääkseni ainoa jonka kanssa force feedback toimii.

Itseäni ei tuo FF niin paljoa kiinnosta, käänsin sen aikoinaan Fanatecin Speedsteristä melkein kokonaan pois, kun ei varsinaisesti helpottanut pelaamista. Fiilistähän se toki tuo.

Pääasia ratissa olisi se tuntuma ja äänettömyys - ei nitinöitä eikä natinoita. MS:n ratti voi olla kylläkin se ns. turvallinen valinta.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

nothing sanoi:
No siis ei se rattina varmaan paras ole, mutta käsittääkseni ainoa jonka kanssa force feedback toimii.

Kyllä tässä Logitechin DriveFX ratissa toimii nuo forcet ja Saksasta saa 27 hintaan.
 
Ylös Bottom