Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 4

Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Minulle oli kolmosessa medium juuri passeli kun otin pikkasen heikomman auton mitä tekoälyllä. Ihan vakio vehkeillä ajelin ja oli juuri sopivan tiukkaa kisaa omaan makuun.

Juu ihan sama juttu itselläkin. Näin sai juuri sopivan vaikeusasteen ettei tarvinnut hampaat irvessä vetää ja harjoitella kaikkia ratoja ihan hulluna.


Nyt on se pelko, että nelosessa käy niin, että aluksi menee kivasti kunnes alkaa nousta seinä pystyyn ja iskee turhautuminen. Peli kun varmasti luulee minua paremmaksi mitä oikeasti olen ihan vaan sen takia, että pysyn radalla enkä kolaroi.

No, ei voi muuta kun toivoa että se dynaaminen vaikeustaso oikeasti toimii. Jos sitä ei millään poiskaan saa. :(
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Onko kaasu pohjassa revitys edelleen nopein tapa lähteä viivalta?? Ei sillä että tuolla olisi pelillisesti paljoakaan merkitystä mutta renkaiden suditus/vingutus ei todellakaan ole nopein tapa ainakaan 2-vetoisilla autoilla.. tämä kyllä hieman ihmetytti vielä F3:ssakin..

Nyt täytyy todeta että olin ainakin osin väärässä F3 kohdalla.. aiemmin täysin viritetyllä datsunilla sain parhaan lähdön ihan sudittamalla mutta nyt kun kokeilin parin kaverin kanssa samoilla autoilla kiihdytysominaisuuksia (n. 12-14s varttimaili aikojen tehoisilla 2-vetoisilla autoilla..) niin lähdössä sai paljon paremman ajan jos sai hallittua suditusta,.. ero oli sitä luokkaa mitä itsekin joskus Motoparkissa testasin..
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

uusitukset kuulostaa hyviltä, mutta pohdintaa herättää konsolien tehot.. edeltävässä versiossa splitscreen nyki niin pahasti, että pelaamisesta ei tullut mitään. Voiko vika olla wanha billbox vai mikä?

Splitscreen pyörii sulavasti, tosin vertailukohtaa edelliseen ei ole, kun en kolmosta tainnut koskaan jaetulla ruudulla koittaa.

No, ei voi muuta kun toivoa että se dynaaminen vaikeustaso oikeasti toimii. Jos sitä ei millään poiskaan saa. :(

Tietysti mahdoton puhua muiden puolesta, mutta vaikeustason kanssa ei ole ollut ainakaan täällä mitään ongelmia. Itse asiassa toimii paremmin kuin viimeksi, jolloin medium-tasolla meni uran loppupuolella liian helpoksi yksinajeluksi, muttei raaskinut hardillekaan vaihtaa. Nyt kisat pysyvät suht tiukkoina, kun kärkikahinat ovat jatkuvasti käden ulottuvilla erityisesti tasaisen kaluston ansiosta.

Muutenkin nelosessa on jotain käsittämätöntä vetovoimaa, vaikka edellistäkin tuli tahkottua aivan liikaa. Paperilla pienillä uudistuksilla on saatu paljon hyvää aikaan. Ennen kaikkea kokonaisfiilis on niin jäätävän hieno autojen valinnasta radan tapahtumiin, ettei pelaamista malta lopettaa. Uramoodissa taitaa nyt olla kolmanneksi viimeinen kausi menossa, eikä maistu läheskään yhtä puisevalta kuin viimeksi jo ennen puolta väliä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Saksalaisten "premium-autojen" ystävänä oli vähän pettymys tuo autolista, jos se pitää paikkansa. Porschen puute oli aika yllätys. Sekä Audeja, Mersuja että Volkkareita on vähemmän (muistaakseni) kuin Frz3:ssa...ja esim. Audit taitavat olla pitkälti samat. VW:n Scirocco on hävinnyt kokonaan, esim Scirocco-R olis ollut ihan kiva. :(

Mua ainakin esimerkiksi Gran Turismossa viehättää just ne TAVALLISET autot (tai niiden alkuperäiset sporttiversiot), ei niinkään ne tuning-firmojen luomukset saatika jotkut Le Mans -prototyypit. En tarkoita sitä, että samaa Nissania on se miljoona varianttia, vaan eri automalleja. Niitä Forzassa on mielestäni liian vähän.

No, onneksi edes uuden korimallin M5 on pelissä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Saksalaisten "premium-autojen" ystävänä oli vähän pettymys tuo autolista, jos se pitää paikkansa. Porschen puute oli aika yllätys. Sekä Audeja, Mersuja että Volkkareita on vähemmän (muistaakseni) kuin Frz3:ssa...ja esim. Audit taitavat olla pitkälti samat. VW:n Scirocco on hävinnyt kokonaan, esim Scirocco-R olis ollut ihan kiva. :(

Porsche löytyy RUFin nimellä lisenssiteknisistä syistä. Malleja ei tosin ollut hirveän montaa. Volkkarin puolella Sciroccokin on valittavana - tuon jostain nimittäin palkintoautoksi sain.

Kaikista saksalaisista en mene vannommaan, mutta ainakin omalla suosikkimerkillä BMW:llä on aiempaa enemmän valinnanvaraa. Vanhoista klassikoista (2002, M1, E30 M3, E39 M5 jne) uudempaan kalustoon (faceliftattu Z4, X6, F10 M5, 135i Coupe jne), joten tarjonta on parempi kuin yhdessäkään muussa konsolikaahailussa. Mersujakin on tullut vastaan jos jonkinlaisia. Saksalaisten merkkien ystävillä ei pitäisi olla hätäpäivää. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

RUF – Wikipedia

RUF on saksalainen urheiluautojen valmistaja. RUF:n nimeä kantavat autot muistuttavat ulkoisesti vastaavia Porschen malleja, mutta todellisuudessa RUF rakentaa autot Porschen tehtaalta ostamiinsa sarjanumeroimattomiin raakakoreihin. Koska RUF käyttää autoissaan huomattavasti itse valmistettuja ja vastaavista Porschen malleista poikkeavia osia, sen katsotaan Saksan lakien mukaan olevan itsenäinen autonvalmistaja.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

EA omistaa käsittääkseni lisenssioikeudet Porscheen. Täältä löytyy (sivun viiminen kysymys) enemmän tietoa.

Näin siinä kävi, että EA käytännössä esti Porschet FM4:stä. Asiasta neuvoteltiin kuulemma pitkään EA:n kanssa, jopa Porsche itse oli mukana ja yritti saada autonsa Forza 4:ään. EA löi kuitenkin pöytään ehdot ja vaatimukset joita oli mahdoton hyväksyä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Hyvä että S4 vm. -00 löytyy edelleen.

Bongailin linkitetyltä listalta muutamia uusia helmikärryjä

Audi RS2 Avant -95
BMW M5 E28 -88
Ford Escort RS Cosworth
Nissan 240SX SE -94 En ole ihan varma onko tämä uusi...
Saab 99 Turbo -78
VW Golf GTI VR6 MkIII -98 Kolmoskopan Golffi on aikaisemmin jostain syystä sivuutettu.
Volvo 242 Turbo Evolution -83

Voi olla, että osa on tullut kolmososaan maksullisien pakettien mukana, mutta en ainakaan muista nähneeni kyseisiä rasseja. :)
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Tekee comebackin sarjaan. Ensimmäisessä Forzassa oli kyseinen auto, mutta se oli S14 (uudempi korinen). :cool:

Niin eli ei ole ollut tätä konepellistä nousevilla lampuilla ja mustilla pilareilla varustettua mallia aikaisemmin, vai? Tuo korimallihan tunnetaan Suomessa nimellä 200SX S13. Tuo 240SX on jenkkimarkkinoille suunnattu 2,4 litraisella vaparilla varustettu malli. Suomessa S13 sai/saa 1,8 tai 2,0 litraisilla turbokoneilla.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Niin eli ei ole ollut tätä konepellistä nousevilla lampuilla ja mustilla pilareilla varustettua mallia aikaisemmin, vai?

Ei ole ollut. Ainoastaan uudempia. Mutta onhan tätä nähty jo ihan tarpeeksi muissa autopeleissä. Mutta onpahan nyt tämäkin legendaarinen malli sitten Forzassakin.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Hih, hmm,.. forza4 + ohjain

Vinkki,.. noita on hyllyssä ainakin nyt, jns-pilkko-cittari, 89€
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Itse jätän pelin odottelemaan alelappua. Syystä etten jaksa ajella noita samoja ratoja jälleen kerran. Autoja riittää mutta vois välillä päivittää ratavalikoimaakin.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Itse jätän pelin odottelemaan alelappua. Syystä etten jaksa ajella noita samoja ratoja jälleen kerran. Autoja riittää mutta vois välillä päivittää ratavalikoimaakin.

Samoilla linjoilla. Varsinkin kun niin monta muuta AAA peliä on tiedossa lähiviikkoina.

Sentään loytyy Ford Cossu malli jo pelistä ettei tarvise erikseen ostaa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Pikamietteitä..
- Autoissa on pikkasen enemmän massan tuntua tai sitten simu ohjaus tatilla & speed wheelillä vaan saa vaikuttamaan.
- Kinect äänikomennot tosiaan toimii enkuksi myös suomiprofiililla (ihan ok pikkujuttu, kun kerran kinect on..)
- Kinect head tracking ajaessa toiminee ok kunhan vaan säätää kinectin leikkauspisteen pelin kinect head tracking asetuksista... kun tausta on leikattu pääosin pois häiritsemästä niin tunnistus toimii paremmin.
- Omasta F3 tasosta saa joitain palkintoautoja + rahaa + F3 VIPit saa jokusen myös.
- Speed wheelillä voi jopa pelata, harjottelua toki vaatii, saas nähdä miten oppiminen taipuu vaikeimpiin autoihin / ratoihin.. (ei kannata verrata rattiin eikä tattiin, ihan eri juttu..)
- Autovista kinectillä aika kankea käsieleiden osalta (kursori menee omituisia reittejä) mutta "kehon" liikkeillä katselu toimii ok.
- Vaikka autojen ja ratojen osalta aika pieni päivitys 3:een verrattuna niin monet pikku asiat saa tätä pelaamaan... :)
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Pikamietteitä..
- Autoissa on pikkasen enemmän massan tuntua tai sitten simu ohjaus tatilla & speed wheelillä vaan saa vaikuttamaan.
- Kinect äänikomennot tosiaan toimii enkuksi myös suomiprofiililla (ihan ok pikkujuttu, kun kerran kinect on..)
- Kinect head tracking ajaessa toiminee ok kunhan vaan säätää kinectin leikkauspisteen pelin kinect head tracking asetuksista... kun tausta on leikattu pääosin pois häiritsemästä niin tunnistus toimii paremmin.
- Omasta F3 tasosta saa joitain palkintoautoja + rahaa + F3 VIPit saa jokusen myös.
- Speed wheelillä voi jopa pelata, harjottelua toki vaatii, saas nähdä miten oppiminen taipuu vaikeimpiin autoihin / ratoihin.. (ei kannata verrata rattiin eikä tattiin, ihan eri juttu..)
- Autovista kinectillä aika kankea käsieleiden osalta (kursori menee omituisia reittejä) mutta "kehon" liikkeillä katselu toimii ok.
- Vaikka autojen ja ratojen osalta aika pieni päivitys 3:een verrattuna niin monet pikku asiat saa tätä pelaamaan... :)

Kyllä tämä odottelu on tuskaista. Kiitoksia alustavasta arviosta, mistä muuten sait oman pelisi jo näin aikaisin? ;)
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Kyllä tämä odottelu on tuskaista. Kiitoksia alustavasta arviosta, mistä muuten sait oman pelisi jo näin aikaisin? ;)

Eräs kauppa oli laittanut hyllyyn Speed Wheel + Forza4 paketit... ehkä sattunut vahinko, tosin Speed Wheeliähän saa jo myydä..
 
Ylös Bottom