Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 4

Vastaus: Forza Motorsport 4

Öö totta kai tulee toblea ku ajat toisen imussa, Viimenen sektori pitää ajaa puhtaasti ettei tule toblea. Tällä estetään se ettet pysty ottamaan mistään shikaanista ym kovempia vauhteja seuraavalle kierrokselle. Joillain radoilla on vaan turhan pitkä vika sektori esim. lemans.
AI:ko liian kova? Nehän melkeen pysähtyy mutkissa mut World tour on kyllä kieltämättä melkosta pasketta.
Rivals on kyllä ollu mukavaa ajan vietettä, Pistäkää kaveri pyyntöä jos kiinnostaa ajaa rivalsseissa hotlappia.
GT:velliperse

Tässä on sellaisia kisoja esim. missä ajetaan kahden eri luokan kanssa samaan aikaan ja usein käy niin, että viimesen kierroksen alkaessa saat vihdoin puhtaan alun kierrokselle ja radan loppu mutkissa näetkin, että siellä ne hitaamman luokan veijarit päästelee menemään ja samantien tiedät, että siihen meni sekin kierros. Koska ennen maalia saat hitaammat kiinni ja tuloksena jälleen toblea. Eli vaikka ajat millisekunninkin AI:n takana koska tuollaisessa tilanteessa et voi sitä välttää niin toblea vaan tulee. Ei kyllä mene oikein mun logiikalla mitenkään tuollainen.

Eilen ajoin World Tourissa Silverstonessa R2 luokan Ferrari F50 GT:llä puhtaan kisan ja tulos oli kakkos sija sillä ykköseksi ajanutta AI:ta ei vaan kiinni saanut sitten millään. Tällä hetkellä menossa kuudes vuosi ja neljä vissiin on vielä jäljellä ja voi pojat ne tulee olemaan "kivoja" kisoja jos loppuun asti jaksan edes ajella. Nuo AI kuskit muuten tuossa WT:ssä vetelee kyllä aika härskisti päin varsinkin lähdöissä kun ovat takanasi niin usein ainakin meikäläinen on tullut pyöräytetyksi ympäri AI:n toimesta.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Eilen ajoin World Tourissa Silverstonessa R2 luokan Ferrari F50 GT:llä puhtaan kisan ja tulos oli kakkos sija sillä ykköseksi ajanutta AI:ta ei vaan kiinni saanut sitten millään. Tällä hetkellä menossa kuudes vuosi ja neljä vissiin on vielä jäljellä ja voi pojat ne tulee olemaan "kivoja" kisoja jos loppuun asti jaksan edes ajella. Nuo AI kuskit muuten tuossa WT:ssä vetelee kyllä aika härskisti päin varsinkin lähdöissä kun ovat takanasi niin usein ainakin meikäläinen on tullut pyöräytetyksi ympäri AI:n toimesta.

Ajatkos Serpico ajoapujen kanssa?

Hyvä keino parantaa omia kierrosaikojaan on ottaa vaan ajoapuja mahdollisimman paljon pois. Myönnän, että tietyillä radoilla käytän itsekin tehokkaimpien autojen kanssa TCS:ää, esimerkkinä toimikoon uusin viritykseni Noble M600 PI 875 R2, tehoa tuossa ~650kw ja vääntöä ~980nm. Pirun liukas auto mutkaisiin ratoihin, mutta kulkukin on huimaa, täytyy kokeilla vetäistä Nyrre puhtaasti ympäri tuolla :rolleyes:. Yleensä ajelen ilman kaikkia ajoapuja, paitsi välillä käytän tuota braking line apua, radoilla joita en vielä kovin hyvin tunne.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Ajatkos Serpico ajoapujen kanssa?

Hyvä keino parantaa omia kierrosaikojaan on ottaa vaan ajoapuja mahdollisimman paljon pois. Myönnän, että tietyillä radoilla käytän itsekin tehokkaimpien autojen kanssa TCS:ää, esimerkkinä toimikoon uusin viritykseni Noble M600 PI 875 R2, tehoa tuossa ~650kw ja vääntöä ~980nm. Pirun liukas auto mutkaisiin ratoihin, mutta kulkukin on huimaa, täytyy kokeilla vetäistä Nyrre puhtaasti ympäri tuolla :rolleyes:. Yleensä ajelen ilman kaikkia ajoapuja, paitsi välillä käytän tuota braking line apua, radoilla joita en vielä kovin hyvin tunne.

Itse asiassa kyllä yleensä on TCS sekä ABS käytössä sekä silloin tällöin se stability control. Tuo Braking line apu on itselläni käytössä kun alla on uusi auto jota en ole aikaisemmin käyttänyt vielä kertaakaan pelissä. Forza 2:ssa tykkäsin eniten A - luokasta, mutta tässä nelosessa olen tykästynyt ajelemaan melkeinpä pelkästään R - luokkien autoilla. :)
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Itse asiassa kyllä yleensä on TCS sekä ABS käytössä sekä silloin tällöin se stability control. Tuo Braking line apu on itselläni käytössä kun alla on uusi auto jota en ole aikaisemmin käyttänyt vielä kertaakaan pelissä. Forza 2:ssa tykkäsin eniten A - luokasta, mutta tässä nelosessa olen tykästynyt ajelemaan melkeinpä pelkästään R - luokkien autoilla. :)

Suosittelen ottamaan niitä ajoapuja pois päältä vähitellen, paranee kierrosajat huomattavasti ilman niitä. Itselläni ensimmäisenä lähti STC, sitten TCS jne...

Alkuun tuntui toki vaikealta ajella ilman apuja, varsinkin tehokkaimmilla autoilla. Ajan kanssa oppii sitten ajamaan ja huomaa vaikutuksen. STC ja TCS hidastavat nopeuksia mutkissa aivan järkyttävästi, ilman ABS:ää jarrutusmatkat lyhenevät ja vaihteiden vaihto nopeutuu manuaalilla kytkimen kanssa. Suosittelen ensimmäisenä heivaamaan pois STC:n ja TCS:n kokonaan, sitten ABS ja siirtyminen automaattivaihteista manuaalin ja myöhemmin lisäämällä siihen kytkimen. Ja tietysti ohjaus Simulationille, jos ei se vielä ole. ABS:n ottaminen pois edellyttää usein, että sinulla on jarrut säädettynä oikein, jotta auto ei pyörähtäisi aina ympäri jos ja kun jarrut lukkiutuvat. Jarrujen säätäminen on erittäin helppoa. Mikäli eturenkaat lukkiutuvat ennen takarenkaita vähennät tehoa edestä ja vastaavasti takarenkaiden aiempi lukkiutuminen, säädät jarruja vastakkaiseen suuntaan eli tehoa lisää eteen. Usein optimaalinen säätö on lähellä 47% tehoa eteen.

Tietysti apua on myös muun tuunauksen opettelusta, säätämällä autoa saat siitä muokattua itsellesi sopivamman. Rengaspaineilla ja pienillä alustan säädöillä saa huomattavan edun verraten täysin vakio autoon. Erot tietysti korostuvat isommissa luokissa. Itse käytän tuota Tuning Calculatoria auton karkeaan säätämiseen, tämän jälkeen hienosäädän vielä rengaspaineet ja alustan sekä jarrut mahdollisimman tarkasti.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

World Tourin kokonaan ajaneena ja Event listiä pitkälle ajaneena kyllä apujen kanssakin pärjää ihan ok... Itsellä Forza 4 lähinnä on semmonen rentoutumismuoto ja en turhaan jaksa stressata sen suhteen joten avut pysyy päällä ja autojakaan en säätele yhtään... Ja kyllä näinkin ihan suht kovia kierrosaikoja tuntuu saavan mitä leaderboardsella vertailee.

Et sanoisin kukin ajaa miten haluaa ja mistä tykkää. Toki itsekkin noista ajoista varmasti saisi paljon pois jos kunnolla syventyisi ja jättäis avut pois&säätäisi noita autoja mutta toistaiseks en moiseen ole ryhtynyt.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Aluksi peli innosti kovasti mutta mitä pidemmälle olen pelannut sen vähemmän tuntuu kiinnostavan.

Tekoäly on aivan täyttä roskaa, varsinkin mutkissa ihme jarrutuksia ja jos esim suoralla yhtään peität ajolinjaa niin tekoäly jarruttaa samantien ja hidastelee koko loppusuoran.

Lisäksi peli on aivan liian helppo.

Ainoa miksi olen tätä jaksanut pelata on autojen rakentelu, esim TVR Sagaris V12 koneella ja viritettynä. Auto painaa alle 1000kg, tehoa 1118hp :) ja ei pitoa alle 250km/h vauhdissa.

Mutta autotkin on vähän niin ja näin, typerää että osia autoja ei voi myydä kuin 1 krediitin hintaan ja sekin vie mielenkiintoa että autotalli on täynnä autoja.

Ei tässä pelissä ole mitään tavoitettavaa koska peli on niin helppo, mutta tuleepahan ajeltua huvikseen,mutta esim F1 2011 on paljon parempi peli kuin tämä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Moi! Jos ketään kiinnostaa Forza 4 sarjat, niin käykää ihmeessä ilmoittautumassa tänne! Molemmat sarjat starttaavat elokuun puolivälissä ja poikkeavat vähän joka osa-alueella toisistaan. Kaudet ajetaan American Le Mans Series GT2 autoilla ja toinen taas kahdella eri autoluokalla (SuperGT 500 & LMP1). Myös muiden pelien kausia on luvassa, kuten F1 2012 jonka ilmoittautumisketju on avattu. http://konsolikuskit.nettisivu.org/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza Motorsport 4

Forza-sarjat voisi kiinnostaa, mutta henk. koht ei millään r-luokan kisoilla. C-S luokkaa tykkään itse ajella mieluiten ja parhaat väännöt kenties ollut c-b luokassa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

En itsekään pahemmin pidä R3 kisoista, mutta nuo GT2 autot ovat ihan poikkeus. Ei heitä ympäri samantien, kun painaa vähänkin kaasua. Moottoreidenkin tehot sarjassa rajoitettu vain noin 400 kilowattiin, joten kaikki virittäminen suurimmaksi osaksi kohdistuu vain ja ainoastaan renkaisiin, jarruihin jne.

Kiitos kumminkin palautteesta. Vaihdan tuon Multi-Class sarjan tänään vielä jonnekin C-A luokan tienoille, joten käyppä huomenna tarkistamassa uudelleen sarjojen tilanne.

E: Noniin nyt on tuon vanhan Multi-Class sarjan tilalle laitettu World Touring Car Championship. Ideana siis ajaa B-sarjan autoilla. PI saa olla maksimissaan 500. Kaikissa autoissa on takasiipi ja etupuskuri pakko myös. Autoista yksi on nelivetoinen ja yksi takavetoinen. Loput autoista ovat etuvetoisia. Tarkemmat ohjeet ja säännöt löydät nettisivuiltamme. Täytyy kyllä myöntää, että aika mehevä autolista tuossa sarjassa.:)

- 2009 BMW 135i Coupe (RWD)
- 2010 Chevrolet Cobalt SS Turbocharged
- 2009 Ford Focus RS
- 2010 Honda Mugen Civic Type-R 3D
- 2010 Renault Megane RS 250
- 2010 Seat Leon Cupra R
- 2011 Volkswagen Scirocco R
- 2011 Volvo S60 R-Design (AWD
http://konsolikuskit.nettisivu.org/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza Motorsport 4

Kävin myös alustavasti ilmoittautumassa mukaan ETCC kauteen. Itseäni ei nuo rata-autot myöskään hirveästi kiinnosta. Enemmän nuo peruspirssit.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Hieno juttu. Tuon GT2 sarjan voisi melkeinpä pistää jäihin ja keskittyä täysillä tuohon ETCC sarjaan. Näyttää vähän siltä, että olen ainoa, joka tuosta GT2 sarjasta on edes kiinnostunut.. :p

Kaikki muutkin mukaan, jotka ette ole vielä käyneet ilmoittautumassa! Kauden alkuun on vielä aikaa noin kuukausi.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Vielä mahtuu mukaan porukkaa. Kauden nimi vaihdettu tosiaan WTCC:ksi ja autolista päivittynyt muutaman auton osalta. Uudistettu autolista näkyy ylempänä viesteissä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza Motorsport 4

Pientä väliaikatietoa tuosta meiän Forza 4 -sarjasta. Elikkäs tällä hetkellä reilun viikon päästä starttaavaan kauteen on nyt 9 ilmoittautunut, joten vielä mahtuu mukaan. Huomenna eli sunnuntaina olisi myös tarkoitus ajaa parin tunnin "Back to 70's" -turnaus 70-luvun autoilla ja radoilla. Siihenkin mahtuu vielä mukaan. :) Myös Drift-haasteita on laitettu pystyyn parin viime päivän aikana. KonsoliKuskit - Etusivu
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Hellou, sattusko täällä olemaan ketään joka kerää saavutuksia ja omistaa nämä 5 arvokkainta autoa pelistä. Itsellä on 2, Shelby ja se Ferrari P4 joka tulee jollain levelillä automaattisesti. Nyt rahat sen verran lopussa kun ostin kaikki muut Ferrarit paitsi kahta kalleinta , että ei ole intoa alkaa keräämään reilua 20 miljoonaa -.-. Eli jos jollain on nämä 3 muuta niin voisiko olla niin ystävällinen ja lähettäisi minulle ne ja kun olen saanut saavutuksen niin lähetän takaisin.
Tarkennukseksi vielä että nämä tarvisin:
1964 Ferrari 250 GTO - 10 million credits
1957 Ferrari 250 Testa Rosa - 8 million credits
1958 Aston Martin DBR1 - 6 million credits
Voi lisätä suoraan kaveriksi nimimerkkini on: Anaax ja mielellään boxilla viestiä sitten.
Kiitos jo etukäteen.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Peli meni myyntiin loppujen lopuksi eikä jäänyt kovin hyvä fiilis. Ihan ylihelppo peli uramoodissa, ihan naurettavaa että ajan 15 kierrosta ovaalia ja ohitan muut autot 2 kertaa, muutenkin koko ajan samoja ratoja ja talli on täynnä palkintoautoja joilla en oo edes puolella ajanut.

Test Drive 2:nekin voittaa tämän pelin 100-0, on edes jotain haastetta kisaamisen suhteen, f1 2011 pelistä puhumattakaan.

No tulipahan testattua mutta mielestäni koko Forza sarja on mennyt alamäkeä osa osalta, kyllä esim ykkösosaa jaksoi pelata ihan toisella fiiliksellä.
 
Peli meni myyntiin loppujen lopuksi eikä jäänyt kovin hyvä fiilis. Ihan ylihelppo peli uramoodissa, ihan naurettavaa että ajan 15 kierrosta ovaalia ja ohitan muut autot 2 kertaa, muutenkin koko ajan samoja ratoja ja talli on täynnä palkintoautoja joilla en oo edes puolella ajanut.

Test Drive 2:nekin voittaa tämän pelin 100-0, on edes jotain haastetta kisaamisen suhteen, f1 2011 pelistä puhumattakaan.

No tulipahan testattua mutta mielestäni koko Forza sarja on mennyt alamäkeä osa osalta, kyllä esim ykkösosaa jaksoi pelata ihan toisella fiiliksellä.

Eihän sitä uramoodia nyt oikein voi hehkuttaa millään tavalla saati sitten AI:n älykkyyttä mutta kyllä FM4 on se paras tämän sarjan julkaisuista.

Forza ykkösen aikaan nettipelit eivät konsoleilla olleet kovinkaan yleisiä. Nykypäivänä kuitenkin Forzasta ja muistakin autopeleisrä saa eniten irti nettipeleissä muiden ihmispelaajien kanssa. Ei Forza yritäkään olla mikään maailman paras yksinpeli.

TDU2:sta sanon vain sen että uusi ja päivitetty grafiikka (joka on siltikin aika shaissea) ei riitä jos autojen käytös on yks yhteen TDU1:n kanssa eli aivan kauhea. Muutenhan pelissä olisi ollut paljon potentiaalia olla se ultimate driving game. Ei kuitenkaan ollut.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Arvelinkin että Forza olis varmaankin peli mitä pitäs livessä pelata, mutta kun tulee lähinnä pelattua vain offline moodissa.

Olihan se ihan ok mutta pidemmän päälle sitä yhtä ja samaa toistoa ja liian helppo. Test Drivessakin on puutteensa mutta vaikeustaso on ainakin kohdallaan, niin on vähän haastetta. Pidin aikoinani Gran Turismosta PSX konsolilla, koska siinä oikeasti piti yrittää edes jotain, Forza 4:n aloitin ja kun olin 3:sta pelannut niin tallissa oli heti Bugatteja sun muita, joten ei ole mitään haastetta.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4

Mee liveen kaveriporukalla, niin ei ole helppoo ei.
 
Ylös Bottom